DİZGİNLENEMEZ BİR PAKETTE YALNIZCA GEREKLİ OLANLAR DİZGİNLENİR.

BMW X4'te BMW EfficientDynamics.

BMW X4'te hiç bir şey dizginlenemez; elbette yakıt tüketimi ve CO2 emisyonu hariç. En yeni BMW EfficientDynamics teknolojileri ve aerodinamik tasarım, performans ve dinamiklerden ödün vermeden düşük değerler sunar.

AERODİNAMİK ÖZELLİKLER.

Otomobil tasarımının tamamı BMW EfficientDynamics felsefesini yansıtır. Her BMW, optimize edilen ve bunun sonucunda verimlilik ve yakıt tüketimi üzerinde olumlu etki yaratan aerodinamik öğeler sayesinde mükemmel hava direnci değerlerine sahiptir. Örneğin motor bölümü kapağının altında yer alan düz alt taşıyıcı ve arka aks kalkanı otomobilin aerodinamik özelliklerini artırır. Bu yeni muhafaza elemanları aerodinamik açısından önemli olmasının yanı sıra; aynı zamanda ses yalımını geliştirir ve paslanmaya karşı büyük ölçüde koruma sağlar. Aerodinamik açıdan gerçekleştirilen diğer yenilikler arasında belirgin arka spoyler kenarı ve aerodinamik olarak optimize edilmiş dış aynalar yer alır. Dış aynalar aerodinamik özelliklere ek olarak akustiği iyileştirir ve yan camların kirlenmesini önler.

AKILLI HAFİF YAPI.

AKILLI HAFİF YAPI.

BMW X4 otomobilinin yapısında hafif alüminyum, yüksek dayanıklılığa sahip çelik, son teknoloji plastikler ve magnezyum gibi bir dizi yüksek teknoloji ürünü malzeme kullanılır.
Bu akıllı hafif yapı, otomobilin ağırlığını hafifletir, gövdeyi olağanüstü derecede sağlamlaştırır, pasif güvenliği ve dinamikleri artırır.

ECO PRO MODU.

ECO PRO Modu, BMW tarafından şirket içerisinde gerçekleştirilen bir yakıt tüketimi çalışmasına göre, sürüş stillerine bağlı olarak sürücülerin yakıt tüketimini yüzde 20 oranına kadar düşürmelerine yardımcı olur. Seyir (yalnızca 8 ileri Steptronic şanzımanla), İleri Rota Asistanı ve ECO PRO Rota (her ikisi de yalnızca Professional Navigation Sistemi ile) ile daha fazla tasarruf imkanı da bulunur.
 

  • Seyir

    Seyir fonksiyonu hareketli aksam ile motorun bağlantısını keser ve otomobil motor çalışmadan seyreder. Bu fonksiyon sürücü 50 ila 160km/sa arasında seyrederken ayağını gaz pedalından çektiğinde ancak frene basmadığında, İleri Rota Asistanı hız ayarında bir değişiklik yapılmasını öngörmüyorsa devreye girer.

  • ECO PRO Modunda Dur & Kalk İşlevli Aktif Cruise Control

    Aktif Cruise Control özelliği ile bir arada kullanıldığında, ECO PRO Modunda otomobil fren yapıldıktan sonra istenilen hıza çok daha verimli bir şekilde ulaşır.

  • İleri Rota Asistanı

    İleri Rota Asistanı, navigasyon sisteminden gelen verilere bağlı olarak virajları, trafiğin biriktiği alanları, hız limitlerini ve otoyol çıkışlarını tanır ve sürücüye hızlanmayı ne zaman durduracağına dair önceden öneriler sunar.

  • ECO PRO Rota

    Trafik durumuna, sürücünün tavrına ve yol koşullarına bağlı olarak ECO PRO Rota izlenecek en verimli yolu gösterir. Yol bilgisayarı, ECO PRO Rota fonksiyonu kullanılarak tasarruf edilecek yakıt miktarını gösterir.

8 İLERİ STEPTRONIC ŞANZIMAN.

BMW EfficientDynamics'in temel bir öğesi olan 8 ileri Steptronic şanzıman, dinamik performans ve verimlilik açısından yeni standartları belirler. Viteslerin özellikle hassas şekilde ayarlanmış kademeleri, hem düşük hızlarda hem yüksek hızlarda optimum güç dağıtımı sağlar. Bu da yakıt tüketimini azaltırken, daha fazla sportif sürüş ve dinamik performansın keyfini çıkarmanıza olanak tanır. Özellikle yüksek hızlarda, ek dişliler motor devrini düşürerek yakıt tüketimini ve motor gürültüsünü de azaltır.
Otomobil manuel moda alındığında da dönüştürücü debriyaj buna yardımcı olur. Yüksek motor devri geçişleri ve hassas şanzıman ayarı ile bir araya gelerek, vites geçiş konforunu artırır ve gürültüyü belirgin şekilde azaltır.

ENERJİ YÖNETİMİ.

BMW X4'te akıllı enerji yönetimi; Optimum Vites Değiştirme Göstergesi, Otomatik Start/Stop işlevi, Elektrikli Direksiyon ve Fren Enerjisi Geri Kazanımı gibi BMW EfficientDynamics teknolojisine ait çok sayıda standart özellik tarafından sağlanır. Bu teknolojiler bir arada çalışarak bugünün ve geleceğin sürdürülebilir mobilitesini sunar.

  • Optimum Vites Değiştirme Göstergesi

    Kusursuz ve en iyi şekilde zamanlanmış vites değişimleri, özellikle şehir içinde ve uzun mesafelerde yakıt tasarrufu yapılabilmesini mümkün kılar. Doğru zamanda vites değişimi sayesinde daha az yakıt tüketimi. Motorun elektronik sistemi sürüş durumuna ve motor devrine göre en verimli vitesi seçer. Bir üst veya bir alt vitese geçmenin ne zaman daha verimli olacağını gösteren bir ok Bilgi Ekranında yanar. Sistem aynı zamanda otomobilin çabuk hızlandığını algılar ve motor devri yükselene kadar önerisini geciktirir. Karşılaştırmalı testler Optimum Vites Değiştirme Göstergesi özelliği bulunan otomobillerin yaklaşık yüzde dört oranında daha az yakıt tükettiğini göstermiştir.

  • Otomatik Start/Stop işlevi

    Otomatik Start/Stop işlevi yakıtın yalnızca otomobil hareket halindeyken kullanılmasını sağlar. Otomatik Start/Stop işlevi trafik ışıklarında beklerken veya sıkışık trafikte otomobil geçici olarak durduğunda sürücü ayağını debriyajdan çektiğinde (manuel şanzıman) veya tamamen durmak üzere fren yaptığında (Steptronic şanzıman) yakıt tasarrufu yapmak üzere motoru durdurur.
    Bilgi Ekranı'ndaki bir sinyal Otomatik Start/Stop işlevinin aktif olduğunu gösterir. Debriyaja basılır basılmaz (manuel şanzıman) veya ayak fren pedalından çekildiğinde (Steptronic şanzıman) motor otomatik olarak yeniden kendi kendini çalıştırır.
    Otomatik Start/Stop işlevi, sürüş konforu veya güvenliğinden asla taviz vermez. Motor ideal çalışma sıcaklığına ulaşmadığında, iç kısım yeteri kadar ısınmadığında veya soğumadığında, akü seviyesi çok düşük olduğunda ya da direksiyon döndürüldüğünde devre dışı kalır. Otomobil hareketsiz durumda olsa bile, örneğin otomobilin ileri doğru hareket etmeye başlaması veya ön camın buğulanması gibi durumlarda, gerekirse bir merkezi kontrol ünitesi motoru yeniden çalıştırır. Otomatik Start/Stop işlevi bir düğmeyle istenildiği zaman kapatılabilir.

  • Elektrikli Direksiyon

    Sürücü direksiyonu her çevirdiğinde, enerji tüketilir. Peki direksiyon döndürülmediğinde neden enerji tüketilsin? BMW Elektrikli Direksiyon sadece ihtiyaç duyulduğunda devreye girer. Geleneksel hidrolik direksiyon sistemlerinden farklı olarak BMW EPS yalnızca direksiyon aktif olarak döndürülürken enerji harcar. Direksiyon hareketsiz konumdayken, örneğin otoyolda yüksek hızda düz bir şekilde ilerlerken, elektrikli motor devre dışı kalır.

  • Fren Enerjisi Geri Kazanımı

    Her fren yaptığınızda kinetik enerji ortaya çıkar, ancak şimdiye kadar bu enerji boşa gidiyordu. Fren Enerjisi Geri Kazanımı, daha önce göz ardı edilmiş bu potansiyelden yararlanır. Sürücü her fren yaptığında veya ayağını gazdan çektiğinde, üretilen rölanti enerjisini toplayarak elektrik enerjisine dönüştürür. Bu elektrik enerjisi daha sonra otomobilin aküsünün şarj edilmesinde kullanılır. Akıllı enerji yönetimi sistemi, alternatörün artık sürekli olarak çalışması gerekmediği anlamına gelir ve jeneratör üzerindeki gerilimi azaltır. Böylece, klasik BMW EfficientDynamics felsefesine uygun olarak yakıt tüketimi azalır ve performans artar.