BMW Tarihinin Dönüm Noktaları | BMW Türkiye

YAŞAYAN BİR MİRAS.

BMW TARİHİNİN DÖNÜM NOKTALARI.

YAŞAYAN BİR MİRAS.

BMW TARİHİNİN DÖNÜM NOKTALARI.

YAŞAYAN BİR MİRAS.BMW TARİHİNİN DÖNÜM NOKTALARI.

BMW efsanesinin doğuşu, uçak motoru üreten Karl Rapp ve Gustav Otto’nun fabrikalarını birleştirdikleri 7 Mart 1916 tarihine dayanıyor. Bayerische Motoren Werke adıyla başlayan serüvenimiz, bugün motosiklet ve otomobil üretimiyle devam ediyor. Olağanüstü yenilikler, etkileyici teknoloji, güçlü ve tutkulu müşteri ilişkisiyle BMW, 100 yılı aşkın süredir otomotiv tarihine yön veriyor. İnovasyona ve sürdürülebilirliğe verdiğimiz değer, mobilitenin bugününe ışık tutarken geleceğe ilham veriyor.

Read more

1916.

BMW’NİN DOĞUŞU.

1916.

BMW’NİN DOĞUŞU.

Birinci Dünya Savaşı sırasında, BMW bir uçak motoru üreticisi olarak kuruldu. Selef şirketlerden Bayerische Flugzeug-werke AG’nin kuruluş tarihi olan 7 Mart 1916, günümüzde BMW’nin kurulduğu tarih olarak kabul ediliyor. Bavyera’ya özgü beyaz ve mavi renkteki efsanevi BMW logosu, 1917’de marka olarak tescillendi. Markanın ilk faaliyetlerine işaret eden pervane simgesi, 1920’lerde ortaya çıktı.

 

1923.

R32 – BMW FELSEFESİ VÜCUT BULUYOR.

1923.

R32 – BMW FELSEFESİ VÜCUT BULUYOR.

Varlığını sürdürmeyi hedefleyen BMW, hala günümüzdeki ana faaliyetlerinden biri olan motosiklet üretimine başladı. Marka felsefesini bünyesinde barındıran R32, Berlin Otomobil Fuarı'ndaki çıkışıyla büyük bir hayranlık uyandırmıştır. Zarafetin ve sportifliğin bir simgesi olan bu motosiklet, neredeyse bir asırdır BMW’nin alamet-i farikası olmayı sürdürmektedir.

1929.

BMW SEMBOLÜNÜ TAŞIYAN İLK OTOMOBİL.

1929.

BMW SEMBOLÜNÜ TAŞIYAN İLK OTOMOBİL.

Kasım 1928’de BMW, fabrikada Dixi 3/15 PS’yi yeni üretmeye başlamış olan ve Austin Seven’ın lisanslı bir kopyası olan Eisenacher Fahrzeugfabrik’i devraldı. Mart 1929 itibariyle bir takım teknik gelişmeler sonucunda Dixi, BMW 3/15 PS DA2 halini aldı. BMW simgesini taşıyan ilk araç olan bu otomobil, şirketin otomobil sektöründeki geçmişinin başlangıcı olmuştur.

1933.

YENİ MARKA YÜZÜ.

1933.

YENİ MARKA YÜZÜ.

303, BMW’nin günümüzde hala tipik tasarım özelliklerinden biri olan böbrek şeklindeki radyatör ızgaralı ilk otomobili. 6 silindirli motoru ve sayısız teknik yeniliği ile zamanının çok ötesinde olan 303, yüksek performans, konfor ve güvenliği bir araya getiren bir geleneğin öncüsü.

1936.

SPOR ARABA EFSANESİNİN DOĞUŞU.

1936.

SPOR ARABA EFSANESİNİN DOĞUŞU.

328 ile BMW, 1930’ların en güzel spor otomobillerinden birini piyasaya sürdü. Yüksek motor performansının yanı sıra mükemmel yol tutuşu sayesinde 328, pek çok spor otomobil tutkununun hayranlığını kazandı. 328, çok kısa bir süre içerisinde Avrupa çapındaki yarış pistlerinde zafer kazandı. BMW 328, günümüze kadar otomobil tarihinde bir efsane olarak yer etti.

1940.

BMW 328, MILLE MIGLIA’DA YARIŞIYOR.

1940.

BMW 328, MILLE MIGLIA’DA YARIŞIYOR.

BMW 328’in uluslararası yarış parkurlarındaki başarılı çıkışından dört yıl sonra BMW 328 Touring Coupé, Mille Miglia’da yarışmış ve zamanının en ünlü otomobil yarışını kazanmıştır.

1952.

YENİ BAŞLANGIÇLAR.

1952.

YENİ BAŞLANGIÇLAR.

BMW 501, 2. Dünya Savaşı’ndan sonra BMW’de tamamen yenilenen otomobil üretiminin bir göstergesi olmuştur. Uzun aks mesafesi ve zarif çizgileri ile 501, konforun gerçek bir temsilcisiydi.

1955.

BMW 507 – BİR TASARIM İKONU.

1955.

BMW 507 – BİR TASARIM İKONU.

BMW, tasarımcı Albrecht Graf Goertz tarafından yaratılan bu modelde ustalığını ortaya koyarak, zarif çizgileri ve rakipsiz performansı ile nefes kesici güzellikte, capcanlı bir spor otomobil yaratıyor. BMW 507, bugün bile dünya çapında oldukça popüler.

1955.

BMW ISETTA.

1955.

BMW ISETTA.

İlk kez Mayıs ayında gün yüzüne çıkan ünlü “Knutschkugel” BMW Isetta 250 ve 300, 1950’lerin en çok satan BMW’si olarak akıllarda yer etmiştir. Zamanın ulaşım ihtiyaçlarını karşılayan 12 ya da 13 beygir gücüne sahip Isetta, Almanya’nın savaş sonrası yeniden yapılanmasının bir simgesi olarak görülüyordu.

1962.

“YENİ BİR SINIF”.

1962.

“YENİ BİR SINIF”.

Sportif, kompakt, fonksiyonel ve çok yönlü: modern BMW otomobillerinin stil ve başarısının temelleri BMW 1500 ile atılıyor. BMW 1500, sportif bir orta sınıf limuzinin vücut bulmuş haliydi.

1966.

BMW 02 SERİSİ.

1966.

BMW 02 SERİSİ.

Kompakt boyutlar, dinamik tasarım ve sportif bir yapı, ilk defa Amerika’ya ihraç edilen bir başarı öyküsü olan BMW 02 Serisi'ni geliştirmede otomobil tasarımcılarına ve mühendislere ilham veren en önemli kriterler olmuştur.

1968.

BMW 2800 CS.

1968.

BMW 2800 CS.

6 silindirli motora sahip bu zarif Coupé, BMW tarafından Paris Otomobil Fuarı'nda kullanıcıların beğenisine sunuldu. 1970’lerde, yakıt enjeksiyonlu motor ile daha da geliştirilen bu araç, uluslararası otomobil yarışları mecrasında büyük heyecan uyandırmıştır.

1972.

BMW 5 SERİSİ.

1972.

BMW 5 SERİSİ.

BMW 5 Serisi, orta sınıfa yeni standartlar getirmiştir. Zarafet, konfor, dinamizm ve sürüş zevkiyle nitelendirilen bu seçkin model, günümüzde hala süregelen bir başarı öyküsüne sahip. BMW 5 Serisi, geçerliliğini bugüne dek korumuş olan yeni bir model sınıflandırma yapısı kazandırmıştır.

1972.

MÜNİH OLİMPİYAT OYUNLARI.

1972.

MÜNİH OLİMPİYAT OYUNLARI.

BMW, bu küresel etkinlik kapsamında elektrikli bir otomobilin prototipini tanıttı. BMW 1602’yi baz alan ve BMW’de “alternatif sürüş konsepti araştırmasının” başlangıcını işaret eden bu prototip, maksimum 43 beygir gücüne ve sıfır emisyona sahipti.

1972.

DİNAMİK ZARAFET.

1972.

DİNAMİK ZARAFET.

Fransız tasarımcı Paul Bracq’ın bir eseri olan BMW 6 Serisi, dinamik performans ve zarafeti çok özel bir biçimde bir araya getiriyor. Bu otomobil, daha önce neredeyse hiçbir otomobilin başaramadığı bir biçimde, uzun mesafe yolculuğuna uygunluğu zarafet ve sürüş dinamikleri ile birleştirmeyi başarmıştır. 13 yıllık üretim dönemi, bu serinin yoğun popülaritesinin de bir göstergesi olmuştur.

1972.

İLK M OTOMOBİL.

1972.

İLK M OTOMOBİL.

Tasarımını Giorgetto Guigiaro’nun yaptığı BMW M1, üst düzey bir spor otomobili temsil ediyor. BMW M1, seçkin otomobillerden hoşlananlar için sınırlı sayıda üretilmişti. Diğer 44 yarış versiyonu, saatte 310 km gibi yüksek bir hıza ulaşabiliyordu. 1979’da bu otomobiller için Procar Serisi adında özel bir yarış serisi oluşturuldu.

1975.

BAŞARI ÖYKÜSÜ BAŞLIYOR.

1975.

3 SERİSİ EFSANESİ DOĞUYOR.

BMW 3 Serisi, sportifliği, yenilikçi teknolojiyi, mükemmel performansı ve modern tasarımı bir araya getiriyor. İlk kez sürücü odaklı bir kokpite sahip olan 3 Serisi, tıpkı 5 Serisi gibi sınıfının lideri.

1977.

SUPREME – BMW 7 SERİSİ.

1977.

SUPREME – BMW 7 SERİSİ.

Mayıs 1977’de piyasaya çıkan ve serinin fikir babası olan BMW 7 Serisi, birinci sınıf BMW otomobilleri açısından yeni bir çağın başlangıcı oldu. Bu sedan, şık tasarımı teknik inovasyon ile bir araya getirmiştir: BMW 7 Serisi, standart olarak tam teşekküllü elektronik bir ABS’ye sahip ilk otomobil oldu. 252 beygir gücünde 6 silindirli turbo motora sahip BMW 745i, ilk serinin öncüsü olmuştur.

1983.

PIQUET: FORMULA 1 DÜNYA ŞAMPİYONU.

1983.

PIQUET: FORMULA 1 DÜNYA ŞAMPİYONU.

Dört silindir - 1,5 litre - turboşarj - 600 beygir gücü: tüm bunlar, Brezilyalı otomobil yarışçısı Nelson Piquet’in Formula 1 Dünya Şampiyonasını kazanmasını sağlayan Brabham BMW BT52’nin teknik özellikleri.

1983-85-86

BMW SPA 24 SAAT YARIŞLARINI KAZANIYOR.

1983-85-86

BMW SPA 24 SAAT YARIŞLARINI KAZANIYOR.

Olağanüstü bir yarış performansı sergileyen BMW 635 CSi Coupé, Spa 24 Saat Yarışlarının yanı sıra, üç kez Avrupa Binek Otomobiller Şampiyonasını (1981, 1983 ve 1986) kazandı ve aynı zamanda 1984’te Alman Binek Otomobiller Şampiyonasında birinci oldu.

1983.

KONSEPTTEN GERÇEKLİĞE.

1983.

KONSEPTTEN GERÇEKLİĞE.

Başlangıçta sadece bir konsept aracı olan BMW Z1, nihayetinde 8000 adetlik bir üretim hacmine ulaştı. Zamanının öncüsü olan bu otomobil, aerodinamik ve süspansiyon alanında gelişim gösterdi. İçeri çekilebilir kapılar, otomobilin benzersiz tasarımını ortaya koyan bir özellik olmuştur.

1989.

BMW 8 SERİSİ.

1989.

BMW 8 SERİSİ.

Çeviklik, sportiflik ve konforu bir araya getiren birinci sınıf teknolojiye sahip BMW 8 Serisi, premium coupé segmentinde güçlü bir duruş sergiledi. Coupé, 12 silindirli güçlü bir motorla piyasaya sürüldü. 1992’de üretilen 850 CSi, bu serinin en güçlü modeli ve 380 beygir gücüne sahipti.

1991.

ELEKTROMOBİLİTE.

1991.

ELEKTROMOBİLİTE.

Elektromobiliteye giden yolda büyük bir adım: tamamen elektrikle çalışan ve tamamen BMW tarafından üretilmiş bir otomobil olan E1, markanın 1990’lı yıllarda enerji tasarrufu alanındaki teknik liderliğinin bir göstergesiydi. Elektromobilite alanında geliştirme faaliyetleri günümüzde de devam ediyor.

1995.

AMERİKA’DA ÜRETİM.

1995.

AMERİKA’DA ÜRETİM.

BMW Z3, Atlas Okyanusu'nun diğer tarafındaki Spartanburg’da üretilen ilk BMW modeli. Piyasaya sunulmasından önce bile Z3, çarpıcı tasarımıyla büyük heyecan uyandırmış ve bir James Bond serisi olan “GoldenEye” filminde yer almıştır.

1999.

BMW, LE MANS YARIŞLARINI KAZANIYOR.

1999.

BMW, LE MANS YARIŞLARINI KAZANIYOR.

İlk defa, bir BMW fabrika ekibi Le Mans 24 Saat yarışlarında birinciliği elde etti.

1999.

YENİ BİR SEGMENT.

1999.

YENİ BİR SEGMENT.

BMW, Detroit Otomobil Fuarı'nda yeni bir model sunarak büyük bir heyecan yaratıyor: BMW X5, sportif arazi araçlarında yeni bir segmentin temellerini atıyor. Dört çekerli BMW X5, her türlü araziyle mükemmel şekilde başa çıkacak biçimde donatılmıştır.

2004.

REKOR KIRAN OTOMOBİL H2R.

2004.

REKOR KIRAN OTOMOBİL H2R.

Bu test aracı yalnızca hidrojen ile çalışıyor. Fosil yakıtlara bir alternatif arayan BMW, 232 beygir gücü ile 301.95 km/s maksimum hıza ulaşan ve bu sayede ilk günden beri çeşitli hız rekorlarını kırmış olan ilk temiz aracı üretmiştir.

2004.

BMW 1 SERİSİ.

2004.

BMW 1 SERİSİ.

BMW 1 Serisi, kompakt bir segment açısından markanın tüm özelliklerini mükemmel bir biçimde bünyesinde barındırıyor: Rakipsiz bir dinamik performans ve çevikliğe sahip olan arkadan çekişli tipik BMW motoru, 6 silindirin yanı sıra bir dizi güvenlik ekipmanı ve konfor tertibatı sayesinde arzuladığınız her şeyi size sunuyor.

2006.

BMW HYDROGEN 7.

2006.

BMW HYDROGEN 7.

Bu alanda öncü olan BMW, 1980’lerden bu yana hidrojen yanma motorları üzerine araştırmalar yapıyor. Bu araştırmaların sonucunda, hidrojenle çalışan sınırlı sayıdaki ilk lüks sedan olan BMW Hydrogen 7 ortaya çıktı. Birinci sınıf bir otomobile yaraşır bir performans sergileyen yanmalı motorun çevreye zararlı emisyon düzeyi de yok denecek kadar azdı.

2009.

BMW X5 M.

2009.

BMW X5 M.

Esneklik ve üstün yol tutuşunun mükemmel bir birleşimi. BMW X5 M, ferahlık, konfor ve tipik BMW M sportifliğinin şık bir birleşimi ile değişmez sportif arazi aracı kavramını yeniden tanımlıyor.

2010.

BMW CONNECTED DRIVE.

2010.

BMW CONNECTED DRIVE.

BMW ConnectedDrive ile BMW, araç içerisinde sınırsız İnternet kullanımı sağlayan ilk otomobil üreticisi olmuştur. Bu sayede BMW, bir kez daha araç içi çevrimiçi hizmetler konusunda öncü olmuştur.

2011.

“VISION CONNECTED DRIVE”.

2011.

“VISION CONNECTED DRIVE”.

BMW, ilk kez Cenevre’deki Uluslararası Otomobil Fuarında “Vision Connected Drive” çalışmasıyla geleceğin otomobil fikrini gözler önüne sermiştir. Otomobillerin akıllı bir biçimde birbirleriyle bağlantı kurduğu, son derece yüksek bir konfor ve güvenlik düzeyi sunan muhteşem bir gelecek.

2011.

BMW i8 CONCEPT.

2011.

BMW i8 CONCEPT.

BMW i8 Concept - Düşük yakıt tüketimi ile kullanışlı bir şehir otomobili, fakat bir spor otomobil kadar da hızlı. Yıllardır otomobillerinde özellikle yüksek verimlilik düzeylerine ulaşmaya çalışan BMW tarafından piyasaya sürülen BMW i8 Concept, heyecan verici bir sürüş keyfine sahip sürdürülebilir otomobillere doğru atılmış büyük bir adım.

2013.

BMW i3.

2013.

BMW i3.

Çevreye duyarlı, çevik, bugünün ve geleceğin kentsel mobilite gereksinimleri için mükemmel biçimde tasarlanmış olan BMW i3, otomobillerin geleceğini yeniden tanımlıyor. BMW EfficientDynamics teknolojisinin bir parçası olarak tasarlanan yenilikçi eDrive çekiş fonksiyonu, emisyonsuz ve sessiz bir sürüş deneyimi sunuyor.

2013.

BMW 4 SERİSİ.

2013.

BMW 4 SERİSİ.

Nefes kesen sportif bir estetik: BMW 4 Serisi Coupé, BMW 4 Serisinin ilk otomobili. 2014 yılında BMW 4 Serisi Cabrio ve BMW 4 Serisi Gran Coupé, yeni üretilen serinin tamamlayıcısı olmuştur.

2014.

THE BMW i8.

2014.

THE BMW i8.

Spor otomobilin görünümünün ve nefes kesici performansının yanı sıra, küçük bir otomobilin yakıt tüketimine ve emisyonuna sahip bir hibrit araç olan BMW i8’in seri üretimi ile araç gelişimi en üst düzeye ulaşmıştır. Ve tabi verimlilik ile dinamikler arasındaki belirgin tezat da ortadan kalkmıştır.

2014.

İLK BMW KOMPAKT YÜK OTOMOBİLİ.

2014.

İLK BMW KOMPAKT VAN'I.

BMW’nin çok yönlü kullanışlılığı ve çevikliği, BMW’nin ilk kompakt van'ı olan BMW 2 Serisi Active Tourer’da bir araya geliyor. Ürürün geliştiriciler ve mühendisler tarafından BMW için tanımlanan bu segment, kullanışlılık ve sürüş dinamiği arasında mükemmel bir dengeye sahip.

2015.

BMW 7 SERİSİ.

2015.

BMW 7 SERİSİ.

BMW Grubu, otomotivin geleceğini oluşturma konusunda uzun bir geçmişe sahip. BMW 7 Serisi ile ezber bozan yenilikler, örnek olacak nitelikte bir konfor ve çağdaş tasarımının yanı sıra, etkileyici ve son derece etkili dinamikleri sayesinde, yarının konforunu bugünden üretiyoruz.

2016.

GELECEK 100 YIL.

2016.

GELECEK 100 YIL.

BMW Grubu, 2016’da GELECEK 100 YIL sloganı altında kurumsal yıldönümünü kutladı. Kendini daima ileriye dönük ve öncü bir marka olarak tanımlayan şirket, gücünü mobiliteye hayranlık duyan olağanüstü bir ekipten alıyor. Geleceğin ulaşımını keşfedin.

2017.

BMW 5 SERİSİ.

2017.

BMW 5 SERİSİ.

Modern sedan otomobil, BMW 5 Serisi'nde vücut buluyor. Dinamik ve zarif görüntüsü sayesinde, sınıfının tüm beklentilerini karşılıyor: estetik bir çeviklik ve en gelişmiş teknolojiye sahip sürüş keyfi.