Web sitesine şu anda tam olarak erişilemiyor.

Çerezleri kullanmamız için izninizi yönetme aracımız geçici olarak çevrimdışı. Bu nedenle, çerez kullanımına izin vermenizi gerektiren bazı işlevler eksik olabilir.

Elektrikli otomobil bataryaları ve motor teknolojisi.

Bir elektrikli otomobil nasıl çalışır?

BMW i4 eDrive40 Gran Coupé: Ortalama enerji tüketimi (WLTP) (kWsa/100 km): 15,4 - 18,6; Elektrikli menzil (WLTP) (km): 510 - 613

BMW i5 M60 xDrive: Ortalama WLTP enerji tüketimi (kWsa/100 km): 20,6– 18,2; Elektrikli menzil (WLTP) (km): 455-516

Bir elektrikli otomobili özel kılan nedir?

BMW elektrikli sürüşe dair detaylandırılmış görünüm

Elektrikli motorlar güçlü hızlanma özelliğiyle etkiler.

Bir içten yanmalı motora kıyasla elektrikli motorun gücü çok daha dinamik bir şekilde serbest bırakılır. Sürüş sırasında gücün tamamı hiçbir gecikme olmadan kullanıma sunulur.

Bir BMW elektrikli otomobili şarj eden bir kişinin yakın çekimi

Elektrikli otomobil bataryası yakıt deposunun yerini alır.

Yakıt kullanmak yerine otomobilinizi elektrikle sürün. Elektrikli otomobillerde benzin veya dizel yakıt deposu bulunmaz. Bunun yerine şarj sistemiyle birlikte kazalara karşı dayanıklı bir elektrikli otomobil bataryası yer alır.

Şehir içinde kırmızı ışıkta duran gri bir BMW

Enerji geri kazanımı fren yaparken bataryayı şarj eder.

Elektrikli motora sahip otomobiller rejeneratif fren sistemine sahiptir. Bu sistem, geleneksel fren sistemlerinin aksine enerjiyi geri alır. Buna enerjiyi geri alma ya da geri kazanma adı verilir.

BMW elektrikli otomobil bataryaları hakkında bilmeniz gerekenler.

Kapasite, şarj gücü veya ağırlık. Elektrikli otomobil bataryaları söz konusu olduğunda çok fazla terim kullanılıyor. Kısaca özetlemek gerekirse:

Bir BMW fabrikasında bir konveyör bandındaki birkaç mavi ve beyaz bataryanın yakın çekimi

Elektrikli otomobil bataryaları temel olarak enerji paketleridir.

Elektrikli otomobil bataryaları taşınabilir enerji depolarıdır. Elektrikli otomobil bataryaları çok sayıda batarya hücresinden oluşuyor. Bu hücreler şarj istasyonundan alınan elektrikle şarj ediliyor ve bunu elektrikli motora aktarıyor. Bir elektrikli otomobil bataryasının kilowatt saat (kWsa) cinsinden depolayabileceği enerji miktarı, hücrelerin sayısı ve enerji içeriği kullanılarak hesaplanıyor ve genellikle kapasite şeklinde ifade ediliyor. Kilowatt (kW) cinsinden şarj gücü bir elektrikli otomobilin şarj istasyonunda ne kadar hızlı şekilde şarj edileceğini gösteriyor.

Uzun kullanım ömrü, elektrikli otomobil bataryalarında doğuştan var olan bir değerdir.

İçten yanmalı bir motor gibi elektrikli otomobil bataryası da BMW otomobillerinin en değerli bileşenleri arasında yer alır. Elektrikli otomobillerin diğer özelliklerinin yanı sıra bataryasının fiyatı da kapasitesine bağlı olarak değişir. Kısaca bir elektrikli otomobil ne kadar fazla enerji depolayabilirse maliyeti de o kadar artar. Ancak sürücüler kendi sürüş davranışlarına göre uyarlayarak bir elektrikli otomobil bataryasının kullanım ömrü üzerinde olumlu bir etki yaratabilir. Yerleşik fonksiyonlar da bunun korunmasına yardımcı olur.

Gri bir BMW deniz kenarında seyir halinde yandan görünüm

Elektrikli otomobil bataryanızın kullanım ömrünü olumlu şekilde nasıl etkileyebilirsiniz?

Elektrikli otomobil bataryaları özen ve dikkatle geliştiriliyor. Ancak menzil ve şarj performansı normal yaşlanma sürecine paralel olarak zaman içinde düşüyor. Bu durum Sağlık Durumu (SoH) olarak ifade ediliyor. Bu terim kullanılmış bir elektrikli otomobil bataryasının yeni bir bataryaya kıyasla maksimum enerji kapasitesini ifade ediyor. Düşük bir SoH daha kısa bir menzil anlamına geliyor. Ancak bataryanın kullanım ömrünü dikkatli bakım ve ihtiyatlı sürüş tarzıyla en üst düzeye çıkarabilirsiniz.

Elektrikli otomobil bataryanızın kullanım ömrünü iyileştirmeye yönelik tavsiyeler.

Elektrikli otomobil bataryası yüksek enerji seviyesini nasıl korur?

Elektrikli otomobil bataryası her türlü günlük kullanıma uygun şekilde tasarlanmıştır ancak fiziksel olarak başlayan yaşlanma sürecinden etkilenir. Yaşlanmanın bir boyutu zaman kaynaklıdır ve yıl olarak yaşına bağlıdır. Otomobil park halindeyken yüksek şarj seviyesi ve batarya sıcaklıklarından istikrarlı olarak ne kadar fazla kaçınılırsa zamana bağlı yaşlanma da o kadar düşük olacaktır. Yaşlanmanın ikinci boyutu şarj ve deşarj döngüsü sayılarından önemli ölçüde etkilenmesidir. Bu döngüsel yaşlanma olarak ifade edilir. Diğer önlemlerin yanı sıra öngörülü sürüş tarzı ve ılımlı şarj gücü ile yavaşlatılabilir.

Bataryası sökülmüş bir BMW i3'ün şematik çizimi

BMW i3 örneği kullanılarak
uzun süreli deneyim.

BMW elektrikli otomobil bataryalarının dayanıklılığı öncü elektrikli otomobilimiz BMW i3 ile kanıtlandı. 2013’ten beri elektrikli otomobil bataryasının yaşlanma sürecini gözlemliyoruz. Bundan da önce BMW i3’ün geliştirilmesi sırasında karmaşık sürüş ve şarj testlerinde simüle ederek yaşlanma sürecini analiz etmiştik.

Sökülmüş bir batarya çizimi

Daha yeni BMW nesilleri için.

Mevcut modellerle kıyaslandığında erken BMW i3 modelleri çok küçük elektrikli otomobil bataryalarına sahipti. Ancak teknik gelişmeler ve daha büyük bataryalar sayesinde daha yeni BMW elektrikli otomobil otomobil nesilleri yaşlanmayla başa çıkmak üzere daha iyi donanıma sahip. Yine de otomobillerin her birinin birçok faktörden etkilenmesi nedeniyle bu durum, yaşlanma süreci konusunda genel bir ifade ortaya konmasını imkansız hale getiriyor.

En basit anlatımıyla bir elektrikli motorun yapısı.

BMW elektrikli motorun çizimi

Bir elektrikli motor nasıl çalışır.

Bir elektrikli motor, akımı harekete dönüştürür. Rotor ve statör olmak üzere iki temel bileşene sahiptir. İsminden de anlaşıldığı gibi rotor döner. Bu rotor ve statörün manyetik alanlarının etkileşimiyle gerçekleşir. Rotorun manyetik alanı, motor tipine bağlı olarak mıknatıslar veya akım tarafından oluşturulur. Elektrikli motor bu dönüş hareketini 1 ileri şanzıman aracılığıyla tekerleklere aktarır. Sürüş döngüsüne (WLTP) baktığınızda elektrikli motorun verimliliği içten yanmalı motordan üç kat daha fazladır. BMW elektrikli otomobiller genellikle CESM adı verilen, son derece verimli ve akım tahrikli senkronize motorlarla donatılır.

Elektrikli BMW ile sürüş. Benzersiz bir deneyim.

Elektrikli BMW’nin sürüşü rahatlatıcı ve aynı zamanda oldukça alışılmış bir şekilde sessizdir. Pedala bastığınızda hemen, güçlü ve kusursuz bir modülasyonla hızlanır. Frene basıldığında hassas bir pedal hissi de mevcuttur. Aynı zamanda bataryanın gövde altına yerleştirilmesi sayesinde alçak bir ağırlık merkezine sahiptir. BMW’niz mükemmel yol tutuşuyla da öne çıkar.

Şehir içinde yolda gri bir BMW'nin yandan görünümü

Elektrikli otomobiller neden çok çabuk hızlanıyor?

1-ileri şanzıman kullanımı elektrikli BMW’nizin vites değiştirmeden kesintisiz olarak hızlanabilmesi anlamına gelir. Tork, gaz pedalına bastığınızda anında kullanılabilir. Ayağınızı pedaldan çektiğinizde BMW’niz tercihinize ve seçilen enerji geri kazanım ayarına bağlı olarak hemen yavaşlar.

Bir BMW akıllı geri kazanımla nasıl fren yapar?

Elektrikli bir BMW'nin fren sistemi maksimum verimlilik sağlamak amacıyla fren durumunu analiz eder ve elektrikli motorun geri kazanım potansiyelinin tamamının kullanılmasını sağlar. İhtiyaç olursa geleneksel fren sistemi de etkinleştirilir. Bu akıllı etkileşim maksimum enerjiyi geri kazanır, frenler üzerindeki etkisi hafiftir ve fren partikül dağılımını azaltır.

Bataryalar ve elektrikli motorlarla ilgili sorular ve yanıtlar.

Daha fazla bilgi.

Mavi-gri bir BMW iX okyanus yolu boyunca ilerliyor

Elektrikli menzil. 

Elektrikli otomobillerimiz uzun mesafelerde kolayca yolculuk etmenize izin veren menzile sahip. Rota planlayıcı yoldayken otomobilinizi nerede şarj edebileceğinizi gösteriyor.

Kırmızı bir BMW, ahşap bir garajdaki bir şarj istasyonunda şarj oluyor

Evde şarj.

Şarj işlemi çok kolay. Kendinize ait güç kaynağıyla rahatça evinizde veya örneğin hızlı şarj istasyonları aracılığıyla esnek bir biçimde yolda... Şarj ağı büyümeye devam ediyor ve evde şarj için de her geçen gün daha fazla çözüm ortaya çıkıyor.

Yasal uyarı.

BMW i4 eDrive40 Gran Coupé²: Ortalama enerji tüketimi (WLTP) (kWsa/100 km)¹: 15,4 - 18,6; Elektrikli menzil (WLTP) (km): 510 – 613

BMW i5 eDrive40²: Enerji tüketimi, ortalama WLTP (kWh/100 km)¹: 18,8–15,9; Elektrikli menzil, WLTP (km): 513–627

BMW i5 M60 xDrive²: Ortalama WLTP enerji tüketimi (kWsa/100 km)¹: 20,6– 18,2; Elektrikli menzil (WLTP) (km): 455-516

BMW i5 xDrive40 Touring²: Ortalama enerji tüketimi (WLTP) (kWsa/100 km)¹: 19,5;  Elektrikli menzil (WLTP) (km): 467-561

BMW i5 M60 xDrive Touring²: Ortalama enerji tüketimi (WLTP) (kWsa/100 km)¹: 20.8–18.3; Elektrikli menzil (WLTP) (km): 445–506

BMW i7 xDrive60²: Güç tüketimi (kWsa/100 km) (WLTP ortalama)¹: 19,6–18,4; Elektrikli menzil (km) (WLTP): 590–625

BMW i7 M70 xDrive²: Ortalama WLTP enerji tüketimi (kWsa/100 km)¹: 23,8–20,8; WLTP elektrikli menzil (km): 488–560

BMW iX xDrive60²: Ortalama enerji tüketimi (WLTP) (kWsa/100 km)¹: 21,9–17,9; Elektrikli menzil (WLTP) (km): 563–701

BMW iX M70 xDrive²: Ortalama enerji tüketimi (WLTP) (kWh/100 km)¹: 23,5–20,6; Elektrikli menzil (WLTP) (km): 522-600

BMW iX1 eDrive20²: Ortalama enerji tüketimi (WLTP) (kWsa/100 km)¹: 16,7– 17,1; Elektrikli menzil (WLTP) (km): 430 - 473

BMW iX2 eDrive20²: Ortalama enerji tüketimi (WLTP) (kWsa/100 km)¹: 15,3 – 16, 9; Elektrikli menzil (WLTP) (km): 439-478

Yeni BMW iX3 50 xDrive²: Ortalama enerji tüketimi (WLTP) (kWsa/100 km)¹: 17,9–15,1; Elektrikli menzil (WLTP) (km): 679–805 

¹ Belirtilen resmi yakıt tüketimi, CO2 emisyonu, enerji tüketimi ve elektrikli menzil verileri, öngörülen ölçüm yöntemine göre belirlenmiştir ve şu anda yürürlükte olan (AB) 715/2007 sayılı Avrupa Birliği Mevzuatına uygundur. Menzil için WLTP uyarınca belirlenen veriler tüm opsiyonel donanımları hesaba katar (bu durumda Almanya pazarında mevcut olan donanımlar). Yeni tip onayı 1 Ocak 2021 tarihinden itibaren yapılmış araçlar için yalnızca WLTP'ye uygun resmi veriler mevcuttur. Ek olarak EC mevzuatı 2022/195 uyarınca NEDC değerleri 1 Ocak 2023 itibarıyla uyumluluk sertifikalarından kaldırılmıştır. NEDC ve WLTP ölçüm yöntemleri hakkında daha fazla bilgi için www.bmw.com/wltp adresini ziyaret edin.

Yeni binek otomobiller için yakıt tüketimi ve modele özgü resmi CO2 emisyonu hakkında daha fazla bilgiyi "Yeni binek otomobiller için yakıt tüketimi, CO2 emisyonu ve elektrik gücü tüketimi kılavuzu" içerisinde bulabilirsiniz. Kılavuza ücretsiz olarak yetkili satıcılarımızdan, Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT), Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen, Almanya adresinden ve https://www.dat.de/co2/ sitesinden ulaşılabilir.

² Belirtilen değerler, zorunlu WLTP ölçüm yöntemine göre belirlenmiştir. Gerçek kullanım değerleri, kargo ağırlığı, sürüş stili, rota, hava koşulları, ikincil elektrik tüketimi (klima dahil), lastikler, batarya sağlık durumu gibi çeşitli faktörlere bağlıdır.