SPORTİF ENERJİ.

BMW i

BMW i8'in sürüş özelliği.

SPORTİF ENERJİ.

BMW i8'in sürüş özelliği.

Elektrikli motor ve güçlü bir benzinli motorun kombinasyonu zamanımızın en yenilikçi spor otomobili BMW i8'e sağlam bir temel oluşturur. Otomobilin sportif karakteri her an ön plandadır. Yanmalı motor ve elektrikli sürüş arasındaki kusursuz etkileşim verimlilik ve dinamikleri bir arada sunar.

SPORTİF ENERJİ. BMW i8'in sürüş özelliği.

Elektrikli motor ve güçlü bir benzinli motorun kombinasyonu zamanımızın en yenilikçi spor otomobili BMW i8'e sağlam bir temel oluşturur. Otomobilin sportif karakteri her an ön plandadır. Yanmalı motor ve elektrikli sürüş arasındaki kusursuz etkileşim verimlilik ve dinamikleri bir arada sunar.

BMW i

BMW eDRIVE.

BMW eDrive teknolojisi uzun süreli BMW EfficientDynamics geliştirme çalışmalarının sonucudur. Çevik elektrikli motorun tüm tork gücü hareketsiz durumdan itibaren hazırdır ve benzersiz bir sürüş keyfi sağlar. Ayrıca, yenilikçi bir soğutma sistemi ile yüksek gerilimli bataryaları optimum çalışma sıcaklığında tutarak performansı ve kullanım ömrünü artırır.
Akıllı enerji yönetimi, elektrikli motor ile batarya ve elektrikli motor ile yanmalı motor arasındaki etkileşimi düzenler ve daima minimum tüketimle maksimum performansı hedefler. Böylece güçlü ve verimli bir plug-in hybrid sistem elde edilmiştir.

 

Plug-in hybrid olarak BMW eDrive.

Kompakt bir otomobilin yakıt tüketimine sahip ilk spor otomobil.

  • BMW eDRIVE İLE PLUG-IN HYBRID.

    BMW i8'deki yenilikçi eDrive bir plug-in hybrid sistemdir. %100 elektrikli sürüşten son derece sportif sürüşe kadar optimum çalışma modunun seçilmesini sağlar. Elektrikli motor ve yanmalı motor birlikte her zaman mükemmel çalışır.
     

  • Güçlü plug-in hybrid sistem

    Daha ileri gitmek için daha ötesini düşünün. BMW i8'in akıllı eDrive itiş gücü, bir plug-in hybrid olarak sıradışı sürüş deneyimi yaratmak için elektrikli motor ve benzinli motorun avantajlarını birleştirir. Böylece, olağanüstü verimlilik ve maksimum dinamiklere aynı anda sahip olmak mümkündür. 131bg gücündeki elektrikli motor ön aksın üzerinde yer alır. Buna karşın, arka aksın çekişi 231bg azami performansa ve 320Nm'ye kadar torka sahip, 1,5 litre hacminde, 3 silindirli, benzinli bir BMW TwinPower Turbo motorla sağlanır. Hibrit sistemin elektrik desteği ile tipik BMW sürüş keyfini garantiler. Bu iki sürüş sistemi BMW i8'i 100 km başına 2,1 lt yakıt tüketimi ve 49 gr/km CO2 emisyonuyla 0'dan 100 km/sa hıza 4,4 saniyede ulaştırır.

BMW TWINPOWER TURBO 1,5 LİTRE 3 SİLİNDİRLİ BENZİNLİ MOTOR.

BMW TWINPOWER TURBO 1,5 LİTRE 3 SİLİNDİRLİ BENZİNLİ MOTOR.

BMW EfficientDynamics stratejisinin bir parçası olarak yeni geliştirilen BMW TwinPower Turbo 1,5 litre 3 silindirli benzinli motor bir spor otomobilin motorundan beklenebilecek tüm avantajları bir arada toplar. Motor yönetimi, ateşleme noktası boyunca optimum şarj değiştirme süreçlerini garanti eder ve turboşarjın hızlı tepki vermesini sağlar. Çalışma sırasında 231 bg (170 kW) motor son derece serbest devir alma özelliğini kanıtlar ve maksimum 320 Nm tork gücü ortaya koyar. Ayrıca, yalnızca 2,1 lt/100 km ortalama yakıt tüketimi ve 49 gr/km CO2 emisyonu ile gösterildiği üzere üstün verimlilik dinamiklere ve yüksek performans seviyelerine eşlik eder.

Hafif ve kompakt.

BMW Twinpower Turbo motor düşük tüketimle güçlü bir performans sergiler.

  • CO2 emisyonu

    Yakıt tüketimi, AB 80/1268/EWG tarafından belirlenen standart sürüş normlarına göre saptanır. Bu değer; sürüş tarzı, yükleme, yol şartları, trafik yoğunluğu ve akışı, hava şartları, lastik hava basıncı gibi birçok faktörle ilişkili olan ortalama yakıt tüketimi değeriyle aynı değildir.
    Motorun yüksek voltajlı bir bataryayı şarj ederken çıkardığı egzoz gazları, EU6 emisyon standardına uygundur. Yakıt tüketimi, (kat edilen mesafeye dayanarak) yaklaşık üçte biri şehir içi trafiğinden ve üçte ikisi de şehir dışı sürüşten oluşan ECE sürüş çevrimine (93/116/EC) uygun olarak belirlenir. Enerji tüketimine ek olarak CO2 emisyonu da bu şekilde ölçülür. Yakıt tüketimi düzeyleri standart donanıma sahip otomobiller baz alınarak hesaplanır. Özel donanımın yakıt tüketimi düzeyi üzerinde ciddi miktarda bir etkisi olabilir.
    Bu teknik veriler Türkiye pazarında bulunan otomobiller için geçerlidir. Resimleri verilen modeller, kısmen standart olarak takılmayan opsiyonel donanım ve aksesuarlara sahip olabilir. Diğer ülkelerin özel gerekliliklerine göre, metin ve resimlerde açıklanan modellerde, standart ve opsiyonel donanımda değişiklikler olabilir. Kesin bilgiler için lütfen Borusan Otomotiv BMW Yetkili Satıcısı ile temasa geçin. Tasarım ve donanımda değişiklikler yapılabilir. Hatalar olabilir. Ulusal pazarlara yönelik donanımlar burada gösterilmemektedir.
    Kg cinsinden boş ağırlık (AB): Verilen rakama %90 dolu depo, sürücü için 68 kg ve bagaj için 7 kg dahildir. Yüksüz ağırlık standart donanıma sahip otomobiller için geçerlidir. Opsiyonel donanım, bu rakamı yükseltebilir.
    BMW, süper kurşunsuz 95 RON yakıt kullanılmasını önerir. Kurşunsuz RON 91 veya daha yüksek yakıt, maksimum etanol sınırı yüzde 10 (E10) olmak şartıyla kullanılabilir. İçten yanmalı motorun yakıt tüketim rakamları RON 98 yakıt kullanımına dayanır.
    Rakamlar belirli bir otomobili temel almaz ve ürün teklifinin bir parçasını oluşturmaz. Yalnızca farklı otomobil tipleri arasında kıyaslama yapılması için verilmiştir.
    Yakıt veya diğer enerji kaynaklarının üretimi ve tedarikinin neden olduğu CO2 emisyonu, 1999/94/EC sayılı Direktif uyarında CO2 emisyonunun belirlenmesinde göz önünde bulundurulmaz.

SÜRÜŞ MODLARI.

Olağanüstü bir sürüş deneyimi için çeşitli modlar sunulur. COMFORT, ECO PRO, SPORT modları ve eDrive düğmesi, sürüş durumuna uyacak şekilde BMW i8'inizin özelliklerini optimize eder. 37 km'ye* kadar 100% elektrikli sürüş mümkündür, aynı zamanda şehir dışı sürüş için son derece atletik bir spor otomobil hissi sunar. Benzinli motor ve elektrikli motor teknik anlamda kurdukları ortak yaşamın, asla bir şeylerden ödün vermek pahasına gerçekleşmediğini her zaman kanıtlar.
eDrive düğmesine basıldığında BMW i8 tamamen elektrikli sürüş moduna geçer. Bu, COMFORT ve ECO PRO modlarında mümkündür. eDrive özelliğine sahip otomobillerde COMFORT modunda, BMW i8 batarya tamamen tükenene dek yanmalı motorun desteği olmadan sürülür. eDrive ile 120km/sa hıza kadar yalnızca elektrikli sürüş mümkündür. Düğmeye basılmadığında ise, 60km/sa hızda yanmalı motor devreye girer.
* Dahili BMW tüketim çalışmalarında elde edilen veridir. Sürüş menzili bir çok faktöre dayanmaktadır özellikle de kişisel sürüş biçimi, seçili güzergah, hava koşulları, ısıtma/soğutma kullanımı, ön iklimlendirme bunlar arasındadır.

 

  • COMFORT modu

    Kalkıştan itibaren gerek duyduğunuz tüm güç. COMFORT modunda, tam şarj edilmiş BMW i8 motoru elektrikle çalıştırır. Şehir içinde yaklaşık 65 km/sa'e kadar tamamen elektrikli sürüş mümkündür ve bu trafik ışıklarında kalkış ve sollamayı da kapsar. Daha yüksek hızlarda, yanmalı motor devreye girer ve optimum sürüş rahatlığını garanti eder.

  • ECO PRO modu

    ECO PRO modu BMW i8'in verimlilik açısından kendini göstermesini sağlar. Gaz ve şanzıman ile ısıtma ve soğutma sistemlerinin tamamı olabildiğince verimli bir şekilde ayarlanır. 65 km/sa hıza kadar tamamen elektrikli sürüş mümkündür. Buna ek olarak, yüksek hızlarda veya batarya şarj seviyesi belirtilen minimum değerin altına düştüğünde yanmalı motor etkinleştirilir.

  • SPORT modu

    Otomatik sürüş için "D" şanzıman ayarına bir alternatif olarak, sürücü SPORT modunda geçmek için vites kolunu da kullanabilir. Bu mod aynı zamanda, vites kolu ya da direksiyon üzerindeki kanatçıklar aracılığıyla manuel vites değiştirmeyi de kapsar. SPORT modu ayrıca özellikle sportif kullanıma yönelik otomobil ayarlarını etkinleştirir. Yanmalı motor ve elektrikli motor maksimum dinamikleriyle birlikte sürüş torkunu kullanıma sunar, gaz pedalının karakteristik özellikleri ani tepki vermeye programlanır ve sürücü elektrikli motorun boost fonksiyonunun keyfini çıkarabilir. Her zaman yeterli enerji bulunduğundan emin olmak amacıyla, SPORT ayarı ayrıca itiş ve fren safhalarında maksimum enerji geri kazanımı özelliğini de sağlar.

DÖRT ÇEKER SİSTEMİ.

eDrive düğmesine basıldığında BMW i8'de 100% elektrikli sürüş mümkündür ve güç yalnızca ön akstan gelir. Hibrit modu iki motorun da her durumda optimum çekiş sağladığı akıllı bir kombinasyon kurar. Yüksek performanslı, 3 silindirli bir motor arka aksta çalışırken elektrikli motor ön aksta bulunur. Her dört tekerleğe de, sürüş durumuna bağlı olarak aynı anda iki motor tarafından güç sağlanarak, önden çekiş veya dört çeker sistemin avantajlarından yararlanılır. Şehir dışında ise BMW i8'in gelişmiş dört çekeri gerçek gücünü gösterir ve 250km/sa'e kadar hıza ulaşır.