Vanos/çift-Vanos.

Daha yumuşak rölanti, daha yüksek tork, esnek güç. Çift-Vanos, devir aralığının tamamında güç çıkışını en uygun hale getirmek için kam mili zamanlamasını değiştirir. Hızınız ne olursa olsun, daha iyi performans, artırılmış yakıt verimliliği ve daha düşük emisyondan yararlanırsınız.

Vanos ismi, Almancada değişken kam mili kontrolü anlamına gelen "variable Nockenwellensteuerung" teriminden türetilmiştir. Çift-Vanos sistemi sürekli olarak emme ve egzoz valfleri için kam mili konumlarını ayarlar. Bu da, bir taraftan yakıt tüketimini ve emisyonu azalırken, diğer taraftan düşük motor devirlerinde belirgin ölçüde yüksek tork ve yüksek devirlerde daha fazla güç elde edilmesiyle sonuçlanır.
Düşük motor devirlerinde kam mili konumu valflerin daha geç açılacağı bir şekilde kayar, böylece rölanti kalitesi artar ve akıcı güç geliştirme sağlanır. Motor devri arttıkça, valfler daha erken açılır; bu da torku arttırır, yakıt tüketimini azaltır ve emisyonu düşürür. Yüksek motor devirlerinde, maksimum güç aktarımına olanak tanıdığı için valfler tekrardan geç açılır.
Çift-Vanos aynı zamanda emme manifolduna yeniden gönderilen egzoz gazı miktarını da kontrol ederek yakıt ekonomisini arttırır. Sistem, motorun ısınma aşamasında katalitik konvertörün ideal çalışma sıcaklığına ulaşmasına yardımcı olacak bir takım özel parametreler kullanır. Böylece emisyon azaltılır. Tüm işlemler aracın Dijital Motor Elektroniği (DME) tarafından kontrol edilir. BMW çığır açan Vanos teknolojisini ilk olarak 1992 yılında tanıttı. Çift-Vanos ise üretime 1997 yılında girdi.





İlgili Başlıklar