SÜRÜŞ KEYFİNDEN TAVİZ VERMEYEN, SÜRDÜRÜLEBİLİR BİR DURUŞ.

Yeni BMW i3'ün sürdürülebilirlik özellikleri.

SÜRÜŞ KEYFİNDEN TAVİZ VERMEYEN, SÜRDÜRÜLEBİLİR BİR DURUŞ.

Yeni BMW i3'ün sürdürülebilirlik özellikleri.

SÜRÜŞ KEYFİNDEN TAVİZ VERMEYEN, SÜRDÜRÜLEBİLİR BİR DURUŞ. Yeni BMW i3'ün sürdürülebilirlik özellikleri.

Yeni BMW i3, ulaşıma yeni bir boyut getirir. Geliştirme, üretim ve geri dönüşüm dahil olmak üzere her aşamada, otomobile yönelik bütünleşik bir yaklaşımı temel alır. Birçok malzeme yenilenebilir kaynaklardan üretilir; Yeni BMW i3 de %100 oranında yenilenebilir kaynaklardan elde edilen enerjiyle üretilmiştir. Sürüş keyfi, kendinizi her zamankinden çok daha daha iyi hissetmenizi sağlar.

KAPSAMLI BİR SÜRDÜREBİLİRLİK ANLAYIŞI.

SONSUZ KATMA DEĞER.

Sürdürülebilirlik BMW i için yalnızca bir sözcükten ibaret değildir. Bu, en önemli yol gösterici ilkedir. Bu nedenle Yeni BMW i3’ün tüm kullanım döngüsü maksimum seviyede kaynak koruma ve sürdürülebilirlik prensibi etrafında inşa edilir.

GELİŞTİRME.

Tüm otomobil tasarımı, baştan aşağıya elektrikli mobiliteye yönelik geliştirilmiştir. Yenilikçi aerodinamik önlemler hava direncini ve enerji tüketimini azaltırken, sürdürülebilir ve geri dönüştürülmüş malzemeler çevreyi korur ve plastik gibi geleneksel malzemelerin yerini alır.

ÜRETİM.

Yeni BMW i3 için kullanılan son derece sürdürülebilir Karbon fiber tamamen hidroelektrik gücüyle üretilmiştir. Üretimin gerçekleştirildiği Leipzig, Almanya’daki BMW fabrikası tamamen rüzgar enerjisiyle çalışır. Diğer BMW modelleriyle kıyaslandığında, üretim için ihtiyaç duyulan enerjinin yalnızca yarısı yeterlidir.

KULLANIM.

Yeni BMW i3 ile otomobilinizi emisyonsuz, gürültüsüz ve kokusuz bir şekilde sürebilirsiniz. Böylece, şehirlerdeki hava kirliliği de azalacaktır. Çok daha önemlisi “yeşil enerji” veya kendi güneş panellerinizin ürettiği enerji ile şarj etmek çok daha kolaydır. ECO PRO modu menzili artırır ve enerji tüketimini azaltır.

GERİ DÖNÜŞÜM.

Yeni BMW i3, %95 oranında geri dönüştürülür özelliktedir. Batarya modülü, güneş enerjisi depolama amacıyla yeniden kullanılabilir. Atık karbon fiber, yeniden üretim işlemine dahil edilebilir.

GELECEĞİ OLAN MALZEMELER.

DOĞAL LİFLERDEN ÜRETİLEN ÖĞELER.

Görünür şekilde sürdürülebilirlik sağlanmaktadır. Yoğun olarak kullanılan kenaf, petrol bazlı plastiklerin yerini almıştır; kenaf liflerinin geleneksel malzemeye göre %30 daha hafif olması sayesinde Yeni BMW i3'ün toplam ağırlığı da azalmıştır. Malzeme, CO2’yi ortalamanın üzerindeki değerlerde oksijene dönüştüren malva bitkilerinden elde edilir.

%40 SAF YÜNDEN KOLTUKLAR.

Sertifikalı saf yün son derece yüksek konfor sunan yenilenebilir bir kaynaktır. Lodge iç tasarımında koltuk örtülerinin %40’ı bu malzemeden yapılmıştır. Nefes alabilen yün, gövde ve koltuk yüzeyi arasındaki sıcaklığı düzenleyerek koltuğun yüksek sıcaklıklarda bile serin kalmasını sağlar.

OKALİPTÜS AĞACINDAN ÜRETİLEN İÇ KAPLAMALAR.

Okaliptüs, doğal, yumuşak bir hisse ve doğal gözenekli bir yapıya sahiptir, bu nedenle geleneksel ahşap tiplerine göre %90 oranında daha az yüzey işlemi gerektirir. İç kaplamalarda kullanılan okaliptüs ağacı, sürdürülebilir orman uygulamalarını mümkün kılan Orman Yönetim Konseyi (FSC) tarafından onaylı dikim alanlarından temin edilir.

%100 ZEYTİN YAPRAĞIYLA TABAKLANMIŞ DERİ.

Yeni BMW i3'te kullanılan deri tamamen zeytin yapraklarından elde edilen doğal ekstrakt kullanılarak, doğa dostu bir biçimde tabaklanır. Bu özellik derinin doğal parlaklığını ve sıcaklık dengeleyici karakterini korumasını sağlar. Ek olarak, zeytin hasadının ardından zeytin yaprakları atık olarak bırakıldığından, bu amaçla duyarlı bir biçimde kullanılmış olur.

YEŞİL ENERJİ.

Yeni BMW i3, sürdürülebilirliği günlük yaşamınıza uygulamayı kolaylaştırır. Otomobilinizi sürdüğünüzde emisyon üretilmez. Bu özelliği şehir içindeki hava kirliliğini azaltır ve size nefes alabileceğiniz daha temiz bir hava sağlar. Otomobilinizi “yeşil enerji” ya da güneş panellerinizden elde ettiğiniz enerjiyi kullanarak şarj ederseniz, sürekli olarak emisyonsuz şekilde yolculuk edebilirsiniz. ECO PRO modu menzili artırır ve genel olarak enerji tüketimini azaltır.

Yakıt tüketimi ve CO2 emisyonu.

  • Yeni BMW i3 (94Ah) modeli için güç tüketimi ve CO2 emisyonu:
    Yakıt tüketimi, (l/100 km) (ortalama): 0
    CO2 emisyonu, (g/km) (ortalama): 0
    Güç tüketimi (kWsa/100 km) (ortalama):: 13,6 –13,1
    Elektrikli menzil, (km) (ortalama): 300–290
    Müşteri odaklı elektrikli menzil, (km): Yaklaşık 200

    Range Extender özelliğine sahip Yeni BMW i3 (94 Ah) için güç tüketimi ve CO2 emisyonu:
    CO2 emisyonu, (g/km) (ortalama): 14–13
    Güç tüketimi (kWsa/100km)(ortalama): 11,9–11,5
    Yakıt tüketimi, (l/100 km) (ortalama): 0,6
    Elektrikli menzil, (km) (ortalama): 235-225
    Müşteri odaklı toplam elektrikli menzil, (km): Yaklaşık 330

    Yeni BMW i3s (94Ah) modeli için güç tüketimi ve CO2 emisyonu:
    Yakıt tüketimi, (l/100 km) (ortalama): 0
    CO2 emisyonu, (g/km) (ortalama): 0
    Güç tüketimi (kWsa/100 km) (ortalama):: 14,3
    Elektrikli menzil (km) (ortalama): 280
    Müşteri odaklı elektrikli menzil (km): Yaklaşık 200

    Range Extender özelliğine sahip Yeni BMW i3s (94 Ah) için güç tüketimi ve CO2 emisyonu:
    Yakıt tüketimi, (l/100 km) (ortalama): 0,7
    CO2 emisyonu, (g/km) (ortalama): 14
    Güç tüketimi (kWsa/100 km) (ortalama): 12,5
    Elektrikli menzil, (km) (ortalama): 220
    Müşteri odaklı toplam elektrikli menzil, (km): Yaklaşık 330

    Bu değerler geçici olarak belirlenmiştir ve henüz onaylanmamıştır.
    Yakıt tüketimi, CO2 emisyonu ve güç tüketimi değerleri, seçilen jant ve lastik boyutuna bağlıdır. Tüketim verileri, ECE sürüş döngüsüne göre belirlenir.
    Sürüş menzili birçok faktöre dayanır; bunlar arasında özellikle kişisel sürüş tekniği, seçilen rota, hava koşulları, ısıtma/soğutma kullanımı ve önceden ayarlama yer alır.
    Yeni binek otomobiller için resmi yakıt tüketimi ve resmi belirli CO2 emisyonu ile ilgili bilgileri, satış noktalarımızdan ve DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern, Almanya adresinden edinebileceğiniz "Yeni Binek Otomobil Yakıt Tüketimi ve CO2 Emisyonu Kılavuzu" Içerisinde bulabilirsiniz.