BİR MOTORDAN ÇOK DAHA FAZLASI.

BMW M

BMW M3 Sedan'ın sürüş dinamikleri.

BİR MOTORDAN ÇOK DAHA FAZLASI.

BMW M3 Sedan'ın sürüş dinamikleri.

Gözünüz virajda olduğunda otomobilin de mükemmel bir şekilde kontrol altında olduğunu hissedersiniz. BMW M3 Sedan saf dinamiklerin sınırlarını zorlamak için üretildi. 6 ileri düz şanzımanla birlikte veya tercihinize göre kesintisiz 7 ileri M çift debriyajlı şanzımanla, 431bg M TwinPower Turbo düz 6 silindirli benzinli motor güçlü ve hassas bir sürüşü garanti eder. Yeni Aktif M Diferansiyel her zaman optimum tutuş sağlar ve M Servotronic hassas biçimde ayarlanmış direksiyon sunar.

BİR MOTORDAN ÇOK DAHA FAZLASI.BMW M3 Sedan'ın sürüş dinamikleri.

Gözünüz virajda olduğunda otomobilin de mükemmel bir şekilde kontrol altında olduğunu hissedersiniz. BMW M3 Sedan saf dinamiklerin sınırlarını zorlamak için üretildi. 6 ileri düz şanzımanla birlikte veya tercihinize göre kesintisiz 7 ileri M çift debriyajlı şanzımanla, 431bg M TwinPower Turbo düz 6 silindirli benzinli motor güçlü ve hassas bir sürüşü garanti eder. Yeni Aktif M Diferansiyel her zaman optimum tutuş sağlar ve M Servotronic hassas biçimde ayarlanmış direksiyon sunar.

BMW M

COMPETITION PAKET.

Artırılmış motor gücü, özel olarak ayarlanmış Adaptif M süspansiyon, yeni uyarlanan Dinamik Denge Kontrolü (DSC), Aktif M Diferansiyel ve karma lastiklere sahip 20 inç M hafif alaşım jantlar sayesinde Competition Paket ile dinamikleri ve çevikliği yola daha da fazla aktarabilirsiniz. Süspansiyon üzerinde gerçekleştirilen değişiklikler arasında yeni yaylar, amortisörler ve dengeleyicilerin yanı sıra uyarlanan Comfort, Sport ve Sport+ sürüş modları da yer alıyor.


Gücü 450bg seviyesine çıkarılan M TwinPower Turbo 6 silindirli benzinli motorun gücüyle M sport egzoz tüylerinizi diken diken edecek güçlü ve farklı bir ses üretiyor. M hafif spor koltuklar dikey perforasyona sahip genişliği ayarlanabilir sırtlıklarla sunuluyor. Ön emniyet kemerlerinde ise M şeritler yer alıyor. Dış tasarımda yer alan birçok etkileyici özelliğin arasında aynı zamanda sertliği açısından da optimize edilen özel dövme ve parlak işlenmiş 20 inç, yıldız kollu, stil 666 M hafif alaşım jantlar bulunuyor. Otomobilin sportif karakteri, ön kısımdaki dekoratif ızgaradan başlayarak yan soğutma kanallarına uzanan ve parlak siyah model isimliğine doğru uzanarak Siyah Krom egzoz çıkışlarında sona eren kapsamlı içeriğiyle BMW Individual parlak Siyah Dış Kaplama tarafından vurgulanıyor.

AKTİF M DİFERANSİYEL.

Aktif M Diferansiyel şerit değişimi sırasında veya viraj sonrasında hızlanırken, virajları yüksek hızla dönerken veya engebeli yollarda tutuşu ve sürüş dengesini optimize eder. Çekiş gücü arka tekerlekler arasındaki devir hızı farkını azaltan, elektronik olarak kontrol edilen bir cihaz aracılığıyla optimize edilir.

MACERANIN M'Sİ.

 

 

KALKIŞ KONTROLÜ.

Kalkış Kontrolü, çalışma sıcaklığına erişen bir motorun hareketsiz durumdan itibaren maksimum seviyede hızlanabilmesini sağlar. Bunun için sürücünün Dinamik Denge Kontrolü'nü (DSC) devre dışı bırakıp, 3 no'lu sürüş programıyla birlikte sıralı modu seçip, freni basılı tutup vites küçültme için gaz pedalına basması yeterlidir. Gösterge panelinde başlama bayrağı görüntülendikten sonra gaz pedalına basıldığında motor ideal kalkış devrine ayarlanır. Vites küçültmeyi korurken, fren serbest bırakıldığında, gaz pedalı bırakılana dek otomobil maksimum seviyeye hızlanır. M çift debriyaj vites değiştirme noktalarını sürekli olarak ayarlar. Böylece vites yükseltilirken bir sonraki ideal motor devri kullanılabilir hale gelir. Bu özellik dinamik, sportif sürüşten hoşlanan sürücülerin memnuniyetine yöneliktir.


AKILLI HAFİF YAPI.

M otomobillerinde en öncelikli konu hafif yapıdır. En iyi sürüş dinamikleri ve örnek oluşturan verimliliğin temelini bu oluşturur. Birçok bileşende magnezyum, alüminyum veya CFRP (karbon fiber takviyeli plastik) malzeme kullanılır. Bu özellik daha fazla çeviklik ve dinamik özelliklerin yanında hızlanma ve frenleme becerisini de artırır.

ADAPTİF M SÜSPANSİYON.

ADAPTİF M SÜSPANSİYON.

Yol koşullarına ve sürüş stiline sürekli ayarlama.

Adaptif M süspansiyonun elektronik olarak kontrol edilen amortisörleri yol koşullarına ve sürüş stiline sürekli olarak, saniyenin binde biri kadar bir süre içinde uyum sağlar, her durumda ideal yol tutuşunu garantiler, en iyi çekiş kuvvetini sağlar ve çok daha çevik bir kullanım sunar. Süspansiyon ayarları Comfort, Sport ve Sport+ modları aracılığıyla konfor veya sportif dinamiklere uygun şekilde yapılandırılabilir.
Comfort modu günlük sürüş sırasında rahat bir kullanım sunar ve aynı zamanda direksiyonu ani şekilde kırmak gerektiğinde güvenliği artırır. Sport modunda konfor korunur ancak sönümleme azaltılarak yolla daha doğrudan bir temas sağlanır; kırsal yollar ve engebeli yarış pistleri için uygundur. Sport+ modu düz yollarda ve yarış pistlerinde en düşük seviyede sönümleme ve maksimum sürüş dinamiklerini sunar.

FRENLER.

BMW M3 Sedan modellerindeki son derece dinamik sürüş deneyiminin bir faktörü şüphesiz fren sistemleridir. Rakipsiz hassasiyetleri sayesinde, M Karbon Seramik Fren Sistemi ve M alaşım frenleri eşsiz dinamik ve performans sağlar.

  • M Karbon Seramik Fren Sistemi.

    M Karbon seramik fren,motor sporları endüstrisinden esinlenerek oluşturulmuştur. Yenilikçi karbon fiber bileşenli seramik uygulaması fren kuvvetinin çok daha etkili olmasını sağlar ve kaliperlerin yıpranma dengesini artırır. Aynı zamanda korozyona ve aşınmaya karşı dirençlidir, çok daha fazla ısıya tolerans gösterir ve otomobilin ağırlığının azalmasına katkıda bulunur. Hafif yapısı, döner ve yaysız kütleyi düşürür, hızlanmayı, tepkiselliği ve genel hakimiyeti artırır, aynı zamanda sürüş dinamiklerini ve çekişi güçlendirerek süspansiyon konforunu artırır ve yakıt tüketimini azaltır.
    Büyük fren diskleri (ön 410 mm, arka 396 mm), önde altı pistonlu sabit kaliperler ve arkada tek pistonlu yüzer kaliperlerle M Karbon seramik fren, yüksek seviyedeki ısı direnci sayesinde yarış pistlerine de uygundur. Delikli ve havalandırmalı fren diski halkaları ıslak zemin koşullarında hızlı bir tepki verir ve daha güçlü bir ısı yayılımı gerçekleştirir. M Karbon seramik fren klasik M logosunu taşıyan opak Altın renkli fren kaliperleri sayesinde kolaylıkla fark edilir.
    Malzemeye özgü özelliklerden dolayı duruma ve kullanıma bağlı seslere neden olabilir, bu durum özellikle otomobil durmadan hemen önce ıslak yüzeylerde oluşabilir.

  • M alaşım frenler

    M alaşım frenler motor sporları teknolojilerinden faydalanır ve zorlu koşullarda bile sabit verimlilik sağlarken fren gücü kaybını dengede tutar. Son derece dirençli malzemelerin kullanımı sayesinde bu frenler, mükemmel ısı dengesine, uzun kullanım ömrüne ve hassas kontrol özelliğine sahiptir. Bu durum frenlerin ağırlığını azaltırken otomobilin çevikliğini, dinamiklerini ve hızlanmasını da olumlu şekilde etkiler.
    Delikli, havalandırmalı fren diskleri (380mm ön, 370mm arka) ve önde dört pistona ve arkada iki pistona sahip fren kaliperleri ıslak zeminde optimum hızlı tepki verme özelliği ve ısı yayılımını garanti eder. Üzerlerinde karakteristik M logosu bulunan metalik mavi renkteki fren kaliperleri, fren disklerinin sportif görünümünü ve benzersiz, özgün M tasarımını vurgular.

M SERVOTRONIC.

M Servotronic, takviyeli direksiyonu mevcut hıza uyum sağlayacak şekilde ayarlar ve yüksek hızlarda bile direkt, hassas bir direksiyon tepkisini mümkün kılar. Aynı zamanda direksiyon için gereken fiziksel çabayı en aza indirerek üstün bir konfor sağlarken, park, manevra veya dar ya da virajlı yollarda ilerlerken çevikliği en üst düzeye çıkarır.

DRIVELOGIC ÖZELLİKLİ 7 İLERİ M ÇİFT DEBRİYAJLI ŞANZIMAN.

Drivelogic özellikli M çift debriyajlı şanzıman, özellikle yüksek devirli BMW M motorları için geliştirilen yenilikçi bir 7 ileri çift debriyajlı şanzımandır. Sistem çekişe göre optimize edilmiş otomatik vites seçici, Kalkış Kontrolü, Düşük Hız Yardımının yanı sıra Otomatik Çalıştırma/Durdurma işlevini destekler. Güç kaybı olmaksızın son derece hızlı şekilde vites değiştirmeyi mümkün kılar.
Her bir kendi debriyajına sahip iki alt şanzıman motor gücünü sürekli olarak arka tekerleklere aktarır. Sistem, direksiyon üzerindeki vites kulakçıkları veya vites kolu kullanılarak otomatik veya manuel olarak kumanda edilebilir. Hareketsiz durumdan itibaren maksimum hızlanmayı sağlayan Kalkış Kontrolünde olduğu gibi son derece dinamik bir sürüş deneyimi elde edilir. Böylece vitesleri yüksek hızlarda debriyaj kullanmadan ve güç aktarımını kesintiye uğratmadan değiştirebilirsiniz. Drivelogic otomatik olarak (D modu) veya manuel olarak (S modu) kontrol edilir ve her modda son derece sportif, konforlu veya verimli olmak üzere üç vites değiştirme seçeneği mevcuttur.