TUR SÜRELERİNİ KISALTIR, TUTKUYU ARTIRIR.

BMW M

BMW M6 Coupé'de sürüş dinamikleri ve verimlilik.

TUR SÜRELERİNİ KISALTIR, TUTKUYU ARTIRIR.

BMW M6 Coupé'de sürüş dinamikleri ve verimlilik.

Uzatılmış motor bölümü kapağının altında yer alan M TwinPower Turbo 8 silindirli benzinli motor harekete geçtiği anda pit sınırı ve otopark arasındaki sınırlar ortadan kalkar. Benzersiz yarış genlerini taşıyan BMW M6 Coupé her açıdan çevikliğini ve hassasiyetini gösterir. Şekilli tavan düşük ağırlığı ile ağırlık merkezini alçaltır, böylece verimliliği arttırırken dinamik performansı da arttırır. Böylece bu şık spor coupé otomobil her zaman en önde yerini alır.

TUR SÜRELERİNİ KISALTIR, TUTKUYU ARTIRIR.BMW M6 Coupé'de sürüş dinamikleri ve verimlilik.

Uzatılmış motor bölümü kapağının altında yer alan M TwinPower Turbo 8 silindirli benzinli motor harekete geçtiği anda pit sınırı ve otopark arasındaki sınırlar ortadan kalkar. Benzersiz yarış genlerini taşıyan BMW M6 Coupé her açıdan çevikliğini ve hassasiyetini gösterir. Şekilli tavan düşük ağırlığı ile ağırlık merkezini alçaltır, böylece verimliliği arttırırken dinamik performansı da arttırır. Böylece bu şık spor coupé otomobil her zaman en önde yerini alır.

BMW M

DRIVELOGIC ÖZELLİKLİ 7 İLERİ M ÇİFT DEBRİYAJLI VİTES.

Drivelogic özelliğine sahip M çift debriyaj özellikle yüksek devirli BMW M motorları için geliştirilmiş yenilikçi bir çift debriyajlı şanzımandır. Çekişe göre optimize edilmiş otomatik vites seçici, Kalkış Kontrolü, Düşük Hız Yardımının yanı sıra Otomatik Çalıştırma/Durdurma işlevi ile birlikte sunulur. M deri direksiyon üzerindeki vites kulakçıkları veya orta konsol üzerindeki vites değiştirici kullanılarak otomatik veya manuel olarak kontrol edilebilir.
M çift debriyajlı şanzıman çekiş kuvvetini kesintiye uğratmadan son derece hızlı şekilde vites değiştirmeyi mümkün kılar. Bu işlem debriyajları birbirinin üzerine bindirerek motor gücünü sürekli olarak tekerleklere yönlendiren, her biri kendi debriyajına sahip iki alt şanzıman sayesinde gerçekleştirilir. Vites değiştirme stratejisi mevcut navigasyon verilerinin yardımıyla da optimize edilir, örneğin M çift debriyajlı şanzıman virajlardan önce proaktif olarak vites küçültür. Hareketsiz halden itibaren maksimum hızlanma sağlayan ek Kalkış Kontrolü işlevi son derece dinamik bir sürüş deneyimi sunar. Debriyaj kullanmadan ve güç aktarımını kesintiye uğratmadan yüksek hızlarda vites değiştirmek mümkündür.
Sürücünün otomatik ("D" modu) veya düz ("S" modu) modu tercih ettiğine bakılmaksızın Drivelogic her zaman üç vites değiştirme seçeneği sunar: Sportif, konforlu ve verimli.

YARIŞ PAKETİ.

Muhteşem yarış hissi sunan Yarış paketi, BMW M6 Coupé'nin yollarda daha da yüksek seviyede performans sağlaması için daha yüksek motor çıkışı, daha doğrudan direksiyon tepkisi ve özel olarak ayarlanmış süspansiyon sunar.
M TwinPower Turbo 8 silindirli benzinli motor çıkışı 412 kW'den 423 kW'ye çıkabilir. Bu gelişmiş performans, üst devir aralığında takviye basıncının yükseltilmesiyle elde edilir. Spor egzoz sistemi, heyecan vermek için tasarlanmış olan oldukça dinamik bir motor sesi oluşturur. Yarış pistinde ve günlük kullanımda, özel olarak ayarlanmış süspansiyon ve son derece dinamik doğrudan direksiyon tepkisi, her direksiyon komutunun maksimum hassasiyetle hayata geçirilmesini sağlar. Karma lastiklerle sunulan özel 20 inç, Çift kollu, stil 601 M çift renkli M hafif alaşım jantlar, spor egzoz sisteminin siyah krom kaplama egzoz çıkışlarıyla birlikte Yarış paketi yolda bakışları üzerinde toplar.

AKTİF M DİFERANSİYEL.

Aktif M Diferansiyel dinamik şerit değiştirme ya da yüksek hızlarda viraj döndükten sonra hızlanırken veya kar, mıcır ve buz dahil olmak üzere bozuk zeminli yollarda çekiş gücünü ve sürüş dengesini optimize etmek üzere tahrik torkunu iki arka tekerlek arasında değişken şekilde dağıtır. Aynı zamanda aşırı yanal hızlanma sırasında hassas bir hakimiyet sağlar. Diferansiyel kilidinin sürekli, yumuşak ayarı otomobilin sürüş performansıyla uyumlu olarak zorlu durumlarda kontrolü artırır.
Çekiş gücü arka tekerlekler arasındaki devir hızı farkını azaltan, elektronik olarak çalıştırılan bir cihaz yardımıyla optimize edilir. Motor sporları için geliştirilen sistem, elektronik kumanda ünitesi aracılığıyla Dinamik Denge Kontrolü'ne (DSC) bağlanır. Kilitleme eylemini kusursuz şekilde yüzde 0 ila 100 arasında proaktif olarak kullanarak, önden savrulma eğilimi olmaksızın arka tekerlekler arasındaki en küçük tork farkını etkisiz hale getirir. Aktif M Diferansiyel üstün bir yön dengesi ve kusursuz kullanım özelliklerinin yanı sıra ideal bir tutuş sağlar ve motorun neredeyse tüm tahrik gücünü hızlanmaya dönüştürür.

M KARBON SERAMİK FREN.

M Karbon seramik fren,motor sporları endüstrisinden esinlenerek oluşturulmuştur. Yenilikçi karbon fiber bileşenli seramik uygulaması fren kuvvetinin çok daha etkili olmasını sağlar ve kaliperlerin yıpranma dengesini artırır. Aynı zamanda korozyona ve aşınmaya karşı dirençlidir, çok daha fazla ısıya tolerans gösterir ve otomobilin ağırlığının azalmasına katkıda bulunur. Hafif yapısı, döner ve yaysız kütleyi düşürür, hızlanmayı, tepkiselliği ve genel hakimiyeti artırır, aynı zamanda sürüş dinamiklerini ve çekişi güçlendirerek süspansiyon konforunu artırır ve yakıt tüketimini azaltır.

Büyük fren diskleri (ön 410 mm, arka 396 mm), önde altı pistonlu sabit kaliperler ve arkada tek pistonlu yüzer kaliperlerle M Karbon seramik fren, yüksek seviyedeki ısı direnci sayesinde yarış pistlerine de uygundur. Delikli ve havalandırmalı fren diski halkaları ıslak zemin koşullarında hızlı bir tepki verir ve daha güçlü bir ısı yayılımı gerçekleştirir. M Karbon seramik fren klasik M logosunu taşıyan opak Altın renkli fren kaliperleri sayesinde kolaylıkla fark edilir.
Malzemeye özgü özelliklerden dolayı duruma ve kullanıma bağlı seslere neden olabilir, bu durum özellikle otomobil durmadan hemen önce ıslak yüzeylerde oluşabilir.

YARIŞ ÖZELLİKLERİ.

Karşı konulamaz dinamikler, mükemmel çeviklik ve hassas yol tutuşu ile BMW M6 Coupé'nin sunduğu sürüş keyfi son derece gelişmiş teknolojilerle sağlanır. En zorlu koşullarda test edilen otomobiller hızlanmaya her an hazırdır ve maksimum yol tutuşu sağlar. Tüm sürüş stillerine kişisel olarak uyarlanabilen sportif yapıya sahiptir.

  • Kalkış Kontrolü

    Kalkış Kontrolü, çalışma sıcaklığına erişen bir motorun hareketsiz durumdan itibaren maksimum seviyede hızlanabilmesini sağlar. Bunun için sürücünün Dinamik Denge Kontrolü'nü (DSC) devre dışı bırakıp, 3 no'lu sürüş programıyla birlikte sıralı modu seçip, freni basılı tutup vites küçültme için gaz pedalına basması yeterlidir. Gösterge panelinde başlama bayrağı görüntülendikten sonra gaz pedalına basıldığında motor ideal kalkış devrine ayarlanır. Vites küçültmeyi korurken, fren serbest bırakıldığında, gaz pedalı bırakılana dek otomobil maksimum seviyeye hızlanır. M çift debriyaj vites değiştirme noktalarını sürekli olarak ayarlar. Böylece vites yükseltilirken bir sonraki ideal motor devri kullanılabilir hale gelir. Bu özellik dinamik, sportif sürüşten hoşlanan sürücülerin memnuniyetine yöneliktir.

  • Elektronik Amortisör Kontrolü

    Elektronik Amortisör Kontrolü (EDC) sönümleme kuvvetini otomatik ya da manüel olarak yol koşullarına uyarlar. Sürüş tepkisine etki eden tüm otomobil hareketleri sensörler tarafından izlenir. Elektronik Amortisör Kontrolü bu verileri analiz eder ve darbe sönümleyicilere ulaştırır. Sönümleyiciler ise sürekli değişen yol, yük ve sürüş koşullarına göre sönümleme kuvvetini uyarlamak için manyetik valfler kullanır. Böylece frenleme sırasında savrulma hareketkerinde veya tümsekler, viraj dönüşleri veya hızlanma gibi durumlardaki gövde hareketlerinde belirgin bir azalma sağlanır. Bunun sonucunda örneğin daha kısa fren mesafesi sayesinde daha fazla sürüş güvenliği ve konforu elde edilir.

  • Dinamik Denge Kontrolü

    BMW M6 Coupé konseptin diğer öne çıkan özellikleri arasında Dinamik Denge Kontrolü yer alır. Optimize edilen kumanda işlevleri artık önceki sistemlere göre daha da gelişmiş sürüş dinamikleri sunar. Üstelik aktif güvenlik (fren hazırlığı, kuru frenleme, sönümleme desteği) ve konfora (sürüş asistanı, Otomatik Bekleme özellikli park freni) yönelik olarak ilave işlevler eklenmiştir.
    Dinamik Denge Kontrolü sürücüye üç mod seçeneği sunar. Bu modlar DSC on, MDM (M Dynamic Mod) ve DSC off seçeneklerini içerir. DSC on fren müdahalesi ile önden ya da arkadan savrulmayı dengelerken, MDM daha fazla tekerlek kaymasına olanak sağlayarak iddialı sürücülerin hafif drift hareketleri gerçekleştirmesini mümkün kılar. Bu modda da belirlenen limit aşıldığında destek özellikleri devreye girer. DSC'nin devre dışı olduğu durumda (DSC off), sürücü eşik aralığını yarış pistinde sonuna kadar deneyimleyebilir ve gaz pedalını otomobile drift yaptırmak için kullanabilir.

  • M Servotronic

    Sürücüler M Servotronic sayesinde her türlü sürüş koşulunda optimum direksiyon desteği elde ediyor. M Servotronic direksiyon desteğini dinamik olarak mevcut hıza göre uyarlar, yüksek hızlarda bile doğrudan ve hassas bir direksiyon tepkisi sağlar. Aynı zamanda direksiyon için gereken fiziksel çabayı en aza indirerek üstün bir konfor sağlarken, park, manevra veya dar ya da virajlı yollarda ilerlerken çevikliği en üst düzeye çıkarır.
    Kontrol ünitesi tüm sürüş koşullarında otomobilin hızını elektronik olarak ölçer ve gerektiği kadar elektrikli direksiyon desteği sağlar. Hidrolik servo direksiyonun yönlendirme kuvveti sürüş durumuna optimum ve hassas şekilde ayarlanır.
    Bu durum düşük devirlerde direksiyon için daha az fiziksel gayret anlamına gelir. Hız arttıkça yolla daha direkt bir temas kurmak ve ideal yönlendirme dengesini sağlamak üzere direksiyon desteği sürekli olarak azaltılır. M Servotronic, M otomobilleri için özel olarak yapılandırılmıştır ve bir düğmeye basarak üç farklı karakter seçeneği sunar. Yarış paketi ile beraber, M Servotronic çok daha doğrudan tepki sunar.

M DRIVE.

M Drive kişisel sürücü profillerinin konforlu seyirden yarış pistlerinde kullanmak üzere sportif ve son derece tepkisel bir ayar sunacak bir sürüş stiline kadar geniş bir aralıkta, bağımsız olarak yapılandırılmasını sağlar. Kaydedilen iki profilden birinin (ve bunlarla birlikte kaydedilmiş tüm ayarların) etkinleştirilmesi için istendiği zaman çok işlevli direksiyona entegre edilmiş iki M Drive düğmesinden birine dokunmak yeterlidir. Önceden belirlenmiş ayarlar iDrive menüsü aracılığıyla bağımsız olarak ayarlanabilir.
Bağımsız olarak yapılandırılabilen güç aktarım ve süspansiyon işlevlerinin tümünün ayarlanmasına yönelik M sürüş dinamikleri düğmeleri orta konsol üzerine ve vites kolu etrafına yerleştirilmiştir. Sürücü DSC modunu bağımsız olarak seçebilir ya da motorun performans özelliklerini, Dinamik Amortisör Kontrolü parametrelerini, M Servotronic direksiyonun özelliklerini, M çift debriyajlı şanzımanın vites seçeneklerini ve Head-Up Display'in görünümünü ayarlayabilir. Böylelikle detaylı bir otomobil ayarı oluşturulabilir ve çok işlevli direksiyon üzerinde yer alan iki M Drive düğmesinden birine basılı tutularak kaydedilir.

BMW EFFICIENTDYNAMICS TEKNOLOJİLERİ.

Hedef ister maksimum performans, ister minimum yakıt tüketimi olsun BMW için odak noktası her zaman saf BMW sürüş keyfidir. BMW EfficientDynamics, yakıt tüketimini ve emisyonu en aza indirirken aynı anda dinamikleri ve sürüş keyfini artırmak üzere BMW tarafından geliştirilen bir stratejidir. Motor, enerji yönetimi ve akıllı hafif yapı otomobil konseptini içeren ve her BMW ile birlikte standart olarak sunulan kapsamlı bir teknoloji paketidir.

BMW EfficientDynamics

  • Otomatik Start/Stop işlevi

    Otomatik Start/Stop işlevi yakıtın yalnızca otomobil hareket halindeyken kullanılmasını sağlar. Otomatik Start/Stop işlevi trafik ışıklarında beklerken veya sıkışık trafikte otomobil geçici olarak durduğunda sürücü ayağını debriyajdan çektiğinde (manuel şanzıman) veya tamamen durmak üzere fren yaptığında (M DCT Drivelogic) yakıt tasarrufu yapmak üzere motoru durdurur.
    Bilgi Ekranı'ndaki bir sinyal Otomatik Start/Stop işlevinin aktif olduğunu gösterir. Sürücü ayağını fren pedalından çeker çekmez motor otomatik olarak yeniden çalıştırılır.
    Bu işlev sürüş konforu veya güvenliğinden asla taviz vermez. Motor ideal çalışma sıcaklığına ulaşmadığında, iç kısım yeteri kadar ısınmadığında veya soğumadığında, akü seviyesi çok düşük olduğunda ya da direksiyon döndürüldüğünde devre dışı kalır. Otomobilin yana yatmaya başlaması veya ön camda buğulanma oluşması gibi durumlarda merkezi kontrol ünitesi, gerektiğinde otomobil hareketsiz durumdayken motoru yeniden çalıştırır. Otomatik Start/Stop işlevi bir düğmeyle istenildiği zaman kapatılabilir.

  • Fren Enerjisi Geri Kazanımı

    Her fren yaptığınızda, kinetik enerji ortaya çıkar. Şimdiye kadar bu enerji kullanılmadan boşa gidiyordu. Fren Enerjisi Geri Kazanımı, daha önce göz ardı edilmiş bu potansiyelden yararlanır. Sürücü her fren yaptığında veya ayağını gazdan çektiğinde, üretilen rölanti enerjisini toplayarak elektrik enerjisine dönüştürür. Bu elektrik enerjisi daha sonra otomobilin aküsünün şarj edilmesinde kullanılır. Akıllı enerji yönetimi sistemi, alternatörün artık sürekli olarak çalışması gerekmediği anlamına gelir ve jeneratör üzerindeki gerilimi azaltır. Bunun sonucunda BMW EfficientDynamics'in klasik özellikleri olan yakıt tüketimi azalırken itiş gücü artar.