Çerezleri kullanmamız için izninizi yönetme aracımız geçici olarak çevrimdışı. Bu nedenle, çerez kullanımına izin vermenizi gerektiren bazı işlevler eksik olabilir.
BMW CONNECTEDDRIVE HAKKINDA GENEL SORULAR.
SSS.
BMW ConnectedDrive Hizmetleri hakkında daha fazla bilgi edinmek ister misiniz? Bluetooth ve USB arayüzleri hakkında sorularınız mı var? Yanıtları burada bulacaksınız.
GENEL
Bluetooth® nedir?
Bluetooth® farklı cihazlar arasında kablosuz iletişim sağlayan bir endüstri standardıdır. Bluetooth® profillerinde çeşitli fonksiyonlar desteklenir. Otomobille ilgili profiller arasında, örneğin, hands-free profili ve telefon rehberi erişim profili yer alır. Bluetooth ® hakkında ayrıntılı bilgiyi İnternet üzerinde www.bluetooth.com ve www.bluetooth.org adreslerinden edinebilirsiniz.
Hangi BMW modellerinde Bluetooth® teknolojisi mevcuttur?
BMW, cep telefonlarının entegrasyonuna yönelik olarak Bluetooth® iletişim standardını kullanan ve tüm otomobil modellerinde sunan ilk otomobil üreticisidir. Bu standardın kullanımına yönelik gereklilikler, Bluetooth arayüzüne sahip SA 644 cep telefonu hazırlığını ya da Bluetooth arayüzüne sahip SA 633 Business cep telefonu hazırlığını (veya Kuzey Amerika için SA 639 seçenek kodu) içeren BMW opsiyonel donanımlardır.
Otomobilimde listede yer almayan bir Bluetooth® özellikli mobil cihazı kullanabilir miyim?
BMW, www.bmw.com/bluetooth adresinde listelenen, testleri pozitif şekilde sonuçlanan mobil cihazların kullanılmasını tavsiye eder. Listelenmeyen mobil cihazlar genel olarak temel fonksiyonları destekler. Ancak bu cihazlar BMW tarafından test edilmemiştir.
Mobil cihazım neden BMW tarafından test edilen mobil cihazlar listesinde yer almıyor?
Pazarda bulunan cihaz sayısının çok fazla olması nedeniyle, bir seçim yapmak gerekli oldu. Seçilen bir model listeye dahil edilmeden önce, BMW otomobillerine takılı tüm cep telefonu hazırlıkları ile ilgili yoğun testlerden geçmek zorundadır. Cihaz bu testleri geçtikten sonra, BMW tarafından test edilen mobil cihazlar listesine dahil edilir. BMW önde gelen tüm üreticilerle çalışır, böylece en yeni mobil cihazlar mümkün olduğu kadar hızlı bir şekilde listeye dahil edilir.
www.bmw.com/bluetooth adresinde listelenen fakat farklı yazılım sürümüne sahip bir mobil cihazı kullanabilir miyim?
BMW www.bmw.com/bluetooth adresinde listelenen cihaz yazılım sürümlerinin kullanılmasını tavsiye eder. Diğer yazılım sürümlerinin işlevselliği ve uyumluluğu hakkında yorum yapmak mümkün değildir. Ancak genel deneyimler, daha yeni bir yazılım sürümü kullanıldığında, uyumluluk özelliklerinin benzer olacağını göstermektedir. Not: Bazı durumlarda mobil cihazda depolanan veriler ve bu verilerin boyutu nedeniyle işlevsel sınırlamalar söz konusu olabilir.
Fonksiyonların kapsamı ve kullanımı açısından çeşitli mobil cihazlar arasında fark var mıdır?
Telefon üreticileri Bluetooth® standardını farklı şekillerde uygularlar.
Bluetooth® standardı uygulaması çeşitli mobil cihazlar arasında fark gösterirken, aynı zamanda modelin kullanım ömrü boyunca da değişikliğe uğrayabilir, otomobilde BMW Group'un sorumlu olmadığı işlevsel sınırlamalar meydana gelebilir. Uyumluluğu, bir mobil cihazın yazılım sürümünün yanı sıra aşağıdaki faktörler de etkileyebilir:
– Mobil cihazın donanım sürümü
– Mobil cihaz yapılandırması (örn. telefon rehberi boyutu, güç tasarruf modu)
– Mobil cihazın çalışma durumu (örn. bataryanın şarj edilmesi, çalışma süresi, kullanım seviyesi)
– Şebeke ve SIM kart
Bu nedenle, aksi durumda güvenilir biçimde çalışan mobil cihazlarda bile zaman zaman işlevsel sınırlamalar söz konusu olabilir.Otomobil içerisinde Bluetooth® fonksiyonu etkinleştirilmiş birden fazla cihaz olması halinde ne olur?
Telefon sistemi açıldığında, otomatik olarak en son bağlandığı cihazı arar. Bu cihazın belli bir süre içerisinde bulunamaması halinde, otomobil kayıt listesinde bulunan bir sonraki telefonu arar. Gerekirse, liste yeniden taranır.
Mobil cihazımdaki Bluetooth® arayüzüyle ilgili bir sorunum varsa kiminle temasa geçmeliyim?
Mobil cihazınızla ilgili sorularınız varsa, mobil cihazınızın kullanım kılavuzunda daha ayrıntılı bilgi bulabilirsiniz. Cep telefonu üreticinizden veya tedarikçinizden de yardım alabilirsiniz.
Mobil cihazımın modelini nasıl anlayabilirim?
Apple:
Seri numarası şöyle bulunur: [Ayarlar][Genel][Bilgi][Seri Numarası]
Seri numarasını aşağıdaki web sitesine girin:
[support.apple.com/specs]HTC:
Model bilgileri genellikle muhafazanın üzerinde yer alır, ayrıca aşağıdaki menülerde de bulunur:
Windows Mobile 6.1: [Başlat][Ayarlar][Sistem][Aygıt Bilgisi][Kimlik][Model No.]
Windows Mobile 6.5: [Ayarlar][Tüm ayarlar][Sistem][Aygıt Bilgisi][Kimlik]
Android: [Menü][Ayarlar][Bilgi][Model Numarası]Motorola:
Bilgi genellikle muhafazanın iç kısmında CE etiketi üzerinde yer alır, gerekirse pili çıkarın.Nokia:
*#0000#RIM:
[Uygulamalar][Seçenekler][Hakkında]Sony Ericsson:
Bilgi genellikle muhafazanın iç kısmında CE etiketi üzerinde yer alır, gerekirse pili çıkarın.
Alternatif olarak menüden: Model menüsünden [Ayarlar][Genel][Telefon Durumu]LG:
Bilgi genellikle muhafazanın iç kısmında CE etiketi üzerinde yer alır, gerekirse pili çıkarın.Samsung:
Bilgi kısa bir süreliğine cihaz açılırken görüntülenir.Palm:
[Aygıt Bilgisi] [Adı]Mobil cihazımın yazılım sürümünü nasıl anlayabilirim?
Apple:
[Ayarlar][Genel][Hakkında][Sürüm]HTC:
[Başlat][Ayarlar][Sistem][Aygıt Bilgisi][ROM sürümü]Motorola:
*#9999# veya [Menü][Ayarlar][Telefon Sürümü][Diğer Bilgiler][Yazılım sürümü]
Milestone: [Ayarlar][Telefon bilgisi][Firmware Sürümü]Nokia:
*#0000#RIM:
[Uygulamalar][Seçenekler][Bilgi]Sony Ericsson:
[Menü][Ayarlar][Servisi Güncelle][Yazılım Sürümü]
Windows (ör. X1): [Başlat][Ayarlar][Sistem][Aygıt Bilgisi][ROM sürümü]LG
2945# veya [Menü][Ayarlar][Telefon Ayarları][Telefon Bilgisi]Samsung
*#1234# veya *#9999# veya *#0000#Palm
[Aygıt Bilgisi][Diğer Bilgiler][Yazılım]Mobil cihazı fabrika ayarlarına döndürdüğümde benden bir cihaz kodu girmem istendi. Bu kodu nereden bulabilirim?
Bu bilgi mobil cihazınızın kullanım kılavuzunda bulunabilir. Alternatif olarak cihazın üreticisinden de temin edebilirsiniz.
Otomobildeki arama sesi çok yüksek/düşük. Arama sesi yüksekliğini nasıl ayarlayabilirim?
Ses ayarının otomobildeki kumanda elemanları aracılığıyla değiştirilip değiştirilemediğini lütfen kontrol edin. Bunun yerine, ses ayarlarının doğrudan mobil telefon üzerinden değiştirilmesiyle bir ayarlama gerçekleştirilebilir (bu tüm mobil cihazlara uygulanamayabilir).
Mobil cihazımı otomobilde kullanırken nelere dikkat etmeliyim?
İşlevselliğini etkileyebileceğinden mobil cihazı olumsuz koşullara (örn. sıcaklık, nem) maruz bırakmaktan lütfen kaçının. Örneğin çalışma sıcaklığı yüksekse şarj cihazı kapatılmalıdır. Daha detaylı bilgi mobil cihazınızın kullanım kılavuzunda yer alır.
USB ses arayüzü nedir?
USB ses arayüzü Apple iPhone/iPod cihazlarının, uygun MP3 çalarların ve USB belleklerin bir USB arayüzü veya uygun bir snap-in adaptörü (Bluetooth veya Aux girişi değil) aracılığıyla bağlanmasını sağlar. Bağlı cihaz otomobilin giriş kontrolleri kullanılarak çalıştırılabilir ve içinde kayıtlı ses verileri çalınabilir. Müzik türü, albüm, parça ve çalma listesine göre müzik seçenekleri sunulur. Görüntülenen bilgiler MP3 çalarda saklı bilgileri temel alır (örn. ID3 etiketleri).
Hangi cihazlar desteklenir?
Aşağıdaki cihaz sınıfları desteklenir (detaylar ilgili BMW Group web sitesindeki uyumluluk bilgilerinde mevcuttur):
• Apple iPhone ve iPod
• MP3 çalarlar ve USB bellekler (USB Yığın Depolama Sınıfı teknik özellikleriyle uyumlu USB yığın depolama)
• Ortam Aktarım Protokolüne (MTP) sahip MP3 çalarlar
• Otomobilin içinde görüntülenen “Aygıt desteklenmiyor” mesajı, kullanılan cihazın uygun olmayan bir cihaz sınıfına ait olduğunu belirtir.
Pazarda bulunan çok sayıda cihaz ve bu cihazlar arasındaki teknik farklılıklar nedeniyle bu cihazların otomobil içinde sorunsuz biçimde çalışması, otomobil içerisinde işlev testlerinin gerçekleştirilmesiyle mümkündür.Otomobilimde USB aygıtlarını kullanırken nelere dikkat etmeliyim?
Mobil USB aygıtların otomobil içerisinde kullanılmak üzere geliştirilmediğini lütfen unutmayın. Bu nedenle otomobil içindeki sıcak, soğuk ve aşırı titreşim gibi çalışma koşulları hasara neden olabilir.
Otomobilimde USB bellekleri kullanırken nelere dikkat etmeliyim?
Nadir durumlarda eski USB belleklerin veya düşük aktarım hızına sahip USB belleklerin otomobil tarafından tanınmaması mümkündür. Bu uzun bekleme sürelerine neden olabilir.
CFDS dosya sistemini kullanmaktan kaçının. FAT32 dosya sistemi tavsiye edilir. Desteklenen diğer formatlar hakkında bilgi otomobilinizin kullanım kılavuzuna yer alır.Ses kaynağı olarak bir mobil cihaz bağlarken nelere dikkat etmeliyim?
Bazı mobil cihaz modelleri, cihazda aynı anda Bluetooth kullanımına izin vermez, bu nedenle aramaya cevap verme veya arama yapma işlevleri garanti edilemez.
Bağlı cihaz için akım beslemesi mevcut mudur?
Apple iPhone/iPod cihazları, MP3 çalarlar ve cep telefonları bağlandığında, bu cihazlara USB arayüzü aracılığıyla elektrik beslemesi gerçekleştirilir. Eğlence sistemine bağlı olarak 1A'ya kadar akım beslenebilir. Mobil cihazınız USB ses arayüzü ile birlikte kullanılmadan önce tamamen boşalmışsa, müzik çalabilmesi için birkaç dakika geçmesi gerekebilir. Otomobil çalışmıyorsa, mobil cihazınız daha fazla şarj edilmeyecektir.
USB aygıtının bağlantısını keserken nelere dikkat etmeliyim?
USB aygıtınızı veri kaybı yaşamadan, istediğiniz zaman otomobilden ayırabilirsiniz.
Ses dosyalarına ait albüm kapaklarını nasıl görüntüleyebilirim?
Grafik ekranı olan otomobillerde müzik çalarda kayıtlı albüm kapaklarının gösterilmesi mümkündür.
MP3 çalarlarda (USB Yığın Depolama Sınıfı veya Ortam Aktarım Protokolü (MTP) teknik özelliklerine uygun USB yığın depolama aygıtları) görüntülenecek olan kapakların bağımsız müzik dosyalarına ayrı ayrı kaydedilmiş olması gereklidir (meta veriler içerisine). Müzik dosyaları içerisine albüm kapaklarını kaydetmek için lütfen özel bir yazılım kullanın (örn. Apple iTunes, Windows Media Player vb.).Apple iPhone/iPod'umun yazılım sürümünü nasıl anlayabilirim?
Apple iPhone/iPod'unuzun yazılım sürümünü Ayarlar - Genel - Hakkında - Sürüm menüsü altında bulabilirsiniz. Daha fazla bilgi Apple web sitesinde yer alır. Not: iTunes, iPhone/iPod ve USB ses arayüzü arasındaki etkileşimi olumsuz yönde etkileyebilecek şekilde, iPhone/iPod yazılımını otomatik olarak güncelleyebilir.
Apple iPhone/iPod'umu nasıl sıfırlayabilirim?
iPhone/iPod'unuzda sıfırlama işleminin nasıl gerçekleştirilebileceğine yönelik bir açıklama aşağıdaki adreste bulunabilir:
support.apple.com/kb/HT1320MTP özellikli MP3 çalar nedir?
Ortam Aktarım Protokolü (MTP), Resim Aktarım Protokolü'nün daha geliştirilmiş halidir. Mobil cihazlar ve bilgisayarlar arasında veri aktarımını mümkün kılar. MTP özellikli MP3 çalarlar, müzik dosyalarının aktarımı ve senkronizasyonu için MTP protokolünü kullanırlar. Bazı MTP özellikli MP3 çalarlar MTP ve USB yığın depolama modu arasında manuel geçiş yapılabilmesine izin verir. Her durum için lütfen kullanılan cihazın kullanım kılavuzuna bakın.
Otomobilimde videoları oynatabilir miyim?
Otomobilinizin donanımına bağlı olarak USB ses arayüzü aracılığıyla bir iPhone/iPod'dan veya USB aygıtından ses ve video dosyalarını oynatabilirsiniz.
iPhone/iPod'daki videolar yalnızca snap-in adaptörü veya özel bir adaptör kablosu aracılığıyla oynatılabilir. Otomobilinizde iPhone/iPod'unuzda kayıtlı videoların oynatılması ve özel adaptör kablosunun/özel snap-in adaptörünün nereden edinilebileceği hakkında daha fazla bilgi için lütfen Borusan Otomotiv BMW Yetkili Satıcıları’na danışınız. Ayrıca, güvenlik nedeniyle, yalnızca otomobil hareketsiz haldeyken video oynatılması mümkündür.
KULLANIM ILE ILGILI SORULAR VE NOTLAR
Mobil cihazımı BMW cep telefonu hazırlığına nasıl kaydedebilirim (eşleştirebilirim)?
Güvenlik nedeniyle, mobil cihazınız ve cep telefonu hazırlığının bir defalık kayıt (eşleştirme) işleminden geçmesi gerekir. Kayıt işlemi hakkındaki notları otomobilinizin ve mobil cihazınızın kullanım kılavuzunda bulacaksınız.
Mobil cihaz otomobilde kayıtlıysa, yola çıkmadan önce bağlantı otomatik olarak kurulacaktır. Ancak, bağlantıyı kurmak için hem telefonda hem de otomobilde Bluetooth® hizmetinin etkinleştirilmiş olduğundan emin olun.
Kayıt işlemi sırasında sizden bir şifre girmeniz istenecektir. İstediğiniz şifreyi seçebilirsiniz. Ancak güvenlik nedeniyle, şifreniz en az dört rakam içermeli ve tahmin edilebilmesi kolay olmamalıdır (örn. “0000” veya “1234”).Aynı anda birden fazla cihazın Bluetooth® aracılığıyla bağlanabilmesi mümkün müdür?
Aynı anda dört adede kadar mobil cihaz kaydedilebilir. Bu mobil cihazlardan biri istendiği zaman aktif (bağlı) olabilir.
BMW otomobiliniz Bluetooth® aracılığıyla müzik çalmayı destekliyorsa, başka bir cihaz (mobil cihaz veya Bluetooth® özellikli bir müzik çalar) da aynı anda otomobile bağlanabilir.Telefon görüşmesi sırasında anahtarın kontaktan çıkarılması mümkün müdür?
Görüşmeyi kesintiye uğratmadan telefon görüşmesi sırasında anahtarı kontaktan çıkarabilirsiniz. Telefon sistemi, görüşme siz veya konuştuğunuz kişi tarafından sonlandırılmadığı sürece açık kalır. Ancak, otomobil donanımına ve batarya şarj durumuna bağlı olarak telefon sistemi daha önce kapatılabilir. Ardından konuşmaya cep telefonunuzla devam edebilirsiniz.
Mobil cihazım üzerindeki kişiler, takvim girişleri, yapılacak işler ve notlarda değişiklik yaptım. Bu değişiklikler otomobilde ne zaman etkinleşir?
İlgili fonksiyonun mobil cihaz ve otomobildeki donanım tarafından desteklenip desteklenmediğini lütfen www.bmw.com/bluetooth adresinden kontrol edin.
Genel olarak, veri güncellemesi kontak açılır açılmaz başlatılır. Lütfen mobil cihazınızın ekranını da kontrol edin, veri aktarım işlemine onay vermeniz gerekebilir.Telefon rehberi girişlerime ait sıralamayı nasıl değiştirebilirim (örn. soyadına göre sıralama)?
Telefon rehberindeki sıralama hem mobil cihaza, hem de otomobil donanımına bağlıdır. Bazı mobil cihazlar ad ve soyadı arasında ayrım yapamaz. Çoğu mobil cihazda aynı alana hem ad hem de soyad girilir, hangi kısmın ad ya da soyad olduğu virgül ya da noktalı virgül yardımıyla belirlenir. Bu SIM kart üzerindeki girişler için de geçerlidir.
Bazı mobil cihazlar sıralama ayarı yapılması amacıyla bir seçenek sunar, ancak telefon rehberinin Bluetooth® aracılığıyla aktarıldığı durumlarda bu dikkate alınmayabilir. İlgili donanıma sahip daha yeni otomobillerde sıralamanın Kontrol Ekranı aracılığıyla gerçekleştirilmesi mümkündür.
Daha detaylı bilgiyi otomobilinizin kullanım kılavuzunda ve www.bmw.com/bluetooth adresinde bulabilirsiniz.Otomobilimde Konferans Araması fonksiyonunu neden kullanamıyorum?
Bu fonksiyon otomobilinizdeki donanım, mobil cihaz ve cep telefonu sağlayıcınız tarafından desteklenmelidir. Cep telefonu sağlayıcısının bu servisi SIM kart üzerinde etkinleştirmesi gerekebilir.
Daha ayrıntılı bilgi mobil cihazınızın kullanım kılavuzunda, otomobilinizin kullanım kılavuzunda ve www.bmw.com/bluetooth adresinde bulunabilir.
Not: Arama bekletme fonksiyonu etkinleştirilmediyse, gelen arama sırasında bir konferans araması yapılamaz.Gelen bir arama sırasında neden arama yapanın telefon numarası görüntülenmiyor?
Bu durum normalde arayan kişinin kendi mobil cihazında gizli numara fonksiyonunu etkinleştirmesinden kaynaklanır.
Dışarıyı ararken neden aradığım kişiye numaram gösterilmiyor?
Numara gizleme fonksiyonunun etkinleştirilip etkinleştirilmediğini görmek için lütfen mobil cihazınızın ayarlarını kontrol edin.
Durum böyle değilse, sorun mobil cihaz sağlayıcınızın varsayılan ayar olarak bu işlevi (CLIR = Arayan Hat Tanımlama Kısıtlaması) etkinleştirmiş olması olabilir. CLIR özelliğinin devre dışı bırakılması için lütfen mobil cihaz sağlayıcınızla temasa geçin.Otomobilimin Ofis menüsünde neden randevular, yapılacak işler ve notlar görüntülenmiyor?
20 günden daha eski veya 50 günden ilerideki randevular aktarılmaz. Tamamlanmış yapılacak işler veya 90 günden ilerideki yapılacak işler aktarılmaz. Mobil cihazınızda kayıtlı randevu sayısına bağlı olarak, tümü otomobilde görüntülenmeyebilir.
Daha ayrıntılı bilgi mobil cihazınızın kullanım kılavuzunda, otomobilinizin kullanım kılavuzunda ve www.bmw.com/bluetooth adresinde bulunabilir.Otomobildeki ve mobil cihazdaki arama listeleri birbiriyle eşleşiyor mu?
Arama listelerinin aktarımı hem mobil cihaza, hem de otomobile bağlıdır. www.bmw.com/bluetooth adresinden hangi mobil cihazların arama listesi aktarımı özelliğini desteklediğini ve otomobilinizin bu fonksiyonu destekleyip desteklemediğini lütfen kontrol edin.
Arama listelerini desteklemeyen mobil cihazlar kullandığınızda otomobilde görüntülenen listeler yalnızca otomobildeki Bluetooth® bağlantısı kullanılarak gerçekleştirilen aramaları kapsayacaktır.Mobil cihazdaki tüm metin mesajlarını neden otomobilde göremiyorum?
Metin mesajlarının aktarımı hem mobil cihaza, hem de otomobile bağlıdır. Bu konudaki detaylı bilgiler için lütfen www.bmw.com/bluetooth adresine bakın.
Otomobilde Bluetooth® aracılığıyla nasıl müzik dinleyebilirim?
Ses (Bluetooth) fonksiyonunun Kontrol Ekranında etkinleştirildiğinden emin olun ve www.bmw.com/bluetooth adresini kullanarak mobil cihazınızın Bluetooth aracılığıyla müzik dinlemeyi destekleyip desteklemediğini kontrol edin.
Bazı mobil cihazlarda, mobil cihazınızdaki müzik çalar programını başlatmanız ve cihazı kullanarak bir parça seçmeniz gerekebilir.Bir telefon görüşmesi veya bir trafik mesajı gösteriminin ardından Bluetooth® aracılığıyla müzik dinlemeye nasıl devam ederim?
Normalde, sesin kesilmesi otomatik olarak iptal edilir. Böyle olmuyorsa, ses düğmesine yeniden basarak müziği yeniden başlatabilirsiniz.
Mobil cihazın otomobile USB snap-in adaptörü veya bir USB kablosu aracılığıyla bağlanmış olması durumunda, mobil cihazımın müzik çalma fonksiyonunu Bluetooth® aracılığıyla kullanabilir miyim?
Tüm mobil cihazlar bu fonksiyon için sabit bir destek sunmayabilir. Müzik çalma konusunda bir sorun meydana gelirse, Kontrol Ekranından Ses (Bluetooth) öğesini devre dışı bırakın.
Kişinin telefon rehberinde kayıtlı resmi neden bazı kayıtlar için Kontrol Ekranında görüntülenmiyor?
Kişi resimleri fonksiyonun mobil cihaz ve otomobildeki donanım tarafından desteklenip desteklenmediğini lütfen www.bmw.com/bluetooth adresinden kontrol edin. Not: Desteklenen kişi resimleri sayısı, sistem tarafından sınırlandırılır.
Otomobil yazılımını nasıl güncelleyebilirim?
Bu konu hakkında daha detaylı bilgi www.bmw.com/update adresinde bulunabilir.
Mobil cihazımla birlikte opsiyonel İnternet donanımını nasıl kullanabilirim?
Bu özellik üretim tarihi Eylül 2010'dan başlayan otomobillerdeki SA 644 veya SA 6NK ile bağlantılı SA 614 seçenek koduna sahip opsiyonel donanımı gerektirir (bu fonksiyon tüm ülkelerde sunulmaz).
Otomobilde İnternet'i ilk kez kullanmadan önce sistemin güncellendiğinden lütfen emin olun. Bu işlem BMW Hizmetleri - Hizmet durumu - BMW Hizmetlerini Güncelle menüsü altından Kontrol Ekranından gerçekleştirilebilir.
Ayrıca mobil cihazınızın uygun şekilde yapılandırıldığından lütfen emin olun. Detaylı bilgi bu SSS bölümünün altında bulunabilir.Mobil cihazımı İnternet veya BMW TeleServices ile birlikte kullanılmak üzere nasıl yapılandırabilirim?
Mobil cihazınızın kullanım kılavuzunda, Erişim Noktası Adı (APN) yapılandırması ile ilgili talimatları bulacaksınız; bu özellik için “İnternet Ayarları”, “Modem Ayarları” veya “Bağlantı Ayarları” gibi farklı isimler de kullanılabilir. Gerekli ayarlar servis sağlayıcınızdan alınabilir.
Çoğu Sony Ericsson mobil cihazının, yalnızca APN listesindeki ilk kaydı tanıyacağını lütfen unutmayın. Bu nedenle tüm APN yapılandırmalarını silmenizi tavsiye ederiz.Bir Bluetooth bağlantısının kurulmasının ardından, mobil cihazım kendi kendine bir telefon numarası çevirmeye çalışıyor.
BMW TeleServices sayesinde (seçenek kodu SA 6AA), servis gerektiği zamanlarda otomatik olarak bir BMW TeleService Çağrısı başlatılır. Otomobille ilgili verilerin aktarılabilmesi için de, bağlı olan mobil cihaz üzerinden veri bağlantısı kurulması amacıyla çeşitli girişimler gerçekleştirilebilir.
Bazı girişler otomobilde neden iki kez görüntüleniyor?
Mobil cihaz SIM kartta kayıtlı girişlerin aktarımını desteklediğinden, otomobilde bunlar da görüntülenir.
Bir telefon araması yaptığımda ekranda neden aradığım kişiden farklı bir isim görüntüleniyor?
Aynı numaranın, telefon rehberinde çeşitli farklı girişlerde kullanılması nedeniyle bu bazen mümkündür. Bir telefon araması yapıldığında bu numarayla ilişkili isimlerden yalnızca biri görüntülenir.
Dosya ve cihaz adlarına yönelik herhangi bir kısıtlama var mı?
Dosya adları kısa tutulmalı, görüntülenen uzunluk (dizin yolları dahil) 255 karakteri geçmemelidir. Bu uzunluk aşılırsa veya depolama cihazında aynı adla birden fazla dosya bulunursa, bunlar rakamlarla tanımlanacak ve adları kısaltılacaktır. Cihazınızı adlandırırken lütfen özel karakterler ya da semboller kullanmayın.
Müzik arama fonksiyonunu kullanarak şarkılarıma erişmem bazen neden uzun zaman alıyor?
MP3 çalarlar veya USB bellekler ilk kez takıldığında, müzik dosyalarına başlangıçta yalnızca cihazın dizin yapısı aracılığıyla erişilir. İlgili tüm dosya bilgileri aktarılana kadar tür, sanatçı, albüm veya parçaya göre arama mümkün değildir. MP3 çalar veya USB belleğin senkronizasyon süresi ve çalışma hızı gibi yanıtı, depolama kapasitesine ve kullanılan teknolojinin yanı sıra kayıtlı parça sayısına ve tipine bağlıdır. 8 GB flash belleğe sahip bir MP3 çalarda bu senkronizasyon işlemi yaklaşık 10 dakika sürer. Kullanılan cihaza göre daha uzun sürebilir. Bu süre zarfında müzik parçaları dizinler ve dosya adları kullanılarak seçilebilir.
Çalma listelerinin kullanımı açısından herhangi bir kısıtlama var mı?
M3U formatındaki çalma listeleri tüm BMW USB ses arayüzleri tarafından desteklenir. Diğer formatlar da USB ses arayüzünüzün tipine bağlı olarak desteklenir. Bu konu hakkında daha fazla bilgi için lütfen kullanım kılavuzunuza başvurun.
Son ses çıkış kaynağı harici bir cihazdan olmasına rağmen otomobilim neden her zaman USB arayüzünü başlatmıyor?
Boyut, kapasite ve erişim hızına bağlı olarak bazı USB cihazlarının USB ses arayüzü tarafından tanınması daha uzun sürer. Bu durum, örneğin bazı cihazların Eğlence öğesi altından aktif olarak seçilmesi gerekiyorsa görülür ve böylelikle kullanıcı otomobili terk ettiğinde USB ses arayüzü son aktif ses kaynağı olsa bile müzik çalma işlemi otomatik olarak başlatılamaz.
iPhone/iPod'um neden USB ses arayüzü tarafından algılanmıyor?
Nadir durumlarda Apple iPhone/iPod cihazının algılanması sırasında sorunlar meydana gelebilir. Aşağıdaki adımlar bu soruna çözüm olabilir:
• Apple iPhone/iPod'unuzun bağlantısını kesin ve yeniden takın.
• Apple iPhone/iPod'un USB ses arayüzüne doğru adaptör kablosu kullanılarak bağlandığından emin olun.
• Kablonun zarar görüp görmediğini kontrol edin. Kabloyu kıvırmaktan kaçının.
• Otomobilinizde cep telefonundaki müzik çalar için genişletilmiş bağlantı varsa (USB snap-in adaptörü), bir iPhone/iPod'u USB arayüzü üzerinde çalıştırmak istediğinizde USB snap-in adaptörünü taban plakasından çıkarmanız gerekebilir. Bu durum boş snap-in adaptörü için de geçerlidir.
• Apple iPhone/iPod'un şarj seviyesini kontrol edin.
• Yukarıdaki eylemler başarısız olursa, Apple iPhone/iPod'unuzu sıfırlayın.MP3 çalarım / cep telefonum neden USB ses arayüzü tarafından algılanmıyor?
Nadir durumlarda mobil cihazınızın algılanmasında sorunlar olabilir.
Örneğin, otomobiliniz durdurulup yeniden çalıştırıldığında mobil cihaz USB kablosu ile bağlı kaldıysa, USB bağlantısı yeniden kurulamayabilir. Bu durumda USB bağlantısı devre dışı bırakılmalı ve yeniden kurulmalıdır.
ÜRÜN
BMW otomobilimde SAP (SIM Erişim Profili) Bluetooth® profilini kullanabilir miyim?
SA 6NB seçenek kodlu veya SAP snap-in adaptörüne sahip donanım GSM servis sağlayıcısının SIM kartı aracılığıyla veya SAP Bluetooth profilini destekleyen bir cep telefonu aracılığıyla çalıştırılabilir.
Cep telefonundaki müzik çaların genişletilmiş bağlantısı için neden opsiyonel donanıma ihtiyacım var (SA 6NF)?
Mevcut telefon donanımına (SA 633 veya SA 644 seçenekleri) ve USB ses arayüzüne (SA 6FL seçeneği) ek olarak, cep telefonundaki müzikçalar için genişletilmiş bir bağlantı mevcuttur (SA 6NF seçeneği). USB snap-in adaptörü yardımıyla bu donanım, seçkin mobil cihazların nerdeyse tüm serilerinde telefonlarda kayıtlı müzik verilerine erişim için kullanılabilir.
Mobil cihazınız için uygun bir USB snap-in adaptörüyle birlikte, mobil cihazınızı ellerinizi dokunmadan kullanabilir ve aynı zamanda kayıtlı müzik dosyalarını dinleyebilirsiniz.Otomobilimde mobil cihazımı kullanmak için bir snap-in adaptörüne ihtiyacım var mı?
Otomobil içerisinde mobil cihazların en uygun şekilde kullanılması için, BMW Group mobil cihazınızın güvenli bir şekilde sabitlenebilmesi amacıyla bir snap-in adaptörü kullanılmasını tavsiye eder, adaptör şarjlıdır ve harici antene bağlıdır. Mevcut snap-in adaptörlerinin ürün yelpazesi www.bmw.com/bluetooth adresinde bulunabilir.
USB ses arayüzü için hangi ekstra donanıma ihtiyacım var?
USB aygıtlarından müzik dinleme SA6NL, SA6NK, SA6NH veya SA6FL özel opsiyonel donanımla desteklenir. Bu bazı pazarlarda standart donanım olarak da sunulabilir.
USB ses arayüzünün standart bir özellik olarak sunulduğu otomobillerde SA numaraları ayrıca listelenmez.Otomobil içinde bir adaptör kablosu kullanabilir miyim/kullanmalı mıyım?
Cihazlarınızın bağlanması için uzatma kabloları kullanılabileceği gibi, USB mini/mikro ve USB adaptör kabloları da kullanılabilir. USB arayüzünün ve MP3 çalarınızın mekanik hasarlara karşı korunması için esnek bir adaptör kablosunun kullanılması tavsiye edilir. Kablo uzunluk olarak bir metreden fazla olmamalıdır.
PROBLEMLER VE ÇÖZÜMLER
Şifreyi girmeme rağmen mobil cihazımı neden kaydedemiyorum?
Öncelikle mobil cihazınızın BMW tarafından test edilen mobil cihazlar listesinde olup olmadığını kontrol edin (www.bmw.com/bluetooth).
Otomobilden girdiğiniz şifre mobil cihazda girilenle aynı olmalıdır. Ayrıca, kayıt işlemi 30 saniye içerisinde gerçekleştirilmelidir. Eski modeller için şifre yedi saniye içinde girilmelidir. Kayıt işlemini yenilemeniz gerekirse, aygıt listesinde mevcut bulunan kayıtları silmeniz gerekebilir. Daha fazla bilgi için lütfen mobil cihazınızın kullanım kılavuzuna bakın.Neden mobil cihazım otomatik olarak yeniden bağlanmıyor? Önceden güvenilir biçimde desteklenen fonksiyon artık her zamanki gibi neden kullanılamıyor?
Bluetooth® hizmetinin mobil cihaz ve otomobil üzerinde etkinleştirildiğinden emin olun. Otomatik bağlantı kurulamazsa, mobil cihazınızın ekranını kontrol edin.
Bazı mobil cihazlar mevcut ve daha sonraki bağlantılar için onay gerektirir. Daha fazla bilgi mobil cihazınızın kullanım kılavuzunda bulunabilir.
Mobil cihaz birkaç denemenin ardından otomatik olarak bağlanamazsa, bu sorun mobil telefonun tamamen kapatılması ve ardından yeniden açılması, bataryanın kısa bir süre çıkarılması veya cep telefonu fabrika ayarlarına döndürülmesiyle çözülebilir. Cep telefonunu sıfırlamadan önce, verilerinizi mutlaka yedeklemeniz tavsiye edilir.
Daha fazla bilgi için lütfen mobil cihazınızın kullanım kılavuzuna bakın.
Ayrıca, kayıt bilgilerinin hem otomobilde, hem de mobil cihazda bulunduğundan emin olun. Bulunmuyorsa, kalan kayıt girişlerini silin ve kayıt işlemini yeniden başlatın.
Kalıcı ve sabit bir bağlantı kurulamaması (Bluetooth bağlantısının art arda kesintiye uğraması) sıklıkla mobil cihazdaki bir donanım hatasından veya mobil cihaz verilerindeki (örn. telefon rehberi girişleri, metin mesajları, arama listeleri) hatalardan kaynaklanır. Bu gibi durumlarda mobil cihazınızın fabrika ayarlarına döndürülerek sıfırlanması önerilir (gerekirse, önceden verilerinizi yedekleyin).Kişi mobil cihazda kayıtlı olmasına rağmen konuştuğum kişinin adı görüntülenmiyor.
Arama Bluetooth bağlantısı aktifken mobil cihazdan başlatıldıysa, karşı tarafın numarasının veya adının Kontrol Ekranında görüntülenmesi garanti edilemez. Bluetooth aktif değilse, mobil cihazın telefon rehberinin Kontrol Ekranında görüntülendiğini ve kişinin doğru ve eksiksiz bir şekilde aktarılmış olduğunu kontrol edin.
Sinyal gücü neden doğru gösterilmiyor?
Bu fonksiyon tüm mobil cihazlar tarafından desteklenmez. Bazı mobil cihazlar mevcut sinyal gücünü aktarır, ancak bu belirli bir gecikmeyle gerçekleşir. Bu konu hakkında ayrıntılı bilgiyi www.bmw.com/bluetooth adresinden edinebilirsiniz.
Kontrol Ekranında, tüm kişi girişleri ve/veya mobil cihazdaki kişi girişlerine ait tüm detaylar görüntülenmez. Kişi girişlerinin aktarımı hem mobil cihaza, hem de otomobile bağlıdır. Kişi girişlerinin sayısı sistem tarafından sınırlandırılır. Bu konu hakkında ayrıntılı bilgiyi www.bmw.com/bluetooth adresinden edinebilirsiniz.Blackberry cihazımdaki telefon rehberi neden otomobilde görüntülenmiyor?
Blackberry mobil cihazlar çoğunlukla Kurumsal modda çalışır. Bu gibi durumlarda güvenlik ayarlarını ve politikasını şirketin BT yönetimi belirler.
Çoğu durumda sorun bu güvenlik ayarlarından birinin uygun hale getirilmesiyle çözülebilir. Aşağıdaki seçeneğin Hayır olarak ayarlanıp ayarlanmadığını kontrol edin:
Seçenekler - Güvenlik Seçenekleri - Genel Ayarlar - Adres Defterine Gir - Hayır
Bu seçeneği değiştiremiyorsanız veya arzu edilen işlemi gerçekleştiremiyorsanız, lütfen BT yöneticinize danışın.Ofis klasöründe Haberler, Takvim, Görevler ve Notlar menü öğeleri yok.
Öncelikle www.bmw.com/bluetooth adresinden mobil cihazınızın otomobilinize bağlandığında arzu edilen fonksiyonu destekleyip desteklemediğini kontrol edin. Telefon rehberi tamamen indirilmeden e-posta ve metin mesajları ile takvim, görevler ve notların indirilmesine başlanmadığından emin olun. Bu işlem telefon rehberinin boyutu ve içeriğine göre birkaç dakika sürebilir. Ayrıca, bir telefon araması yapıldığında veya alındığında indirme işlemi kesintiye uğrar.
Bluetooth bağlantısı kurulduktan sonra, mobil cihazımda art arda bildirim sinyali duyuluyor. Bu sinyallerden bazıları otomobilin hoparlörlerinden aktarılıyor.
Takvim girişleri, görevler ve notlara erişildiğinde, bazı mobil cihazlardan bildirim sinyalleri duyulabilir. Kullanılan mobil cihaza bağlı olarak, bu bildirim sinyalleri devre dışı bırakılabilir (örn. profil ayarlarında). Mobil cihazda görüntülenen durum ve hata mesajları göz ardı edilebilir.
E-postalarda ve metin mesajlarında mesaj içeriği yerine neden 'İçerik Koruması' bildirimi görüntüleniyor?
Bu durumda, veri şifreleme (İçerik Koruması) kilitli Blackberry'den otomobile veri aktarımını önler. Blackberry şifre girilerek açılırsa, mesajlar doğru şekilde aktarılacaktır.
Sorunun kalıcı olarak çözümlenmesi için mobil cihazın güvenlik seçenekleri aşağıdaki gibi yapılandırılmalıdır: Menü - Seçenekler - Güvenlik Seçenekleri - Şifreleme: Devre dışı. Bu ayarları değiştiremiyorsanız, lütfen şirketinizin BT departmanındaki Blackberry Kurumsal Sunucu yöneticisi ile temasa geçin.Satın aldığım parçaları neden çalamıyorum?
Satın alınan parçalar sıklıkla kopyalama koruması ile birlikte sunulur (DRM: Dijital Haklar Yönetimi). Kopya korumasına sahip parçalar çalınamaz ve atlanır. Listede yer alan, çalınabilecek bir sonraki parça çalınır. Aynı prosedür bozuk veya hatalı parçalar için de geçerlidir.
Parçalar çalınırken neden parazit duyuluyor?
MP3 dosyalarınızı kontrol edin ve farklı bir yazılım kullanarak yeniden oluşturun. Mobil cihazınızı Aux-In girişine bağladıysanız, cihazınızın ses çıkış şiddetini maksimuma getirin ve ardından ses ayarını otomobilinizin eğlence sistemi üzerinden yapın.
Snap-in adaptörü aracılığıyla iPhone/iPod'umdan müzik dinlerken neden hiç ses gelmiyor?
Video snap-in adaptörünü kullanıp kullanmadığınızı kontrol edin. Gerekirse analog AUX bağlantı noktasındaki tüm kabloları çıkarın.
Neden bazı parçaları yalnızca dizinde bulabiliyorum?
Bazı parçaları yalnızca dizinde bulabiliyorsanız, bu parçaların ID3 bilgilerini kontrol edin. Bu bilgiler doğru şekilde doldurulmadıysa, parçaların doğru şekilde sıralanması mümkün değildir.
Bir parça üzerinde evde değişiklik yaptım. Neden bu parçayı otomobilimde göremiyorum?
Dosyaların ID3 etiketlerini depolama cihazında değiştirirseniz, değişiklik USB ses arayüzü tarafından algılanmayabilir. Bu gibi durumlarda, cihazı USB ses arayüzünden ayırın ve cihazdaki bir dosyayı silin veya bir dosya ekleyin. Bu şekilde, cihazın USB ses arayüzüne yeniden takılması sırasında parça bilgilerinin yeniden okunmasını sağlayabilirsiniz.
USB ses arayüzü seçilen en son ses kaynağı olmasına rağmen, otomobil çalıştırıldığında bazen radyo çalıyor.
Otomobil çalıştırıldığında, en son ses kaynağının çalınması için bir deneme gerçekleştirilir. Kaynağın USB ses arayüzü olması durumunda, bu bağlı olan MP3 çalar nedeniyle etkilenebilir. Otomobil çalıştırıldığında, MP3 çaların algılanması için gereken süre değişebilir. Bu süre boyut, kapasite, MP3 çaların erişim hızı gibi faktörlere bağlıdır. Bazı durumlarda, MP3 çalarla iletişim yeterince hızlı bir şekilde kurulamaz ve otomobil önce radyoya geçiş yapar.
USB ses arayüzünün rastgele çalma ayarına verdiği tepki neden bazen zaman alıyor?
Rastgele çalma Apple iPhone/iPod veya USB ses arayüzünüz tarafından gerçekleştirilir. Rastgele çalma ayarı için gereken süre listelerin uzunluğuna bağlıdır. Özellikle uzun listelerde gecikmeler olabilir.
Listelerdeki örneğin parça veya albüm adları yerine neden rakamlar görüyorum?
Gösterilen rakamlar listedeki girişleri için yer tutucu işlevi görür ve MP3 çalarınızdan alınan bilgi hızlı bir şekilde yüklenemediğinde görüntülenir. Bilgiler kullanılır hale gelir gelmez listelerdeki girişler tamamlanacaktır.
Neden bazen "Veri okunuyor..." mesajını görüyorum ve istenen liste daha sonra görüntüleniyor?
Bu mesaj bir liste içerisinde hızlı bir şekilde dolaştığınızda veya içerisinde çok fazla giriş olan bir klasöre göz attığınızda görüntülenir.
Neden müzik dosyalarımın meta bilgileri doğru şekilde görüntülenmiyor?
Müzik dosyalarının ID3 etiketlerindeki özel karakterler, harfler üzerindeki çift noktalar ve farklı dillerdeki karakterler kayıtlı meta bilgilerinin doğru görüntülenmemesine neden olur. Gerekirse, bu karakterleri etkilenen dosyaların meta verilerinden kaldırın veya farklı bir program kullanarak kaydedin.
Müzik dosyalarım neden farklı ses yüksekliklerinde çalınıyor?
Otomobil içerisinde ses yüksekliğinde değişiklik yapılmamasına rağmen MP3 dosyalarının farklı ses yüksekliklerinde çalınması MP3 dosyalarının kendisinden kaynaklanabilir. Müzik verilerini MP3 dosyalarına dönüştürürken ses ayarlarını kontrol edin ve gerekirse, müzik verilerini yeniden MP3 dosyalarına dönüştürün. Alternatif olarak müzik koleksiyonunuzun ses seviyesini standart hale getirmek için bir program kullanabilirsiniz.
Kayıtlı Apple cihazımda neden müzik filtresi yok?
Daha eski yazılım sürümlerinde müzik filtreleri bazı durumlarda otomobile kaydedilmez. Bu yüzden Apple cihazınızın yazılım sürümünü güncellemeniz gerekir. Aşağıdaki menü seçeneğinden Apple cihazınızın yazılım sürümünü görüntüleyebilirsiniz: Ayarlar - Genel - Hakkında - Sürüm
iPhone/iPod'dan bir video oynatırken neden siyah bir resim görüyorum?
Nadir durumlarda Apple cihazınızın arka planında aktif olan bir uygulama olduğunda siyah bir resim görüntülenmesi mümkündür. Bu durumda cihazınızın görev yöneticisi aracılığıyla gereksiz uygulamaları kapatmalısınız.
iPhone/iPod videoları neden ortalanmış görüntülenmiyor?
Video ortalanmış şekilde görüntülenmiyorsa istenen iPhone/iPod video klibini yeniden seçin. iPhone/iPod'unuzda video tercihleri NTSC ve Geniş Ekran = Açık olarak ayarlanırsa en iyi görüntüleme kalitesini elde edersiniz.