VİRAJ DÖNÜŞLERİNDE GÜÇLÜ.

BMW M

BMW M2 Coupé'nin sürüş dinamikleri ve verimliliği.

VİRAJ DÖNÜŞLERİNDE GÜÇLÜ.

BMW M2 Coupé'nin sürüş dinamikleri ve verimliliği.

Anlık hızlanmalar ve keskin virajlar için tasarlanmıştır. Unutamayacağınız, üst düzey bir sürüş deneyimi sunar. Olağanüstü çevikliği, kaliteli dinamikleri ve cazip sesiyle BMW M2 Coupé tipik bir M otomobilidir. Daha hızlı vites geçişleri için opsiyonel 7 ileri M çift debriyajlı vitese sahiptir. M alaşım frenler ile ağır yükler için tasarlanmıştır. Maksimum sürüş dengesi ve çekiş için standart Aktif M Diferansiyel özelliğine sahiptir. Kısacası, BMW M2 Coupé gittiği her her yola hükmetmek üzere tasarlanmıştır.

VİRAJ DÖNÜŞLERİNDE GÜÇLÜ.BMW M2 Coupé'nin sürüş dinamikleri ve verimliliği.

Anlık hızlanmalar ve keskin virajlar için tasarlanmıştır. Unutamayacağınız, üst düzey bir sürüş deneyimi sunar. Olağanüstü çevikliği, kaliteli dinamikleri ve cazip sesiyle BMW M2 Coupé tipik bir M otomobilidir. Daha hızlı vites geçişleri için opsiyonel 7 ileri M çift debriyajlı vitese sahiptir. M alaşım frenler ile ağır yükler için tasarlanmıştır. Maksimum sürüş dengesi ve çekiş için standart Aktif M Diferansiyel özelliğine sahiptir. Kısacası, BMW M2 Coupé gittiği her her yola hükmetmek üzere tasarlanmıştır.

BMW M

ŞANZIMAN SEÇENEKLERİ.

6 ileri M şanzıman.

Hafif ve kompakt tasarımıyla 6 ileri M düz şanzıman, otomobilin toplam ağırlığını azaltır ve dinamikler, çeviklik, hızlanma ve yakıt tüketimi açısından bir dizi avantaj sunar. Hafifleştirilmiş vites kutusu da aks yük dağıtımını yaklaşık 50:50 oranında dengeleyerek otomobile her durumda çok daha doğal ve dengeli sürüş özellikleri sunar. Şanzımanın iç kısmındaki yenilikçi karbon fiber sürtünme kaplaması, vites geçişlerini çok daha konforlu hale getirir. Ayrıca, kuru karterli yağlama sistemi, hedefe yönelik yağ dağıtımı sağladığından yeni vites çok daha verimlidir. Yarış sporlarından ilham alınan bu teknoloji, çok daha verimli ve düşük yakıt tüketimine de katkıda bulunur. BMW M mühendisleri motor gürültüsünü daha da azaltmaya son derece önem vermiştir. Ayrıca, tüm bunların ötesinde, 6 ileri M düz şanzıman, diğer son teknoloji kontrol sistemlerine de tamamen entegredir. Motor elektroniği ile birlikte sensörleri, vites geçişlerinde motor devri kontrol istemine uyarı verir.

Drivelogic özellikli 7 ileri M DCT.

Drivelogic özellikli M çift debriyajlı şanzıman, yüksek devirli BMW M motorları için özel olarak tasarlanmış yenilikçi yedi ileri, çift debriyajlı bir şanzımandır. Sistem çekişe göre optimize edilmiş otomatik vites seçimi, Kalkış Kontrolü, Düşük Hız Yardımı'nın yanı sıra bir Otomatik Start/Stop fonksiyonunu da içerir. Vites değişiminin güç kaybı olmaksızın son derece hızlı şekilde gerçekleştirilebilmesini sağlar. Her biri kendi debriyajına sahip iki alt şanzıman motorun gücünü sürekli olarak arka tekerleklere yönlendirir. Sistem otomatik veya direksiyon üzerindeki kulakçıklar ya da vites kolu aracılığıyla manuel olarak kontrol edilebilir. Böylece hareketsiz halden maksimum hızlanmaya olanak tanıyan Kalkış Kontrolü ile olduğu gibi son derece dinamik bir sürüş deneyimi yaratılır. Debriyajı kullanmadan veya güç dağıtımını kesintiye uğratmadan yüksek hızlarda vites geçişleri mümkündür. Sürücü ister otomatik ("D") ister manuel ("S") modunu seçsin, Drivelogic, Sürüş Deneyimi Kontrolü özelliğini kullanarak her zaman son derece sportif, konforlu ve verimli olmak üzere üç vites geçiş seçeneği sunar.

M SUSTURUCU.

M SUSTURUCU.

Düşük egzoz geri basıncı ile iki adet çift egzoz çıkışına sahip M'e özgü susturucu, M motorunun performansını ve çevre dostluğunu artırır. Elektrikli egzoz gazı flap kontrolü, karakteristik spor sesini daha da iyileştirir.

AKTİF M DİFERANSİYEL.

Aktif M Diferansiyel dinamik şerit değiştirme ya da yüksek hızlarda viraj döndükten sonra hızlanırken veya kar, mıcır ve buz dahil olmak üzere bozuk zeminli yollarda çekiş gücünü ve sürüş dengesini optimize etmek üzere tahrik torkunu iki arka tekerlek arasında değişken şekilde dağıtır. Aynı zamanda zorlu yanal hızlanmalar sırasında hassas bir hakimiyet sağlar. Diferansiyel kilidinin sürekli, yumuşak ayarı otomobilin sürüş performansıyla uyumlu olarak zorlu durumlarda kontrolü artırır.


Çekiş gücü arka tekerlekler arasındaki devir hızı farkını azaltan, elektronik olarak çalıştırılan bir cihaz yardımıyla optimize edilir. Motor sporları için geliştirilen sistem, elektronik kumanda ünitesi aracılığıyla Dinamik Denge Kontrolü'ne (DSC) bağlanır. Kilitleme eylemini kusursuz şekilde yüzde 0 ila 100 arasında proaktif olarak kullanarak, önden savrulma eğilimi olmaksızın arka tekerlekler arasındaki en küçük tork farkını etkisiz hale getirir. Aktif M Diferansiyel üstün bir yön dengesi ve kusursuz kullanım özelliklerinin yanı sıra ideal bir tutuş sağlar ve motorun neredeyse tüm tahrik gücünü hızlanmaya dönüştürür.

YARIŞ ÖZELLİKLERİ.

Karşı konulmaz dinamikler, çekici çeviklik ve hassas kullanım olmak üzere üç özelliğiyle M otomobilleri çalıştığı andan itibaren kendini belli eder. BMW M2 Coupé'nin sürüş hissi, mümkün olan en zorlu koşullarda test edilen son derece gelişmiş teknolojiye dayanır ve otomobili her zaman mükemmel hızlanmaya hazır hale getirerek maksimum kavrama sağlar. Önemli bileşenleri motor sporlarına benzer koşullarda kullanılmak üzere iyileştirilmiştir ve maksimum performans için test edilmiştir. M Dynamic Modu ile DSC, M'e özgü Servotronic ile elektrikli servo direksiyon ve ön ve arka akslar için hafif yapı, bu çekici otomobil konseptini tamamlar.

  • Yarış becerisi

    Yarış pistinde gereken yanal ve doğrusal hızlanma, özellikle yağ tedariki talebini artırır. Motor sporları bilgi birikimiyle BMW M GmbG mühendisleri, günlük sürüşte ve yarış pistinde güvenli yağ teminini sunar.

  • M Dynamic modu

    Dinamik Denge Kontrolü'nün (DSC) bir alt işlevi olan M Dynamic Modu, belirli düzeyde bir tekerlek kaymasına izin vererek gelişmiş sürüş dinamikleri sağlar.

    Dinamik Denge Kontrolü (DSC), önden savrulma, arkadan savrulma veya çekiş kaybı gibi dengesiz sürüş koşullarını tespit etmek üzere çeşitli seziciler kullanır. DSC, bu koşullarda normal şekilde çalışırken güç çıkışını düzenleyerek ve hedeflenen tekerleklere ayrı ayrı fren uygulayarak otomobili dengeler.

    M Dynamic Moduna geçildiğinde, sportif sürücüler için sürüş dinamikleri eşiğini yükseltmek üzere bu önlemler daha sonra başlatılır. Tekerlek kaymasındaki artış, otomobilin maksimum doğrusal ve yanal dinamik potansiyelinin tam olarak kullanılmasını sağlar. DSC devre dışında olduğundaki sürüşe kıyasla, eşiğe ulaşıldığında DSC sürüş desteği sunmaya devam eder. Sürücü, her zaman sürüş durumunu dengelemekten sorumludur.

  • M Servotronic

    Sürücüler M Servotronic sayesinde her türlü sürüş koşulunda optimum direksiyon desteği elde eder. M Servotronic direksiyon desteğini mevcut hıza göre uyarlar, yüksek hızlarda bile doğrudan ve hassas bir direksiyon tepkisi sağlar. Aynı zamanda direksiyonu yönlendirmek için gereken fiziksel eforu en aza indirerek üstün konfor sağlarken park, manevra ya da dar veya virajlı yollarda yönlendirme sırasında çevikliği en üst seviyeye çıkarır.

    Kontrol ünitesi tüm sürüş koşullarında otomobilin hızını elektronik olarak ölçer ve gerektiği kadar elektrikli direksiyon desteği sağlar. Elektrikli direksiyon desteği elektrikli kontrol ünitesi tarafından ayarlanır ve motor hızına bağlı alışılagelmiş servo destekli elektrikli direksiyon sistemlerinden çok daha hassas şekilde çalışır.

    M Servotronic sayesinde düşük hızlarda direksiyon hakimiyeti için minimum fiziksel efor yeterlidir. Hız arttıkça, yolla daha fazla doğrudan temas sağlanabilmesi için destek sürekli olarak azaltılır ve böylelikle optimum yön dengesi sağlanır. M Servotronic, M serisi için özel olarak tasarlanmıştır ve tek bir tuşla erişilebilen üç farklı ayar seçeneği ile kişiye özel konfigürasyon imkanı sunar.

M ALAŞIM FRENLER.

M ALAŞIM FRENLER.

M alaşım frenler motor sporları teknolojilerinden faydalanır ve zorlu koşullarda bile sabit verimlilik sağlarken frenleme performansından taviz vermeden fren gücü kaybını dengede tutar. Son derece dirençli malzemelerin kullanımı sayesinde bu frenler, mükemmel ısı dengesine ve uzun süreli dayanıklılığa sahiptir. Göreceli olarak düşük ağırlıkları ile hassas kontrol edilebilirlik özellikleri sayesinde çeviklik, dinamizm, hızlanma ve yakıt tüketimi üzerinde olumlu bir etki yaratır.


Önde dört pistonlu, arkada iki pistonlu sabit kaliperlere sahip delikli, havalandırmalı fren diski halkaları (ön 380mm, arka 370mm), ıslak zemin koşullarında optimum hızlı tepki sağlar ve ısı dağılımını artırır. Üzerlerinde karakteristik M logosu bulunan mavi renkteki metalik fren kaliperleri, fren disklerinin sportif görünümünü ve benzersiz M tasarımını vurgular.

270 KM/SA

M Sürücü Paketi, azami hızı 250 km/sa'ten 270 km/sa'e yükseltir. M Sürücü Paketi yeni otomobiller için doğrudan sipariş verilebilir veya sonradan kolayca eklenebilir. M Sürücü Paketinin takılmasından sonra tüm diğer teknik özellikler aynı kalır.

AKILLI HAFİF YAPI.

Hafif ön aks.

Hafif ön aks, M otomobillerine yönelik yüksek beklentiyi karşılamak üzere tamamen yeniden tasarlanmıştır. Yaysız ağırlığını azaltarak, sürüş dinamiklerini, çekişi ve süspansiyon konforunu artırır. Ayrıca, aks yük dağıtımını da en uygun hale getirerek doğal sürüş özelliklerinin yanı sıra zorlu sürüş durumlarında daha iyi kontrol sağlar. Sürüş dinamikleri ve gövde sağlamlığı konseptinin bir parçası olarak, direksiyon hassasiyetini ve doğruluğunu artırır. M'e özgü lastikleri ile aks, gelişmiş mekanik kavrama ve sürüş esnasında hassas ve hızlı tepki sağlayan eksiksiz bir ünitedir. Kollar, jant taşıyıcıları, alt beşik ve çift eklemli yaylı bağlantı ön aksının kesme paneli, hafif alüminyumdan yapılmıştır. Alüminyum yaylı bağlantılar ve boru tipi takla çubukları ile ağırlık daha da azaltılmıştır. Kesme paneli ve yan etekliklerdeki ilave vidalı bağlantılar, ön tasarımın sağlamlığını artırır ve böylece otomobilin sürüş doğruluğunu da belirgin bir biçimde geliştirir.

Hafif arka aks.

Hafif arka aks, otomobilin ağırlığını azaltırken, çevikliği, dinamikleri ve hızlanmayı artırmaya yardımcı olur ve ayrıca yaysız ağırlığı azaltarak çekişi ve süspansiyon konforunu da en uygun hale getirir. Motor sporları otomobillerine yönelik beklentiyi karşılamak üzere M otomobillerinin aksları tamamen yeniden düşünülmüştür. M'e özgü lastiklerle bir bütün oluştururken her türlü yol koşulunda lastiklerin yola optimum düzeyde tutunmasını sağlar ve yön dengesini iyileştirirler. Beş kollu arka aksın kolları ve jant taşıyıcıları, alüminyum dövme teknolojisiyle üretilirken, arka aks taşıyıcısı ise hafif çelik makas kullanılarak oluşturulmuştur. Böylce, ağırlık belirgin bir biçimde azaltmıştır. Bunu gövdeye bağlayan sağlam vidalı bağlantılar, optimum tekerlek kontrolü sağlamaya yardımcı olur. Çapraz çubuklar, fren gücünü gövdeye iletir.

BMW EFFICIENT DYNAMICS TEKNOLOJİLERİ.

BMW EFFICIENT DYNAMICS TEKNOLOJİLERİ.

Hedef ister maksimum performans ya da minimum yakıt tüketimi olsun BMW için odak noktası her zaman tartışmasız BMW sürüş keyfini sunmaktır. BMW EfficientDynamics, BMW tarafından geliştirilen, bir yandan yakıt tüketimini ve CO2 emisyonunu azaltırken, diğer yandan dinamikleri ve sürüş keyfini artıran bir stratejidir. Motor, enerji yönetimi ve otomobil konseptini kapsayan ve her BMW'de sunulan kapsamlı bir teknoloji paketidir.


BMW TwinPower Turbo ailesinde yer alan benzinli ve dizel motorların yeni nesli gelişmiş performans ve daha düşük yakıt tüketimi sağlar. Optimize edilen aerodinamik özellikler ve doğru parçalar için doğru malzemelerin kullanılarak aynı anda otomobilin sağlamlığının artırılması ve ağırlığının düşürülmesini sağlayan BMW EfficientLightweight, verimliliğin artırılmasına katkıda bulunur.

  • BMW M2 Coupé için yakıt tüketimi ve CO2 emisyonu:

    Yakıt tüketimi, (l/100 km) (ortalama): 8,5 - 7,9
    CO2 emisyonu, (gr/km) (ortalama): 199 - 185

    Yakıt tüketimi, AB 80/1268/EWG tarafından belirlenen standart sürüş normlarına göre saptanır. Bu değer; sürüş tarzı, yükleme, yol şartları, trafik yoğunluğu ve akışı, hava şartları, lastik hava basıncı gibi birçok faktörle ilişkili olan ortalama yakıt tüketimi değeriyle aynı değildir .