DOĞUŞTAN SPORCU. YETERİNCE YEDEK GÜCE SAHİP.

BMW 3 Serisi Touring'in sürüş dinamikleri ve verimliliği.

DOĞUŞTAN SPORCU. YETERİNCE YEDEK GÜCE SAHİP.

BMW 3 Serisi Touring'in sürüş dinamikleri ve verimliliği.

BMW 3 Serisi Touring pek çok farklı yönden dinamikler sunar. Opsiyonel Adaptif M süspansiyon veya değişken spor direksiyon son derece çevik bir kullanım sağlarken, sportif sürüş sırasında bile maksimum yol tutuşu ve hassasiyet sunar. BMW Twinpower Turbo motorlar ve opsiyonel 8 ileri Steptronic Spor şanzıman olağanüstü sürüş keyfine katkıda bulunur. Bu özellikler ve diğer BMW EfficientDynamics teknolojileri etkileyici performans değerleri sağlamanın yanı sıra yakıt tüketimini azaltmaya yardımcı olur.

DOĞUŞTAN SPORCU. YETERİNCE YEDEK GÜCE SAHİP.BMW 3 Serisi Touring'in sürüş dinamikleri ve verimliliği.

BMW 3 Serisi Touring pek çok farklı yönden dinamikler sunar. Opsiyonel Adaptif M süspansiyon veya değişken spor direksiyon son derece çevik bir kullanım sağlarken, sportif sürüş sırasında bile maksimum yol tutuşu ve hassasiyet sunar. BMW Twinpower Turbo motorlar ve opsiyonel 8 ileri Steptronic Spor şanzıman olağanüstü sürüş keyfine katkıda bulunur. Bu özellikler ve diğer BMW EfficientDynamics teknolojileri etkileyici performans değerleri sağlamanın yanı sıra yakıt tüketimini azaltmaya yardımcı olur.

BMW EFFICIENT DYNAMICS.

BMW EFFICIENT DYNAMICS.

BMW EfficientDynamics ile her litre benzinden daha fazla yararlanın! Daha güçlü performans, daha fazla verimlilik ve daha üstün bir sürüş deneyimine hazır olun. Yakıt tüketimini azaltırken sürüş keyfini arttıran teknik yenilikler sayesinde BMW otomobillerinde saf dinamikler standart olarak sunulur.

TAM FORMUNDA BİR ATLET.

BMW 3 Serisi'nin sürüş dinamikleri.

TAM FORMUNDA BİR ATLET.

BMW 3 Serisi'nin sürüş dinamikleri.

8 İLERİ STEPTRONIC SPORT ŞANZIMAN.

Otomatik 8 ileri Steptronic Sport şanzıman kişisel sürüş stillerine uyum sağlar. Konforlu seyirden çok dinamik bir sürüşe kadar her türlü sürüş için mükemmeldir. Otomatik vites değiştirmeye ek olarak, istendiğinde opsiyonel olarak Optimum Vites Değiştirme Göstergesi yardımıyla vitesin manuel olarak değiştirilmesi de mümkündür. Sürücü kısaltılmış vites kolunu veya spor deri direksiyon üzerindeki vites kulakçıklarını kullanarak vitesi değiştirilebilir.
SPORT modunda vites değiştirme mümkün olan en iyi performansa göre yapılandırılır. Vitesler arasında hızlı motor devri geçişleri güçlü bir hızlanmayı destekler. Motor çok yüksek bir motor gücüne erişim sağlayabildiği devri her zaman korur. Kalkış Kontrolü işlevi ideal marş motoru devrini düzenleyerek hareketsiz halden maksimum hızlanmaya eriştirir. Yüksek devirlerde, sekizinci vites motor devrini ve yakıt tüketimini düşürür. Burada aynı zamanda yeni geliştirilen konvertör debriyajı devreye girer. 8 ileri Steptronic Sport şanzıman akıcı vites geçişleri ve verimlilik ve güç tedariki açısından üst düzey değerler sunmak üzere motorla bir arada çalışır.

  • 8 ileri Steptronic şanzıman

    BMW EfficientDynamics'in temel bir öğesi olan 8 ileri Steptronic şanzıman, konfor ve dinamik performans açısından yeni standartları belirler. Vitesler arasındaki hassas artışlar tüm devirlerde ideal güç üretimini kolaylaştırır. Bu da yakıt tüketimini azaltırken, daha fazla sportif sürüş ve dinamik performansın keyfini çıkarmanıza olanak tanır. Motor devri özellikle yüksek hızlarda düşürülür ve karşılığında hem yakıt tüketimi hem de motor gürültüsü azalır.
    Otomobil manuel moda alındığında da dönüştürücü debriyaj buna yardımcı olur. Hızlı motor devri geçişleri ve hassas şanzıman ayarı son derece akıcı vites değişimlerini garantiler.
    Önsezili hareketli aksam, otomobilin hareketlerinin ve trafik durumunun sürekli olarak izlenmesi gibi entegre işlevler şanzımanın vites değiştirme yöntemini önemli ölçüde etkiler. Geçerli sürüş modundan bağımsız olarak sistem, her zaman en uygun vitesi seçer. Şanzıman kumanda ünitesi navigasyon sistemine bağlıdır böylelikle rotaya bağlı olarak önsezili hareketli aksam daha atletik, tepkisel bir ayar (SPORT modu) ve daha az vites değiştirmeli daha konforlu bir ayar (COMFORT modu) arasında geçiş yapar.

BMW 340i TOURING.

BMW 340i TOURING.

Birinci sınıf güç aktarımı ve akıcı çalışma, BMW EfficientDynamics motor serisine ait BMW TwinPower Turbo sıralı 6 silindirli benzinli motorun öne çıkan özellikleri arasında yer alır. Bu güçlü 3.0 litrelik motor, silindirleri optimum şekilde doldurmak için Çift VANOS, Yüksek Hassasiyetli Enjeksiyon ve Twinscroll Turboşarjı içeren Valvetronic tam değişken valf kontrolünü bir araya getirir. Böylece, 326 bg (240 kW) motor gücü ve 1.380–5.000 dev/dk'da 450 Nm maksimum tork sunar. Bu değerler sayesinde Turbo benzinli motor BMW 340i Touring'i 0 km'den 100 km/sa hıza 5,1 sn'lik nefes kesici bir sürede hızlandırır ve 250 km/sa maksimum hıza ulaştırır. Çeşitli akıllı teknolojik yenilikler sayesinde, ortalama yakıt tüketimi 100 km'de yalnızca 7,0-6,8 litre, CO2 emisyonu ise yalnızca 164-158 g/km'dir.
Tipik bir BMW motoru olarak, düşük motor devirlerinde dahi doğrudan tepki ile geniş devir aralığında ideal verimlilikte yüksek performans sergileyerek her sürücüyü memnun eder.

BMW 320d TOURING EFFICIENT DYNAMICS EDITION.

BMW TwinPower Turbo 2,0 litre 4 silindirli dizel motora sahip BMW 320d Touring EfficientDynamics Edition, mükemmel yakıt verimliliği ve tasarrufu sağlar. 4000 dev/dk'da 190 bg (140 kW) üreten motor, 1750 - 2500 dev/dk arasında maksimum 400 Nm'lik tork üretir. Motor, BMW 320d Touring EfficientDynamics Edition'ın hareketsiz durumdan 100 km/sa hıza 8,2 - 8,1 saniye içinde erişmesini sağlar. Ortalama yakıt tüketimi 100 km'de sadece 4,5 - 4,0 litre, CO2 emisyonu ise yalnızca 118 - 104 g/km'dir.
Düşük motor devirlerinde bile olağanüstü hızlı tepki veren BMW Twinpower Turbo 2,0 litre 4 silindirli dizel motor yeni nesil CommonRail enjeksiyon teknolojisi ile son derece akıcı çalışır. Değişken türbin geometrili turboşarj, geniş devir aralığında yüksek takviye basıncı ve dolayısıyla yüksek tork ve güçlü itiş sağlar.
Otomobilin olağanüstü verimliliği kısmen optimize edilmiş şanzımana, ayarlanmış optimum vites değiştirme göstergesine ve farklı aerodinamik yeniliklere bağlıdır.

YÜRÜYEN AKSAM.

Sürüş dinamikleri söz konusu olduğunda, BMW 3 Serisi nesillerdir yeni standartları belirliyor. Amortisör teknolojisindeki yeni gelişmeler, yenilenmiş yürüyen aksam ve gelişmiş direksiyon sürüş keyfini artırır. Süspansiyon üzerinde yapılan ince ayar, hem dikey hem de yanal özelliklere takviyede bulunur. Bu, standart süspansiyonun yanı sıra M Sport süspansiyon ve Adaptif M süspansiyon için de geçerlidir. Ayrıca, direksiyon hassasiyeti artırılmış, savrulma hareketleri azaltılmış ve yön dengesi optimize edilmiştir. Mükemmel yol tutuşu, kusursuz kullanımı ve sıra dışı çevikliği ile büyüleyen BMW 3 Serisi Touring aynı zamanda tüm sürüş durumlarında üst düzey konfor sunmaktadır.

  • Adaptif M süspansiyon

    Adaptif M süspansiyon BMW 3 Serisinin tüm dinamik potansiyelini artıracak şekilde on milimetre daha aşağıya yerleştirilmiştir. Sürücü konforludan son derece atletik bir sürüş stiline kadar o an tercih ettiği sürüş stilini mümkün kılacak şekilde sürüş karakterini ayarlayabilir. Hangi ayar seçilirse seçilsin Adaptif M süspansiyonun elektronik olarak kontrol edilen amortisörleri saniyenin çok kısa bir bölümünde yol koşullarına uyum sağlayacak şekilde kalibre edilir. Sistem aynı zamanda ideal amortisör ve otomobil güvenliğini sağlamak üzere tekerlek titreşimlerinin yanı sıra otomobilin hızını da ölçen çeşitli seziciler kullanır.
    Rahat bir yolculuk için COMFORT modu seçilebilir. SPORT modu hissedilir derecede sıkı amortisör ayarlarıyla fark edilir şekilde atletik bir süspansiyon ayarını mümkün kılar. Son derece dinamik bir sürüş için SPORT+ modu en iyi seçenektir: Otomobilin dinamik sınırlarını zorlamak üzere itişi gerçekleştiren tekerleklerin biraz daha fazla kaymasına izin veren DTC işlevi (Dinamik Çekiş Kontrolü) etkinleştirilir. Ancak DSC işlevi tamamen devre dışı değildir bunun yerine otomobili dengede tutmak için fiziksel olarak mümkün ve güvenli sınırlar içerisinde daha geç müdahalede bulunur.

  • Değişken spor direksiyon

    Servotronic özellikli değişken spor direksiyon direkt ve çevik bir direksiyon tepkisi verir ve direksiyonu çevirmek için daha az fiziksel çaba harcanmasını sağlar. Çeşitli oranlarla, mevcut hızdan bağımsız olarak direksiyon açısına tepki gösterir. Özellikle büyük açılarda direksiyon çevirirken gerekli olan direksiyon hareketini azaltır. Hıza bağlı, değişken takviyeli direksiyon içerir. Bu durum keskin virajlarda ve dönüşlerde dinamik sürüş ya da engellerden kaçmak için gerçekleştirilen manevralar sırasında çevikliği ve hakimiyeti önemli ölçüde artırır. Aynı zamanda park etmeyi, dönmeyi ve manevra yapmayı kolaylaştırır. Dar direksiyon açılarında sistem kusursuz bir yönlendirme dengesi ve çok üst düzey bir direksiyon hassasiyeti sunar.

  • BMW xDrive

    BMW akıllı xDrive dört çeker sürüş sistemi en zorlu yol koşullarına bile mükemmel şekilde uyum sağlar ve otomobile optimum yol tutuşu kazandırır. xDrive ve Dinamik Denge Kontrolü (DSC), BMW'nin yol boyunca güvenli ve dengeli ilerlemesine olanak tanır. DSC sezici sistemi ile kontrol edilen xDrive sürüş gücünü esnek ve hızlı bir biçimde akslara dağıtır, virajlarda arkadan ve önden savrulmanın önüne geçer ve olağanüstü bir yön dengesi sağlar. Ayrıca kaygan veya dik yokuşlarda bile çabuk ve güvenli hızlanma sağlar. Zorlu yol koşullarında DSC sistemi sürüşe gereğinden fazla müdahale etmez. Böylece BMW xDrive, dört çeker sürüş sisteminin çekiş, yön dengesi ve sürüş güvenliği avantajlarını klasik BMW çevikliği ile bir araya getirir.

ECO PRO ÖZELLİĞİNİ İÇEREN SÜRÜCÜ DENEYİMİ KONTROLÜ.

Sürücü Deneyimi Kontrolü, sürücünün standart motor ve şanzıman ayarlarını değiştiren COMFORT modu, daha verimli ECO PRO modu, dinamik SPORT modu veya sürüş dinamiklerinin sınırlarını zorlayan SPORT+ modu arasında seçim yapmasına olanak tanır. ECO PRO modunda, sürüşün yakıt açısından mümkün olduğu kadar verimli olmasını sağlamak amacıyla Steptronic şanzıman karakterinin (varsa) yanı sıra ısıtma/klima ayarları da değiştirilir. ECO PRO Modu, yakıt tüketimini yüzde 20'ye kadar azaltır. Optimum verimlilik sunmak ve dolayısıyla yakıt tüketimini azaltmak için trafik yoğunluğunun yanı sıra kişisel sürüş stillerini ve bölge koşullarını hesaba katan ECO PRO Route ve Seyir işlevi ile daha fazla yakıt tasarrufu sağlayabilirsiniz. "Seyir" işlevi sürücünün frene basmadan ayağını gaz pedalından çekmesi durumunda otomobilin ek güç girişi olmaksızın 160km/sa hıza kadar yolda seyredebilmesini sağlar.
COMFORT mod, süspansiyon bileşenlerine ait ayarları uygun şekilde değiştirerek son derece konforlu bir sürüş deneyimi sunar. SPORT ve SPORT+ modlarında, tüm sürüş ve süspansiyon ayarları daha dinamik bir sürüş sağlamak üzere değiştirilir. Motor çok daha spontan ve hızlı tepki verir, otomatik şanzımanın vitesleri yüksek devirlerde değişir, düz şanzımanın vites değiştirme noktaları daha geç gösterilir ve genel olarak otomobil çok daha direkt ve dinamik şekilde tepki verir.

ECO PRO ÖZELLİĞİNİ İÇEREN SÜRÜCÜ DENEYİMİ KONTROLÜ.

ECO PRO ÖZELLİĞİNİ İÇEREN SÜRÜCÜ DENEYİMİ KONTROLÜ.

Sürücü Deneyimi Kontrolü, sürücünün standart motor ve şanzıman ayarlarını değiştiren COMFORT modu, daha verimli ECO PRO modu, dinamik SPORT modu veya sürüş dinamiklerinin sınırlarını zorlayan SPORT+ modu arasında seçim yapmasına olanak tanır. ECO PRO modunda, sürüşün yakıt açısından mümkün olduğu kadar verimli olmasını sağlamak amacıyla Steptronic şanzıman karakterinin (varsa) yanı sıra ısıtma/klima ayarları da değiştirilir. ECO PRO Modu, yakıt tüketimini yüzde 20'ye kadar azaltır. Optimum verimlilik sunmak ve dolayısıyla yakıt tüketimini azaltmak için trafik yoğunluğunun yanı sıra kişisel sürüş stillerini ve bölge koşullarını hesaba katan ECO PRO Route ve Seyir işlevi ile daha fazla yakıt tasarrufu sağlayabilirsiniz. "Seyir" işlevi sürücünün frene basmadan ayağını gaz pedalından çekmesi durumunda otomobilin ek güç girişi olmaksızın 160km/sa hıza kadar yolda seyredebilmesini sağlar.
COMFORT mod, süspansiyon bileşenlerine ait ayarları uygun şekilde değiştirerek son derece konforlu bir sürüş deneyimi sunar. SPORT ve SPORT+ modlarında, tüm sürüş ve süspansiyon ayarları daha dinamik bir sürüş sağlamak üzere değiştirilir. Motor çok daha spontan ve hızlı tepki verir, otomatik şanzımanın vitesleri yüksek devirlerde değişir, düz şanzımanın vites değiştirme noktaları daha geç gösterilir ve genel olarak otomobil çok daha direkt ve dinamik şekilde tepki verir.

AKILLI ENERJİ YÖNETİMİ.

BMW 3 Serisi Touring'de akıllı enerji yönetimi; Otomatik Start/Stop işlevi, Fren Enerjisi Geri Kazanımı, elektrikli direksiyon ve Optimum Vites Değiştirme Göstergesi gibi BMW EfficientDynamics teknolojisine ait çok sayıda standart özellik tarafından sağlanır. Bu teknolojiler bir arada çalışarak sürdürülebilir mobilite ve maksimum verimlilik sunar.

  • Otomatik Start/Stop işlevi

    Otomatik Start/Stop işlevi yakıtın yalnızca otomobil hareket halindeyken kullanılmasını sağlar. Otomatik Start/Stop işlevi trafik ışıklarında beklerken veya sıkışık trafikte otomobil geçici olarak durduğunda sürücü ayağını debriyajdan çektiğinde (manuel şanzıman) veya tamamen durmak üzere fren yaptığında (Steptronic şanzıman) yakıt tasarrufu yapmak üzere motoru durdurur.
    Bilgi Ekranı'ndaki bir sinyal Otomatik Start/Stop işlevinin aktif olduğunu gösterir. Sürücü debriyaja basar basmaz (düz şanzıman) veya ayağını frenden çeker çekmez (Steptronic şanzıman), motor otomatik olarak yeniden çalışır.
    Bu işlev sürüş konforu veya güvenliğinden asla taviz vermez. Motor ideal çalışma sıcaklığına ulaşmadığında, iç kısım yeteri kadar ısınmadığında veya soğumadığında, akü seviyesi çok düşük olduğunda ya da direksiyon döndürüldüğünde devre dışı kalır. Otomobilin yana yatmaya başlaması veya ön camda buğulanma oluşması gibi durumlarda merkezi kontrol ünitesi, gerektiğinde otomobil hareketsiz durumdayken motoru yeniden çalıştırır. Otomatik Start/Stop işlevi bir düğmeyle istenildiği zaman kapatılabilir.

  • Fren Enerjisi Geri Kazanımı

    Her fren yaptığınızda, kinetik enerji ortaya çıkar. Şimdiye kadar bu enerji kullanılmadan ortadan kayboluyordu. Fren Enerjisi Geri Kazanımı, daha önce göz ardı edilmiş bu potansiyelden yararlanır. Sürücü her fren yaptığında veya ayağını gaz pedalından çektiğinde, üretilen rölanti enerjisini toplayarak elektrik enerjisine dönüştürür. Bu elektrik enerjisi daha sonra otomobilin aküsünün şarj edilmesinde kullanılır. Akıllı enerji yönetimi sistemi, alternatörün artık sürekli olarak çalışması gerekmediği anlamına gelir ve jeneratör üzerindeki gerilimi azaltır. Bunun sonucunda BMW EfficientDynamics'in klasik özellikleri olan yakıt tüketimi azalırken itiş gücü artar.

  • Elektrikli direksiyon

    Elektrikli direksiyon, direksiyon desteğini mevcut hıza göre ayarlar. Bu da yüksek hızlarda direkt, hassas bir direksiyon kullanımı ve park sırasında zahmetsiz bir manevra olanağı sağlar. Direksiyon yalnızca gerçekten gerektiğinde enerji tüketir. Bu özellik yakıttan tasarruf sağlar ve emisyonu azaltır.
    Hidrolik bir pompa yerine sistem, elektrik motoru kullanır. Geleneksel sistemlerde bu pompaya motordan sürekli olarak enerji beslenmesi gerekir ancak elektrik desteği yalnızca direksiyonun hareket ettirildiği durumlarda çalışır. Düz yolda ilerlerken ya da aynı direksiyon açısı korunurken (ör. uzun virajlarda) elektrik motoru aktif değildir ve hiç enerji harcamaz. Direksiyon desteğinin mevcut sürüş durumuna ve hıza göre esnek olarak ayarlanması sayesinde direksiyon konforu artırılır.

  • Optimum Vites Değiştirme Göstergesi

    Kusursuz biçimde zamanlanmış vites değişimleri, özellikle şehir içi trafiğinde ve uzun mesafelerde yakıt tasarrufu yapılabilmesini mümkün kılar. Doğru zamanda vites değiştirdiğinizde, daha az yakıt kullanırsınız. Motorun elektronik sistemi yol koşullarına ve motor devrine göre en verimli vitesi seçer. Bir üst veya bir alt vitese geçmenin ne zaman daha verimli olacağını gösteren bir ok Bilgi Ekranında yanar. Sistem aynı zamanda çabuk hızlanmayı algılar ve motor devri yükselene kadar önerisini geciktirir. Steptronic şanzımanı düz vites modunda kullanan sürücüler ayrıca ilgili vites değiştirme önerileri alır. BMW şirket içi karşılaştırmalı testler Optimum Vites Değiştirme Göstergesi özelliği bulunan otomobillerin yaklaşık yüzde dört oranında daha az yakıt tükettiğini göstermiştir.