LÜKSÜN ZİRVESİ.

BMW 7 SERİSİ.

LÜKSÜN ZİRVESİ.

BMW 7 SERİSİ.

Yenilikçi hafif yapı, öncü motor tipleri ve son derece akıllı bir enerji yönetimi, BMW EfficientDynamics mühendislerinin gerçekleştirdiği yeniliklerin yeni standartları belirlediğine ilişkin en iyi örneklerdir. Bu özellikler, BMW 7 Serisi’nde ustalıkla bir araya getiriliyor. Böylece, sürüş konforu, dinamikler ve verimliliğin ideal kombinasyonu elde ediliyor.

LÜKSÜN ZİRVESİ.BMW 7 SERİSİ.

Yenilikçi hafif yapı, öncü motor tipleri ve son derece akıllı bir enerji yönetimi, BMW EfficientDynamics mühendislerinin gerçekleştirdiği yeniliklerin yeni standartları belirlediğine ilişkin en iyi örneklerdir. Bu özellikler, BMW 7 Serisi’nde ustalıkla bir araya getiriliyor. Böylece, sürüş konforu, dinamikler ve verimliliğin ideal kombinasyonu elde ediliyor.

BMW 7 SERİSİ 12 SİLİNDİRLİ SEDAN OTOMOBİLLER.

BMW M760Li xDrive ve BMW M760Li xDrive Model V12 Excellence ile BMW M GmbH, BMW 7 Serisi Sedan'ı temel alan ilk M Performance Otomobillerini üretti. Bu serinin en iyi iki modeli bir M Performance TwinPower Turbo 12 silindirli benzinli motor içerir. BMW M760Li xDrive en dinamik model olarak seride yerini alırken, Model V12 Excellence için odak noktası ise daha çok otomobilin lüks karakteridir. Her iki model de BMW Individual portföyünden premium dış tasarım ve iç tasarım bileşenlerine sahiptir. Her iki otomobil de benzersiz dinamikler, konfor ve yenilikleri kaliteli şekilde bir araya getirerek hayranlık uyandıracak biçimde geliştirilmiştir. BMW M GmbH mühendisleri, özel spor otomobillerin geliştirilmesi konusundaki geniş uzmanlıklarını bir kez daha ortaya koydu.

  • BMW M760Li xDrive'ın iç tasarımı ve dış tasarımı

    BMW M760Li xDrive dış tasarım donanımı:

    • Seryum grisi ön kısmı ile özel olarak tasarlanmış dikey çubuklar, parlak Siyah yan kısımlar ve Seryum Grisi ızgara çerçevesi ile BMW Böbrek Izgaraları
    • Seryum Grisi özel tasarım ve sis farları bulunmayan genişletilmiş hava giriş kaplamaları ile ön tampon
    • 20 inç Çift kollu stil 760 M*, M hafif alaşım jantlar, Seryum Grisi, mat, parlak işlenmiş karma lastiklerle birlikte, farklı jant seçenekleri de mevcuttur
    • M SPOR mavi kaplamalı fren kaliperi
    • Yan kısımda Seryum Grisi M Logosu amblemi
    • Seryum Grisi ayna kapakları
    • Havalandırma, dekoratif kapı elemanları ve kapı kollarında Seryum Grisi kaplama şeritleri
    • Seryum Grisi bagaj kapağı kaplama şeridi
    • Seryum Grisi çift egzoz çıkışı optiğinde ayırıcıya sahip elmas biçimli egzoz kaplaması ile M spor egzoz sistemi
    • BMW M Performance amblemi ile motor bölümü kapağı
    • Gövde renginde M arka spoyler**
    • C sütunlarında Seryum Grisi V12 amblemi
    • Arka kısımda Seryum Grisi M760Li ve xDrive amblemi
    • Metalik Koyu Buzul Kahverengi BMW Individual rengi***, farklı renk seçenekleri de mevcuttur
    * 20 inç M hafif alaşım jantlar, performans lastikleri ile sunulur.
    ** Gövde renginde M arka spoyler, opsiyonel olarak sunulur.
    *** Metalik Koyu Kahverengi BMW Individual rengi opsiyonel olarak sunulur.

    BMW M760Li xDrive iç tasarım donanımı:

    • "V12" amblemi ile alüminyum aydınlatılmış marşpiyeler
    • 'Nappa' Deri Comfort koltuklar, alternatif olarak Kaşmir Beji ince yapılı BMW Individual 'Merino' deri ile, farklı döşeme seçenekleri de mevcuttur
    • Çok fonksiyonlu tuşlara sahip M Deri direksiyon, farklı direksiyon seçenekleri de mevcuttur
    • Antrasit Alcantara Champagne tavan, farklı tavan kaplaması seçenekleri de mevcuttur
    • "M760Li xDrive" amblemi ve 330 km/sa hız göstergesi ile özel gösterge paneli
    • Parlak metak efektli Fineline Siyah ahşap iç kaplamalar, farklı kaplama seçenekleri de mevcuttur
    • Merkez konsol ve Touch Command üzerinde "V12" amblemi

  • BMW M760Li xDrive Model V12 Excellence'ın iç tasarımı ve dış tasarımı

    BMW M760Li xDrive Model V12 Excellence'ın dış donanımı, Pure Excellence tasarım paketinden aşağıdaki özellikleri içerir:

    • Özel Krom tasarıma ve hava girişleri için eşsiz bir ızgara geometrisine sahip ön tampon
    • Krom özel tasarım ile arka tampon

    Dış tasarıma ilişkin diğer tasarım özellikleri:

    • Metalik Yakut Siyahı BMW Individual rengi*, farklı renk seçenekleri de mevcuttur
    • 20 inç, W kollu, stil 646 parlak hafif alaşım jantlar, karma lastiklerle, farklı jant seçenekleri de mevcuttur
    • Parlak Siyah ön ve arka fren kaliperleri
    • BMW M Performance amblemi ile motor bölümü kapağı
    • C sütunları ve arka kısımda Krom "V12" amblemi
    • Çift egzoz çıkışı görünümü için Krom ayırıcı ve elmas biçimli kaplama ile dikkat çekmeyen egzoz çıkışı tasarımı
    • Arka kısımda açık Krom "xDrive" amblemi

    * Metalik Yakut Siyahı BMW Individual rengi, opsiyonel olarak sunulur. BMW M760Li xDrive Model V12 Excellence'ın iç donanımı, Pure Excellence tasarım paketinden aşağıdaki özellikleri içerir:

    • Genişletilmiş ahşap özellikler: Ahşap kakmalı tavan tutamağı, kol dayaması bardak tutucu kaplaması ve arka kısımda kemer çıkışı kaplaması
    • Arka kısımda zemin paspasları

    İç tasarıma ilişkin diğer tasarım özellikleri:

    • "V12" amblemi ile alüminyum aydınlatılmış marşpiyeler
    • 'Nappa' Deri Comfort koltuklar, alternatif olarak koyu Menekşe vurgularla Duman Beyazı ince yapılı BMW Individual 'Merino' deri ile, farklı döşeme seçenekleri de mevcuttur
    • Ahşap kakmalı Individual deri direksiyon, farklı direksiyon seçenekleri de mevcuttur
    • Duman Beyazı Alcantara Champagne tavan, farklı tavan kaplaması seçenekleri de mevcuttur
    • "V12" amblemi ile gösterge paneli
    • Merkez konsol ve Touch Command üzerinde "V12" amblemi
    • Piyano Siyahı BMW Individual iç kaplama, farklı kaplama seçenekleri de mevcuttur

  • M Performance TwinPower Turbo 12 silindirli benzinli motor

    M Performance TwinPower Turbo 12 silindirli benzinli motor, olağanüstü performansı yüksek devir aralıklarında da devam eden itişle bir araya getirerek kendi otomobil segmentinde yeni standartları belirler. Motor, tipik M Performance devir kapasitesi ile etkileyicidir. Yalnızca 1.500* 1/dk'dan itibaren 800* Nm azami tork üretir. 6,6 litrelik motor ise 5.250* ila 6.000 1/dk'da 610* bg maksimum güç sunar. BMW 7 Serisi 12 silindirli Sedan, 0'dan 100'km/sa'e yalnızca 3,7* saniyede hızlanır. Elektronik olarak sınırlandırılmış azami hız 250 km/sa'dır. Bu nefes kesici performans, 100 km'de 12,6* litre ortalama yakıt tüketimi ve 299*g/km CO2 emisyonu ile birlikte, dinamikler ile verimlilik arasındaki olağanüstü ilişkiyi gözler önüne serer ve bir kez daha BMW'nin mühendislik uzmanlığını ön plana çıkarır.

    M760Li xDrive'ın M spor egzoz sistemi (Model V12 Excellence için mevcut değildir), sportif ve karizmatik sesinin yanı sıra egzoz geri basıncı açısından da iyileştirilmiştir.

    * Bu rakamlar yalnızca ön değerlerdir ve henüz doğrulanmamıştır.

  • M Performance'a özgü sürüş dinamikleri

    BMW 7 Serisi 12 silindirli Sedan otomobiller, 2 akslı havalı süspansiyon, Dinamik Amortisör Kontrolü, Integral Aktif Direksiyon ve xDrive akıllı dört çeker ile Executive Drive Pro aktif süspansiyon kontrol sistemini içerir. M Performance'a özgü kalibrasyon sayesinde, bu sistem hem sportif sürüş dinamikleri hem de en yüksek düzeyde sürüş konforu sağlar.

    Yenilikçi Executive Drive Pro süspansiyon sistemi, yana yatma hareketini azaltmak üzere yeni geliştirilen Dinamik Sürüş Sistemini içerir. Bu elektro mekanik sistem, virajlarda otomobili hızla sürerken gövdenin yana yatmasını dengelemek için hızlı ve hassas ayarlar uygular; ayrıca yeni BMW 7 Serisi 12 silindirli Sedan otomobillerin dinamik karakterine uyum sağlamak için özel olarak kalibre edilmiştir.

    Ek olarak, sürüş dinamikleri de ön ve arka lastiklerin direksiyon açısını hıza bağlı olarak ayarlayan ve böylece yönetilebilirliği ve yön dengesini artıran Integral Aktif Direksiyon ile geliştirilmiştir. Arka tekerlekler özellikle göz önünde bulundurularak tasarlanan BMW akıllı xDrive dört çeker sistemi, ilgili sürtünme katsayısına ve sürüş durumuna bağlı olarak gücü dört tekerleğe dağıtır ve böylece optimum çekiş ve sürüş dinamikleri sağlar.

LÜKS VE GÜÇLÜ.

BMW 7 Serisi 12 silindirli Sedan otomobiller hareket halinde.

BMW EFFICIENT DYNAMICS.

BMW EFFICIENT DYNAMICS.

Hedef ister maksimum performans, ister minimum yakıt tüketimi olsun BMW için odak noktası her zaman saf BMW sürüş keyfidir. BMW EfficientDynamics, yakıt tüketimini ve CO2 emisyonunu en aza indirirken aynı anda dinamikleri ve sürüş keyfini artırmak üzere geliştirilen bir stratejidir. Motor, enerji yönetimi ve otomobil konseptini içeren ve her BMW ile birlikte sunulan kapsamlı bir teknoloji paketidir.
BMW TwinPower Turbo ailesinin üyesi olan yeni nesil benzinli ve dizel motorlar gelişmiş performans ve düşük yakıt tüketimi sağlar. Doğru parçalar için doğru malzemenin kullanılmasıyla aynı anda ağırlığı azaltırken otomobilin sağlamlığını da artıran BMW EfficientLightweight teknolojisinin sunduğu iyileştirilmiş aerodinamik özellikler de verimliliğin artmasına katkıda bulunur. BMW'nin bu etkileyici yenilikteki liderliğinin kanıtı temel malzeme olarak son derece hafif ve yüksek sertliğe sahip karbon fiber (CFRP) kullanan tek büyük otomobil üreticisi olmasıdır. Bu akıllı enerji yönetim sistemi ve yakıt tüketimini iyileştirerek sürüşü destekleyen opsiyonel ECO PRO Modu dahil olmak üzere kapsamlı teknolojilerden oluşan bir bileşimdir. BMW aynı zamanda %100 elektrikli hareketli aksam ve plug-in hybrid'ten oluşan BMW eDrive teknolojisi gibi ileriye dönük hareketli aksam teknolojilerine de odaklanır.

BMW EFFICIENT LIGHTWEIGHT.

BMW EFFICIENT LIGHTWEIGHT.

BMW EfficientLightweight programı, hafif yapı konseptlerinin ve akıllı malzeme bileşimlerinin geliştirilmesinin yanı sıra tüm bileşenlerin detaylarının istikrarlı bir şekilde iyileştirilmesi anlamına da gelir.
Alüminyum, son derece sert çelik, magnezyum ve Carbon Core'un elde edildiği karbon fiber takviyeli plastik (CFRP) uygulaması otomobilin ağırlığının azaltılmasında büyük, hedefe yönelik katkıda bulunurken, aynı zamanda otomobilin dengesini de artırır. Konfor ve güvenlik işlevlerinin artırılmasına rağmen önceki nesle kıyasla ağırlığın 130kg azaltılması bu durumun kanıtıdır. Ek olarak akıllı hibrit yapı ve ağırlığı iyileştiren birleştirme teknolojileri kütlenin dengeli biçimde dağıtımını garanti etmek ve ağırlık merkezini daha da düşürmek üzere bir arada çalışır.
Bu gelişmelerle BMW EfficientLightweight akıllı hafif yapı açısından yeni standartları belirler. Önceki nesildeki karşılaştırılabilir modele kıyasla yeni BMW 7 Serisi CO² emisyonu açısından da ilave %25 tasarruf sağlar. Bu tasarruf tüm değer zinciri boyunca (ham madde elde etmeden üretime, uzak mesafe taşımadan geri dönüşüme), iyileştirilmiş üretim işlemleri (BMW üretiminde malzemelerin optimize kullanımı, yenilenebilir enerji) ve sürdürülebilir ürün özellikleriyle (ikinci el alüminyum, geri dönüştürülmüş termoplastik sentetik malzemeler) gerçekleşir.

CARBON CORE.

BMW 7 Serisi'nde BMW EfficientLightweight'in temel öğesi gövdede yenilikçi bir karma yapı kullanmaktır. Çelik, alüminyum ve özellikle yenilikçi karbon fiber (karbon fiber takviyeli plastik, CFRP) kullanımı sürüş dinamikleri ve konfora ait tüm gerekliliklerin karşılanmasının yanında lüks sınıfta tamamen yeni standartları belirler.
Bu bütünsel yaklaşımın merkezinde gövdenin burulma mukavemetini sağlayan çelikle kıyaslandığında ağırlık avantajını gösteren Carbon Core öne çıkar. En geniş konseptten en ince detaya kadar istikrarlı bir ağırlık tasarrufuyla birlikte kusursuz, 50:50 oranında aks yükü dağılımı elde edilir ve ağırlık merkezi daha da düşer. Kısacası maksimum sürüş konforu için ideal otomobil genlerini ayrıntılı şekilde ifade ederken yol tutuşu ve çevikliğin artırılmasının yanı sıra düşük yakıt tüketimi ve emisyonu da destekler.
BMW EfficientDynamics bu yolla üstün verimliliği maksimum sürüş dinamikleri ile akıllı şekilde bir araya getirir ve yenilikçi hafif yapı alanındaki teknolojik kapasitesini gösterir.

AERODİNAMİK ÖZELLİKLER.

Aerodinamik özellikler önemli bir alandır ve hava direnci, sürüş dengesi ve akustik gibi otomobile ait sayısız talebin iyileştirilmesi açısından önemli rol oynar.
BMW EfficientDynamics açısından en önemli rolü hava direnci ve dolayısıyla bir iyileştirme önlemi olarak sürtünme katsayısı oynar. Bunun %40'ı gövde, %20'si alt gövde, %30'u tekerlekler ve çamurluk davlumbazları, %10'u ise işlevsel donanımlar tarafından belirlenir. Temel form büyük oranda otomobilin tasarımı ve alt gövdenin tamamen kapalı olup olmamasıyla belirlendiğinden çamurluk davlumbazları ve işlevsel donanım iyileştirme açısından en etkili alanları oluşturur.
Hava direnci önemli ölçüde Havalandırma ve ön çamurluk davlumbazları üzerindeki Hava perdesi tarafından, bunun yanı sıra gerektiğinde radyatör önündeki hava girişini elektrikli olarak açıp kapamak için ızgara çubukları arasındaki görünür havalandırma kontrollerinin Aktif hava akışına sahip böbrek ızgaraları tarafından azaltılır. Ek olarak 2 akstaki havalı süspansiyon 120km/sa'in üzerindeki hızlarda otomobili 10mm alçaltarak hava direncini daha da azaltır. Bu otomobildeki hava direnci önceki modelde yapılan geliştirmeler sayesinde maksimum %10 oranında azaltılmıştır.

  • Aktif hava akışına sahip böbrek ızgaralar

    Aktif hava akışına sahip böbrek ızgaralar gelişmiş aerodinamik performansı temsil eder. Soğutucu bir hava akışı gerekli olmadığında havalandırma kontrolü ile radyatör ızgaralarını elektronik olarak kapatır ve motor bölümüne giren hava akışı miktarını azaltır. Bu durum aerodinamik özellikleri ve tüketim oranlarını optimize eder.

  • Hava Perdesi

    Hava Perdesi gövde üzerindeki hava direncini çok basit ancak son derece etkin şekilde azaltır. İki daralma kanalı, hava akımını ön rüzgarlık boyunca ve tekerleklerden ileriye doğru yönlendirir. Bu, yakıt tüketimini ve CO2 emisyonunu azaltacak şekilde çamurluk yuvalarındaki hava türbülansını düşürür. Hava Perdesinin bir diğer faydası, önemli otomobil bileşenlerinin geliştirilmiş soğutma işlevlerine katkıda bulunmasıdır.

  • Havalandırma

    Havalandırma iki ön çamurluk davlumbazının arkasında yer alır ve otomobilin aerodinamik özelliklerini optimize etmek üzere kullanılan yeniliklerden biridir. Ön rüzgarlıktaki Hava Perdesi ile birlikte Havalandırma, türbülansı büyük oranda azaltır ve hava akışını doğru şekilde yönlendirir. Hava direncindeki azalma böylelikle otomobilin yakıt tüketimini ve CO2 emisyonunu azaltır.

  • Aero jantlar

    Yakıt tüketimini optimize eden mükemmel aerodinamik özellikler gövde ile sınırlı değildir. Otomobilin tekerlekleri ve jantlarının içinde ve etrafında, kolların döner hareketi sıklıkla kusursuz hava akışının önünde engel oluşturan bir hava türbülansına neden olur. BMW tarafından geliştirilen, direnci optimize edilmiş türbin tasarımına sahip yeni Aero jantlar, bu türbülansa etkili şekilde karşı koyar, havayı otomobilin yan kısımlarına doğru yönlendirir. Bu durum rüzgar direncini düşürürken aynı zamanda emisyonu azaltır ve sürüş keyfini artırır.

BMW 730d/Ld.

BMW EfficientDynamics motorların yeni nesline ait TwinPower Turbo sıralı 6 silindirli dizel motora sahip BMW 730d, etkili bir sürüş performansı ve düşük yakıt tüketimi sunar. 620Nm'lik etkileyici bir tork ve 265bg maksimum güç sunar. Ortalama yakıt tüketimi oranı 100km'de yalnızca 4,9 ile 4,5 litre (xDrive ile 100km'de 5,2 ile 4,8 litre), düşük ortalama CO2 emisyonu ise 129 ile 119gr/km (xDrive ile 137 ile 127) arasındadır. Bu motorla donatılan BMW 730d, 0'dan 100km/sa hıza yalnızca 6,1 saniyede erişir (xDrive ile 5,8 saniye) ve 250km/sa azami hıza ulaşır. 3,0 litrelik dizel motorun alüminyum hafif yapısı harika performansı, olağanüstü güç üretimi ve her motor devrinde üst düzey tepkiselliğiyle ilham vericidir. CommonRail direkt enjeksiyon ve iki aşamalı turboşarjı değişken türbin geometrisiyle bir araya getirir.

8 İLERİ STEPTRONIC ŞANZIMAN.

8 İLERİ STEPTRONIC ŞANZIMAN.

BMW EfficientDynamics'in temel bir öğesi olan 8 ileri Steptronic şanzıman, konfor ve dinamik performans açısından yeni standartları belirler. Vitesler arasındaki hassas artışlar tüm devirlerde ideal güç üretimini kolaylaştırır. Bu da yakıt tüketimini azaltırken, daha fazla sportif sürüş ve dinamik performansın keyfini çıkarmanıza olanak tanır. Motor devri özellikle yüksek hızlarda düşürülür ve karşılığında hem yakıt tüketimi hem de motor gürültüsü azalır.
Otomobil manuel moda alındığında da dönüştürücü debriyaj buna yardımcı olur. Hızlı motor devri geçişleri ve hassas şanzıman ayarı son derece akıcı vites değişimlerini garantiler.
Önsezili hareketli aksam, otomobilin hareketlerinin ve trafik durumunun sürekli olarak izlenmesi gibi entegre işlevler şanzımanın vites değiştirme yöntemini önemli ölçüde etkiler. Geçerli sürüş modundan bağımsız olarak sistem, her zaman en uygun vitesi seçer. Şanzıman kumanda ünitesi navigasyon sistemine bağlıdır böylelikle rotaya bağlı olarak önsezili hareketli aksam daha atletik, tepkisel bir ayar (SPORT modu) ve daha az vites değiştirmeli daha konforlu bir ayar (COMFORT modu) arasında geçiş yapar.

BMW xDRIVE.

BMW akıllı xDrive dört çeker sürüş sistemi en zorlu yol koşullarına bile mükemmel şekilde uyum sağlar ve otomobile optimum yol tutuşu kazandırır. xDrive ve Dinamik Denge Kontrolü (DSC), BMW'nin yol boyunca güvenli ve dengeli ilerlemesine olanak tanır. DSC sezici sistemi ile kontrol edilen xDrive sürüş gücünü esnek ve hızlı bir biçimde akslara dağıtır, virajlarda arkadan ve önden savrulmanın önüne geçer ve olağanüstü bir yön dengesi sağlar. Ayrıca kaygan veya dik yokuşlarda bile çabuk ve güvenli hızlanma sağlar. Zorlu yol koşullarında DSC sistemi sürüşe gereğinden fazla müdahale etmez. Böylece BMW xDrive, dört çeker sürüş sisteminin çekiş, yön dengesi ve sürüş güvenliği avantajlarını klasik BMW çevikliği ile bir araya getirir.

AKILLI ENERJİ YÖNETİMİ.

BMW 7 Serisi'nde akıllı enerji yönetiminin standart özellikleri Otomatik Start/Stop işlevi, Fren Enerjisi Geri Kazanımı ve elektrikli direksiyon gibi BMW EfficientDynamics teknolojilerini içerir. Bu teknolojiler sürdürülebilir mobilite ve maksimum verimliliği sağlamak üzere bir arada çalışır.Burada gösterilen resimler değiştirilebilir.

  • Otomatik Start/Stop işlevi

    Otomatik Start/Stop işlevi yakıtın yalnızca otomobil hareket halindeyken kullanılmasını sağlar. Otomobil örneğin trafik ışıklarında veya sıkışık trafikte geçici olarak hareketsiz hale gelirse Otomatik Start/Stop işlevi sürücü otomobili hareketsiz duruma getirmek üzere frene basar basmaz motoru kapatır. Bu durum yakıt tüketimini %6 oranında azaltır.
    Bilgi Ekranı'ndaki bir sinyal Otomatik Start/Stop işlevinin aktif olduğunu gösterir. Sürücü ayağını fren pedalından çeker çekmez motor otomatik olarak yeniden çalıştırılır.
    Bu işlev sürüş konforu veya güvenliğinden asla taviz vermez. Motor ideal çalışma sıcaklığına ulaşmadığında, iç kısım yeteri kadar ısınmadığında veya soğumadığında, akü seviyesi çok düşük olduğunda ya da direksiyon döndürüldüğünde devre dışı kalır. Otomobilin yana yatmaya başlaması veya ön camda buğulanma oluşması gibi durumlarda merkezi kontrol ünitesi, gerektiğinde otomobil hareketsiz durumdayken motoru yeniden çalıştırır. Otomatik Start/Stop işlevi bir düğmeyle istenildiği zaman kapatılabilir.

  • Fren Enerjisi Geri Kazanımı

    Her fren yaptığınızda, kinetik enerji ortaya çıkar. Şimdiye kadar bu enerji kullanılmadan ortadan kayboluyordu. Fren Enerjisi Geri Kazanımı, daha önce göz ardı edilmiş bu potansiyelden yararlanır. Sürücü her fren yaptığında veya ayağını gaz pedalından çektiğinde, üretilen rölanti enerjisini toplayarak elektrik enerjisine dönüştürür. Bu elektrik enerjisi daha sonra otomobilin aküsünün şarj edilmesinde kullanılır. Akıllı enerji yönetimi sistemi, alternatörün artık sürekli olarak çalışması gerekmediği anlamına gelir ve jeneratör üzerindeki gerilimi azaltır. Bunun sonucunda BMW EfficientDynamics'in klasik özellikleri olan yakıt tüketimi azalırken itiş gücü artar.

  • Elektrikli direksiyon

    Elektrikli direksiyon, direksiyon desteğini mevcut hıza göre ayarlar. Bu da yüksek hızlarda direkt, hassas bir direksiyon kullanımı ve park sırasında zahmetsiz bir manevra olanağı sağlar. Direksiyon yalnızca gerçekten gerektiğinde enerji tüketir. Bu özellik yakıttan tasarruf sağlar ve emisyonu azaltır.Hidrolik bir pompa yerine sistem, elektrik motoru kullanır. Geleneksel sistemlerde bu pompaya motordan sürekli olarak enerji beslenmesi gerekir ancak elektrik desteği yalnızca direksiyonun hareket ettirildiği durumlarda çalışır. Düz yolda ilerlerken ya da aynı direksiyon açısı korunurken (ör. uzun virajlarda) elektrik motoru aktif değildir ve hiç enerji harcamaz. Direksiyon desteğinin mevcut sürüş durumuna ve hıza göre esnek olarak ayarlanması sayesinde direksiyon konforu artırılır.

ECO PRO ÖZELLİĞİNİ İÇEREN SÜRÜCÜ DENEYİMİ KONTROLÜ.

Sürüş Deneyimi Kontrolü sürücüye standart motor, süspansiyon ve şanzıman ayarları için COMFORT modu, daha yüksek seviyede verimlilik için ECO PRO modu ve daha dinamik bir sürüş için SPORT modu seçeneklerini sunar. Yeni etkileşim işlevi ADAPTIVE Modu, gerçek zamanlı navigasyon ile etkileşim aracılığıyla Dinamik Amortisör Kontrolünü, direksiyon ve Steptronic şanzımanı mevcut sürüş durumuna uygun hale getirmek üzere zamanında, sürekli olarak ayarlar. ECO PRO modunda sürüşün mümkün olduğu kadar yakıt açısından verimli olması amacıyla gaz pedalı ve şanzıman karakterinin yanı sıra ısıtma/klima ayarları da değiştirilir. ECO PRO modu yakıt tüketimini yüzde 20'ye kadar azaltır. "Seyir" modu, ileri Rota asistanı ve ECO PRO rota kullanılarak daha fazla yakıt tasarrufu elde edilebilir. İleri Rota Asistanı bölgesel yol koşullarına erişim için navigasyon sistemini kullanır ve önceden ipuçları sunar. Bir sonraki virajda hız limitinde bir değişiklik varsa, sistem sürücüye yavaşlamasını tavsiye eder. ECO PRO rota verimli bir yol tavsiye ederek yakıtın verimli şekilde kullanılmasına da yardımcı olur. Trafik hacmini, bireysel sürüş stilini ve yerel koşulları göz önüne alarak verimlilik açısından optimize edilmiş bir rota tavsiye eder. "Seyir" işlevi sürücünün frene basmadan ayağını gaz pedalından çekmesi durumunda otomobilin 160km/sa hıza kadar yolda seyredebilmesini sağlar. SPORT modunda otomobil çok daha doğrudan tepki vererek daha dinamik bir sürüş deneyimi sağlar.

  • Seyir

    "Seyir" işlevi sürücünün frene basmadan ayağını gaz pedalından çekmesi durumunda otomobilin 160km/sa hıza kadar yolda seyredebilmesini sağlar.

  • İleri rota asistanı

    İleri Rota Asistanı bölgesel yol koşullarına erişim için navigasyon sistemini kullanır ve önceden ipuçları sunar. Bir sonraki virajda hız limitinde bir değişiklik varsa, sistem sürücüye yavaşlamasını tavsiye eder.

  • ECO PRO rota

    ECO PRO rota yakıtın verimli şekilde kullanılmasına da yardımcı olur. Trafik hacmini, bireysel sürüş stilini ve yerel koşulları göz önüne alarak verimlilik açısından optimize edilmiş bir rota tavsiye eder.

  • Adaptif Mod

    Adaptif Mod, Sürücü Deneyimi Kontrolü içerisindeki akıllı ve etkileşimli bir işlevdir. Adaptif Moda ek olarak sürücü SPORT, COMFORT veya ECO PRO modları arasından seçim yapabilir.
    Adaptif Mod, Dinamik Amortisör Kontrolü, direksiyon ve Steptronic şanzımanı etkiler ve ayarları mevcut sürüş durumuna uyarlamak ve seçili sürüş modu (COMFORT/SPORT) ile uyumlu hale getirmek üzere sürekli olarak değiştirir.
    Adaptif Modda sistem, sürücünün kişisel sürüş stilinin yanı sıra kickdown, direksiyon hareketleri ve cruise control gibi çeşitli göstergeleri de göz önünde bulundurur. Üstelik, sistem virajlara, kavşaklara veya farklı yol koşullarına hazırlık için süspansiyon kontrollerini ayarlamak üzere gerçek zamanlı navigasyonla etkileşimi temel alır.