ÜSTÜNLÜĞÜN EN İYİ HALİ.

BMW M

Yarış pisti için yaratılan ve tüm yollara uygun M Otomobilleri.

ÜSTÜNLÜĞÜN EN İYİ HALİ.

Yarış pisti için yaratılan ve tüm yollara uygun M Otomobilleri.

Dünyanın en zorlu test pisti, M Otomobillerinin sanatını öğrendiği yerdir. Her bir M Otomobilinin ruhu Nürburgring Nordschleife'de şekil verilerek geliştirilmiştir. Motor sporlarına adanmış, kendini her türlü yolda evinde hisseden bir ruh.

ÜSTÜNLÜĞÜN EN İYİ HALİ.Yarış pisti için yaratılan ve tüm yollara uygun M Otomobilleri.

Dünyanın en zorlu test pisti, M Otomobillerinin sanatını öğrendiği yerdir. Her bir M Otomobilinin ruhu Nürburgring Nordschleife'de şekil verilerek geliştirilmiştir. Motor sporlarına adanmış, kendini her türlü yolda evinde hisseden bir ruh.

BMW M

M OTOMOBİLLERİ İLE SAF SÜRÜŞ KEYFİ.

Kazanmak için yapabildiğinizin en iyisini yapmalısınız. Motor sporları başka hiçbir uğraşa yer bırakmaz. Kendimizden en büyük beklentimiz de bunu başarmaktır. İşte bu Procar serisinde Niki Lauda ve Nelson Piquet tarafından piste çıkarılan, spor otomobillerin en sportifi, efsanevi BMW M1'in dayandığı temel düşüncedir. Benzersiz otomobillerimizin geliştirilmesi ve üretimi söz konusu olduğunda bugüne dek bu konuda değişen hiçbir şey olmadı. M Otomobillerini safkan yarış makineleri haline getiren şey en ince detayına kadar mükemmelliktir. M Otomobilleri üstün performanslarını şehrin caddelerinde, kırsal yollarda ya da otoyollarda, günlük yaşamın her anında gösterir.

BÜYÜLEYİCİ TASARIMA SAHİP BENZERSİZ M.

Mükemmellik ve güzellik birbirini tamamlar. Estetik yalnızca bir yüzey, renk, boya veya malzeme meselesi değildir, aynı zamanda aerodinamik tasarım ve diğer teknik özelliklerle de ifade edilir. BMW M'de çalışan tasarımcılar ve mühendisler biçim ve işlevin birlikte geliştirildiğini bilir ve bu iki boyutu birleştirerek tek bir muhteşem sanat eserine dönüştürmek amacıyla çözümler oluşturmak için çalışırlar.

Bir spor otomobilde gereksiz hiçbir ayrıntı yoktur. Bu her şeyden önce aerodinamik için geçerlidir; bir BMW M'in yan aynalarının bile rüzgâr tünelinde iyi performans göstermesi gerekir. Ancak hava yalnızca direnç anlamına gelmez; karakteristik M ön rüzgarlığı üzerindeki geniş hava girişleri motorun nefes almasını sağlar ve M hafif alaşım jantların büyük fren disklerini soğutur, arka difüzör üzerindeki hava akımı da ek bastırma kuvveti sağlar. Yan ızgaralar zorunlu M çift egzoz çıkışı gibi derhal fark edilir. Bir araya geldiklerinde ise formunun zirvesindeki bir atletin özelliklerini yansıtırlar.

M POWER İVME KAZANDIRIR.

M motorlarının önemli bir özelliği standart üretim motorların iyileştirilmiş versiyonları olmanın aksine motor sporları teknolojisinin yollara yönelik bağımsız geliştirme çalışmalarının sonucu olmalarıdır. Yenilikleri diğer BMW motorlarının yolunu açar. “M Power” ayrıcalıklı bir kalite imzasıdır ve benzersiz teknoloji, nefes kesici performans ve mutlak kalite vaat eder.
Sıradanlığı geride bırakan üstün güç, diğer motorların yaklaşamadığı tork seviyeleri, gaz pedalına her dokunuşta ani devir artışı ve gücün temelini, yüksek tork konsepti, çapraz egzoz manifolduna sahip Twin Scroll çift turboşarj, tek gaz kelebeği valfi ve dövme krank mili gibi bir dizi yenilikçi teknik gelişme oluşturur. Birçok silindir sayesinde yüksek performanslı motorlarımızın tümü maksimum gücü maksimum verimlilikle bir araya getirir.

ÇIĞIR AÇAN YENİLİKLER. YARATICI DÜŞÜNCE YARATICI İŞLER ÇIKARIR.

Bu yüzden BMW M, mühendislerine yeni fikirler geliştirmeleri, geleceğin büyüleyici teknolojik yeniliklerine giden bir yaklaşım sergilemeleri amacıyla geniş bir alan sağlar. Bu yüksek performanslı spor otomobillerin yanı sıra diğer tüm BMW modelleri için de geçerlidir. “BMW M” hızın yanı sıra BMW Group'un yenilik yaratma gücünü de temsil eder.
Yenilikler, her bir detayı ele alıp başından sonuna kadar yeniden yorumlayarak ortaya çıkar. BMW M3'teki M çift debriyajlı şanzıman ve Drivelogic, vites değiştirmede duraklama olmaksızın yüksek torklu V8 motorun tüm gücünden yararlanır. BMW X5 M ve X6 M'in M Twinpower Turbo motorlarının hızlı tepki vermesini sağlayan çapraz egzoz manifoldunun avantajını kullanır. Sürüş keyfinin kaynağı, daha az ağırlık, daha fazla güç ve kontroldür.

M'İN ÇEVİKLİĞİ SINIRLARI ZORLAR.

Fren ile yanal ve ileri doğru hızlanma arasındaki akıcılığı sağlamak üzere ideal çizgiyi aramak en zorlu koşullarda bile mükemmelliği aramaktır. Bir M Otomobili bu hedefe ulaşmanın en kusursuz aracıdır. Temelini alçak ağırlık merkezine ve düşük yaysız kütleye sahip akıllı hafif yapı, sert yürüyen aksam, Alp Dağlarının geçitlerinde olduğu kadar bir yarış pistinin yüksek seviyede çekiş sunan yüzeyinde de iyi işleyen süspansiyon ve amortisörler oluşturur. Gerçeğe dönüşmesi örneğin karbon fiberle güçlendirilmiş plastikten (CFRP) üretilmiş tavan, alüminyumdan üretilen yan kısımlar ve yürüyen aksamla sağlanır. Adaptif M süspansiyon mekanik yapıyı daha da rafine hale getirir.