BENZERSİZ DİNAMİKLER. BENZERSİZ YAKIT VERİMLİLİĞİ.

BMW 4 Serisi Gran Coupé'de BMW EfficientDynamics.

BMW 4 Serisi Gran Coupé’nin sportif duruşuna her zaman olağanüstü bir verimlilik eşlik eder. Bu, dinamikleri artırırken emisyon değerlerini düşüren kapsamlı önlem ve teknoloji paketi BMW EfficientDynamics sayesinde sağlanır. Özel aerodinamikler ilk bakışta göze çarpar ancak arka planda çalışmakta olan birçok teknoloji daha mevcuttur. Bunlar da düşük yakıt tüketimi ve daha fazla sürüş keyfi ile varlıklarını hissettirir.

ENERJİ YÖNETİMİ.

BMW 4 Serisi Gran Coupé standart olarak Otomatik Start/Stop Fonksiyonu, Fren Enerjisi Geri Kazanımı ve Elektrikli Direksiyon dahil olmak üzere bir dizi BMW EfficientDynamics teknolojisi içerir. Bu teknolojiler bir araya gelerek akıllı enerji yönetimi ve sürdürülebilir mobiliteyi güvence altına alır.

  • Otomatik Start/Stop işlevi

    Otomatik Start/Stop işlevi yakıtın yalnızca otomobil hareket halindeyken kullanılmasını sağlar. Otomatik Start/Stop işlevi trafik ışıklarında beklerken veya sıkışık trafikte otomobil geçici olarak durduğunda sürücü ayağını debriyajdan çektiğinde (manuel şanzıman) veya tamamen durmak üzere fren yaptığında (Steptronic şanzıman) yakıt tasarrufu yapmak üzere motoru durdurur.
    Bilgi Ekranı'ndaki bir sinyal Otomatik Start/Stop işlevinin aktif olduğunu gösterir. Debriyaja basılır basılmaz (manuel şanzıman) veya ayak fren pedalından çekildiğinde (Steptronic şanzıman) motor otomatik olarak yeniden kendi kendini çalıştırır.
    Otomatik Start/Stop işlevi, sürüş konforu veya güvenliğinden asla taviz vermez. Motor ideal çalışma sıcaklığına ulaşmadığında, iç kısım yeteri kadar ısınmadığında veya soğumadığında, akü seviyesi çok düşük olduğunda ya da direksiyon döndürüldüğünde devre dışı kalır. Otomobil hareketsiz durumda olsa bile, örneğin otomobilin ileri doğru hareket etmeye başlaması veya ön camın buğulanması gibi durumlarda, gerekirse bir merkezi kontrol ünitesi motoru yeniden çalıştırır. Otomatik Start/Stop işlevi bir düğmeyle istenildiği zaman kapatılabilir.

  • Fren Enerjisi Geri Kazanımı

    Her fren yaptığınızda, kinetik enerji ortaya çıkar. Şimdiye kadar bu enerji kullanılmadan boşa gidiyordu. Fren Enerjisi Geri Kazanımı, daha önce göz ardı edilmiş bu potansiyelden yararlanır. Sürücü her fren yaptığında veya ayağını gaz pedalından çektiğinde, üretilen rölanti enerjisini toplayarak elektrik enerjisine dönüştürür. Bu elektrik enerjisi daha sonra otomobilin aküsünün şarj edilmesinde kullanılır. Akıllı enerji yönetimi sistemi, alternatörün artık sürekli olarak çalışması gerekmediği anlamına gelir ve jeneratör üzerindeki gerilimi azaltır. Böylece, klasik BMW EfficientDynamics felsefesine uygun olarak yakıt tüketimi azalır ve performans artar.

  • Optimum Vites Değiştirme Göstergesi

    Kusursuz ve en iyi şekilde zamanlanmış vites değişimleri, özellikle şehir içinde ve uzun mesafelerde yakıt tasarrufu yapılabilmesini mümkün kılar. Doğru zamanda vites değişimi sayesinde daha az yakıt tüketimi. Motorun elektronik sistemi sürüş durumuna ve motor devrine göre en verimli vitesi seçer. Bir üst veya bir alt vitese geçmenin ne zaman daha verimli olacağını gösteren bir ok Bilgi Ekranında yanar. Sistem aynı zamanda otomobilin çabuk hızlandığını algılar ve motor devri yükselene kadar önerisini geciktirir. Karşılaştırmalı testler Optimum Vites Değiştirme Göstergesi özelliği bulunan otomobillerin yaklaşık yüzde dört oranında daha az yakıt tükettiğini göstermiştir.

  • Elektrikli Direksiyon

    Sürücü direksiyonu her çevirdiğinde, enerji tüketilir. Peki direksiyon döndürülmediğinde neden enerji tüketilsin? BMW Elektrikli Direksiyon sadece ihtiyaç duyulduğunda devreye girer. Geleneksel hidrolik direksiyon sistemlerinden farklı olarak BMW EPS yalnızca direksiyon aktif olarak döndürülürken enerji harcar. Direksiyon hareketsiz konumdayken, örneğin otoyolda yüksek hızda düz bir şekilde ilerlerken, elektrikli motor devre dışı kalır.

AERODİNAMİK ÖZELLİKLER.

Otomobilin tüm tasarımı BMW EfficientDynamics felsefesini sergiler. Optimize edilmiş, aerodinamik ön rüzgarlık ve alt gövde, hava direncini ve yakıt tüketimini azaltan yenilikçi geliştirmeleri içerir.
Ön rüzgarlık, BMW EfficientDynamics felsefesini hayata geçiren bir tasarım özelliğidir. Entegre Hava Perdesi, havayı iki dikey hava girişi boyunca ve ön çamurluk davlumbazları boyunca yönlendirir. Hızlandırılmış hava akışı tekerleklerin dış kısmında bir anlamda "perde" oluşturur. Hava akışını ön tekerleklere yönlendiren Havalandırma da mevcuttur. Bu yenilikçi teknolojiler türbülans ve hava direncini azaltarak yakıt tüketiminin de önemli ölçüde azalmasını sağlar.
Motor bölümünü de koruyan düz alt gövde kapağı, otomobilin aerodinamiğini büyük ölçüde iyileştiren ek bir detaydır. Bu yeni kaplama elemanları aerodinamik açısından önemli olmasının yanı sıra; aynı zamanda ses yalımını geliştirir ve paslanmaya karşı büyük ölçüde koruma sağlar.

  • Havalandırma

    Havalandırma iki ön çamurluk davlumbazının arkasında yer alır ve otomobilin aerodinamik özelliklerini optimize etmek üzere kullanılan yeniliklerden biridir. Ön rüzgarlıktaki Hava Perdesi ile birlikte Havalandırma, türbülansı büyük oranda azaltır ve hava akışını doğru şekilde yönlendirir. Hava direncindeki azalma böylelikle otomobilin yakıt tüketimini ve CO2 emisyonunu azaltır.

ECO PRO MODU.

ECO PRO Modu, BMW tarafından şirket içerisinde gerçekleştirilen bir yakıt tüketimi çalışmasına göre, sürüş stillerine bağlı olarak sürücülerin yakıt tüketimini yüzde 20 oranına kadar düşürmelerine yardımcı olur. Seyir fonksiyonu (yalnızca 8 ileri Steptronic şanzıman ile), İleri Rota asistanı (yalnızca Professional Navigasyon Sistemi ile birlikte) ve ECO PRO Rota (yalnızca Professional veya Business Navigasyon Sistemi ile birlikte) sayesinde yüzde beş oranında ek tasarruf sağlanır.
ECO PRO Rota, trafik durumu, sürüş stili ve yol koşullarına bağlı olarak en verimli rotayı gösterir. Yol bilgisayarı, ECO PRO Rota fonksiyonu kullanılarak otomobil seçilen rota boyunca sürüldüğünde tasarruf edilecek yakıt miktarını gösterir.

  • İleri Rota Asistanı

    İleri Rota Asistanı, navigasyon sisteminden gelen verilere bağlı olarak virajları, trafiğin biriktiği alanları, hız limitlerini ve otoyol çıkışlarını tanır ve sürücüye hızlanmayı ne zaman durduracağına dair önceden öneriler sunar.

  • Seyir

    Seyir fonksiyonu hareketli aksam ile motorun bağlantısını keser ve otomobil motor çalışmadan seyreder. Bu fonksiyon sürücü 50 ila 160km/sa arasında seyrederken ayağını gaz pedalından çektiğinde ancak frene basmadığında, İleri Rota Asistanı hız ayarında bir değişiklik yapılmasını öngörmüyorsa devreye girer.

HAFİF YAPI.

Hafif yapısı sayesinde otomobilin ağırlığından tasarruf edilen her gram sürüş keyfini artırır. Taşınacak daha az ağırlık sayesinde daha az enerjiye gerek duyulur. BMW bu fikri sürekli olarak geliştirerek 1930'dan bu yana ürettiği otomobillere uygulamıştır. BMW mühendisleri ağırlığı nerede azaltmanın mantıklı olduğunu ve hangi durumlarda işe yaramadığını sürekli olarak sorgulamıştır. Akıllı hafif yapı bu yaklaşımla geliştirildi. Bu özellik magnezyum, alüminyum ve CFRP (karbon fiber destekli plastik) gibi son derece hafif malzemelerin otomobilin hedeflenen bölgelerinde kullanılmasıyla elde edilir.

BMW TWINPOWER TURBO TEKNOLOJİSİ.

Benzinli motorlarda BMW TwinPower Turbo teknolojisi, Çift VANOS ve Yüksek Hassasiyetli Enjeksiyon dahil olmak üzere TwinScroll turboşarj teknolojisini Valvetronic ile bir araya getirir. Dizel motorlarda, özellikle iyileştirilmiş turboşarj teknolojileri ile en ileri CommonRail direkt enjeksiyon teknolojisi ve değişken türbin geometrisini birleştirir. BMW TwinPower Turbo, BMW benzinli ve dizel motorların yakıt tüketimini önemli ölçüde azaltırken, aynı zamanda geniş bir motor devri aralığında motor gücü sağlar.