DAHA AZ KAYNAK DAHA FAZLA SÜRÜŞ KEYFİ.

BMW 5 Serisi Sedan'da BMW EfficientDynamics.

BMW 5 Serisi Sedan, verimlilik açısından da öncüdür. Tüm BMW 5 Serisi modelleri daha fazla sürüş keyfine yönelik olarak toksik emisyonu azaltırken tüketimi önemli oranda düşüren BMW EfficientDynamics önlem ve teknoloji paketini içerir.

BMW 520d.

BMW 520d.

CommonRail direkt enjeksiyon ve turboşarjı değişken türbin geometrisiyle birleştirir ve azami hızı 233 km/sa'tir. 0-100 km/sa hızlanmasını 7,7 saniyede gerçekleştirir, 1750-2500 dev/dk arasında tork değeri 400 Nm'dir. Verimli ortalama yakıt tüketimi: 4,1 lt/100 km, 109 gr/km değerinde CO2 emisyon değerlerini elde eder.

ECO PRO MODU.

ECO PRO Moduna geçiş yapar yapmaz her şey daha fazla verimliliğe göre ayarlanır ve kişisel sürüş stilinize göre bu özellik yakıt tüketiminde yüzde 20'ye kadar tasarruf yapabilmenizi sağlar (bir şirket içi BMW yakıt tüketimi çalışmasına göre).
Seyir fonksiyonu (yalnızca Steptronic şanzımanla), ön izleme asistanı ve ECO PRO Rota (ikisi de yalnızca Professional Navigation Sistemi ile birlikte sunulur) gibi ek fonksiyonlar yüzde beş oranında daha fazla tasarruf potansiyeline sahiptir. Bu mod gaz ve şanzıman tepkisinin yanı sıra vites değiştirme noktalarını da optimize eder ve ısıtma/klima stratejisini akıllı şekilde uyarlar. Kontrol Ekranı yakıt tüketimini o anda hangi EfficientDynamics teknolojisinin azalttığını gösterir. Verimliliği daha fazla artırabilmeniz için mevcut sürüş durumunuzla ilgili ECO PRO önerileri de gösterilir.

  • Seyir

    ECO PRO Modu'nun bir diğer özelliği de Steptronic şanzımanla birlikte çalışan rölantide kullanım işlevidir: 50–160 km/sa aralığında bir hızda sürücü ayağını gazdan çeker ve fren yapmazsa sistemin motorla bağlantısı kesilir ve otomobil rölantide kullanılabilir, yani motor gücü olmadan çalışır.

  • Ön izleme asistanı

    Professional Navigation Sistemi ile birlikte çalışan önizleme asistanı, ECO PRO Modunun yenilikçi bir özelliğidir. Navigasyon verilerine dayanarak yol boyunca virajları, yerleşim alanlarını, ada kavşakları, T kavşakları, hız limitlerini ve otoyol çıkışlarını tespit eder ve hızınızı önceden azaltabilmeniz için önceden öneride verir. Proaktif sürüş asistanı aynı zamanda rölantide kullanım fonksiyonunu etkin biçimde kontrol eder.

  • ECO PRO Rota

    ECO PRO Modu, ECO PRO Route özelliğini de içerir. Bu özellik, yeni nesil Professional Navigation Sistemi ile bir araya gelerek, yakıt tasarrufu açısından en elverişli yolları hesaplamak için mevcut trafik durumu ve yol koşullarının yanı sıra kişisel sürüş tarzı gibi çeşitli parametreleri kullanır. Yol bilgisayarı, bonus milinizi; başka bir deyişle, ECO PRO Modu'nu kullanarak ne kadar ek kilometre kazandığınızı gösterir.

EU6 EMİSYON STANDARDI

EU6 EMİSYON STANDARDI

1917 yılından bu yana BMW'nin temel rekabet alanında yer aldıklarından BMW motorları daima zamanının ötesindedir. BMW 5 Serisi Sedan'ın motorları bunu özellikle etkileyici bir biçimde kanıtlar. Olağanüstü performans, anında tepki ve akıcı sürüş özellikleriyle gelişmiş sürüş konforunun yüksek standartlarını karşılar.

BluePerformance teknolojisi.

Tüm dizel motorlarda standart olan BluePerformance teknolojisi geleceğe yöneliktir ve dizel motorun emisyon davranışını daha fazla optimize eder. Dizel partikül filtresi ve oksidasyon katalizörüne ek olarak, bir nitrojen oksit dönüştürücüsü de emisyon içerisindeki NO2'yi çok daha fazla azaltır. Bazı modeller AdBlue enjeksiyonlu SCR dönüştürücüsü (SCR = seçici katalitik azaltma) gibi farklı yöntemlerle nitrojen oksidin azaltılmasını sağlar. Bir AdBlue üre çözeltisi enjeksiyonuyla harekete geçirilen kimyasal reaksiyon NO2 oranını önemli ölçüde azaltır. Uzun vadede bu özellik sürekli olarak azaltılmış emisyona sahip dünyanın en temiz dizel otomobillerinden birinin ortaya çıkmasını sağlar. Böylece katı EU6 emisyon standardı karşılanır.

AERODİNAMİK ÖZELLİKLER.

Otomobil tasarımının tamamı BMW EfficientDynamics felsefesini yansıtır. Optimize edilmiş, aerodinamik ön rüzgarlık ve alt gövde, hava direncini ve yakıt tüketimini azaltan yenilikçi geliştirmeleri içerir.
Tüm ön kısım, yeni tasarlanan ön rüzgarlık dahil olmak üzere, BMW EfficientDynamics felsefesinin göstergesidir. Soğutma hava girişlerinin optimize edilmiş tasarımı da gelişmiş aerodinamiklere katkıda bulunarak hava direncini azaltır. Aynısı, hava girdabını azaltmak için özel olarak tasarlanmış olan çamurluk davlumbazları için de geçerlidir.
Motor bölümünü de koruyan düz alt gövde kapağı, otomobilin aerodinamiğini büyük ölçüde iyileştiren ek bir detaydır. Bu yeni kapak aerodinamik açısından avantajlı olmasının yanı sıra; aynı zamanda ses yalımını geliştirir ve paslanmaya karşı büyük ölçüde koruma sağlar.

FREN ENERJİSİ GERİ KAZANIMI.

Her fren yaptığınızda, kinetik enerji ortaya çıkar. Şimdiye kadar bu enerji kullanılmadan boşa gidiyordu. Fren Enerjisi Geri Kazanımı, daha önce göz ardı edilmiş bu potansiyelden yararlanır. Sürücü her fren yaptığında veya ayağını gaz pedalından çektiğinde, üretilen rölanti enerjisini toplayarak elektrik enerjisine dönüştürür. Bu elektrik enerjisi daha sonra otomobilin aküsünün şarj edilmesinde kullanılır. Akıllı enerji yönetimi sistemi, alternatörün artık sürekli olarak çalışması gerekmediği anlamına gelir ve jeneratör üzerindeki gerilimi azaltır. Böylece, klasik BMW EfficientDynamics felsefesine uygun olarak yakıt tüketimi azalır ve performans artar.

OTOMATİK START/STOP İŞLEVİ.

Otomatik Start/Stop işlevi yakıtın yalnızca otomobil hareket halindeyken kullanılmasını sağlar. Otomatik Start/Stop işlevi trafik ışıklarında veya sıkışık trafikte beklerken otomobil rölantiye geçtiği anda ve sürücü ayağını debriyajdan çektiğinde (düz şanzıman) veya tamamen durmak üzere fren yaptığında (Steptronic şanzıman) yakıt tasarrufu yapmak üzere motoru durdurur.
Bilgi Ekranı'ndaki bir sinyal Otomatik Start/Stop işlevinin aktif olduğunu gösterir. Vitese geçer geçmez (düz şanzıman) veya ayağınızı fren pedalından çeker çekmez (Steptronic şanzıman), motor saniyeden çok kısa bir sürede çalışır ve gecikme olmadan yolunuza devam edebilirsiniz.
Otomatik Start/Stop işlevi, sürüş konforu veya güvenliğinden asla taviz vermez. Motor ideal çalışma sıcaklığına ulaşmadığında, iç kısım yeteri kadar ısınmadığında veya soğumadığında, akü seviyesi çok düşük olduğunda ya da direksiyon döndürülürken devre dışı kalır. Gerektiğinde merkezi bir kontrol ünitesi, otomobil hareketsiz dururken bile motoru yeniden çalıştırır. Bu duruma örnek olarak otomobilin ileri doğru yatmaya başlaması veya ön camın buğulanması gösterilebilir. Otomatik Start/Stop işlevi bir düğmeyle istenildiği zaman kapatılabilir.