BAKIŞLARI ÜZERİNDE TOPLAR. GÜCÜ SERBEST BIRAKIR.

BMW X4'in sürüş dinamikleri.

BAKIŞLARI ÜZERİNDE TOPLAR. GÜCÜ SERBEST BIRAKIR.

BMW X4'in sürüş dinamikleri.

Gaz pedalına hafif bir dokunuşla, BMW X4 kendi dünyasına adım atar. 8 ileri Steptronic spor şanzıman motorun gücünü sonuna kadar kullanır. BMW X4 xDrive20d, 0'dan 100 km/sa hıza yalnızca 8 saniyede ulaşır. Akıllı dört çeker sürüş sistemi BMW xDrive, gücü caddelere olağanüstü çekiş ile yansıtır. Diğer standart özellikler arasında değişken spor direksiyon ve Performans Kontrolü yer alır.

BAKIŞLARI ÜZERİNDE TOPLAR. GÜCÜ SERBEST BIRAKIR.BMW X4'in sürüş dinamikleri.

Gaz pedalına hafif bir dokunuşla, BMW X4 kendi dünyasına adım atar. 8 ileri Steptronic spor şanzıman motorun gücünü sonuna kadar kullanır. BMW X4 xDrive20d, 0'dan 100 km/sa hıza yalnızca 8 saniyede ulaşır. Akıllı dört çeker sürüş sistemi BMW xDrive, gücü caddelere olağanüstü çekiş ile yansıtır. Diğer standart özellikler arasında değişken spor direksiyon ve Performans Kontrolü yer alır.

DEĞİŞKEN SPOR DİREKSİYON.

Servotronic özellikli değişken spor direksiyon doğrudan ve çevik bir direksiyon stili sunar ve direksiyonu çevirmek için daha az fiziksel çaba harcanmasını sağlar. Çeşitli oranlarla, mevcut hızdan bağımsız olarak direksiyon açısına tepki gösterir. Özellikle büyük açılarda direksiyon çevirirken gerekli olan direksiyon hareketini azaltır. Bu özelliğiyle çevikliği ve keskin virajlarda, dar yollar boyunca veya özellikle spor bir sürüş stili kullanılırken ani dönüşler sırasında hakimiyeti artırır. Aynı zamanda park, dönüş ve manevralar sırasında konfor seviyesini artırır. Dar direksiyon açılarında sistem kusursuz bir yönlendirme dengesi ve çok üst düzey bir direksiyon hassasiyeti sunar.

SÜRÜŞ DİNAMİKLERİ.

SÜRÜŞ DİNAMİKLERİ.

Özel olarak yapılandırılmış yürüyen aksamı, yüksek performanslı motorları ve bir dizi standart donanımıyla BMW X4 etkileyici çeviklik sunar.

PERFORMANS KONTROLÜ.

Performans Kontrolü motor ve fren kontrolünü dönüş sırasında bağımsız olarak tekerleklere dağıtır. Dışta kalan tekerleklerin dönerken içte kalan tekerleklerden daha uzun mesafe kat etmesi nedeniyle BMW Performans Kontrolü motor gücü ve kontrollü frenleme açısından müdahalede bulunur. Dışta kalan tekerlekler daha fazla güç alırken, içte kalan tekerlekler daha az güç alarak her bir tekerleğin çekiş kuvveti en üst düzeye çıkarılır. Bu durum otomobilin kendini döndürmesi anlamına gelir ve böylelikle sürüş güvenliği ve konforu artar.

VİTES PEDALLARI İLE 8 İLERİ STEPTRONIC SPOR ŞANZIMAN.

Otomatik 8 ileri Steptronic Sport şanzıman kişisel sürüş stillerine uyum sağlar. Konforlu seyirden çok dinamik bir sürüşe kadar her türlü sürüş için mükemmeldir.
Otomatik vites seçiminin yanı sıra elbette her an manuel olarak da vites değiştirme seçeneği bulunur. Vites geçişleri, kısaltılmış vites seçim kolu veya direksiyonda yer alan vites pedalları kullanılarak gerçekleştirilir.
Sport modunda, vites değişimleri maksimum performansa yönelik olarak yapılandırılır. Sekiz vitesin hassas kademelendirmesi hızlanma sürecini optimize eder ve motor her zaman en güçlü ve verimli olacağı performans seviyesinde tutulur. Maksimum hızlanma Kalkış Kontrolü sayesinde gerçekleştirilir. Bu özellik, motorun maksimum devir aralığını kullanabilmek için otomatik vites geçişi sağlar.
Yüksek hızlarda seyahat ederken, ilave sekizinci vites istenilen motor devrini düşürerek aynı zamanda yakıt tüketimini ve motor gürültüsünü azaltır. Burada aynı zamanda yeni geliştirilen son derece etkili konvertör debriyajı devreye girer. 8 ileri Steptronic Sport şanzıman maksimum verimlilik ve son derece akıcı vites geçişleri sunar.

YÜRÜYEN AKSAM.

Yürüyen aksam, BMW X4 için özel olarak ayarlanmıştır ve mükemmel yol tutuşu, kullanımı ve çevikliği ile etkileyicidir. Aynı zamanda her durumda konfor sağlar. Comfort, Sport ve Sport+ modlarına sahip Dinamik Amortisör Kontrolü ile sürüş özellikleri bireysel olarak ayarlanabilir. BMW X4'ün iz genişliği ve beş kollu arka aksı aynı zamanda minimum yatış açısı ile yüksek hızda viraj dönüşüne olanak sağlar.

  • Dinamik Amortisör Kontrolü

    Dinamik Amortisör Kontrolü amortisör karakterinin herhangi bir sürüş durumuna uyarlanabilmesini mümkün kılarak konfor ve sürüş dinamiklerini iyileştirir. Kasisleri ve diğer istenmeyen otomobil hareketlerini en aza indiren standart Comfort ayarlarına ek olarak Sport ve Sport+ modları şeklinde iki farklı mod bulunur. Bu modlarda amortisörler otomarik olarak daha sıkı hale getirilerek daha sportif bir sürüş stili sunar.

BMW xDRIVE.

Akıllı BMW xDrive dört çeker sistemi en zorlu yol yüzeyi koşullarına bile kusursuz şekilde uyum sağlar ve her zaman olağanüstü bir çekiş sunar. xDrive ve Dinamik Denge Kontrolü (DSC) ile otomobil yönlendirme açısından dengede ve bulunduğu şeritte kalır. Saniyenin çok küçük bir aralığında gerçekleşen tepki süreleri xDrive'ın ideal tutuş için motor gücünü iki aks arasında dağıtmasını sağlar. Bu yolla xDrive dört çekerin çekiş, yön dengesi ve güvenlik gibi avantajlarını klasik BMW çevikliğiyle bir araya getirir.

  • xDrive durumu

    xDrive Durumu en zorlu koşullarda bile genel çekiş durumunu görmenize olanak sağlar. Zorlu bir zeminde ilerlerken sürücü hem kontrol panelinden hem de merkezi Kontrol Ekranından arazi sürüşüne ilişkin bilgilere ulaşır. Yön bulmaya yarayan kolay okunabilir pusulanın yanı sıra (yalnızca Navigasyon Sistemi ile birlikte sunulur) otomobilin doğrusal ve çapraz eğimi ve mevcut direksiyon kilidi açısı da sayısal olarak ve otomobilin 3D grafiği ile birlikte gösterilir.

SÜRÜŞ DENEYİMİ KONTROLÜ.

Sürüş Deneyimi Kontrolü, sürücünün standart motor ve şanzıman ayarı için Comfort Modu, verimliliğe yönelik olarak ECO PRO Modu ve çok daha dinamik bir sürüş için Sport modu arasından seçim yapabilmesini sağlar. Yakıt ekonomisi sunan ECO PRO Modu, gaz pedalı ve şanzıman özelliklerini akıllı şekilde uyarlarken ısıtma/klima ayarlarını gerçekleştirir.
ECO PRO Modu yakıt tüketimini yüzde 20'ye kadar azaltır. "Seyir" fonksiyonu (yalnızca Steptronic şanzıman ile sunulur), İleri Rota Asistanı ve ECO PRO Rota (yalnızca Professional Navigasyon Sistemi ile birlikte sunulur) yakıt tasarrufunu daha da artırmanızı sağlar. İleri Rota Asistanı bölgesel yol koşullarına erişim için navigasyon sistemini kullanır ve önceden ipuçları sunar. Bir sonraki virajda hız limitinde bir değişiklik varsa, sistem dönmeden önce sürücüye yavaşlamasını tavsiye eder.
ECO PRO Rota fonksiyonu da yakıtı ekonomik olarak kullanmanıza yardımcı olur. Trafik hacmini, bireysel sürüş stilini ve yerel koşulları göz önüne alarak verimlilik açısından optimize edilmiş bir rota tavsiye eder. "Seyir" işlevi sürücünün frene basmadan ayağını gaz pedalından çekmesi durumunda otomobilin 160km/sa hıza kadar yolda seyredebilmesini sağlar. Sport modunda otomobil çok daha doğrudan tepki vererek daha sportif bir sürüş stili sunar.

  • Sport modu

    Sportif sürüşü bir sonraki seviyeye çıkarın! Sürüş Deneyimi Kontrolü üzerinde Sport moduna basıldığında, BMW'nin motoru ve süspansiyonu daha dinamik bir sürüşe yönelik olarak çok daha doğrudan tepkiler sunar.
    Sport modu, merkez konsolda yer alan Sürüş Deneyimi Kontrolü düğmesi ile etkinleştirilir. Böylece önceden tanımlanmış motor ve süspansiyon ayarları etkinleştirilir. Bu ayarlar, donanıma bağlı olarak standart ayarlara göre çok daha dinamiktir. Örneğin, motor daha da hızlı tepki verir. Steptronic şanzımanlı modeller için vites değiştirme zamanlaması daha sportiftir. Sport modunda, mevcut güç çıkışı (kW) ve sunulan tork değeri (Nm) de merkez ekranda gösterilir. Bu özellik yalnızca Professional Navigasyon Sistemi ile bir arada sunulur. Adaptif süspansiyonla birlikte, süspansiyon ayarları çok daha çeviktir. BMW'de değişken spor direksiyon yer alıyorsa, servo direksiyonun etkisi azaltılarak sürücüye daha doğrudan bir direksiyon deneyimi sunar.