VARIŞ NOKTASI YOLCULUĞUN KENDİSİDİR.

BMW 5 Serisi Touring'in sürüş dinamikleri.

Tüm BMW otomobilleri benzersiz dinamikler sunar. Bu özellik BMW 5 Serisi Touring modelinde daha da belirgindir; kat edilen her kilometre saf sürüş keyfini deneyimleme fırsatı sunar.

YÜRÜYEN AKSAM.

BMW 5 Serisi Touring'in yürüyen aksamının sunduğu sportif sürüş keyfinin, yoldan doğrudan direksiyona geçtiğini ve bu sırada güvenlik ve üst düzey konforu da garanti ettiğini hissedebilirsiniz. Üstelik konforlu, dinamik ve güvenli olduğu kadar da sağlamdır; çeşitli gereklilikleri fazlasıyla karşılar. Bunu mümkün kılan, akslar arasında 50:50 oranında ağırlık dağılımı ve bileşenlerin mükemmel koordinasyonudur.
Alüminyum integral arka aks, motoru yoldaki titreşimlerden izole eder ve daha fazla güç aktarımı ve konfor sağlar. Bu özellik, isteğe bağlı integral aktif direksiyon ile daha rafine hale getirilebilir. Çift kollu ön aks, tekerleklerin yolu sıkıca kavramasını sağlar. Alüminyum yapı gereksiz ağırlığı engellerken sertliği artırır, bir çarpışma anında yolcuların azami derecede korunmasını sağlamak için etki eden kuvvetleri sönümler. Sportif manevralar, her sürüş koşulunda yolcuları gereksiz yere sarsmadan, akıcı bir şekilde gerçekleştirilebilir.

  • Standart olarak sunulan otomatik ayarlı süspansiyon

    BMW 5 Serisi Touring'de standart olarak sunulan otomatik ayarlı süspansiyon, havalı süspansiyonu kullanarak ön ve arka aks arasındaki yükseklik farkını destekler. Arka tekerleklerdeki sensörler gövde ve yol arasındaki mesafeyi ölçer. Yük ve sürüş durumuna bağlı olarak yaylardaki hava hacmi her zaman en ideal yay aralığı korunacak şekilde ayarlanır. Bu özellik, otomobil ağır yüklü olsa bile çevikliği ve güvenliği destekler.

  • Dinamik Amortisör Kontrolü ve Adaptif Sürüş

    İster engebeli yollar ister çukur veya kusursuz asfalt olsun, Dinamik Amortisör Kontrolü ile artık her yol ve sürüş tarzına uygun bir yürüyen aksam bulunuyor. Standart ayar olan Comfort'un yanı sıra, süspansiyonlar Comfort+ moduna (BMW M550d xDrive'da sunulmamaktadır) ayarlanarak daha fazla konfor sağlanabilir.
    İsteğe bağlı Adaptif Sürüş işlevi, Dinamik Amortisör Kontrolü'nü gövdenin yana yatmasına karşı aktif Dinamik Sürüş dengesi ile birleştirir. BMW’nizdeki seziciler otomobil hızı ve direksiyon konumu ile yürüyen aksam üzerine etki eden düşey ve yatay kuvvetleri sürekli olarak izler. Bu verileri kullanarak sistem, ayarlarını çabucak ve doğru olarak değiştirdiği dengeleyicileri ve amortisörleri hassas bir şekilde ayarlar. Bu, daha kesin direksiyon tepkisi, daha kısa fren mesafesi ve daha fazla sürüş konforu sağlar.

BMW xDrive.

BMW xDrive.

BMW akıllı xDrive dört çeker sürüş sistemi en zorlu yol koşullarına bile mükemmel şekilde uyum sağlar ve otomobile optimum yol tutuşu kazandırır. xDrive ve Dinamik Denge Kontrolü (DSC), BMW'nin yol boyunca güvenli ve dengeli ilerlemesine olanak tanır. DSC sezici sistemi ile kontrol edilen xDrive sürüş gücünü esnek ve hızlı bir biçimde akslara dağıtır, virajlarda arkadan ve önden savrulmanın önüne geçer ve olağanüstü bir yön dengesi sağlar. Ayrıca kaygan veya dik yokuşlarda bile çabuk ve güvenli hızlanma sağlar. Zorlu yol koşullarında DSC sistemi sürüşe gereğinden fazla müdahale etmez. Böylece BMW xDrive, dört çeker sürüş sisteminin çekiş, yön dengesi ve sürüş güvenliği avantajlarını klasik BMW çevikliği ile bir araya getirir.

INTEGRAL AKTİF DİREKSİYON.

INTEGRAL AKTİF DİREKSİYON.

Daha fazla manevra kabiliyeti ve çeviklik.

Arkadan itişli otomobillerde Integral Aktif Direksiyon, arka tekerlekler için pasif direksiyon yönlendirmesini ön aks için değişken direksiyon açısıyla birleştirir. Yaklaşık 60km/sa'e kadar hızlarda arka tekerlekler ön tekerleklerin aksi yönüne döner. Bu durum öznel olarak aks aralığını kısaltırken manevra özelliğini ve çevikliği artırır. Yaklaşık 60km/sa'e kadar hızlarda arka tekerlekler ön tekerleklerle aynı yöne döner. Bu durum öznel olarak aks aralığını artırırken özellikle hızlı ve ani şerit değiştirme sırasında dengeyi ve konforu artırır.

SÜRÜŞ DENEYİMİ KONTROLÜ.

Sürüş Deneyimi Kontrolü arzu ettiğiniz modu etkinleştirmek üzere merkez konsolda yer alan düğmeyi kullanma seçeneğini sunar. Standart motor ve şanzıman ayarları için COMFORT Modu, verimliliğe yönelik olarak ECO PRO modu ve çok daha dinamik bir sürüş için SPORT Modu arasından seçim yapabilirsiniz. Hangi ayarın aktif olduğunu devir sayacı altında görebilirsiniz.

  • ECO PRO Modu

    Ekonomik ECO PRO Modu, karakteristik gaz pedalı ve şanzıman özelliklerini uyarlarken ısıtma/klima stratejisini de yeniden düzenler. ECO PRO ipuçları kendi sürüş stiliniz optimize etmenize yardımcı olur ve ekstra menzil ECO PRO Modu ile optimize edilmiş yakıt tüketimi sayesinde ne kadar ek kilometre kazandığınız konusunda size geri bildirimde bulunur.
    ECO PRO Modu kişisel sürüş stiline bağlı olarak yakıt tüketimini yüzde 20'ye kadar azaltır. Rölantide kullanım, ön izleme asistanı ve ECO PRO Rota fonksiyonları yüzde beş oranında ek bir tasarruf potansiyeline sahiptir. Tüm bu özellikler Steptronic şanzıman ve Professional Navigation Sistemi ile birlikte sunulur. Tasarruf potansiyeli şirket içerisinde gerçekleştirilen yakıt tüketim çalışmalarıyla hesaplanmıştır.

  • Akıllı optimizasyon

    Otomatik Start/Stop işlevi, sürüş konforu veya güvenliğinden asla taviz vermez. Motor ideal çalışma sıcaklığına ulaşmadığında, iç kısım yeteri kadar ısınmadığında veya soğumadığında, akü seviyesi çok düşük olduğunda ya da direksiyon döndürülürken devre dışı kalır. Gerektiğinde merkezi bir kontrol ünitesi, otomobil hareketsiz dururken bile motoru yeniden çalıştırır. Bu duruma örnek olarak otomobil ileri doğru yatmaya başlaması veya ön camın buğulanması gösterilebilir. Otomatik Start/Stop işlevi bir düğmeyle istenildiği zaman kapatılabilir.

  • ECO PRO Rota ve seyir

    ECO PRO Rota fonksiyonu da yakıtı ekonomik olarak kullanmanıza yardımcı olur. Size trafik hacmi, kişisel sürüş stili ve yerel koşullara bağlı olarak, verimlilik açısından optimize edilmiş bir rota sunar. Belirtilen tasarruf potansiyelini değerlendirebilir ve ardından bu öneriye uyup uymayacağınıza kendiniz karar verebilirsiniz.
    Rölantide kullanım fonksiyonu ile (yalnızca Steptronic şanzıman) sürücü pedaldan ayağını çeker çekmez, frene basmadığı sürece ve proaktif sürücü asistanı yakıt tasarrufu sağlamak üzere hızı ayarlamadıkça 160km/sa'e kadar hızlarda otomobil yolda süzülmeye devam eder.

  • Sport modu

    Sport modunda otomobil çok daha doğrudan tepki vererek daha sportif bir sürüş stili sunar. Önceden belirlenmiş bir ayar, standart ayara kıyasla daha sportif bir motor ve süspansiyon ayarı sunar. Örneğin, motor daha da hızlı tepki verir. 8 ileri Steptronic Sport şanzımanlı modeller için vites değiştirme zamanlaması daha sportiftir. Adaptif Süspansiyonla birlikte, süspansiyon ayarları Sport modunda çok daha çeviktir. Bu esnada Servotronic ve değişken spor direksiyon dönüş desteğini azaltır.

  • Predictive Drive Train

    Thanks to BMW EfficientDynamics , it is now possible to actively boost performance in vehicles with the new Predictive Drive Train via the Driving Experience Control. In the "Sport" mode, the transmission management uses data from the navigation system to deliver a level of responsiveness that is even more dynamic and spontaneous based on route characteristics. As suggested by its name, the "Comfort" mode offers a comfort-oriented shift programme with fewer shifts.

8 İLERİ STEPTRONIC ŞANZIMAN.

8 ileri Steptronic şanzıman, hızlı motor devri geçişleri ve kısa vites değiştirme süreleri sayesinde vites değiştirmeyi ve sürüşü daha rahat hale getirir. Bu şanzıman olağanüstü konfor ile etkileyici dinamikler ve yüksek yakıt verimliliğini bir araya getirir. Vitesler seçim kolu yardımıyla manuel olarak da değiştirilebilir.