TAM FORMUNDA BİR ATLET.

BMW i8'in verimliliği ve dinamikleri.

TAM FORMUNDA BİR ATLET.

BMW i8'in verimliliği ve dinamikleri.

Yenilikçi LifeDrive otomobil mimarisiyle BMW i8 ağırlığı optimize edilmiş bir tasarım için ideal koşullara ve tüm BMW otomobilleri arasında en alçak ağırlık merkezine sahiptir. Klasik bir spor otomobilin özelliklerine kusursuz şekilde uygundur. Hafif malzemeler, özel aerodinamik optimizasyon ve BMW EfficientDynamics teknolojilerinin kapsamlı paketi sayesinde BMW i8 şaşırtıcı tüketim ve emisyon rakamlarına da sahiptir.

TAM FORMUNDA BİR ATLET.BMW i8'in verimliliği ve dinamikleri.

Yenilikçi LifeDrive otomobil mimarisiyle BMW i8 ağırlığı optimize edilmiş bir tasarım için ideal koşullara ve tüm BMW otomobilleri arasında en alçak ağırlık merkezine sahiptir. Klasik bir spor otomobilin özelliklerine kusursuz şekilde uygundur. Hafif malzemeler, özel aerodinamik optimizasyon ve BMW EfficientDynamics teknolojilerinin kapsamlı paketi sayesinde BMW i8 şaşırtıcı tüketim ve emisyon rakamlarına da sahiptir.

AERODINAMIKLER.

Aerodinamik gövde, çarpıcı konik şekil, düşük ağırlık ile BMW i8 inkar edilemez biçimde bir safkan spor otomobildir. Aerodinamik olarak iyileştirilmiş bir takım özellikler maksimum dinamiklerin optimum verimlilikle birleşmesini sağlar. Katmanlama tasarımı ilkelerine göre tasarlanmış ve hava akımı için kanal görevi gören LED stop lambaları bunun yalnızca bir örneğidir.

Alçak, geniş ve dinamik.

BMW i8 safkan bir spor otomobilin tüm özelliklerini sergiler.

  • Aerodinamik tasarım

    BMW i8'in çizgileri ve düz silueti, ileri doğru atılır şekildeki duruşunu daha ilk bakışta öne çıkarır. Hareketsiz haldeyken bile, tasarımını da etkileyen, aerodinamik prensiplere bağlı biçimi ve detaylarıyla çarpıcı bir biçimde dinamiktir. C sütununun birleşen şekliyle belirginleştirilen akıcı çizgiler, yukarı doğru hareketlenen yan duvar ve tavan çizgisi görsel bir vurgudan daha fazlasıdır. BMW i8'de bu konsept, aerodinamik özellikleri belirgin şekilde iyileştirir. Yalnızca 0,26 cd oranındaki sürtünme katsayısı, hiçbir otomobile benzemeyen aerodinamik kama biçimi ile BMW i8'in bir spor otomobil olduğunu tartışmasız şekilde ortaya koyar.

  • Aerodinamik özellikler

    Kısmen kapalı BMW böbrek ızgaralar ve öndeki aktif hava kontrol girişleri, yalnızca soğutma sisteminin gerek duyduğu miktarda hava girişine izin verir. Hava Perdeleri olarak bilinen ön rüzgarlıkta yer alan geniş hava girişleri hava direncinin azaltılmasına etkin bir biçimde katkı sağlar ve BMW i8'in aerodinamik özelliklerini somut hale getirir. Ön tekerleklerin arkasındaki ve arka tekerleklerin önündeki hava kapakçıklarının da hava direnci üzerinde olumlu etkisi vardır. Gövde üzerinde dengeli bir şekilde ilerleyen hava akışı, üst düzey sürüş dinamiklerini ve dengeyi sağlar. Difüzör bulunan özel yan eteklerinin de bu etkiye katkısı vardır. Aero jantlar, jantların etrafındaki türbülansı en aza indirerek mümkün olan en düşük seviyede hava direnci elde edilmesine yardımcı olur.

AKILLI HAFİF YAPI.

AKILLI HAFİF YAPI.

Sistematik hafif yapı elektrikli otomobiller için yaşamsal önem taşır. Bu, otomobilin en etkileyici özelliklerinden biridir ve dinamikler, tasarım ve verimlilik üzerinde etkisi vardır. Düşük bir otomobil ağırlığı daha çabuk hızlanma ve maksimum verimlilik anlamına gelir.

BMW i8'de hafif yapı.

Daha az ağırlık. Daha fazla çeviklik ve verimlilik.

KARBON FIBER.

KARBON FIBER.

Yolcu bölümü, elektrik bataryasının ekstra yükünü telafi etmek için, aynı üst düzey denge ve çarpışma açısından güvenilir özellikleriyle birlikte, çelikten %50 ve alüminyumdan %30 daha hafif olan ve her yönüyle akıllı olduğunu kanıtlayan karbon fiber kompozit malzemeden yapılmıştır. BMW i modelleri büyük bir üretim serisinde bu yüksek teknolojili malzemeden yapılan önemli bölümlere sahip ilk otomobillerdir. Bu yüzden karbon fiber BMW i8'deki her şeyi, hatta sportif sürüşün geleceğini değiştiren yenilikçi LifeDrive mimarisinin önemli bir bileşenidir.

LIFEDRIVE MIMARISI.

Spor otomobil oranları, mühendislerin gereksiz her bir gramı çıkardıkları olağanüstü hafif bir konseptle tanışıyor. LifeDrive mimarisi akıllı hafif yapı gereksinimlerine tam anlamıyla uygun iki üniteden meydana gelir. İlk parça ön bölümünde elektrikli motorun bulunduğu alüminyum bir yürüyen aksam olan Drive modülüdür. Drive modülünün arka kısmında 3 silindirli benzinli motor bulunur. İki bölümü yüksek gerilimli batarya birleştirir. LifeDrive mimarisinin ikinci parçası, yüksek mukavemetli karbondan ultra hafif bir yolcu bölümü olan Life modülüdür. Bu modül, elektrikli motor ve yüksek gerilimli bataryanın yüklediği ilave ağırlığı telafi etmede de rol oynar. Bu kombinasyon LifeDrive konsepti olarak adlandırılmıştır ve bu sayede BMW i8 hibrit otomobil neslinin ilk örneklerindendir. İsteğe göre ayarlanmış hafif yapı konsepti, maksimum sportiflik ve akıllı sürdürülebilirliği sokağa taşımanın mükemmel ve verimli bir yoludur.

Benzersiz konsept.

Sportiflik ve sürdürülebilir verimliliği bir araya getiren temel.

  • 50:50 aks yükü dağıtımı

    Özel LifeDrive mimarisi BMW i8'in ağırlığının en uygun şekilde her iki aks arasında dağıtılmasını sağlar. Önde elektrikli motor, arkada benzinli motor ve ikisini birleştiren, yerleşik yüksek gerilimli bataryanın yer aldığı enerji tüneli otomobil boyunca orta konsol hizasında ilerler. Gövde altında bataryanın yer aldığı hibrit teknolojinin hafif karbon modülle bileşimi en ideal ağırlık dağılımını ve mükemmel, son derece sportif kullanımı mümkün kılar.