EN İNCE DETAYINA KADAR YENİLİKÇİ.

BMW 4 Serisi Cabrio'da enerji yönetimi.

Üstün performans maksimum verimlilikle maksimum itiş gücüne dönüştürülür. BMW 4 Serisi Cabrio kapsamlı teknoloji paketi aracılığıyla BMW EfficientDynamics'in yenilikçi tavrını yansıtır. Üstü açık sürüş keyfi için rakipsiz dinamiklik ve düşük emisyon değerleri.

ECO PRO MODU.

ECO PRO Modu, BMW tarafından şirket içerisinde gerçekleştirilen bir yakıt tüketimi çalışmasına göre, sürüş stillerine bağlı olarak sürücülerin yakıt tüketimini yüzde 20 oranına kadar düşürmelerine yardımcı olur. Seyir fonksiyonu (yalnızca Steptronic şanzımanla), İleri Rota Asistanı ve ECO PRO Rota (ikisi de yalnızca Professional Navigation Sistemi ile birlikte sunulur) gibi ek fonksiyonlar daha fazla tasarruf potansiyeline sahiptir.

  • Seyir fonksiyonu

    Otomobil, "Seyir" fonksiyonu ile sürücü ayağını pedaldan çeker çekmez ve frene basılmadığı takdirde maksimum 160 km/sa hıza kadar yolda kendi kendine yol alır. SPORT modunda otomobil çok daha doğrudan tepki vererek daha sportif bir sürüş stili sunar.

  • İleri Rota Asistanı

    İleri Rota Asistanı navigasyon sisteminden gelen verileri kullanarak virajları, trafiğin biriktiği alanları, hız limitlerini ve otoyol çıkışlarını tanır ve sürücüye ne zaman önceden yavaşlayacağına dair ipuçları sunar.

  • ECO PRO Rota

    ECO PRO Rota fonksiyonu da yakıtı ekonomik olarak kullanmanıza yardımcı olur. Size trafik hacmi, kişisel sürüş stili ve yerel koşullara bağlı olarak, verimlilik açısından optimize edilmiş bir rota sunar.

AERODİNAMİK ÖZELLİKLER.

Otomobil tasarımının tamamı BMW EfficientDynamics felsefesini yansıtır. Optimize edilmiş, aerodinamik ön rüzgarlık ve alt gövde, hava direncini ve yakıt tüketimini azaltan yenilikleri içerir. Ön rüzgarlık, BMW EfficientDynamics felsefesini hayata geçiren bir tasarım özelliğidir. Entegre Hava Perdesi, havayı iki dikey hava girişi boyunca ve ön çamurluk davlumbazları boyunca yönlendirir. Hızlandırılmış hava akışı tekerleklerin dış kısmında bir anlamda "perde" oluşturur. Hava akışını ön tekerleklere yönlendiren Havalandırmalar da mevcuttur. Bu yenilikçi teknolojiler türbülans ve hava direncini azaltarak yakıt tüketiminin de önemli ölçüde azalmasını sağlar.
Motor bölümünü de koruyan düz alt gövde kapağı, otomobilin aerodinamiğini büyük ölçüde iyileştiren ek bir detaydır. Bu yeni kaplama elemanları aerodinamik açısından önemli olmasının yanı sıra ses yalımını geliştirir ve paslanmaya karşı büyük ölçüde koruma sağlar.

BMW TWINPOWER TURBO TEKNOLOJİSİ.

BMW TWINPOWER TURBO TEKNOLOJİSİ.

Önemli oranda azaltılmış yakıt tüketimi.

Benzinli motorlarda BMW TwinPower Turbo teknolojisi, Çift VANOS ve Yüksek Hassasiyetli Enjeksiyon dahil olmak üzere TwinScroll turboşarj teknolojisini Valvetronic ile bir araya getirir. Dizel motorlarda özel olarak optimize edilen turboşarj teknolojisi, CommonRail Direkt Enjeksiyon ve en yeni değişken türbin geometrisi ile bir araya getirilir. Böylelikle, BMW TwinPower Turbo, benzinli ve dizel motorların yakıt tüketimini önemli ölçüde azaltırken, aynı zamanda geniş bir motor devri aralığında motor gücü sağlar.

OTOMATİK START/STOP İŞLEVİ.

Otomatik Start/Stop işlevi yakıtın yalnızca otomobil hareket halindeyken kullanılmasını sağlar. Otomatik Start/Stop işlevi trafik ışıklarında veya sıkışık trafikte beklerken sürücü ayağını debriyajdan çektiğinde (manuel şanzıman) veya tamamen durmak üzere fren yaptığında (Steptronic şanzıman) yakıt tasarrufu yapmak üzere motoru durdurur.
Bilgi Ekranı'ndaki bir sinyal Otomatik Start/Stop işlevinin aktif olduğunu gösterir. Sürücü vitese alır almaz (düz şanzıman) veya ayağını frenden çeker çekmez (Steptronic şanzıman), motor otomatik olarak yeniden çalışır.
Otomatik Start/Stop işlevi, sürüş konforu veya güvenliğinden asla taviz vermez. Motor ideal çalışma sıcaklığına ulaşmadığında, iç kısım yeteri kadar ısınmadığında veya soğumadığında, akü seviyesi çok düşük olduğunda ya da direksiyon döndürülürken devre dışı kalır.
Otomobil hareketsiz durumda olsa bile, örneğin otomobilin ileri doğru hareket etmeye başlaması veya ön camın buğulanması gibi durumlarda, gerekirse bir merkezi kontrol ünitesi motoru yeniden çalıştırır. Otomatik Start/Stop işlevi bir düğmeyle istenildiği zaman kapatılabilir.

FREN ENERJİSİ GERİ KAZANIMI.

FREN ENERJİSİ GERİ KAZANIMI.

Yakıt tüketimini azaltır.

Her fren yaptığınızda, kinetik enerji ortaya çıkar. Şimdiye kadar bu enerji kullanılmadan boşa gidiyordu. Fren Enerjisi Geri Kazanımı, daha önce göz ardı edilmiş bu potansiyelden yararlanır. Sürücü her fren yaptığında veya ayağını gaz pedalından çektiğinde, üretilen rölanti enerjisini toplayarak elektrik enerjisine dönüştürür. Bu elektrik enerjisi daha sonra otomobilin aküsünün şarj edilmesinde kullanılır. Akıllı enerji yönetimi sistemi, alternatörün artık sürekli olarak çalışması gerekmediği anlamına gelir ve jeneratör üzerindeki gerilimi azaltır. Böylece, klasik BMW EfficientDynamics felsefesine uygun olarak yakıt tüketimi azalır ve performans artar.

 



OPTİMUM VİTES DEĞİŞTİRME GÖSTERGESİ.

OPTİMUM VİTES DEĞİŞTİRME GÖSTERGESİ.

En verimli vites.

Doğru zamanda vites değişimi sayesinde daha az yakıt tüketimi. Motorun elektronik sistemi yol koşullarına ve motor devrine göre en verimli vitesi seçer. Bir üst veya bir alt vitese geçmenin ne zaman daha verimli olacağını gösteren bir ok Bilgi Ekranında yanar. Sistem aynı zamanda çabuk hızlandığınızı algılar ve motor devri yükselene kadar önerisini geciktirir. Düz vites değiştirme modunda Steptronic şanzımana sahip sürücüler de ilgili vites değiştirme önerilerini alır. Karşılaştırmalı testler Optimum Vites Değiştirme Göstergesi özelliği bulunan otomobillerin yaklaşık yüzde dört oranında daha az yakıt tükettiğini göstermiştir.

ELEKTRİKLİ DİREKSİYON.

ELEKTRİKLİ DİREKSİYON.

Optimize direksiyon hissi.

Direksiyonu her çevirdiğinizde, enerji tüketilir. Ancak, direksiyonu hareket ettirmediğinizde neden enerji harcansın? BMW Elektrikli Direksiyon sadece ihtiyaç duyulduğunda devreye girer. Geleneksel hidrolik direksiyonların aksine BMW tarafından sunulan bu çözüm yalnızca direksiyonu gerçekten çevirdiğinizde enerji kullanır. Direksiyon hareketsiz konumdayken, örneğin otoyolda yüksek hızda düz bir şekilde ilerlerken, elektrikli motor devre dışı kalır.