PERFORMANS SANATÇISI.

BMW 6 Serisi Gran Coupé'de sürüş dinamikleri ve verimlilik.

PERFORMANS SANATÇISI.

BMW 6 Serisi Gran Coupé'de sürüş dinamikleri ve verimlilik.

BMW 6 Serisi Gran Coupé'de elbette kısa yolculuklara da çıkabilirsiniz. Ancak bu seyahat size hiçbir zaman yetmeyecektir; çünkü mükemmel şekilde ayarlanmış süspansiyonlar ve şanzıman teknolojileri ile hızlı ya da sportif sürüş sırasında dahi her zaman üstün düzeyde keyifli bir yol tutuşu sağlanır. Kesinlikle hissedeceksiniz. BMW 6 Serisi Gran Coupé tamamen kendine has, gerçek bir sürüş stiline sahiptir.

PERFORMANS SANATÇISI.BMW 6 Serisi Gran Coupé'de sürüş dinamikleri ve verimlilik.

BMW 6 Serisi Gran Coupé'de elbette kısa yolculuklara da çıkabilirsiniz. Ancak bu seyahat size hiçbir zaman yetmeyecektir; çünkü mükemmel şekilde ayarlanmış süspansiyonlar ve şanzıman teknolojileri ile hızlı ya da sportif sürüş sırasında dahi her zaman üstün düzeyde keyifli bir yol tutuşu sağlanır. Kesinlikle hissedeceksiniz. BMW 6 Serisi Gran Coupé tamamen kendine has, gerçek bir sürüş stiline sahiptir.

BMW EFFICIENT DYNAMICS.

BMW EFFICIENT DYNAMICS.

Hedef ister maksimum performans, ister minimum yakıt tüketimi olsun BMW için odak noktası her zaman saf BMW sürüş keyfidir. BMW EfficientDynamics, yakıt tüketimini ve emisyonu en aza indirirken aynı anda dinamikleri ve sürüş keyfini artırmak üzere BMW tarafından geliştirilen bir stratejidir. Motor, enerji yönetimi ve BMW Efficient Lightweight otomobil konseptini içeren ve her BMW ile birlikte standart olarak sunulan kapsamlı bir teknoloji paketidir.
BMW TwinPower Turbo motor ailesinin yeni nesil benzinli ve dizel motorları BMW otomobillerinin artırılan performansından ve düşük yakıt tüketiminden sorumludur. Optimize aerodinamik özellikler artırılan verimliliğe katkıda bulunur.

SPORTİF EGZOZ SİSTEMİ.

Sportif egzoz sisteminin sesi otomobilin atletik yapısını kusursuz şekilde tamamlar. Egzoz sesi, Sürüş Deneyimi Kontrolü tarafından yönetilen ve otomobile entegre edilmiş egzoz valf mekanizması sayesinde modifiye edilebilir. Dinamik SPORT ve SPORT+ sürüş modları heyecan verici, belirgin bir egzoz sesiyle daha da nefes kesici bir hal alırken, konfora yönelik modlarda bu ses daha mütevazi bir hal alır ve uzun yolculuklara, keyifli sürüşlere uygun bir şekle bürünür.

8 İLERİ STEPTRONIC SPORT ŞANZIMAN.

Otomatik 8 ileri Steptronic Sport şanzıman kişisel sürüş stillerine uyum sağlar. Konforlu seyirden çok dinamik bir sürüşe kadar her türlü sürüş için mükemmeldir. Otomatik vites seçiminin yanı sıra elbette her an manuel olarak da vites değiştirme seçeneği bulunur. Vites, dinamik şekilde tasarlanan seçici kol veya direksiyon üzerindeki vites kulakçıklarıyla değiştirilebilir.
Sport modunda, vites değişimleri maksimum performansa yönelik olarak yapılandırılır. Hassas yükseltme aralıkları ve sekiz vites sayesinde motor her zaman gücü ve verimliliği en iyi şekilde kullanacağı seviyede tutulur. Aynı zamanda başka bir aracı sollama gibi durumlarda daha çabuk hızlanma sağlar.
Yüksek hızlarda seyahat ederken, ilave sekizinci vites istenilen motor devrini düşürerek aynı zamanda yakıt tüketimini ve motor gürültüsünü azaltır. Burada aynı zamanda yeni geliştirilen konvertör debriyajı devreye girer. 8 ileri Steptronic spor şanzıman en iyi vites değiştirme konforu ve mümkün olan en iyi verimliliği sunar.

  • Kalkış Kontrolü

    Kalkış Kontrolü 8 İleri Steptronic Şanzımanın fonksiyonlarından biridir ve otomobil çalıştığı andan itibaren maksimum hız artışı sağlar. Bu fonksiyondan yararlanmak için DTC (Dinamik Çekiş Kontrolü) özelliğini DSC (Dinamik Denge Kontrolü) düğmesine basarak aktif hale getirdikten sonra vitesi "S" pozisyonuna getirin, ayağınız fren pedalına sıkıca basılıyken vites küçültmek için gaz pedalına basın. Vites küçültmeyi korurken, fren serbest bırakıldığında, gaz pedalı bırakılana dek otomobil maksimum seviyeye hızlanır. Bu özellik dinamik, sportif sürüşten hoşlanan sürücülerin memnuniyetine yöneliktir.

SÜRÜŞ DİNAMİKLERİ.

Süspansiyon, hassas direksiyon hakimiyeti ve en ileri teknolojilerin mükemmel etkileşimi sayesinde tam kontrol hissi. BMW 6 Serisi Gran Coupé, olağanüstü hafifliği sayesinde en virajlı yolların dahi üstesinden gelir. Sürüş Deneyimi Kontrolü ise sportif, direkt bir yol teması ile konforlu ve rahat bir sürüş seçeneklerini sunar.

  • Yürüyen aksam

    İleri teknolojiler sayesinde BMW 6 Serisi Gran Coupé, üstün sürüş özellikleri, hassas yol tutuşu ve olağanüstü yön dengesi sunar. Bunun teknolojik temeli süspansiyonlara dayanır. Mükemmel bir şekilde ayarlanmış teknik bileşenlerin, akıllı süspansiyon sistemleri ve iki aks boyunca iyi bir şekilde dengelenmiş ağırlık dağılımının bir sonucu olarak, yol yüzeyi ile optimum teması ve her koşulda mükemmel bir yol tutuşunu garanti eder. Böylece, sportif sürüş sırasında dahi maksimum güvenliğin ve maksimum sürüş keyfinin tadını çıkarabilirsiniz.

  • Integral Aktif Direksiyon

    Arkadan itişli otomobillerde Integral Aktif Direksiyon, arka tekerlekler için direksiyon yönlendirmesini ön aks için değişken direksiyon açısıyla birleştirir. Maksimum 60km/sa civarındaki hızlarda arka tekerlekler ön tekerleklerin aksi yönüne döner. Daha kısaymış gibi görünen aks mesafesi manevra kabiliyetini ve çevikliği arttırır. 60 km/sa'ten itibaren, arka tekerlekler ön tekerleklere paralel bir şekilde dönmeye başlar. Aks mesafesi daha uzunmuş gibi hissedilir ki bu durum özellikle çabuk ya da ani bir şekilde şerit değiştirirken otomobilin hem dengesini hem de konforunu arttırır.

  • ECO PRO özelliğini içeren Sürüş Deneyimi Kontrolü

    Sürüş Deneyimi Kontrolü, sürücünün standart motor ve şanzıman ayarları için COMFORT Modu, verimliliğe yönelik olarak ECO PRO modu ve çok daha dinamik bir sürüş için SPORT Modu arasından seçim yapabilmesini sağlar. ECO PRO modu gaz pedalı ve şanzıman özelliklerinin yanı sıra yakıt verimliğini arttırmak için ısıtma/havalandırma sistemini de ayarlar.
    ECO PRO modu yakıt tüketimini yüzde 20'ye kadar azaltır. "Seyir" modu, İleri Rota Asistanı ve ECO PRO rota ile yakıt tüketimi daha da azaltılabilir. İleri Rota Asistanı bölgesel yol koşullarına erişim için navigasyon sistemini kullanır ve önceden ipuçları sunar. Bir sonraki virajda hız limitinde bir değişiklik varsa, sistem sürücüye yavaşlamasını tavsiye eder.
    ECO PRO rota yakıtın verimli şekilde kullanılmasına da yardımcı olur. Trafik hacmini, bireysel sürüş stilini ve yerel koşulları göz önüne alarak verimlilik açısından optimize edilmiş bir rota tavsiye eder. "Seyir" işlevi sürücünün frene basmadan ayağını gaz pedalından çekmesi durumunda otomobilin 160km/sa hıza kadar yolda seyredebilmesini sağlar. SPORT modunda otomobil çok daha doğrudan tepki vererek daha dinamik bir sürüş deneyimi sağlar.

BMW xDRIVE.

BMW xDRIVE.

BMW akıllı xDrive dört çeker sürüş sistemi en zorlu yol koşullarına bile mükemmel şekilde uyum sağlar ve otomobile optimum yol tutuşu kazandırır. xDrive ve Dinamik Denge Kontrolü (DSC), BMW'nin yol boyunca güvenli ve dengeli ilerlemesine olanak tanır. DSC sezici sistemi ile kontrol edilen xDrive sürüş gücünü esnek ve hızlı bir biçimde akslara dağıtır, virajlarda arkadan ve önden savrulmanın önüne geçer ve olağanüstü bir yön dengesi sağlar. Ayrıca kaygan veya dik yokuşlarda bile çabuk ve güvenli hızlanma sağlar. Zorlu yol koşullarında DSC sistemi sürüşe gereğinden fazla müdahale etmez. Böylece BMW xDrive, dört çeker sürüş sisteminin çekiş, yön dengesi ve sürüş güvenliği avantajlarını klasik BMW çevikliği ile bir araya getirir.

AKILLI ENERJİ YÖNETİMİ.

BMW 6 Serisi Gran Coupé'nin akıllı enerji yönetimi ECO PRO modu, Otomatik Start/Stop fonksiyonu ve Fren Enerjisi Geri Kazanımı gibi özellikleri standart olarak sunar. Bu teknolojiler arasındaki etkileşim sürdürülebilir mobilite ve maksimum verimlilik sunar.

  • ECO PRO modu

    ECO PRO Modu, BMW tarafından şirket içerisinde gerçekleştirilen bir yakıt tüketimi çalışmasına göre, sürüş stillerine bağlı olarak sürücülerin yakıt tüketimini yüzde 20 oranına kadar düşürmelerine yardımcı olur. "Seyir" işlevi, İleri Rota Asistanı ve ECO PRO Rota, %5 daha fazla yakıt tasarrufuna olanak sağlar.
    Seyir fonksiyonu hareketli aksam ile motorun bağlantısını keser ve otomobil motor direnci olmaksızın seyreder. Sürücü 50 ve 160 km/sa arasında ayağını gaz pedalından çektiğinde ve frene basmadığında otomobil vitesi boşa alarak ilerler. Gerektiğinde ileri rota asistanı seyir fonksiyonunu akıllı şekilde devredışı bırakabilir.
    Navigasyon sisteminden alınan verilere bağlı olarak İleri Rota Asistanı hız limitleri, meskun alanlar, virajlar, kavşaklar, dönemeçler ve otoban çıkışlarını tanır ve sürücüyü hızlanmayı bırakması için tam zamanında uyarır.
    ECO PRO rota trafik durumu, sürüş stili ve yerel koşullara bağlı olarak en verimli rotayı gösterir. Yol bilgisayarı, ECO PRO Rota fonksiyonu kullanılarak otomobil seçilen rota boyunca sürüldüğünde tasarruf edilecek yakıt miktarını gösterir.

  • Otomatik Start/Stop işlevi

    Otomatik Start/Stop işlevi yakıtın yalnızca otomobil hareket halindeyken kullanılmasını sağlar. Otomobil örneğin trafik ışıklarında veya sıkışık trafikte geçici olarak hareketsiz hale gelirse Otomatik Start/Stop işlevi otomobil boştayken sürücü otomobili hareketsiz duruma getirmek üzere frene basar basmaz motoru kapatır.
    Bilgi Ekranı'ndaki bir sinyal Otomatik Start/Stop işlevinin aktif olduğunu gösterir. Ayak fren pedalından çekildiğinde motor otomatik olarak yeniden kendi kendini çalıştırır.
    Bu işlev sürüş konforu veya güvenliğinden asla taviz vermez. Motor ideal çalışma sıcaklığına ulaşmadığında, iç kısım yeteri kadar ısınmadığında veya soğumadığında, akü seviyesi çok düşük olduğunda ya da direksiyon döndürüldüğünde devre dışı kalır. Otomobilin yana yatmaya başlaması veya ön camda buğulanma oluşması gibi durumlarda merkezi kontrol ünitesi, gerektiğinde otomobil hareketsiz durumdayken motoru yeniden çalıştırır. Otomatik Start/Stop işlevi bir düğmeyle istenildiği zaman kapatılabilir.

  • Fren Enerjisi Geri Kazanımı

    Her fren yaptığınızda, kinetik enerji ortaya çıkar. Şimdiye kadar bu enerji kullanılmadan boşa gidiyordu. Fren Enerjisi Geri Kazanımı, daha önce göz ardı edilmiş bu potansiyelden yararlanır. Sürücü her fren yaptığında veya ayağını gazdan çektiğinde, üretilen rölanti enerjisini toplayarak elektrik enerjisine dönüştürür. Bu elektrik enerjisi daha sonra otomobilin aküsünün şarj edilmesinde kullanılır. Akıllı enerji yönetimi sistemi, alternatörün artık sürekli olarak çalışması gerekmediği anlamına gelir ve jeneratör üzerindeki gerilimi azaltır. Bunun sonucunda BMW EfficientDynamics'in klasik özellikleri olan yakıt tüketimi azalırken itiş gücü artar.