%0 EMİSYON, %100 SÜRÜŞ KEYFİ.

BMW i

BMW i3'te kullanılan hareketli aksam ve teknoloji, elektromobiliteye yönelik olarak geliştirilmiştir.

BMW i

%0 EMİSYON, %100 SÜRÜŞ KEYFİ.

BMW i3'te kullanılan hareketli aksam ve teknoloji, elektromobiliteye yönelik olarak geliştirilmiştir.

%0 EMİSYON, %100 SÜRÜŞ KEYFİ.BMW i3'te kullanılan hareketli aksam ve teknoloji, elektromobiliteye yönelik olarak geliştirilmiştir.

Yeni çağın atmosferi kadar büyüleyici olan çok az şey vardır. Kısa bir süre önceye kadar motor gürültüsü mevcutken, artık güç neredeyse sessiz hale geldi. Şehir içi dinamikleri bir anda çok daha konforlu hale geldi. Tüm bunların nedeni, BMW i'nin elektrikli mobiliteyi yeni ve sürdürülebilir bir yöntemle sistematik olarak yeniden şekillendirmesi oldu. BMW i3 de elektrikli sürüş için geliştirilen ilk otomobildir.

BMW i

HEYECAN VERİCİ SÜRÜŞ KEYFİ.

Keyfin en zarif biçimi elektrikli BMW eDrive sistemi kadar spontan olan anlık keyiftir. BMW i3 ile kalkış yaparken torkun tamamını kullanmak ve neredeyse hiç ses çıkarmadan güçlü bir şekilde hareket etmek için gaz pedalına yeteri kadar basın. Bu arada aynı pedal fren yapmanızı da sağlayacaktır çünkü ayağınızı gaz pedalından çektiğiniz andan itibaren otomobilin fren yaptığını hissedersiniz. Bunun nedeni BMW i3'ünüzün mevcut kinetik enerjiyi toplayıp aküyü şarj etmekte kullanmasıdır. Yenilik olarak adlandırdığımız bu "tek pedal hissi", daha öncekilere benzemeyen bir deneyim sunmanın yanı sıra sürüş menzilinizi de artırır.

Tümüyle yeni bir sürüş deneyimi.

BMW i3'ün tamamen elektrikli hareketli aksamı.

  • BMW eDrive: kalkıştan itibaren dinamik

    Yeni bir çağ, çok nadiren BMW i3 kadar dinamik bir biçimde başlar. BMW eDrive, BMW'de şirket dahilinde geliştirildi. 170bg (125kW) gücü ve maksimum 250Nm torkuyla son derece hızlı tepki veren bir otomobildir. Uygulamada ise bu, maksimum torkun harekete başlandığında kullanıma hazır olduğu anlamına gelir. Geleneksel otomobiller hızlanma sırasında vites değiştirirken, tamamen elektrikli BMW i3 (94 Ah) 0'dan 100km/sa hıza herhangi bir kesinti olmaksızın 7,3 saniyede ulaşır. Özellikle ilk birkaç metrede daha güçlü otomobilleri geride bırakır.

  • Elektrik açısından verimli güç tüketimi

    BMW i3, verimlilik açısından da standartları belirler. BMW i3'ün (60 Ah) elektrik tüketimi, 100 km'de 12,9 kWh ile son derece verimlidir. BMW i3 (94 Ah) ise yalnızca 12,5 kWh gerektirir. Bu, neredeyse sessiz, kokusuz ve tamamen rahat bir sürüş keyfi sağlayarak 100 km'de şaşırtıcı bir şekilde düşük bir değer olarak 3,50 euro'luk bir maliyete denk gelir.

RANGE EXTENDER.

RANGE EXTENDER.

Sürüş keyfini artıran Opsiyonel Range Extender, BMW i3'ün arka kısmında elektrik motorunun yanında bulunur ve COMFORT Modunda BMW i3'ün (94 Ah) menzilini 180 km'ye kadar artırarak toplamda 330 km'ye çıkarabilir. BMW i3'ün tamamen elektrikle sürüşe devam edebilmesi için, küçük ve sessiz iki silindirli benzinli motor yüksek voltajlı bataryanın şarj seviyesini sabit bir düzeyde tutan bir jeneratöre güç verir. Batarya seviyesi düşük olduğunda, Range Extender otomatik olarak devreye girer.

KİŞİSELLEŞTİRİLEBİLEN MOBİLİTE İLE HER ŞEY TAM İSTEDİĞİNİZ GİBİ.

Elektrikli mobilitenin yeni çağını uzun vadede şekillendirmek, çizim masasına geri dönmeyi gerektirir. Bunun en büyük zorluklarından birini, yüksek gerilimli akünün ağırlığının nasıl telafi edileceği konusu oluşturur. Bu nedenle otomobilin mimarisini iki ayrı bölüme ayırdık. Bunlardan ilki alüminyumdan üretilen ve vites, tahrik sistemi ve akü ile ilgili tüm parçaları içeren alt Drive modülüdür. İkincisi ise otomobil içindeki yolculara bol miktarda yer sağlayan üstteki Life modülüdür. Güçlü, çok hafif karbondan üretilen ilk seri üretim yolcu bölümünü içeren BMW i3 daha düşük ağırlığa ve daha alçak ağırlık merkezine sahiptir, aynı zamanda gelişmiş güvenlik ve çeviklik sunar.

Öncü.

BMW i3'ün üretimi.

  • LIFE MODÜLÜ

    Üst Life modülünün iç tasarımı, özel bir yaşam alanı olarak tasarlanmıştır. Son derece dayanıklı karbondan yapılan yolcu bölümü ise geniş oranlı bir atmosfer yaratır ve yüksek düzeyde güvenlik sağlar. Aynı zamanda, BMW i3'ün (94 Ah) DIN ağırlığı 1,245 kg'ye düşerek otomobile eşsiz düzeyde bir çeviklik sunar ve menzil açısından avantaj sağlar.

  • DRIVE MODÜLÜ

    Drive modülü, hafif alüminyumdan yapılmıştır ve kullanımı kolaylaştıran tüm bileşenleri içerir. Arka bölümde elektrikli motor, şanzıman ve opsiyonel Range Extender yer alır. Yüksek gerilimli batarya, gövde altında koruma için en ideal şekilde konumlandırılmıştır. Bu konum, maksimum güvenlik sağlar ve otomobile oldukça alçak bir ağırlık merkezi sunarak arkadan itiş özelliğine sahip BMW i3'ü kusursuz şekilde destekler. Ayrıca batarya için 8 yıl veya 100.000 kilometrelik bir garantide sunulur.

KARBON – YENİ BİR ÇAĞIN BAŞLANGICI.

Avantajları.

CFRP (karbon fiber takviyeli plastik) karbon lif ve plastik matristen imal edilen oldukça esnek bir kompozittir. Alüminyumdan yaklaşık yüzde 30 ve çelikten yüzde 50 daha hafiftir.

Üretim. Adım 1.

BMW Group, SGL Automotive Carbon Fibers ile yaptığı işbirliği sonucu karbon lifleri kendi başına üretir. On yıldan uzun süren araştırma ve geliştirme çalışmasının ardından söz konusu malzeme artık ilk kez büyük çaplı otomobil üretimlerinde uygulanabilmektedir.

Üretim. Adım 2.

İnceltilmiş lifler keçelerin içerisinde dokunur ve özel reçinelere daldırılır.

Üretim. Adım 3.

Daha sonra fırınlanırlar ve sert elementlere (gövde parçalarına) dönüşürler.

Üretim. Adım 4.

Bir sonraki adımda, özel olarak geliştirilmiş, tam otomatik yapıştırma işlemi gövde parçalarını birbirine yapıştırır.

Sonuç.

Karbon kullanımı daha fazla gövde dengesi ve otomobildeki yolcuların daha fazla güvenliğini sağlar. Maksimum sertlik daha seri hızlanmanın yanı sıra daha fazla çeviklik ve yol tutuşuna olanak tanırken daha düşük ağırlık yakıt tüketimini azaltır.

SÜRÜCÜ DESTEK SİSTEMLERİ.

SÜRÜCÜ DESTEK SİSTEMLERİ.

BMW i3'deki çeşitli yenilikçi sürücü destek sistemleri, otomobil sürmeyi bir keyif haline getirmenin yanı sıra, park etmeyi de sorunsuz hale getirir. Driving Assistant Plus paketi ile BMW i3 sizi çarpışmalara karşı uyaracak ve şehir trafiğinde ve trafik sıkışıklıklarında hızı ve mesafeyi otomatik olarak koruyacaktır. Otoban kuyruklarında, trafik sıkışıklığı asistanı vites değiştirme görevlerini bile kısmen üstlenir. Park asistanı otomobil park etmeyi kolaylaştırarak istendiği takdirde tamamen kendi kendine park edebilir.

  • Sürüş Asistanı Plus

    Opsiyonel Driving Assistance Plus, BMW i3 kullanmayı özellikle güvenli ve konforlu hale getiren yenilikçi sürüş destek sistemlerinden oluşan kapsamlı bir paketi içerir. Dur & Kalk işlevine sahip Aktif Cruise Control, 0'dan 140km/sa'e kadar öndeki otomobil ile aradaki sabit bir mesafeyi korur ve BMW i3 hareketsiz hale gelene kadar hızı düzenler. Otobanlardaki kuyruklarda, trafik sıkışıklığı asistanı BMW i3'ü trafik sıkışıklıkları sırasında 60 km/sa hıza kadar bağımsız olarak kontrol edebilir. Bu durum bir elinizi direksiyon üzerinde tutmanız koşuluyla BMW i3'ünüzün şeritte kalmasını sağlar. Şehir içi fren işlevine sahip yaklaşma kontrolü uyarısı diğer otomobillerle potansiyel çarpışma risklerini algılarken, hafif şehir içi fren işlevine sahip yaya uyarısı, yeterli güneş ışığı bulunması koşuluyla yayalara çarpma olasılığına tepki gösterir. Hız Limit Bilgisi, gösterge panelinde ilgili izin verilen maksimum hızı gösterir.

  • Park asistanı paketi

    Park asistanı paketi, özellikle kolay ve sorunsuz park için kapsamlı bir yardım sunar; Park Mesafe Kontrolü, geri görüş kamerası ve Park Asistanı ile birlikte hem sürücü tarafından otomobilin rahatlıkla park edilmesini sağlar hem de BMW i3'ün gaz, fren ve direksiyonu kendisinin kullandığı tam otomatik bir seçenek sunar.

Yakıt tüketimi ve CO2 emisyonu.

  • BMW i3 (60 Ah) için güç tüketimi ve CO2 emisyonu:
    Yakıt tüketimi, (l/100 km) (ortalama): 0
    CO2 emisyonu, (g/km) (ortalama): 0
    kWsa/100 km'de güç tüketimi: 12,9

    BMW i3 (94 Ah) için güç tüketimi ve CO2 emisyonu:
    Yakıt tüketimi, (l/100 km) (ortalama): 0
    CO2 emisyonu, (g/km) (ortalama): 0
    kWsa/100 km'de güç tüketimi: 12,6* / 13,1**

    Range Extender özelliğine sahip BMW i3 (60 Ah) için güç tüketimi ve CO2 emisyonu:
    CO2 emisyonu, (g/km) (ortalama): 13
    kWsa/100 km'de güç tüketimi (ortalama): 13,5
    Yakıt tüketimi, (l/100 km) (ortalama): 0,6

    Range Extender özelliğine sahip BMW i3 (94 Ah) için güç tüketimi ve CO2 emisyonu:
    CO2 emisyonu, (g/km) (ortalama): 12* / 13**
    kWsa/100 km'de güç tüketimi (ortalama): 11,3* / 11,9**
    Yakıt tüketimi, (l/100 km) (ortalama): 0,6

    * Jant grubu 1: 19 inç jantlar
    ** Jant grubu 2: 20 inç jantlar; kış lastikleri
    Yakıt tüketimi, CO2 emisyonu ve güç tüketimi değerleri, seçilen jant ve lastik boyutuna bağlıdır.
    Sürüş menzili birçok faktöre dayanır; bunlar arasında özellikle kişisel sürüş tekniği, seçili güzergah, hava koşulları, ısıtma/soğutma kullanımı ve önceden ayarlama yer alır.

    Yeni binek otomobiller için resmi yakıt tüketimi ve resmi belirli CO2 emisyonu ile ilgili bilgileri, satış noktalarımızdan ve DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern, Almanya adresinden edinebileceğiniz "Yeni Binek Otomobil Yakıt Tüketimi ve CO2 Emisyonu Kılavuzu" içerisinde bulabilirsiniz.