
YAŞAYAN BİR MİRAS.
BMW TARİHİNİN DÖNÜM NOKTALARI.
BMW efsanesinin doğuşu, uçak motoru üreten Karl Rapp ve Gustav Otto’nun fabrikalarını birleştirdikleri 7 Mart 1916 tarihine dayanıyor. Bayerische Motoren Werke adıyla başlayan serüvenimiz, bugün motosiklet ve otomobil üretimiyle devam ediyor. Olağanüstü yenilikler, etkileyici teknoloji, güçlü ve tutkulu müşteri ilişkisiyle BMW, 100 yılı aşkın süredir otomotiv tarihine yön veriyor. İnovasyona ve sürdürülebilirliğe verdiğimiz değer, mobilitenin bugününe ışık tutarken geleceğe ilham veriyor.
BMW efsanesinin doğuşu, uçak motoru üreten Karl Rapp ve Gustav Otto’nun fabrikalarını birleştirdikleri 7 Mart 1916 tarihine dayanıyor. Bayerische Motoren Werke adıyla başlayan serüvenimiz, bugün motosiklet ve otomobil üretimiyle devam ediyor. Olağanüstü yenilikler, etkileyici teknoloji, güçlü ve tutkulu müşteri ilişkisiyle BMW, 100 yılı aşkın süredir otomotiv tarihine yön veriyor. İnovasyona ve sürdürülebilirliğe verdiğimiz değer, mobilitenin bugününe ışık tutarken geleceğe ilham veriyor.
1916.

BMW’NİN DOĞUŞU.
Birinci Dünya Savaşı sırasında, BMW bir uçak motoru üreticisi olarak kuruldu. Selef şirketlerden Bayerische Flugzeug-werke AG’nin kuruluş tarihi olan 7 Mart 1916, günümüzde BMW’nin kurulduğu tarih olarak kabul ediliyor. Bavyera’ya özgü beyaz ve mavi renkteki efsanevi BMW logosu, 1917’de marka olarak tescillendi. Markanın ilk faaliyetlerine işaret eden pervane simgesi, 1920’lerde ortaya çıktı.
1923.

R32 – BMW FELSEFESİ VÜCUT BULUYOR.
Varlığını sürdürmeyi hedefleyen BMW, hala günümüzdeki ana faaliyetlerinden biri olan motosiklet üretimine başladı. Marka felsefesini bünyesinde barındıran R32, Berlin Otomobil Fuarı'ndaki çıkışıyla büyük bir hayranlık uyandırmıştır. Zarafetin ve sportifliğin bir simgesi olan bu motosiklet, neredeyse bir asırdır BMW’nin alamet-i farikası olmayı sürdürmektedir.
1929.

BMW SEMBOLÜNÜ TAŞIYAN İLK OTOMOBİL.
Kasım 1928’de BMW, fabrikada Dixi 3/15 PS’yi yeni üretmeye başlamış olan ve Austin Seven’ın lisanslı bir kopyası olan Eisenacher Fahrzeugfabrik’i devraldı. Mart 1929 itibariyle bir takım teknik gelişmeler sonucunda Dixi, BMW 3/15 PS DA2 halini aldı. BMW simgesini taşıyan ilk araç olan bu otomobil, şirketin otomobil sektöründeki geçmişinin başlangıcı olmuştur.
1933.

1936.

SPOR ARABA EFSANESİNİN DOĞUŞU.
328 ile BMW, 1930’ların en güzel spor otomobillerinden birini piyasaya sürdü. Yüksek motor performansının yanı sıra mükemmel yol tutuşu sayesinde 328, pek çok spor otomobil tutkununun hayranlığını kazandı. 328, çok kısa bir süre içerisinde Avrupa çapındaki yarış pistlerinde zafer kazandı. BMW 328, günümüze kadar otomobil tarihinde bir efsane olarak yer etti.
1955.

BMW ISETTA.
İlk kez Mayıs ayında gün yüzüne çıkan ünlü “Knutschkugel” BMW Isetta 250 ve 300, 1950’lerin en çok satan BMW’si olarak akıllarda yer etmiştir. Zamanın ulaşım ihtiyaçlarını karşılayan 12 ya da 13 beygir gücüne sahip Isetta, Almanya’nın savaş sonrası yeniden yapılanmasının bir simgesi olarak görülüyordu.
1972.

BMW 5 SERİSİ.
BMW 5 Serisi, orta sınıfa yeni standartlar getirmiştir. Zarafet, konfor, dinamizm ve sürüş zevkiyle nitelendirilen bu seçkin model, günümüzde hala süregelen bir başarı öyküsüne sahip. BMW 5 Serisi, geçerliliğini bugüne dek korumuş olan yeni bir model sınıflandırma yapısı kazandırmıştır.
1972.

DİNAMİK ZARAFET.
Fransız tasarımcı Paul Bracq’ın bir eseri olan BMW 6 Serisi, dinamik performans ve zarafeti çok özel bir biçimde bir araya getiriyor. Bu otomobil, daha önce neredeyse hiçbir otomobilin başaramadığı bir biçimde, uzun mesafe yolculuğuna uygunluğu zarafet ve sürüş dinamikleri ile birleştirmeyi başarmıştır. 13 yıllık üretim dönemi, bu serinin yoğun popülaritesinin de bir göstergesi olmuştur.
1972.

İLK M OTOMOBİL.
Tasarımını Giorgetto Giugiaro’nun yaptığı BMW M1, üst düzey bir spor otomobili temsil ediyor. BMW M1, seçkin otomobillerden hoşlananlar için sınırlı sayıda üretilmişti. Diğer 44 yarış versiyonu, saatte 310 km gibi yüksek bir hıza ulaşabiliyordu. 1979’da bu otomobiller için Procar Serisi adında özel bir yarış serisi oluşturuldu.
1977.

SUPREME – BMW 7 SERİSİ.
Mayıs 1977’de piyasaya çıkan ve serinin fikir babası olan BMW 7 Serisi, birinci sınıf BMW otomobilleri açısından yeni bir çağın başlangıcı oldu. Bu sedan, şık tasarımı teknik inovasyon ile bir araya getirmiştir: BMW 7 Serisi, standart olarak tam teşekküllü elektronik bir ABS’ye sahip ilk otomobil oldu. 252 beygir gücünde 6 silindirli turbo motora sahip BMW 745i, ilk serinin öncüsü olmuştur.
1983-85-86

1983.

KONSEPTTEN GERÇEKLİĞE.
Başlangıçta sadece bir konsept aracı olan BMW Z1, nihayetinde 8000 adetlik bir üretim hacmine ulaştı. Zamanının öncüsü olan bu otomobil, aerodinamik ve süspansiyon alanında gelişim gösterdi. İçeri çekilebilir kapılar, otomobilin benzersiz tasarımını ortaya koyan bir özellik olmuştur.
1989.

BMW 8 SERİSİ.
Çeviklik, sportiflik ve konforu bir araya getiren birinci sınıf teknolojiye sahip BMW 8 Serisi, premium coupé segmentinde güçlü bir duruş sergiledi. Coupé, 12 silindirli güçlü bir motorla piyasaya sürüldü. 1992’de üretilen 850 CSi, bu serinin en güçlü modeli ve 380 beygir gücüne sahipti.
1991.

ELEKTROMOBİLİTE.
Elektromobiliteye giden yolda büyük bir adım: tamamen elektrikle çalışan ve tamamen BMW tarafından üretilmiş bir otomobil olan E1, markanın 1990’lı yıllarda enerji tasarrufu alanındaki teknik liderliğinin bir göstergesiydi. Elektromobilite alanında geliştirme faaliyetleri günümüzde de devam ediyor.
2004.

BMW 1 SERİSİ.
BMW 1 Serisi, kompakt bir segment açısından markanın tüm özelliklerini mükemmel bir biçimde bünyesinde barındırıyor: Rakipsiz bir dinamik performans ve çevikliğe sahip olan arkadan çekişli tipik BMW motoru, 6 silindirin yanı sıra bir dizi güvenlik ekipmanı ve konfor tertibatı sayesinde arzuladığınız her şeyi size sunuyor.
2006.

BMW HYDROGEN 7.
Bu alanda öncü olan BMW, 1980’lerden bu yana hidrojen yanma motorları üzerine araştırmalar yapıyor. Bu araştırmaların sonucunda, hidrojenle çalışan sınırlı sayıdaki ilk lüks sedan olan BMW Hydrogen 7 ortaya çıktı. Birinci sınıf bir otomobile yaraşır bir performans sergileyen yanmalı motorun çevreye zararlı emisyon düzeyi de yok denecek kadar azdı.
2011.

“VISION CONNECTED DRIVE”.
BMW, ilk kez Cenevre’deki Uluslararası Otomobil Fuarında “Vision Connected Drive” çalışmasıyla geleceğin otomobil fikrini gözler önüne sermiştir. Otomobillerin akıllı bir biçimde birbirleriyle bağlantı kurduğu, son derece yüksek bir konfor ve güvenlik düzeyi sunan muhteşem bir gelecek.
2011.

BMW i8 CONCEPT.
BMW i8 Concept - Düşük yakıt tüketimi ile kullanışlı bir şehir otomobili, fakat bir spor otomobil kadar da hızlı. Yıllardır otomobillerinde özellikle yüksek verimlilik düzeylerine ulaşmaya çalışan BMW tarafından piyasaya sürülen BMW i8 Concept, heyecan verici bir sürüş keyfine sahip sürdürülebilir otomobillere doğru atılmış büyük bir adım.
2013.

BMW i3.
Çevreye duyarlı, çevik, bugünün ve geleceğin kentsel mobilite gereksinimleri için mükemmel biçimde tasarlanmış olan BMW i3, otomobillerin geleceğini yeniden tanımlıyor. BMW EfficientDynamics teknolojisinin bir parçası olarak tasarlanan yenilikçi eDrive çekiş fonksiyonu, emisyonsuz ve sessiz bir sürüş deneyimi sunuyor.
2014.

THE BMW i8.
Spor otomobilin görünümünün ve nefes kesici performansının yanı sıra, küçük bir otomobilin yakıt tüketimine ve emisyonuna sahip bir hibrit araç olan BMW i8’in seri üretimi ile araç gelişimi en üst düzeye ulaşmıştır. Ve tabi verimlilik ile dinamikler arasındaki belirgin tezat da ortadan kalkmıştır.
2014.
