EN İYİ TUR SÜRESİ. PİST OLMASA BİLE.

BMW M

BMW X6 M'in sürüş dinamikleri ve verimliliği.

EN İYİ TUR SÜRESİ. PİST OLMASA BİLE.

BMW X6 M'in sürüş dinamikleri ve verimliliği.

BMW X6 M, M modeline özgü xDrive özelliğini verimli biçimde yola aktaran konsantre bir güç sunar. Olağanüstü çekiş garantilidir. Standart olarak sunulan 8 ileri M Steptronic şanzıman sayesinde hem manuel hem de otomatik olarak son derece hızlı vites değişiklikleri gerçekleştirilebilir. M alaşım frenlerin olağanüstü hız kesme değerleri, motor sporlarına yaraşır seviyededir. Ayrıca BMW EfficientDynamics teknolojileri sayesinde mükemmel performans ve göz alıcı verimlilik bir arada sunulur.

EN İYİ TUR SÜRESİ. PİST OLMASA BİLE.BMW X6 M'in sürüş dinamikleri ve verimliliği.

BMW X6 M, M modeline özgü xDrive özelliğini verimli biçimde yola aktaran konsantre bir güç sunar. Olağanüstü çekiş garantilidir. Standart olarak sunulan 8 ileri M Steptronic şanzıman sayesinde hem manuel hem de otomatik olarak son derece hızlı vites değişiklikleri gerçekleştirilebilir. M alaşım frenlerin olağanüstü hız kesme değerleri, motor sporlarına yaraşır seviyededir. Ayrıca BMW EfficientDynamics teknolojileri sayesinde mükemmel performans ve göz alıcı verimlilik bir arada sunulur.

BMW M

DRIVELOGIC ÖZELLİKLİ 8 İLERİ M STEPTRONIC ŞANZIMAN.

DRIVELOGIC ÖZELLİKLİ 8 İLERİ M STEPTRONIC ŞANZIMAN.

Drivelogic özellikli 8 ileri Steptronic şanzıman dinamikler ve vites değiştirme açısından yeni standartları belirler. Vitesler arasındaki alışılmadık seviyede hassas aralıklar ve son derece hızlı vites geçişleri her devirde ideal güç üretimini kolaylaştırır ve güç ve verimlilik açısından en üst seviyeyi garantiler. Özellikle yüksek hızlarda, sekizinci vites motor devrini düşürerek yakıt tüketimini ve motor gürültüsünü de azaltır. Sürücü “D” modunun yanı sıra “S” moduna da M vites kolu veya direksiyon üzerindeki M vites kulakçıkları aracılığıyla manuel geçiş yapabilir. Düz “S” modunda M Steptronic şanzıman otomatik olarak vites yükseltmez ve motor gerektiğinde maksimum devire ulaşır.

Ek olarak sürücü azami hızlarda dinamik olarak vites değiştirebilir; ayrıca vites değiştirme davranışını ekstra kısa vites geçiş aralıklarıyla yarış pisti dinamiklerine göre uyarlayabileceği konforlu, verimli ve dinamik olmak üzere üç seçenekten birine göre ayarlamak için Drivelogic fonksiyonunu kullanabilir. Bir tork dönüştürücü debriyaj, en düşük seviyede güç kaybıyla motor ve şanzıman arasında doğrudan bir bağlantı sağlar. Otomobil hareketsiz haldeyken motor ve şanzıman arasında “sürünmeyi” önleyen bir otomatik güç iletim bağlantısı yoktur. Bu M modeline özgü bir özelliktir. Ancak manevra sırasında örneğin gaza hafifçe dokunulması “istek üzerine sürünmeyi” etkinleştirir.

M MODELİNE ÖZGÜ ÖZELLİKLERLE xDRIVE.

M MODELİNE ÖZGÜ ÖZELLİKLERLE xDRIVE.

Akıllı BMW dört çeker sistemi.

Akıllı BMW xDrive dört çeker sistemi tahrik kuvvetini akıcı bir şekilde akslar arasında dağıtır. Elektronik olarak işleyen sistem, çekiş, yön dengesi ve güvenli sürüş açısından tüm beklentileri aynı anda karşılamak ve beklentilerin üzerine çıkmak için güç dağıtımını ışık hızında gerçekleştirir. Aynı zamanda arkadan veya önden savrulmaya karşı koyarak otomobilin yön dengesini ve yol tutuşunu artırır.

Dar virajlarda dinamik yol tutuşu.

BMW M otomobillerinde xDrive ileri karakteristik dinamik özelliklere katkıda bulunan arka aksa daha fazla vurgu yapar. Öncelik gücün arka aksa yönlendirilmesine verilir ve daha sonra güç ön tekerleklere iletilir. Özellikle virajlarda bu özellik önden savrulma eğilimini en aza indirir. Bu, sürücünün daha erken ve daha güçlü bir şekilde hızlanarak, otomobilin yüksek sürüş dinamikleri potansiyelinden tam olarak keyif almasını sağlar. Arzu edilirse, ön aks tahrik torkunun maksimum yüzde 50'sini kullanabilir. Dinamik Denge Kontrolü tamamen devre dışı bırakıldığında kontrollü savrulma da mümkündür.

M ALAŞIM FRENLER.

M alaşım frenler motor sporları teknolojisinden faydalanır ve zorlu koşullarda bile sabit verimlilik sağlarken fren gücü kaybını dengede tutar. Son derece dirençli malzemelerin kullanımı sayesinde bu frenler, mükemmel ısı dengesine, uzun süreli dayanıklılık ve hassas fren özelliğine sahiptir. Bu durum frenlerin ağırlığını azaltırken otomobilin çevikliğini, dinamiklerini, hızlanmasını ve yakıt tüketimini olumlu şekilde etkiler.
Delikli, havalandırmalı fren diski halkaları, ön kısımda altı pistonlu fren kaliperleri ile yağışlı havalarda ideal tepkiyi sağlar ve ısının yayılmasını artırır. Üzerlerinde karakteristik M logosu bulunan metalik Mavi renkteki fren kaliperleri, fren disklerinin sportif görünümünü ve benzersiz, özgün M tasarımını vurgular.

YARIŞ ÖZELLİKLERİ.

Karşı konulmaz dinamikleri, etkileyici çevikliği ve hassas kullanım özellikleriyle BMW X6 M segmentinde yeni standartları belirler. Kalkış Kontrolü otomobilin kusursuz bir şekilde çalıştırılmasını sağlar. Dinamik Sürüş, Dinamik Performans Kontrolü ve Dinamik Amortisör Kontrolü ile otomobilinizin ayarlarını sürüş koşullarına göre ayarlayabilirsiniz.

  • Kalkış Kontrolü

    Kalkış Kontrolü, otomobil çalıştırıldığı andan itibaren motoru ısıtarak hızlanma kapasitesini maksimuma çıkarır. Sürücü DCS düğmesini basılı tutarak Dinamik Denge Kontrolü (DSC) özelliğini devre dışı bırakır, ardından Kalkış Kontrolünü etkinleştirir. Daha sonra sürücü 3 numaralı sürüş programıyla sıralı modu seçer, fren pedalını basılı tutarak otomobili yerinde tutar ve vites küçültme için gaz pedalına basar. Gösterge panelinde başlama bayrağı ışığı yandıktan sonra gaz pedalına basıldığında motor otomatik olarak ideal kalkış devrine ayarlanır. Sürücü vites küçültmeyi korurken, frenden ayağını çektiğinde, gaz pedalı bırakılana dek otomobil maksimum seviyeye hızlanır. 8 ileri M Steptronic şanzıman, vites değiştirme noktalarını sürekli olarak ayarlar. Böylece vites yükseltilirken bir sonraki ideal motor devri kullanılabilir hale gelir. Bu özellik dinamik, sportif sürüşten hoşlanan sürücülerin memnuniyetine yöneliktir.

  • Dinamik Performans Kontrolü

    Dinamik Performans Kontrolü (DPC) motor gücünü arka aks üzerindeki tekerlekler arasında esnek biçimde dağıtarak otomobilin atletik özelliklerini arttırır ve sürüş dinamiklerini optimize eder. DPC diğer süspansiyon düzenleme sistemleriyle bir arada kullanıldığında daha üstün bir sürüş hassasiyeti ve dinamizm sunar. M modeli için özel olarak geliştirilmiştir ve gerekli direksiyon açısı azaltılırken, hassasiyeti artırılmıştır.
    Arka aksta aks diferansiyeline ek olarak, sürüş durumunu izlemek ve buna göre virajlarda dışta kalan arka tekerleğe daha fazla tork aktarmak üzere Dinamik Performans Kontrolünü etkinleştiren iki adet elektronik kontrollü şanzıman yer alır.

  • Dynamic Drive

    Aktif hidrolik olarak kontrol edilen dengeleyiciler dönüşlerde veya ani kaydırmalar sırasında Dynamic Drive süspansiyon kontrol sisteminin otomobil gövdesinin savrulmasını azaltmasını sağlar. Bu durum konforu ve çevikliği artırır ve yönlendirmeyi çok hassas hale getirir. Böylece sürücü BMW M'in dinamik sürüş potansiyelinin tüm avantajından yararlanabilir.
    Otomobil düz ilerlerken dengeleyicinin iki yarısı ayrık durumdadır, böylelikle amortisör ve süspansiyon etkilenmez ve ideal şekilde işler. Sistem sürüş durumunu analiz etmek üzere çeşitli sezicileri kullanır ve yanal hızlanmaya uygun şekilde dönüşlerde gövdenin savrulma eğilimini en aza indirir. Ön ve arka akslar arasında aktif savrulma etkisi dağılımı kritik sürüş durumunu hafifletir. M'e özel kalibrasyon sayesinde arka aks üzerinde daha güçlü bir savrulma ivmesiyle otomobil artırılmış dinamik sürüş karakteriyle anılır. Otomobil hedeflenen M'e özel direksiyon tepkisi ve yük değişikliklerine gösterdiği reaksiyon sayesinde direksiyon komutlarına çok daha direkt ve aktif biçimde tepki verir.

  • Dinamik Amortisör Kontrolü

    Alçak olarak ayarlanmış süspansiyonun Dinamik Amortisör Kontrolü özelliği amortisör karakterini mevcut sürüş durumuna ve yol yüzeyine göre sürekli olarak ayarlar. Sürücü, merkez konsoldaki sürüş dinamikleri düğmelerini kullanarak süspansiyonu mevcut tercihlerine göre yüksek seviyede sürüş dinamiklerine sahip konforlu moddan, aktif sürüş stilini ve saf M sürüş keyfini öne çıkaran son derece sportif bir sürüş ayarına kadar ayarlayabilir. Konfor modunda amortisörler daha yumuşak tepki vererek otomobilin bozuk zeminde rahatsızlık veren dikey hareketini en düşük seviyeye indirir. Diğer yandan Sport ve Sport+ modlarında ise amortisörler, M modeline özgü yüksek performansın keyfinin en iyi şekilde çıkarılabileceği virajlı kırsal yollarda daha atletik sürüş keyfi için M modeline özgü bir sertlikte ayarlanır. Tekerlek ve gövde hareketleri düz yollarda maksimum sürüş keyfi için minimum seviyeye indirilir. M Drive menüsündeki önceden programlanmış ayarlar doğrudan direksiyon üzerindeki M düğmeleri aracılığıyla seçilebilir.
    Hareket her tekerlekteki sezici tarafından ölçülür ve ardından kumanda ünitesi tarafından analiz edilir. Amortisörler saniyeden daha hızlı bir sürede ayarlanır. Amortisörlerin sıkıştırma ve geri itme ayarları sürekli olarak birbirinden bağımsız olarak yeniden ayarlanır. Böylece, her tekerlekte ideal amortisör ve süspansiyon sayesinde örnek oluşturan bir yol tutuşu elde edilir.

M DRIVE.

M DRIVE.

M Drive kişisel sürücü profillerinin konforlu seyirden yarış pistlerinde kullanmak üzere sportif/doğrudan bir ayar sunacak bir sürüş stiline kadar geniş bir aralıkta, bağımsız olarak yapılandırılmasını sağlar. Kaydedilen iki profilden birinin (ve bunlarla birlikte kaydedilmiş tüm ayarların) etkinleştirilmesi için M deri direksiyona entegre edilmiş iki M Drive düğmesine dokunmak yeterlidir.
Bağımsız olarak yapılandırılabilen güç aktarım ve süspansiyon işlevlerinin tümünün ayarlanmasına yönelik M sürüş dinamikleri düğmeleri orta konsol üzerine ve vites kolu etrafına yerleştirilmiştir. Sürücü DSC modunu, motorun performans özelliklerini, adaptif süspansiyon parametrelerini, M Servotronic direksiyon özelliklerini, 8 ileri M Steptronic şanzımanın vites seçeneklerini ve Head-Up Display'in görünümünü birbirinden bağımsız olarak seçebilir. Kişiselleştirilmiş, detaylı bir otomobil ayarı iDrive menüsü üzerinde oluşturulabilir ve M deri direksiyon üzerindeki iki M Drive düğmesinden biri basılı tutularak kaydedilebilir.

M SERVOTRONIC.

Sürücüler M Servotronic sayesinde her türlü sürüş koşulunda optimum direksiyon desteği elde ediyor. M Servotronic direksiyon desteğini mevcut hıza göre uyarlar, yüksek hızlarda bile doğrudan ve hassas bir direksiyon tepkisi sağlar. Aynı zamanda direksiyon için gereken fiziksel çabayı en aza indirerek üstün bir konfor sağlarken, park, manevra veya dar ya da virajlı yollarda ilerlerken çevikliği en üst düzeye çıkarır.
Bir kontrol ünitesi her sürüş durumu için gerekli olan direksiyon takviyesini belirlemek üzere elektronik hız ölçümlerini kullanır. Servo direksiyon desteği elektrikli kumanda ünitesi aracılığıyla hassas şekilde ayarlanmıştır ve böylece yönlendirme için motor devrine bağlı olan geleneksel servo destekli elektrik direksiyon sistemlerinden daha hassas bir seviyeye ulaşır.
M Servotronic ile düşük devirlerde yönlendirme için daha az fiziksel gayret gerekir. Hız arttıkça yolla daha direkt bir temas kurmak ve böylelikle ideal yönlendirme dengesini sağlamak üzere gerekli olan direksiyon desteği sürekli olarak azaltılır. M Servotronic, M ürün yelpazesi için özel olarak tasarlanmıştır ve bağımsız yapılandırma için bir düğmeye basılarak seçilebilen üç ayar sunar.

BMW EFFICIENTDYNAMICS TEKNOLOJİLERİ.

BMW EfficientDynamics ile her litre benzinden daha fazla yararlanın! Daha güçlü performans, daha fazla verimlilik ve daha üstün bir sürüş deneyimine hazır olun. Yakıt tüketimini azaltırken dinamikleri artıran teknik yenilikler sayesinde sürüş keyfi her bir BMW otomobiliyle birlikte sunulur.

  • Otomatik Start/Stop işlevi

    Otomatik Start/Stop işlevi yakıtın yalnızca otomobil hareket halindeyken kullanılmasını sağlar. Trafik ışıklarında veya dur/kalk trafikte beklerken, Otomatik Start/Stop fonksiyonu yakıt tasarrufu sağlamak için otomobil hareketsiz hale gelir gelmez ve sürücü ayağını fren pedalında tutarken motoru kapatır.
    Bilgi Ekranı'ndaki bir sinyal bu işlevin aktif olduğunu gösterir. Sürücü fren pedalından gaz pedalına geçtiğinde motor saniyeden daha kısa bir süre içerisinde yeniden çalışır.
    İşlev sürüş konforu veya güvenliğinden asla taviz vermez. Motor ideal çalışma sıcaklığına ulaşmadığında, iç kısım yeteri kadar ısınmadığında veya soğumadığında, akü seviyesi çok düşük olduğunda ya da direksiyon döndürüldüğünde devre dışı kalır. Otomobilin yana yatmaya başlaması veya ön camda buğulanma oluşması gibi durumlarda merkezi kontrol ünitesi, gerektiğinde otomobil hareketsiz durumdayken motoru yeniden çalıştırır. Otomatik Start/Stop işlevi bir düğmeyle istenildiği zaman kapatılabilir.

  • Fren Enerjisi Geri Kazanımı

    Her fren yaptığınızda, kinetik enerji ortaya çıkar. Şimdiye kadar bu enerji kullanılmadan boşa gidiyordu. Fren Enerjisi Geri Kazanımı, daha önce göz ardı edilmiş bu potansiyelden yararlanır. Sürücü her fren yaptığında veya ayağını gazdan çektiğinde, üretilen rölanti enerjisini toplayarak elektrik enerjisine dönüştürür. Bu elektrik enerjisi daha sonra otomobilin aküsünün şarj edilmesinde kullanılır. Akıllı enerji yönetimi sistemi, alternatörün artık sürekli olarak çalışması gerekmediği anlamına gelir ve jeneratör üzerindeki gerilimi azaltır. Böylece, klasik BMW EfficientDynamics felsefesine uygun olarak yakıt tüketimi azalır ve performans artar.