BMW iX xDrive60: Ortalama enerji tüketimi (WLTP) (kWsa/100 km)¹: 21,9–17,9; Elektrikli menzil (WLTP) km²: 563–701
Belirtilen değerler, zorunlu WLTP ölçüm yöntemine göre belirlenmiştir. Gerçek kullanım değerleri, kargo ağırlığı, sürüş stili, rota, hava koşulları, ikincil elektrik tüketimi (klima dahil), lastikler, batarya sağlık durumu gibi çeşitli faktörlere bağlıdır.
Elektrikli otomobillerin maliyet avantajları.
Elektrikli otomobiller uzun zamandır geleceğe yapılan bir yatırımdan çok daha fazlasını ifade ediyor. Günümüzde her yeni model neslinde giderek daha ikna edici hale gelen çok çeşitli avantajlar sunuyor. Elektrikli bir otomobilin satın alınması, benzer büyüklükteki içten yanmalı motorlu bir otomobilden daha pahalı. Bununla birlikte, tüm hizmet ömrü boyunca toplam sahip olma maliyeti ise daha düşük.
Elektrikli otomobillerin günlük kullanımda avantajları.
Elektrikli BMW modelleri hem şehirde hem yolculuklarınızda pek çok kolaylık sunuyor.
Etkileyici hizmet ömrüne sahip bataryalar.
Elektrikli otomobil bataryaları oldukça özenli şekilde geliştirildi. Kişisel sürüş tarzınızı uyarlayarak hizmet ömürlerini olumlu yönde etkileyebilirsiniz. Bunlar arasında önerildiği gibi şarj durumunu %10-80 arasında korumak yer alıyor. Akıllı ısı yönetimi, bataryayı optimum çalışma sıcaklığına ayarlıyor ve aşırı ısınmayı önlüyor.
Elektriğin Öncüleri.
Elektriğin Öncüleri Kulübü, sadece tamamen elektrikli otomobil sahibi BMW tutkunlarını bir araya getiren bir topluluktur. Borusan Otomotiv Yetkili Satıcı ve Yetkili Servisleri’nde sunulan ayrıcalıklar, anlaşmalı markalarda geçerli avantajlar ve benzersiz deneyimler içeren bir programdır.
Elektrikli otomobillerin çevreye etkisi.
Elektrikli otomobillerde rejeneratif frenlemenin avantajları.
Rejeneratif frenleme, geri kazanım veya enerji geri kazanımı olarak da biliniyor. Bu süreçte, otomobil fren yaparken kinetik enerji elektrik enerjisine dönüştürülüyor. Elektrikli bir otomobilin menzili sürüş davranışına ve rota profiline bağlı olarak değişiyor. Fren parçacığı aşınmasının neden olduğu kirliliğin daha az olması diğer bir avantajını oluşturuyor.
BMW i5 M60 xDrive Touring: Ortalama enerji tüketimi (WLTP) (kWsa/100 km)¹: 20,1–20,2; Elektrikli menzil (WLTP) (km): 454 – 522
Belirtilen değerler, zorunlu WLTP ölçüm yöntemine göre belirlenmiştir. Gerçek kullanım değerleri, kargo ağırlığı, sürüş stili, rota, hava koşulları, ikincil elektrik tüketimi (klima dahil), lastikler, batarya sağlık durumu gibi çeşitli faktörlere bağlıdır.
İyileştirilmiş verimlilik.
Bir otomobilin verimliliği, sağlanan enerjinin otomobilin ileri tahriki için gerçekte kullanılan oranını gösteriyor. Öngörülen AB sürüş döngüsü (WLTP) ve batarya şarjı ve deşarjı sırasında meydana gelen kayıplar dikkate alınırsa mevcut BMW nesli elektrikli tahrik sistemlerinin verimliliği yaklaşık %75 oranındadır.
Şarj edilen enerjinin yaklaşık% 75'i, bir BMW elektrikli otomobili sürerken otomobilin itiş gücü için kullanılıyor. İçten yanmalı motorlu otomobillerde, benzer koşullar altında verimlilik yaklaşık %33 oranındadır. İçten yanmalı motorlarda verimlilik kayıpları, atık ısının sonucudur.
Elektrikli otomobillerin avantajları hakkında sorular ve cevaplar.
Elektromobilite hakkında tüm bilgiler.
Yasal uyarı.
BMW i4 eDrive40 Gran Coupé²: Ortalama enerji tüketimi (WLTP) (kWsa/100 km)¹: 15,4 - 18,6; Elektrikli menzil (WLTP) (km): 510 – 613
BMW i5 eDrive40²: Enerji tüketimi, ortalama WLTP (kWh/100 km)¹: 18,8–15,9; Elektrikli menzil, WLTP (km): 513–627
BMW i5 M60 xDrive²: Ortalama WLTP enerji tüketimi (kWsa/100 km)¹: 20,6– 18,2; Elektrikli menzil (WLTP) (km): 455-516
BMW i5 xDrive40 Touring²: Ortalama enerji tüketimi (WLTP) (kWsa/100 km)¹: 19,5; Elektrikli menzil (WLTP) (km): 467-561
BMW i5 M60 xDrive Touring²: Ortalama enerji tüketimi (WLTP) (kWsa/100 km)¹: 20.8–18.3; Elektrikli menzil (WLTP) (km): 445–506
BMW i7 xDrive60²: Güç tüketimi (kWsa/100 km) (WLTP ortalama)¹: 19,6–18,4; Elektrikli menzil (WLTP) (km): 590–625
BMW i7 M70 xDrive²: Ortalama WLTP enerji tüketimi (kWsa/100 km)¹: 23,8–20,8; WLTP elektrikli menzil (WLTP) (km): 488–560
BMW iX xDrive60² : Ortalama enerji tüketimi (WLTP) (kWsa/100 km)¹: 21,9–17,9; Elektrikli menzil (WLTP) (km): 563–701
BMW iX M70 xDrive²: Ortalama enerji tüketimi (WLTP) (kWh/100 km)¹: 23,5–20,6; Elektrikli menzil (WLTP) (km): 522-600
BMW iX1 eDrive20²: Ortalama enerji tüketimi (WLTP) (kWsa/100 km)¹: 16,7– 17,1; Elektrikli menzil (WLTP) (km): 430 - 473
BMW iX2 eDrive20²: Ortalama enerji tüketimi (WLTP) (kWsa/100 km)¹: 15,3 – 16, 9; Elektrikli menzil (WLTP) (km): 439-478
Yeni BMW iX3 50 xDrive²: Ortalama enerji tüketimi (WLTP) (kWsa/100 km)¹: 17,9–15,1; Elektrikli menzil (WLTP) (km): 679–805
¹ Belirtilen resmi yakıt tüketimi, CO2 emisyonu, enerji tüketimi ve elektrikli menzil verileri, öngörülen ölçüm yöntemine göre belirlenmiştir ve şu anda yürürlükte olan (AB) 715/2007 sayılı Avrupa Birliği Mevzuatına uygundur. Menzil için WLTP uyarınca belirlenen veriler tüm opsiyonel donanımları hesaba katar (bu durumda Almanya pazarında mevcut olan donanımlar). Yeni tip onayı 1 Ocak 2021 tarihinden itibaren yapılmış otomobiller için yalnızca WLTP'ye uygun resmi veriler mevcuttur. Ek olarak EC mevzuatı 2022/195 uyarınca NEDC değerleri 1 Ocak 2023 itibarıyla uyumluluk sertifikalarından kaldırılmıştır. NEDC ve WLTP ölçüm yöntemleri hakkında daha fazla bilgi için www.bmw.com.tr/wltp adresini ziyaret edin.
Yeni binek otomobiller için yakıt tüketimi ve modele özgü resmi CO2 emisyonu hakkında daha fazla bilgiyi "Yeni binek otomobiller için yakıt tüketimi, CO2 emisyonu ve elektrik gücü tüketimi kılavuzu" içerisinde bulabilirsiniz. Kılavuza ücretsiz olarak yetkili satıcılarımızdan, Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT), Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen, Almanya adresinden ve https://www.dat.de/co2/ sitesinden ulaşılabilir.
² Belirtilen değerler, zorunlu WLTP ölçüm yöntemine göre belirlenmiştir. Gerçek kullanım değerleri, kargo ağırlığı, sürüş stili, rota, hava koşulları, ikincil elektrik tüketimi (klima dahil), lastikler, batarya sağlık durumu gibi çeşitli faktörlere bağlıdır.