SINIRSIZ FAALİYET ALANI.

BMW 3 Serisi Gran Turismo'nun sürüş dinamikleri ve verimliliği.

SINIRSIZ FAALİYET ALANI.

BMW 3 Serisi Gran Turismo'nun sürüş dinamikleri ve verimliliği.

Daha az emisyonla daha fazla sürüş keyfi sunar. BMW 3 Serisi Gran Turismo birbiriyle uyumlu görünmeyen nitelikleri titizlikle bir araya getirir. Eksiksiz bir teknoloji paketi, sekiz ileri Steptronic şanzımandan adaptif süspansiyona kadar BMW EfficientDynamics önlemleri sayesinde üst düzey bir performans için verimli bir biçimde güç sağlar. Ayrıca, aktif arka spoyler, BMW 3 Serisi Grand Turismo'nun eşsiz dinamizmini görsel açıdan öne çıkarır.

SINIRSIZ FAALİYET ALANI.BMW 3 Serisi Gran Turismo'nun sürüş dinamikleri ve verimliliği.

Daha az emisyonla daha fazla sürüş keyfi sunar. BMW 3 Serisi Gran Turismo birbiriyle uyumlu görünmeyen nitelikleri titizlikle bir araya getirir. Eksiksiz bir teknoloji paketi, sekiz ileri Steptronic şanzımandan adaptif süspansiyona kadar BMW EfficientDynamics önlemleri sayesinde üst düzey bir performans için verimli bir biçimde güç sağlar. Ayrıca, aktif arka spoyler, BMW 3 Serisi Grand Turismo'nun eşsiz dinamizmini görsel açıdan öne çıkarır.

TAM FORMUNDA DİNAMİK ÖZELLİKLER.

TAM FORMUNDA DİNAMİK ÖZELLİKLER.

Yürüyen aksam, saf gücü yola aktarır. BMW TwinPower Turbo motorlar ise maksimum enerji sağlar. BMW 3 Serisi Gran Turismo'nun etkileyici dinamiklerini ve sınırsız sürüş keyfini deneyimleyin.


BMW 320d Gran Turismo:
Yakıt tüketimi, (l/100 km) (ortalama): 4,3
CO2 emisyonu (g/km) (ortalama): 113

Yakıt tüketimi, CO2 emisyonu ve güç tüketimi değerleri, seçilen jant ve lastik boyutuna bağlıdır. Yakıt tüketimi ECE sürüş döngüsüne göre belirlenir. Resimleri verilen modeller, kısmen standart olarak takılmayan isteğe bağlı donanım ve aksesuarlara sahip olabilir.

DİNAMİK VERİMLİLİK.

BMW 3 Serisi Gran Turismo dinamikler ve sürüş konforu açısından standartları belirler. BMW TwinPower Turbo motorların gücüyle etkileşime giren sekiz ileri Steptronic şanzıman tüm devirlerde ideal gücü üretir. Adaptif M süspansiyon daha üst düzeyde sürüş dinamikleri sunar.

  • BMW TwinPower Turbo motorlar

    BMW TwinPower Turbo teknolojisi sayesinde, BMW EfficientDynamics motor yelpazesi tarafından sunulan BMW benzinli ve dizel motorların yeni nesli, verimli yakıt kullanımı ve düşük emisyonla birlikte çok düşük motor devirlerinde bile çevik performans ve mükemmel tepki hızı sunar. Daha fazla verimlilik ve optimum dinamikler çok daha yoğun bir sürüş keyfini güvence altına alır.

    Bu benzinli motorlar yenilikçi turboşarj teknolojisi, Çift VANOS ve Yüksek Hassasiyetli Enjeksiyon dahil olmak üzere Valvetronic tam değişken valf kontrolüne sahiptir. Bir dizi son derece gelişmiş öğe olağanüstü güç ve yüksek seviyede verimlilik sağlar. Dizel motorlarda da değişken türbin geometrisine sahip turboşarjlar ve yeni nesil common rail direkt enjeksiyon yer alır. Bu seviyede optimize edilmiş yanma işlemi yakıt tüketimi ve emisyonun azaltılmasına katkıda bulunur.

  • 8 ileri Steptronic şanzıman

    BMW EfficientDynamics'in temel bir öğesi olan 8 ileri Steptronic şanzıman, konfor ve dinamik performans açısından yeni standartları belirler. Vites geçişleri arasındaki hassas kademelendirme tüm devirlerde optimum güç sağlar. Bu da yakıt tüketimini azaltırken, daha fazla sportif sürüş ve dinamizmin keyfini çıkarmanıza olanak tanır. Motor devri özellikle yüksek hızlarda azaltılarak yakıt tüketimi ve motor gürültüsü de azaltılır.

    Otomobil manuel moda alındığında da elektronik olarak kumanda edilen tork dönüştürücü debriyaj buna yardımcı olur. Hızlı motor devri geçişleri ve hassas şanzıman ayarı son derece akıcı vites geçişlerine olanak sağlar.

    SPORT modunda sürüş daha atletik ve tepkiseldir, COMFORT modu ise daha düşük motor devirleriyle konfora yönelik bir vites programını etkinleştirir. Öngörülü motor ve otomobilin hareketlerinin ve trafik durumunun sürekli olarak izlenmesi gibi entegre fonksiyonlar bile şanzıman vites değişimlerini önemli ölçüde etkiler. Mevcut sürüş modundan bağımsız olarak, sistem her zaman en uygun vitesi seçer.

  • Adaptif M süspansiyon

    Adaptif M süspansiyon on milimetre daha alçak ayarlanarak otomobilin dinamik potansiyelini daha da artırır. Sürücü o anda en cazip gelen sürüş stilini etkin hale getirmek üzere Sürüş Deneyimi Kontrolü aracılığıyla sürüş karakterini konfordan üst düzey atletik sürüşe kadar ayarlayabilir. Hangi ayar seçilirse seçilsin Adaptif M süspansiyonun elektrikli olarak kontrol edilen amortisörleri saniyeler içinde yol koşullarına uyum sağlayacak şekilde kalibre edilir. Sistem aynı zamanda tekerlek titreşimlerinin yanı sıra optimum amortisör karakterini ve otomobil güvenliğini sağlamak üzere otomobilin hızını ölçmek için çeşitli sezicileri kullanır.

    COMFORT modu bozuk yol yüzeyini neredeyse tamamen hissedilmez hale getirerek son derece konforlu bir sürüşü mümkün kılar. SPORT modu fark edilebilir derecede daha sert bir amortisör ayarı ile son derece sportif bir süspansiyonu mümkün kılar. Direksiyondan ve hareketli aksamdan gelen daha anlık tepkilerle olağanüstü sürüş dinamikleri SPORT+ modunun özelliğidir. Bu aynı zamanda sportif bir sürüş için zorlu sürüş koşullarında tahrik tekerleklerinin daha fazla kaymasına izin veren DTC (Dinamik Çekiş Kontrolü) işlevini de etkinleştirir.

    Bu durum DSC (Dinamik Denge Kontrolü) işlevini tamamen devre dışı bırakmaz; bunun yerine otomobilin fiziksel sınırlar dahilinde dengede kalmasını sağlamak üzere çok daha geç müdahale eder.

AKTİF ARKA SPOYLER.

Aktif arka spoyler dengeyi artırmak amacıyla 110km/sa üzerindeki hızlarda otomatik olarak açılır ve hız 70km/sa'e düştüğünde kapanır. Sürücü kapısı üzerindeki düğme aracılığıyla manuel olarak da etkinleştirilebilir.

AKILLI ENERJİ YÖNETİMİ.

Otomatik Start/Stop işlevi, ECO PRO Modu, Fren Enerjisi Geri Kazanımı ve elektromekanik direksiyon gibi standart BMW EfficientDynamics teknolojileri yakıt tüketimini azaltan ve dolayısıyla sürdürülebilir mobiliteye katkıda bulunan akıllı bir enerji yönetim sistemi oluşturur. Üst düzeyde sürüş dinamikleri ve sürüş keyfi tavizsiz şekilde korunur.

  • ECO PRO özelliğini içeren Sürüş Deneyimi Kontrolü

    Sürüş Deneyimi Kontrolü sürücünün COMFORT modu, verimliliğe yönelik ECO PRO modu, sportif/dinamik sürüşü mümkün kılan SPORT modu veya dinamik sürüşü sınırlarına kadar zorlayan SPORT+ modu arasından seçim yapabilmesini sağlar. ECO PRO, Steptronic şanzıman karakterinin (varsa) yanı sıra yakıt verimliğini arttırmak için ısıtma/havalandırma sisteminde de ayarlamalar yapar. Yakıt tüketimini yüzde 20'ye kadar azaltabilir. Seyir modu ve verimliliği artırmak, dolayısıyla da yakıt tüketimini azaltmak üzere trafik hacminin yanında kişisel sürüş stilleri ve yerel koşulları da göz önünde bulundurarak verimlilik açısından optimize edilmiş bir rota öneren ECO PRO Route ile daha fazla yakıt tasarrufu potansiyeli mevcuttur. Seyir fonksiyonu, sürücü fren yapmadan ayağını gazdan çektiğinde otomobilin ek bir güç ivmesi olmaksızın 160km/sa hıza kadar yolda seyretmesini sağlar.

    COMFORT modu süspansiyon bileşenlerinin ayarlarını uygun şekilde değiştirerek son derece zevkli bir sürüş deneyimini garantiler. SPORT ve SPORT+ modlarında tüm motor ve süspansiyon ayarları daha dinamik bir sürüşe uygun olarak ayarlanır. Motor daha hızlı tepki verir, otomatik şanzımanın vitesleri daha yüksek devirlerde değiştirilir, düz şanzımanın vites değiştirme noktaları daha geç gösterilir. Otomobil genel olarak daha doğrudan ve daha dinamik olarak tepki verir.

    * BMW tarafından şirket dahilinde gerçekleştirilen yakıt tüketim çalışmasının sonucudur, kişisel sürüş stiline bağlıdır

  • Otomatik Start/Stop fonksiyonu

    Otomatik Start/Stop fonksiyonu otomobil geçici bir süre için durduğunda (örneğin trafik ışıklarında veya sıkışık trafikte), toplam yakıt tüketimini daha da azaltmak için motoru kapatır. Sürücü debriyaja bastığında (düz şanzıman) veya ayağını fren pedalından çektiğinde (Steptronic şanzıman) motor saniyenin çok kısa bir dilimi içinde otomatik olarak yeniden çalışır.

  • Fren Enerjisi Geri Kazanımı

    Her fren sürecinde kinetik enerji ortaya çıkar; yakın zamana kadar bu enerji kullanılmıyordu. Fren Enerjisi Geri Kazanımı bu potansiyelden yararlanır. Sürücü her fren yaptığında veya ayağını gazdan çektiğinde, üretilen rölanti enerjisini toplayarak elektrik enerjisine dönüştürür. Bu elektrik enerjisi daha sonra otomobilin aküsünün şarj edilmesinde kullanılır. Bu akıllı enerji yönetimi sistemi, alternatörün artık sürekli olarak enerji üretmesi gerekmediği anlamına gelir ve motor üzerindeki gerilimi azaltır. Böylece, klasik BMW EfficientDynamics felsefesine uygun olarak yakıt tüketimi azalır ve itiş gücü artar.

  • Elektrikli Direksiyon

    Elektrikli Direksiyon, direksiyon desteğini mevcut hıza göre optimum şekilde ayarlar. Bunun sonucunda yüksek devirlerde direkt, hassas bir direksiyon karakteri ve park sırasında çaba gerektirmeyen bir manevra kabiliyeti elde edilir. Direksiyon yalnızca gerekli olduğunda enerji harcar. Bu özellik yakıttan tasarruf sağlar ve emisyonu azaltır.

    Hidrolik pompa yerine bir elektrik motoruna dayanır. Klasik sistemlerde bu pompanın sürekli olarak motordan güç alması gerekirken elektrik desteği yalnızca direksiyon hareket ettirildiğinde devreye girer. Düz seyir halinde veya aynı direksiyon açısı korunduğunda (ör. uzun virajlarda) elektrik motoru aktif değildir ve enerji tüketmez. Direksiyon desteğinin mevcut sürüş durumuna ve hızına uygun şekilde esnek olarak ayarlanmasıyla direksiyon konforu artırılır.

Yakıt tüketimi ve CO₂ emisyonu.

  • Yakıt tüketimi, AB 80/1268/EWG tarafından belirlenen standart sürüş normlarına göre saptanır. Bu değer; sürüş tarzı, yükleme, yol şartları, trafik yoğunluğu ve akışı, hava şartları, lastik hava basıncı gibi birçok faktörle ilişkili olan ortalama yakıt tüketimi değeriyle aynı değildir

    Rakamlar belirli bir otomobili temel almaz ve ürün teklifinin bir parçasını oluşturmaz. Yalnızca farklı otomobil tipleri arasında kıyaslama yapılması için verilmiştir. Yakıt veya diğer enerji kaynaklarının üretimi ve tedarikinin neden olduğu CO2 emisyonu, 1999/94/EC sayılı Direktif uyarınca CO2 emisyonunun belirlenmesinde göz önünde bulundurulmaz.