YAKITTAN TASARRUF SAĞLAR, PERFORMANSTAN ÖDÜN VERMEZ.

BMW X6'da BMW EfficientDynamics.

BMW X6 kaynaklarını nasıl kullanacağını çok iyi bilir. Düşük yakıt tüketimi ve emisyon değerleriyle sunulan karşı konulmaz dinamikler bunun ispatıdır. Otomobil, akıllı hafif yapı ve aerodinamikler gibi yenilikçi BMW EfficientDynamics teknolojileri sayesinde saf sürüş keyfini garanti eder.

AKILLI HAFİF YAPI.

Hafif yapısı sayesinde otomobilin ağırlığından tasarruf edilen her gram sürüş keyfini artırır. Hareket ettirilmesi gereken ağırlık ne kadar azsa, gereken enerji de o kadar azalır. BMW bu fikri otomobil yapısına 1930lu yıllarda uyguladı ve o dönemden beri sürekli olarak da geliştiriyor. Mühendislerimiz ağırlığı azaltmanın hangi durumlarda işe yaradığını ve hangi durumlarda işe yaramadığını sürekli olarak sorgulamıştır. Akıllı hafif yapı bu yaklaşımla geliştirildi. Bu yaklaşım gösterge panelinde magnezyum veya süspansiyon ve motor bölümü kapağında alüminyum gibi çok hafif malzemelerin kullanımını içerir. Tekstil malzemelerinden yapılan alt gövde kapağı ses açısından pozitif etki yaratır ve ayrıca ağırlığı da düşürür. Bu sayede otomobil önceki modellere göre çok daha hafiftir.

AERODİNAMİK ÖZELLİKLER.

BMW X6'nın tasarımının tamamı BMW EfficientDynamics felsefesini yansıtır. Optimize edilmiş, aerodinamik ön rüzgarlık ve alt gövde, hava direncini ve yakıt tüketimini azaltan yenilikçi geliştirmeleri içerir.
Entegre Hava Perdesi, havayı iki dikey hava girişi boyunca ve ön çamurluk davlumbazları boyunca yönlendirir. Hızlandırılmış hava akışı tekerleklerin dış kısmında bir anlamda "perde" oluşturur. Aynı zamanda Havalandırma ise hava akışını ön tekerleklere yönlendirir. Bu yenilikçi teknolojiler türbülans ve hava direncini azaltarak yakıt tüketiminin de önemli ölçüde azalmasını sağlar.
Sürüş sırasında havalandırma kontrolü bir sensör vasıtasıyla motorun soğutulması gerekip gerekmediğini izler ve havalandırmaları buna uygun olarak açar ya da kapatır. Optimize edilmiş aerodinamik ve daha kısa motor ısınma süresi yakıt tüketimini azaltır.

8 İLERİ STEPTRONIC SPOR ŞANZIMAN.

BMW EfficientDynamics'in temel bir öğesi olan 8 ileri Steptronic şanzıman, konfor, dinamik performans ve verimlilik açısından yeni standartları belirler.
Vitesler arasındaki hassas artışlar tüm devirlerde ideal güç üretimini kolaylaştırır. Bu da yakıt tüketimini azaltırken, daha fazla sportif sürüş ve dinamik performansın keyfini çıkarmanıza olanak tanır.
Özellikle yüksek hızlarda, ek dişliler motor devrini düşürerek yakıt tüketimini ve motor gürültüsünü de azaltır. Otomobil manuel moda alındığında da dönüştürücü debriyaj buna yardımcı olur. Yüksek motor devri geçişleri ve hassas şanzıman ayarı ile bir araya gelerek, vites geçiş konforunu artırır ve gürültüyü belirgin şekilde azaltır.
BMW EfficientDynamics tarafından sunulan 8 ileri Steptronic şanzıman sayesinde Sürüş Deneyimi Kontrolü aracılığıyla yeni Önsezili Hareketli Aksam ile otomobilin performansını artırmak mümkündür. "Sport" modunda, şanzıman yönetimi rotanın özelliklerine göre daha dinamik ve daha anlık bir tepki sunmak üzere navigasyon sisteminden gelen verileri kullanır. Adından da anlaşılacağı gibi "Comfort" modu, daha az sayıda vites değişimiyle konfora yönelik bir vites değiştirme programı sunar.

ECO PRO MODU.

ECO PRO Modu, BMW tarafından şirket içerisinde gerçekleştirilen bir yakıt tüketimi çalışmasına göre, sürüş stillerine bağlı olarak sürücülerin yakıt tüketimini yüzde 20 oranına kadar düşürmelerine yardımcı olur. "Seyir" işlevi, İleri Rota Asistanı ve ECO PRO Rota, %5 daha fazla yakıt tasarrufuna olanak sağlar.

  • Seyir

    Seyir fonksiyonu hareketli aksam ile motorun bağlantısını keser ve otomobil şanzıman olmaksızın seyreder. Sürücü 50 ve 160 km/sa arasında ayağını gaz pedalından çektiğinde ve frene basmadığında ve İleri Rota Asistanı hızı ayarlamadığında otomobil "vitesi boşa alarak" ilerler.

  • İleri Rota Asistanı

    İleri Rota Asistanı, navigasyon sisteminden gelen verilere bağlı olarak virajları, trafiğin biriktiği alanları, hız limitlerini ve otoyol çıkışlarını tanır ve sürücüye hızlanmayı ne zaman durduracağına dair önceden öneriler sunar.

  • ECO PRO Rota

    ECO PRO Rota, trafik durumu, sürüş stili ve yol koşullarına bağlı olarak en verimli rotayı gösterir. Yol bilgisayarı, ECO PRO Rota fonksiyonu kullanılarak otomobil seçilen rota boyunca sürüldüğünde tasarruf edilecek yakıt miktarını gösterir.

AKILLI ENERJİ YÖNETİMİ.

BMW X6'da akıllı enerji yönetimi; Otomatik Start/Stop işlevi, Elektrikli Direksiyon ve Fren Enerjisi Geri Kazanımı gibi BMW EfficientDynamics teknolojisine ait çok sayıda standart özellik tarafından sağlanır. Bu teknolojiler bir arada çalışarak sürdürülebilir mobilite ve maksimum verimlilik sunar.

  • Otomatik Start/Stop işlevi

    Otomatik Start/Stop işlevi yakıtın yalnızca otomobil hareket halindeyken kullanılmasını sağlar. Otomobil örneğin trafik ışıklarında veya sıkışık trafikte geçici olarak hareketsiz hale gelirse Otomatik Start/Stop işlevi otomobili hareketsiz duruma geldiği anda motoru kapatarak yakıt tasarrufu sağlar.
    Bilgi Ekranı'ndaki bir sinyal Otomatik Start/Stop işlevinin aktif olduğunu gösterir. Ayak fren pedalından çekildiğinde motor otomatik olarak yeniden kendi kendini çalıştırır.
    Bu işlev sürüş konforu veya güvenliğinden asla taviz vermez. Motor ideal çalışma sıcaklığına ulaşmadığında, iç kısım yeteri kadar ısınmadığında veya soğumadığında, akü seviyesi çok düşük olduğunda ya da direksiyon döndürüldüğünde devre dışı kalır. Otomobilin yana yatmaya başlaması veya ön camda buğulanma oluşması gibi durumlarda merkezi kontrol ünitesi, gerektiğinde otomobil hareketsiz durumdayken motoru yeniden çalıştırır. Otomatik Start/Stop işlevi bir düğmeyle istenildiği zaman kapatılabilir.

  • Elektrikli Direksiyon

    Direksiyonu her çevirdiğinizde, enerji tüketilir. Peki direksiyon döndürülmediğinde neden enerji tüketilsin? BMW Elektrikli Direksiyon sadece ihtiyaç duyulduğunda devreye girer. Geleneksel hidrolik direksiyon sistemlerinden farklı olarak BMW EPS yalnızca direksiyon aktif olarak döndürülürken enerji harcar. Direksiyon sabit olduğunda elektrik motoru devre dışı kalır.

  • Fren Enerjisi Geri Kazanımı

    Her fren yaptığınızda kinetik enerji ortaya çıkar, ancak şimdiye kadar bu enerji boşa gidiyordu. Fren Enerjisi Geri Kazanımı, daha önce göz ardı edilmiş bu potansiyelden yararlanır. Sürücü her fren yaptığında veya ayağını gazdan çektiğinde, üretilen rölanti enerjisini toplayarak elektrik enerjisine dönüştürür. Bu elektrik enerjisi daha sonra otomobilin aküsünün şarj edilmesinde kullanılır. Akıllı enerji yönetimi sistemi, alternatörün artık sürekli olarak çalışması gerekmediği anlamına gelir ve jeneratör üzerindeki gerilimi azaltır. Böylece, klasik BMW EfficientDynamics felsefesine uygun olarak yakıt tüketimi azalır ve performans artar.