AKILLI. YENİLİKÇİ. VERİMLİ.

Aerodinamik ve enerji yönetimi.

AKILLI. YENİLİKÇİ. VERİMLİ.

Aerodinamik ve enerji yönetimi.

Her BMW standart özellik olarak Otomatik Start/Stop fonksiyonu, Fren Enerjisi Geri Kazanımı veya Elektrik Destekli Direksiyon gibi BMW EfficientDynamics teknolojilerine sahiptir. Akıllı enerji üretimi sağlamak üzere bir araya gelen bu teknolojiler günümüzde şimdiden sürdürülebilir mobiliteyi sağlar. Özellikle, aerodinamik olarak optimize edilmiş tasarım daha fazla dinamizm ve verimlilik sağlayacak şekilde daha da etkileyici sonuçlar sunar.

AKILLI. YENİLİKÇİ. VERİMLİ.Aerodinamik ve enerji yönetimi.

Her BMW standart özellik olarak Otomatik Start/Stop fonksiyonu, Fren Enerjisi Geri Kazanımı veya Elektrik Destekli Direksiyon gibi BMW EfficientDynamics teknolojilerine sahiptir. Akıllı enerji üretimi sağlamak üzere bir araya gelen bu teknolojiler günümüzde şimdiden sürdürülebilir mobiliteyi sağlar. Özellikle, aerodinamik olarak optimize edilmiş tasarım daha fazla dinamizm ve verimlilik sağlayacak şekilde daha da etkileyici sonuçlar sunar.

AERODİNAMİK ÖNLEMLER.

Küçük ayrıntılar, büyük avantajlar.

İyi fikirler her zaman karmaşık olmak zorunda değildir. Hava kapakçığı kontrolü, aktif arka spoiler veya ön rüzgarlıktaki Hava Perdesi gibi hedefe yönelik aerodinamik önlemler sayesinde BMW'niz ideal bir sürtünme katsayısına sahip olabilir. Bunun verimlilik ve sürüş dengesi üzerinde olumlu etkisi vardır, ayrıca iç tasarımdaki ses düzeyini düşürür. Kendiniz deneyimleyin.

Aktif arka spoiler.

Hız arttıkça, otomobilin gövdesinde hareket eden kuvvetlerde artış meydana gelir. Saatte 110 km'lik bir hızda, aktif arka spoiler otomatik olarak uzar. Sürtünme azalır, yol tutuşu optimize edilir, arka akslardaki kaldırma kuvveti azalır. Ayrıca, yakıt tüketimi ve dolayısıyla CO2 emisyonu düşer. Saatte 70 km'lik bir hızda, arka spoiler otomatik olarak katlanır.

Hava Perdesi.

Siz otomobilinizin hakimiyetini sağlarken, Hava Perdesi de hava akımını kontrol eder. Çünkü hava perdesi gövdenin hava direncini inanılmaz derecede kolay ve oldukça etkin şekilde azaltır. Daralan kanallar hava akımını hızlandırıp, tekerleklere yönlendirir. Bu da tekerlek yuvalarındaki hava türbülansını azaltır ve gövdeden kaynaklanan sürtünmeyi ve yakıt tüketimi ile CO2 emisyonunu düşürür.

Hava kapakçığı kontrolü.

Hava kapakçığı kontrolü motorun, frenlerin ve diğer bileşenlerin ne zaman havaya ihtiyaç duyduğunu bilir ve hava kapakçıklarını otomatik olarak açar. Daha fazla hava girişi gerekmiyorsa, kapakçıkları geri kapatır. Bu durum aerodinamikleri iyileştirir ve yakıt tüketimini düşürür.

Hava Kanadı.

Hava Kanadı, hava akışını ayıran C sütununun sivri kenarlı uzantısı olup, otomobilin arkasındaki anaforu azaltır. Böylece arkadaki aerodinamik sürtünmeyi dolayısıyla yakıt tüketimini ve CO2 emisyonlarını azaltır.

Aero jantlar.

Rüzgara karşı doğal uyum sağlayan Türbin stilinde, akış açısından optimize edilmiş aero jantlar, hava akışını otomobilin yan taraflarına doğru yönlendirir ve böylelikle otomobilin aerodinamiğini artırır.

Havalandırma Tertibatı.

Hızlanıyorsunuz, giderek daha hızlı seyrediyorsunuz. Buna rağmen herhangi bir hava direnci hissetmiyorsunuz. Bunun nedeni Havalandırma Tertibatının havayı ön tekerleklere yönlendirmesidir. Tekerlek yuvalarındaki türbülansı ve hava girdaplarını azaltır. Yakıt tüketimi ve CO2 emisyonu azalır.

BMW i8'İN AERODİNAMİKLERİ.

Aerodinamik gövde, göz alıcı konik biçim, düşük ağırlık; BMW i8 safkan bir spor otomobil olarak karakterini açık bir şekilde gözler önüne serer. Aerodinamik olarak optimize edilmiş biz dizi özellik maksimum dinamikleri sağlarken, aynı zamanda optimum verimlilik sunar. Bunun bir örneği katmanlama tasarım prensipleriyle oluşturulan ve hava akışının geçtiği hava kanalları şeklinde üretilen LED arka stoplarda görülebilir.

Ortalama yakıt tüketimi (l/100km): 2,1
Ortalama CO2 emisyonu (g/km): 49
Ortalama elektrik tüketimi (kWh/100km): 11,9

AKILLI ENERJİ YÖNETİMİ.

Ekonomik sürüş. Sınırsız keyif.

Elektrik Destekli Direksiyon, ECO PRO modu veya Fren Enerjisi Geri Kazanımı gibi yenilikçi teknolojilerin tamamı enerji tasarrufu ve dolayısıyla daha fazla sürüş keyfi sağlar. Burada bu özelliklerden bahsedeceğiz.

Fren Enerjisi Geri Kazanımı.

Frene bastığınızda, aynı anda enerji üretilir. İşte bu enerji, kullanılabilecek değerli bir kinetik enerjidir. Fren Enerjisi Geri Kazanımı bunu elektrik enerjisine dönüştürür ve aküyü şarj etmek için kullanır, böylece enerji boşa harcanmaz. Bu sayede aküyü şarj etmek için motorun daha az çalışması gerekir, bu da yakıt tüketimini ve emisyonu düşürür.

ECO PRO modu.

Siz sürüş keyfine odaklanın, verimliliği sadece bir düğmeye basarak elde edebilirsiniz. ECO PRO modu başka bir şey yapmaya gerek kalmadan %20'ye varan oranlarda yakıt tasarrufu yapmanızı sağlar. Ek işlevler aracılığıyla yaklaşık ilave %5 yakıt tasarrufu yapılabilmektedir. Yaptığınız toplam tasarruf belirli bir mesafeye dönüştürülüp, yol bilgisayarında ekstra menzil olarak görüntülenir. Böylece, her zaman daha ne kadar mesafe kat edebileceğinizi görebilirsiniz.

Elektrikli Direksiyon.

Sürücünün direksiyon gücünü destekleyen geleneksel sistemler, hidrolikle çalışır. Bu direksiyonlar, sürücünün direksiyonu hiç bir şekilde hareket ettirmediği durumlarda bile sürekli çalışır durumdadır. Bu da enerji kaybına neden olur. Elektrik Destekli Direksiyon sisteminde, hidroliğin yerini elektrikli motor alır ve yalnızca sürücü direksiyonu gerçekten hareket ettirdiğinde etkin hale gelir. Düz yolda veya virajlarda direksiyon sabit durumdayken sistem devreye girmez ve enerji kullanmaz. Böylece yakıt tüketimi düşerken, tipik BMW dinamik sürüş deneyimi korunur.

Ekstra menzil.

Tüketim açısından optimize edilmiş ECO PRO modu, gaz pedalı ve vites parametrelerinin ısıtma/klima kontrol stratejisiyle birlikte akıllı bir şekilde uyarlanmasını sağlar. ECO PRO önerileri sürüş tutumunuzu geliştirmenizi sağlarken Ekstra menzil, ECO PRO modunda optimize tüketimle birlikte sürüşte kaç kilometre kazandığınızı bildirir.

VERİMLİ SÜRÜŞ KEYFİ İÇİN ENERJİ TASARRUFU SAĞLAYAN TEKNOLOJİLER.

Farklı durumlar ayrı ayrı işlemler gerektirir. Optimum Vites Değiştirme Göstergesi veya Otomatik Stop/Start işlevi gibi enerji tasarrufu sağlayan teknolojiler sürücünün daha iyi bir hareket şekli seçmesine ve böylece daha verimli sürüş yapmasına yardımcı olur.

  • Optimum Vites Değiştirme Göstergesi

    Vitesi ne zaman değiştireceğinizi seçmek verimliliğin püf noktasıdır. Herhangi bir andaki en uygun vites, sürüş durumu ile motor devrine göre hesaplanır ve ardından Bilgi Ekranı'nda görüntülenir.
    Sistem aynı zamanda çabuk hızlanmayı algılar ve motor devri yükselene kadar önerisini geciktirir. Karşılaştırmalı testler Optimum Vites Değiştirme Göstergesi özelliği bulunan otomobillerin yaklaşık yüzde dört oranında daha az yakıt tükettiğini göstermiştir.

  • Otomatik Start/Stop fonksiyonu

    Etkin yakıt tasarrufu sağlayan Otomatik Start/Stop fonksiyonu, yakıtın yalnızca otomobiliniz hareket halindeyken tüketilmesini sağlar. Otomatik Start/Stop fonksiyonu, trafik ışıklarında beklerken veya yoğun trafikte otomobil geçici olarak durduğunda yakıt tasarrufu yapmak üzere motoru durdurur. Debriyaja basılır basılmaz (düz şanzıman) veya ayak fren pedalından çekildiğinde (Steptronic şanzıman) motor birkaç saniye içerisinde otomatik olarak yeniden çalışır.

  • Azaltılmış dönme direncine sahip lastikler.

    İster otoyolda, ister şehir içinde , nereye giderseniz gidin, lastikleriniz sürüş sırasında sürekli çeşitli güçlere maruz kalır. Lastiklerinizin şekilleri yol yüzeyi ile temas ettiğinde değişir. Bu deformasyon yalnızca lastiklerin yola temas etmemesi halinde tersine çevrilir. Azaltılmış dönme direncine sahip lastiklerde sırtta ve yanlarda, geleneksel lastiklere kıyasla esnemeyi ve dolayısıyla yakıt tüketimini ve emisyonu azaltan özel malzemeler kullanılmıştır.

Yakıt tüketimi ve CO₂ emisyonu.

Yakıt tüketimi, AB 80/1268/EWG tarafından belirlenen standart sürüş normlarına göre saptanır. Bu değer; sürüş tarzı, yükleme, yol şartları, trafik yoğunluğu ve akışı, hava şartları, lastik hava basıncı gibi birçok faktörle ilişkili olan ortalama yakıt tüketimi değeriyle aynı değildir .