GELECEĞE YOL GÖSTERENLERİN YENİ OTOMOBİLİ.

YENİ BMW 740Le xDrive iPERFORMANCE PLUG-IN HYBRID.

BMW iPerformance

GELECEĞE YOL GÖSTERENLERİN YENİ OTOMOBİLİ.

YENİ BMW 740Le xDrive iPERFORMANCE PLUG-IN HYBRID.

BMW Twinpower Turbo motorun menzili ve performansı bir elektrik motorunun verimliliğiyle bir araya geldi. BMW 7 Serisi, BMW EfficientDynamics teknolojisi eDrive (BMW 740Le ve 740Le xDrive) ile iki farklı dünyanın en iyi yönlerini bir arada sunuyor. Böylece, yakıt tüketimini ve aynı şekilde emisyonu önemli ölçüde azaltıyor. BMW 7 Serisi'nin konforunu sağlayan sürüş performansı çok daha yoğun olarak hissediliyor.

GELECEĞE YOL GÖSTERENLERİN YENİ OTOMOBİLİ.YENİ BMW 740Le xDrive iPERFORMANCE PLUG-IN HYBRID.

BMW Twinpower Turbo motorun menzili ve performansı bir elektrik motorunun verimliliğiyle bir araya geldi. BMW 7 Serisi, BMW EfficientDynamics teknolojisi eDrive (BMW 740Le ve 740Le xDrive) ile iki farklı dünyanın en iyi yönlerini bir arada sunuyor. Böylece, yakıt tüketimini ve aynı şekilde emisyonu önemli ölçüde azaltıyor. BMW 7 Serisi'nin konforunu sağlayan sürüş performansı çok daha yoğun olarak hissediliyor.

Read more

OTOMOBİL KONSEPTİ.

Minimum yakıt tüketimi rakamları ve tüm sürüş modlarında eksiksiz sürüş karakteriyle BMW lüks sınıf sedan. Konfor ve dinamikler sayesinde BMW 7 Serisi eDrive tüm beklentileri karşılar. Arka bölümdeki eDrive yazısı elektrikli motoru ifade eder. Onu tüm ürün yelpazesinden ayıran özelliği saf elektrikli modudur. 40 kilometreyle (xDrive ile 37 kilometre) yerel emisyon olmaksızın ve yakıt tüketmeden yol alır. BMW 7 Serisi eDrive'ın bileşik modda bile CO2 emisyonu değeri 45gr/km'dir (xDrive ile 49gr/km). Yüksek gerilimli batarya arka koltuğun altında yer alır böylelikle hacimli eşyalar için 420 litrelik yeterli miktarda bagaj hacmi kalır. Rakipsiz ve geleceğe yönelik bir otomobil konsepti.

KİŞİSEL SÜRÜŞ TAVRI.

BMW 7 Serisi eDrive bir fişli hibrit otomobil olarak sürücünün gerçek yakıt tüketimi üzerinde büyük bir etki yaratmasını sağlayacak çeşitli sürüş modlarına sahiptir. Pratikte sonuç ilk olarak sürüş modu seçimine ve ikinci olarak kişisel sürüş tavrına bağlıdır. Batarya tam şarj olduğunda, optimum verimlilik ve menzil için BMW TwinPower Turbo benzinli motora geçiş yapılmadan önce 40 kilometrelik bir mesafe (xDrive ile 37 kilometre) yalnızca elektrik enerjisiyle kat edilebilir.

HAREKETLİ AKSAM.

Güçlü bir BMW TwinPower Turbo 4 silindirli benzinli motor ve son derece verimli eDrive elektrikli motor, BMW 7 Serisi iPerformance'a güç verir. 326bg (240kW) sistem çıkış gücü ile ortalama sistem tüketimi 2,6 l/100 km’dir (xDrive ile 2,9l/100km)*. Akıllı dört çeker sistemine sahip BMW xDrive ideal çekiş gücünü sunar. Bu BMW EfficientDynamics teknolojilerinin kombinasyonu ekonomik tüketim değerleri sunarken eksiksiz sürüş dinamikleri ve her türlü yol koşulunda denge sağlayan, yenilikçi bir otomobil ortaya çıkmasını mümkün kıldı.

* Yakıt tüketimi ve CO2 değerleri seçilen lastik boyutuna bağlıdır.
 

  • BMW TwinPower Turbo 4 silindirli benzinli motor

    BMW 740e/Le xDrive iPerformance'ta bulunan BMW TwinPower Turbo 2,0 litre 4 silindirli benzinli motor, düşük devirlerde bile hızlı tepki veren güç aktarımı ve geniş bir devir aralığında güçlü tork sunarak mükemmel bir sürüş deneyimini garanti eder. Ayrıca, yakıt tüketimi konusunda tutumludur ve çevreyi kirletme düzeyi düşüktür.

    4 silindirli benzinli motor modern motor üretim teknolojisinin üstün bir örneğidir. BMW, dinamikleri ve verimliliği artırmak üzere Çift-VANOS değişken kam mili kontrolü ve Yüksek Hassasiyetli Enjeksiyon dahil olmak üzere Valvetronic tam değişken valf kontrolüne sahip TwinPower Turbo Teknolojisini kullanır. Bu durum motorun tüm yük aralığında optimum güç verimliliği sunmasını sağlar ve böylelikle yakıt tüketimini düşürür. Plug-in hybrid modelindeyken ise, yüksek voltajlı batarya dolarken optimal güç verimliliği faktörüne bağlı olarak yüksek yükleme menziliyle çalışır. Yani, yüksek voltajlı batarya için gerekli olan elektrik enerjisi, son derece verimli bir yöntemle araç hareket halindeyken sağlanmış olur.

    Bu motor, BMW EfficientDynamics serisinin bir parçasıdır. 258 bg (190 kW) güç, 400 Nm tork üretir ve 0'dan 100km/sa’e 5,4 saniyede ulaşır (xDrive: 5,3 sn). Ortalama yakıt tüketimi: 100 km'de 2,2 - 2,0 litre (xDrive: 2,5 - 2,1 l/100 km), CO2 emisyonu 50 - 45 g/km (xDrive: 56 - 49 g/km).

  • Elektrikli motor

    Fişli hibrit otomobildeki sıvı soğutmalı elektrikli motor otomobilin şanzımanına entegre edilmiştir. 113bg güç çıkışına ve azami 250Nm torka sahiptir. %100 elektrikli modda maksimum yaklaşık 48km* (xDrive ile 45 km) mesafe kat edilebilir ve maksimum 140 km/sa azami hıza ulaşılır.

    Sürücü gaz pedalından ayağını çektiğinde elektrik motoru tekerleklerden güç alan bir jeneratör gibi çalışır ve kinetik enerjiyi geri kazanma adı verilen işlem sayesinde elektrik enerjisine dönüştürür. Fren yapıldığında çok daha yüksek oranda bir geri kazanım elde edilir. Belirli seviyede fren basıncına kadar otomobil yalnızca elektrik motoruyla yavaşlar aynı zamanda çok daha fazla kinetik enerjiyi elektrik enerjisine dönüştürür. Bu masrafsız geri kazanılan enerji otomobilin elektrikli motorla harekete geçirilmesi veya elektrikli bileşenlere güç sağlanması amacıyla kullanılır. Bu özellik yakıt tüketimini azaltır ve motorun verimliliğini önemli ölçüde artırır.

    * Bu rakamlar azaltılmış sürtünme oranına sahip 17 ve 18 inç lastikleri baz alır.

  • Yüksek gerilimli akü

    BMW 740e/Le iPerformance xDrive Sedan'ın yüksek gerilimli bataryası, arka koltuğun altında yer alır, güvenli bir konumdadır ve alandan tasarruf eder. Bagaj bölümü, 420 litre kapasiteyle geleneksel modellerden biraz daha küçüktür. Batarya, birlikte temin edilen kablo ile geleneksel 230 volt ev tipi elektrik prizlerinden veya ev dışı şarj istasyonlarından şarj edilebilir. Yolculuk sırasında elektrikli motor, kinetik enerjiyi elektrik enerjisine dönüştürerek (enerji kazanımı) ve elektrik enerjisini bataryada depolayarak bazen bir jeneratör görevi görür.

    Lityum iyon teknolojisi sayesinde, sıvı soğutmalı yüksek gerilimli batarya, yüksek enerji yoğunluğu ve nispeten kompakt boyutlara sahiptir. 9,2 kWsa kapasiteli batarya, elektrikli motora anında 83 kW'a kadar güç aktarabilir. Tam olarak şarj edildiğinde, BMW 740e/Le xDrive iPerformance Sedan 44 - 48 km'lik tamamen elektrikli menzil ve 140 km/sa'e kadar elektrikli maksimum hız sunar.

AKILLI ENERJİ YÖNETİMİ.

Akıllı enerji yönetimi BMW eDrive konseptinin temel taşlarından biridir. Bu sistem olağanüstü sürüş dinamikleriyle olası en yüksek verimliliği bir araya getirmek amacıyla tüm hareketli aksam bileşenlerini yönetir. Akıllı enerji yönetimi hibrit motorun güç verimliliği faktörünü uygun motoru önceden seçerek optimize eder. Örneğin rotadaki yolun ilerideki bazı bölümlerini belirlemek ve sürüş durumunu elektrikli motora en uygun şekilde ayarlamak ya da yüksek gerilimli aküyü şarj etmek üzere mevcut navigasyon verilerini kullanır.
Yanmalı motorun daha düşük enerji verimliliği faktörüne sahip olacağı durumlarda, sistem daha verimli bir güç faktörü için daha yüksek bir yük aralığına geçiş yapar. Bu durum yanmalı motorun ek bir güç üretmesi anlamına gelir. Bu güç elektrikli motor/jeneratör tarafından akü için daha sonradan elektrikli sürüş veya yanmalı motoru verimli şekilde desteklemek üzere kullanılacak elektrik enerjisini üretmekte kullanılır. Aynı zamanda seyir sırasında ve fren yapıldığında kinetik enerjinin elektrik enerjisine dönüştürülmesi amacıyla elektrik motorunu/jeneratörü kontrol eder. Akıllı enerji yönetimi, ECO PRO modu ile birlikte tüm yardımcı bileşenler ve konfor işlevleri dahil olmak üzere otomobil sistemlerini yakıt tüketimi açısından daha bilinçli ve yüksek verimlilikte kullanmak üzere uyarlar.
eDrive düğmesi sürücünün üç farklı elektrikli sürüş seçeneği arasından tercih yapabilmesini sağlar. Otomobil çalıştırılırken varsayılan olarak AUTO eDrive (hibrit) mod aktiftir. MAX eDrive modu maksimum 120km/sa hıza kadar tamamen elektrikli sürüşü mümkün kılar. Akü Kontrol modunda kazanılan elektrik enerjisi daha sonra kullanılmak üzere saklanır.

  • AUTO eDrive modu

    AUTO eDrive, başka bir deyişle hibrit mod, varsayılan olarak otomobil çalıştırılırken aktif durumdadır ve sürücü son derece verimli, tamamen elektrikli sürüşün üstün avantajlarından faydalanabilir. Taşınan yüke ve elektrik aküsünün şarj seviyesine bağlı olarak otomobil maksimum 120km/sa hıza kadar yalnızca elektrik enerjisini kullanabilir. Gösterge panelinde yer alan bir güç sayacı otomobilin kullandığı mevcut elektrik enerjisi gücü hakkında sürücüyü bilgilendirir ve hangi ek güç talebinin yanmalı motorun otomatik olarak devreye girmesine neden olacağını gösterir.

  • MAX eDrive modu

    Tamamen elektrikli mod olan MAX eDrive modunda elektrikli motor maksimum gücü sağlar. Sürücü yanmalı motoru etkinleştirmeden gaz pedalına sonuna kadar basabilir ve otomobil azami 120km/sa hıza ulaşabilir. Daha fazla itiş gücüne gerek duyulduğunda vites kolu veya kickdown için gaz pedalına basılmasıyla istendiği zaman yanmalı motora geçiş yapılabilir.

  • Akü Kontrol modu

    Akü kontrol modunda sürücü tarafından belirlenen bir şarj seviyesine ulaşılana dek otomobile yalnızca yanmalı motor tarafından güç sağlanır. Toplanan elektrik enerjisi daha sonra elektrikli sürüş için saklanır.

  • Öngörülü seçim

    Navigasyon sistemine varış noktası girildikten sonra öngörülü enerji yönetimi, hız limiti ve mevcut trafik durumu hakkındaki gerçek zamanlı bilgiler gibi verileri kullanarak planlanan rotayı analiz eder. Sistem daha sonra tam elektrikli modu verimli olarak ve duruma göre ve hepsinden önemlisi rotanın en uygun bölümlerinde, örneğin şehir içi trafikte kullanır.

ŞARJ.

İster geleneksel evde kullanıma uygun priz, ister kapsamlı 360° ELEKTRİKLİ ürün ve hizmet yelpazesinden BMW i Wallbox kullanıyor olun, yüksek gerilimli bir bataryanın şarj edilmesi hiç bu kadar kolay olmamıştı. Otomobilinizi sürerken enerjiye ihtiyacınız olduğunda çeşitli genel kullanıma uygun ChargeNow şarj istasyonları da mevcuttur.

  • Evde şarj

    Otomobil evde geleneksel 230 volt elektrik soketi üzerinden rahatlıkla şarj edilebilir ve yaklaşık dört saatte "deposu dolar". Otomobilin şarj soketi ön sol panel üzerindeki flapın arkasında yer alır. Otomobilinizi şarj etmeniz için gerekli olan tek şey, otomobilinizle birlikte sunulan ve bagaj bölümünün arka sol bölümüne güvenli ve yer kaplamayacak şekilde yerleştirilebilen kablodur. Özel bir izolasyon, şarj portunu ve fişini dış etkilere karşı korur. Duvara monte edilmiş özel bir şarj istasyonu veya wallbox normal elektrik prizi yerine kullanılabilir. Ayrıca, yükseltilmiş şarj gücü sunarak şarj işlemini daha hızlı hale getirir. Yüksek gerilimli bataryanın şarj durumu çok renkli LED ışık halkası üzerinden okunabilir veya BMW ConnectedDrive uygulaması üzerinden görülebilir. Örneğin güç kaynağındaki şarj kuvvetine, şarj sırasında otomobilin içerisinde elektrik tüketen aktif cihaz sayısına ve Wallbox kullanımı gibi çeşitli faktörlere bağlı olarak boş bir yüksek gerilimli bataryanın tam dolu olarak şarj edilmesi yaklaşık 2 saat 45 dakika sürer. Ek olarak, yolcu bölümü, harici şarj işlemi sırasında önceden ısıtılabilir veya serinletilebilir. Sürüşün büyük bir bölümü tamamen elektrik enerjisi kullanılarak gerçekleştirildiğinden yolculuk maliyeti önemli ölçüde azalabilir.

  • Ev-dışı Şarj

    Otomobil, birlikte sunulan şarj kablosu kullanılarak ev kullanımına uygun elektrik prizleri üzerinden ve aynı zamanda yolculuk sırasında BMW Aksesuarlarından edinilebilecek bir kabloyla ev-dışı şarj istasyonlarında şarj edilebilir. Bu yöntemle sürücü alışverişe gittikten sonra yerel emisyon üretmeksizin yoluna "dolu depo" ile devam edebilir. Otomobilin şarj soketi ön sol panel üzerindeki flapın arkasında yer alır. Otomobilinizi şarj etmeniz için gerekli olan tek şey, otomobilinizle birlikte sunulan ve bagaj bölümünün sol çamurluk davlumbazı üzerine güvenli ve yer kaplamayacak şekilde yerleştirilebilen kablodur. Ev-dışı şarj istasyonlarında şarj için bir BMW Aksesuarları kablosuna ihtiyaç vardır. Şarj süresi örneğin akım gücü ve otomobil içerisinde elektrik enerjisi tüketen aktif cihaz sayısı gibi çeşitli faktörlere bağlı olarak değişir.
    Özel bir halka conta şarj portunu ve fişini dış etkilere karşı korur. Şarj portu üzerindeki LED ışık halkaları şarj durumunu görsel olarak bildirir. Navigasyon sistemi ve BMW ConnectedDrive uygulaması uygun şarj istasyonunun konumu ve müsait olup olmadığı konusunda sürücüye bilgi sağlar.
    Şarj istasyonunda kimlik doğrulama ve enerji maliyeti için aylık faturalama işlemleri, BMW mobilite hizmeti ChargeNow'un ayrı olarak satılan ChargeNow kartı ile de gerçekleştirilebilir.
    Türkiye'deki ChargeNow hizmetini “Eşarj Elektrikli Araçlar Şarj Sistemleri A.Ş.” vermektedir.

BAĞLANTI.

BMW'nizle her zaman bağlantıda kalın; akıllı telefonunuz (iOS ve Android) üzerinden, uzaktan kilitleme gibi BMW Uzaktan Erişim Hizmetlerinin yanı sıra hibrit modele ilişkin işlevlere de erişim sağlayabilirsiniz. Bu durum BMW 7 Serisi eDrive otomobilinizle ilgili yakıt tüketimi ve verimlilik rakamları ile ilgili genel bilgilerin elinizin altında olmasını sağlar. Her amaca yönelik BMW Hizmeti otomobilin içinden veya dışından kullanılabilir.

  • BMW ConnectedDrive Uygulaması

    iOS ve Android uyumlu BMW ConnectedDrive Uygulaması, otomobilin konumu, akü şarj seviyesi ve kalan mesafe gibi konularda, BMW'nin mevcut durumuna ilişkin detaylı bilgi sunar.
    Şarj işlemi haftalık zamanlayıcı görünümü ile uzaktan kontrol edilebilir ve otomobilin sıcaklığı bir sonraki yolculuğunuz için zamanında uzaktan ayarlanır. Varış noktaları, ilgi çekici yerler ve şarj istasyonlarının konumu uygulama üzerinden kolayca, doğrudan otomobile gönderilebilir.
    BMW ConnectedDrive Uygulaması her yolculukta verimliliği ölçer ve otomobilin daha verimli şekilde nasıl kullanılacağı ve menzilinin nasıl uzatılacağına ilişkin yararlı öneriler sunar.

  • Ön iklimlendirme

    BMW 740e/Le xDrive iPerformance modelinde bulunan sabit klima sayesinde yazın serin, kışın da sıcak bir otomobile binebilirsiniz. Elektrikli soğutucu kompresörü ve deposuz elektrikli ısıtıcı sayesinde otomatik klima fonksiyonları motor kapalı olsa bile neredeyse sessiz bir şekilde çalışır. Haftanın her günü için üç yola çıkış saati ayarlanabilir.

    Isıtma veya soğutma için enerji kaynağı, yüksek gerilimli bataryadan veya şarj işlemi sırasında şebekeden gelir.

    Planlanan yola çıkma zamanından yarım saat önce akıllı kontrol sistemi tarafından ısıtma, serinletme ve havalandırma özelliği, seçili sıcaklığa kadar devreye sokulur. Sistem, otomobilin içinden iDrive Butonu veya uyumlu bir akıllı telefonla BMW ConnectedDrive Uygulaması kullanılarak çalıştırılır.

Yakıt tüketimi ve CO2 emisyonu.

  • Benzinli veya dizel motorlu BMW 7 Serisi modelleri için yakıt tüketimi ve CO2 emisyonu:
    Yakıt tüketimi, (l/100 km) (ortalama): 12,8–4,9
    CO2 emisyonu (g/km) (ortalama): 294 - 12
     
    BMW 7 Serisi iPerformance modelleri için yakıt tüketimi ve CO2 emisyonu:
    Yakıt tüketimi, (l/100 km) (ortalama): 2,5 - 2,0
    CO2 emisyonu (g/km) (ortalama): 56 - 45
    Güç tüketimi (kWsa/100km) (ortalama): 13,2-12,5
     
    Burada gösterilen yakıt tüketimi, CO2 emisyonu ve enerji tüketim değerleri onay sırasında yürürlükteki Avrupa Mevzuatı (EC) 715/2007’ye göre belirlenmiştir. Rakamlar Almanya’da temel konfigürasyona sahip bir otomobile aittir ve gösterilen menzil seçilen modelde yer alan opsiyonel donanım ve farklı boyutta jant ve lastikleri göz önünde bulundurur.

    (1) Değerler 15.04.2018 tarihine kadar geçerlidir. Mevcut olup olmadığını BMW Yetkili Satıcınızla görüşebilirsiniz.

    (3) ile etiketli tüm otomobil değerleri, yeni WLTP mevzuatını temel alır ve otomobiller arasında karşılaştırma yapılabilmesi amacıyla eşdeğer NEDC değerlerine dönüştürülür. [Bu otomobiller, otomobillerle ilişkili vergiler veya CO2 emisyonuyla ilişkili diğer harçlar (diğerlerine ek olarak) ile CO2 değerleri burada belirtilen değerlerden farklı olabilir.]

    CO2 verimliliğine dair teknik özellikler 1999/94/EC sayılı Direktife ve Avrupa Mevzuatının yürürlükteki versiyonuna göre belirlenmiştir. Burada gösterilen değerler bu sınıflandırmaya ait NEDC döngüsüne göre yakıt tüketimi, CO2 değerleri ve enerji tüketimini temel alır.

    Yeni binek otomobillerin resmi yakıt tüketimi ve özel CO2 emisyonları hakkında daha fazla bilgi “yeni binek otomobillere ilişkin yakıt tüketimi, CO2 emisyonu ve elektrik gücü tüketimi kılavuzunda” bulunabilir. Kılavuza satış noktalarından ve https://www.dat.de/angebote/verlagsprodukte/leitfaden-kraftstoffverbrauch.html adresinden ulaşabilirsiniz.