BMW i

BMW i sürdürülebilir mobilite açısından kapsamlı ve çığır açan bir konsepttir. Vizyon sahibi elektrikli otomobiller ve mobilite hizmetleri, ilham veren tasarım ve sürdürülebilirlik kavramı ile ön plana çıkan yeni premium anlayışını temsil eder. Yenilikçi otomobilleriyle heyecan yaratan tamamen elektrikli BMW i3, şehir içi kullanıma uygun baştan sona sürdürülebilir özellikte tasarlanmış, yerel ölçekte emisyonsuz bir otomobildir.

Elektrikli ve heyecan verici eDrive özelliğine sahip BMW i3'ün her detayı, her özelliği, kısaca her şeyi canlı bir şehir hayatını tamamlayıcı şekilde tasarlanır. Tamamen emisyonsuz motoruyla BMW i3, belirli otomobiller için kısıtlamaların uygulandığı, bir otomobile en çok ihtiyaç duyulan şehir merkezlerinde mobiliteyi garanti eder. Ekolojik bir açıdan bakıldığında, BMW i3 düşük hızlardan veya tamamen hareketsiz halden başlayarak nefes kesen hızlanma özelliği ile sizi etkiler, kullanıma bağlı olarak 335 kilometreye ve günlük kullanımda ise 260 kilometreye kadar menzil sunan yüksek gerilimli batarya (lityum iyon yüksek gerilimli batarya) ile şehrin en yoğun alanlarında bile tüm varış noktalarını destekler. Menzil konusunda endişe duymadan, konforlu uzun yolculukları mümkün kılar.

Tamamen elektrikli Yeni BMW iX3, emisyonsuz sürüş keyfinde yeni bir dönemin habercisi. İki dünyanın en iyilerini bir araya getiren tamamen elektrikli ilk BMW SAV’ını keşfedin: BMW X3'ün sürüş dinamikleri ve üstün kalitesi ile beşinci nesil BMW eDrive teknolojisinin yüksek performansı ve verimliliği bir arada. Tamamen elektrikli ve tamamen yeni: BMW iX3 ile e-mobilitenin geleceğini keşfedin.

Devamı
BMW i Serisi, BMW elektrikli otomobillerin kumsal üzerinde yan çaprazdan kuş bakışı görünümü

BMW i SERİSİ’NİN KISA GEÇMİŞİ.

Bizimle birlikte BMW i elektrikli otomobillerin tarihinde bir yolculuğa çıkarak çok yönlü BMW i modellerini tanıyın. Yeni fikirler ve teknolojiler geliştirerek geleceği bugünden şekillendiren dünyamız hakkında bilgi edinin.

Devamı

BMW i SERİSİ’NİN KISA GEÇMİŞİ.

BMW i4.

The first all-electric Gran Coupé of the BMW 4 series sets new standards. Extraordinary performance is combined with excellent comfort and emission-free local driving.

Devamı

THE FIRST GENERATION (G26 BEV).

BMW i Series BMW i4 G26 first generation three-quarter front view driving

Tamamen elektrikli BMW i4 eDrive40 ve BMW i4 M50 Gran Coupé modellerinin çarpıcı ve üstün özellikleriyle tanışın. Dinamik görünümlü çekik farlar, arka çamurluk davlumbazları ve otomobilin arkasına doğru yükselen arka yan camlar, dört kapılı otomobilin etkileyici karakterini ön plana çıkarıyor.

Elektrikli bir motordan 544 bg** (400 kW**) gibi üstün bir güç sunabilen bu otomobil, tüm hız aralığında kullanılabilen maksimum torku sayesinde benzersiz sürüş dinamikleri ortaya koyuyor. BMW i4, yol üzerinde akıcı bir şekilde süzülürken otomobilin içindeki yolcular neredeyse tamamen sessiz bir sürüşün keyfini çıkarıyor. Bunlara ek olarak titizlikle tasarlanmış yürüyen aksam ve direksiyon mekanizması, daima mümkün olan en iyi kontrolü sağlıyor. Gelişmiş ağırlık dağılımının yanı sıra süspansiyon ve sürüş bileşenlerinin etkileşimi otomobilin karakterinde belirleyici rollere sahip. 590* kilometreye varan menzil (BMW i4 eDrive40 WLTP*), bu elektrikli otomobili son derece çok yönlü ve günlük kullanım için ideal bir yol arkadaşı haline getiriyor.

Üretim dönemi: 2021’in sonundan itibaren

Motorlar**: Elektrikli motor (250 – 400 kW, 340 – 544 bg)

Menzil: 416 – 590 kilometre (WLTP*)

*WLTP ve NEDC test yöntemlerine ilişkin daha fazla bilgi almak isterseniz www.bmw.de/wltp adresi ziyaret edebilirsiniz.

**Bu rakamlar tahmini değerlerdir ve henüz resmi olarak teyit edilmemişlerdir.

BMW i4.

BMW 4 Serisi’nin tamamen elektrikli ilk Gran Coupé modeli yeni standartlar ortaya koyarak olağanüstü performansı, mükemmel konfor ve yerel emisyonsuz sürüş ile birleştiriyor.

Devamı

BİRİNCİ NESİL (G26 BEV).

BMW i Serisi, BMW i4 G26, birinci neslin sürüş esnasında ön çaprazdan görünümü

Tamamen elektrikli BMW i4’ü tanımlamak için etkileyici ve kendinden emin sıfatlarını kullanabiliriz. Dinamik görünümlü çekik farlar, arka çamurluk davlumbazları ve otomobilin arkasına doğru yükselen arka yan camlar, dört kapılı otomobilin etkileyici karakterini ön plana çıkarıyor.

Elektrikli bir motordan 544 bg** (400 kW**) gibi üstün bir güç sunabilen bu otomobil, tüm hız aralığında kullanılabilen maksimum torku sayesinde benzersiz sürüş dinamikleri ortaya koyuyor. BMW i4, yol üzerinde akıcı bir şekilde süzülürken otomobilin içindeki yolcular neredeyse tamamen sessiz bir sürüşün keyfini çıkarıyor. Bunlara ek olarak titizlikle tasarlanmış yürüyen aksam ve direksiyon mekanizması, daima mümkün olan en iyi kontrolü sağlıyor. Gelişmiş ağırlık dağılımının yanı sıra süspansiyon ve sürüş bileşenlerinin etkileşimi otomobilin karakterinde belirleyici rollere sahip. 591* kilometreye varan menzil (BMW i4 eDrive40 WLTP*), bu elektrikli otomobili son derece çok yönlü ve günlük kullanım için ideal bir yol arkadaşı haline getiriyor.

Üretim dönemi: 2021’in sonundan itibaren

Motorlar**: Elektrikli motor (250 – 400 kW, 340 – 544 bg)

Menzil: 493 – 591 kilometre (WLTP*)

*WLTP ve NEDC test yöntemlerine ilişkin daha fazla bilgi almak isterseniz www.bmw.de/wltp adresi ziyaret edebilirsiniz.

**Bu rakamlar tahmini değerlerdir ve henüz resmi olarak teyit edilmemişlerdir.

BMW i8.

2009 yılında Almanya’da gerçekleştirilen Uluslararası Otomobil Fuarında (IAA), BMW Vision Efficient Dynamic konsept otomobil ailesinin bir üyesi olarak tanıtılan ve üretilen ilk plug-in hybrid spor otomobil unvanını taşıyan BMW i8, sürdürülebilirliği benzersiz ve kendinden emin bir tasarımın yanı sıra olağanüstü sürüş performansı ile birleştiriyor.

Devamı

BİRİNCİ NESİL (i12, i15).

BMW i Serisi, BMW i8 I12 I15, birinci neslin yol üzerinde yan çaprazdan görünümü

Küçük bir otomobilin yakıt tüketimini spor otomobil performansıyla birleştiren BMW i8, hybrid motoru sayesinde eksiksiz bir profil çiziyor. Önden çekişli elektrikli sürüş sistemi ile 120 km/sa hıza ulaşabilen bu Coupé modelinin arka aksı gücünü üç silindirli TwinPower Turbo motordan alıyor. Başlangıçta 362 bg (266 kW) kapasite sağlayan sistem 2018’den bu yana 374 bg (275 kW) ile sunuluyor ve her iki dünyanın en iyi özelliklerini bir araya getiren sürüş dinamiklerine olanak tanıyor. Bu öncü otomobil, aynı zamanda opsiyonel olarak lazer ışıklı farlarla sunulan ilk üretim modeli olma özelliğiyle öne çıkıyor. 20.500 adetten fazla üretilen BMW i8, 2018 yılından itibaren Roadster seçeneğiyle de sunuluyor.

Üretim dönemi: 2013 – 2020

Motorlar: 1,5 litre hybrid sistem (170 kW, 231 bg), 3 silindirli + elektrikli motor (131 – 143 bg, 96 – 105 kW), ortalama performans 362 – 374 bg, 266 – 275 kW
Uzunluk/genişlik/yükseklik: 4.689 mm/1.942 mm/1.289 – 1.291 mm

Menzil (elektrikli): 37 – 55 kilometre (NEDC*)

*WLTP ve NEDC test yöntemlerine ilişkin daha fazla bilgi almak isterseniz www.bmw.de/wltp adresi ziyaret edebilirsiniz.

BMW iX3.

Tamamen elektrikli ilk BMW SAV ile BMW, geleceğin teknolojisini kanıtlanmış ve modern otomotiv konseptleriyle birleştiriyor ve akıllı şarj seçeneklerini, üstün sürüş dinamiklerinin yanı sıra sade ve güçlü hatlara sahip bir tasarımla harmanlıyor.

Devamı

TAMAMEN ELEKTRİKLİ İLK NESİL (G08 BEV).

BMW i Serisi, BMW iX3 G08, birinci neslin sürüş esnasında ön çaprazdan görünümü

Elektrikli sisteme sahip BMW X3, showroom’lardaki yerini 2021 yılında aldı. Elektrikli otomobilin dış tasarımı, benzersiz BMW i Böbrek Izgara sayesinde ilk bakışta kolayca fark ediliyor. Otomobilin iç tasarımı ise mavi renkli başlatma düğmesi ve varsayılan olarak BMW i mavisiyle sunulan standart ortam aydınlatması gibi kendine has özelliklerle öne çıkıyor.

Otomobilde yine aynı ölçüde yenilikçi ve modern teknolojiler kullanılıyor. 286 bg (210 kW) motor, BMW’ye özgü dinamik yol tutuşunu ortaya koyarken nadir toprak elementlerinin kullanılmadığı tahrik sistemi ile daha sürdürülebilir bir yaklaşım sunuluyor. Arzu edilen konfor düzeyine bağlı olarak dört ayardan birine ayarlanabilen enerji geri kazanımı seviyesi, 461 kilometreye varan menzile (WLTP*) katkıda bulunuyor. Batarya, yolculuk sırasında yüksek güçlü şarj istasyonları kullanılarak yaklaşık 34 dakika içerisinde yüzde 80 düzeyine kadar şarj edilebiliyor.

Üretim dönemi: 2020 - günümüz

Motorlar: Elektrikli motor (210 kW, 286 bg)

Uzunluk/genişlik/yükseklik: 4.734 mm/1.891 mm/1.668 mm

Menzil: 461 kilometre (WLTP*)

*WLTP ve NEDC test yöntemlerine ilişkin daha fazla bilgi almak isterseniz www.bmw.de/wltp adresi ziyaret edebilirsiniz.

BMW iX.

BMW’nin tamamen elektrikli ilk dört çeker SAV modeli olan BMW iX, en son motor teknolojisi sayesinde lüks, rafine ve minimal bir anlayış ortaya koyuyor. Maksimum konforu monolit tasarım ve benzersiz bir ferahlık duygusuyla birleştiren model, yeni neslin otomobili olduğunu kanıtlıyor.

Devamı

BİRİNCİ NESİL (i20).

BMW i Serisi, BMW iX I20, birinci neslin sürüş esnasında ön çaprazdan görünümü

BMW iX’in minimal ancak karakteristik hatlarla ön plana çıkan sade tarzı, kusursuz şekilde entegre edilmiş öncü bir ruha sahip detaylar ile tamamlanıyor. Ayrıca, otomobilin T biçimini andıran ön yüzünde BMW tarafından üretilen en ince far şeritleri kendinden emin bir görünüme sahip çiftli Böbrek Izgara ile kombine ediliyor. Gömme kapı kolları, çerçevesiz kapılar ve çamurluk davlumbazlarının dikdörtgen biçimli geniş hatları, modern ve kendinden emin bir hava yaratmak için bir araya geliyor.

BMW iX, aynı zamanda iki adet güçlü elektrikli motoru ve BMW xDrive elektrikli dört çeker sistemi ile teknik açıdan da oldukça etkileyici bir profil sunuyor. Bu bağlamda, 372 - 425 kilometrelik menzile (WLTP*) sahip BMW iX xDrive40 versiyonu, totalde 326 bg’nin (240 kW) üzerinde bir güç üretiyor. 523 bg’nin (385 kW) üzerinde güç üreten ve 630 kilometreye varan biz menzile (WLTP*) sahip olan BMW iX xDrive50 ile sürüş deneyimi çok daha üst bir noktaya taşınıyor. Otomobil, hızlı şarj istasyonları (IONITY Yüksek Güçlü Şarj İstasyonları) kullanılarak 40 dakikadan kısa süre içerisinde tam menzile ulaşabiliyor.

Yürüyen aksam ve motor sistemine eşlik eden yeni iDrive ve kapsamlı asistan sistemleri, geleceğe yönelik sinyaller veren olağanüstü bir sürüş deneyimi yaratarak bu premium SAV modelini teknik ilerleme, hassasiyet ve lüks açısından bambaşka bir yerde konumlandırıyor.

Üretim dönemi: 2021’in sonundan itibaren

Motorlar: Elektrikli motor (326 – 523 bg, 240 – 385 kW)

Menzil: 372 – 630 kilometre (WLTP*)

*WLTP ve NEDC test yöntemlerine ilişkin daha fazla bilgi almak isterseniz www.bmw.de/wltp adresi ziyaret edebilirsiniz.

BMW i Serisi, BMW Yetkili Satıcısının önünde duran BMW otomobiller

BMW ONAYLI İKİNCİ EL OTOMOBİLLER.

BMW i Serisi, BMW i4 M50, yol üzerinde sürüş esnasında ön çaprazdan görünüm

BMW i4 M50

Enerji tüketimi ve elektrikli menzil.

  • BMW i4 eDrive40(1):
    Enerji tüketimi (kWsa/100 km): 19,1–16,1
    Şehir içi elektrikli menzil (km): 590–493

    BMW i4 M50(1):
    Enerji tüketimi (kWsa/100 km): 22,5–18
    Şehir içi elektrikli menzil (km): 521–416

    BMW iX3:
    Enerji tüketimi (kWsa/100 km): 18,9–18,5
    Şehir içi elektrikli menzil (km): 461 km’ye kadar

    BMW iX:
    Enerji tüketimi (kWsa/100 km): 23,0–19,4
    Şehir içi elektrikli menzil (km): 630–327

    (1) işaretli otomobillere ait değerler geçicidir.

    Güç tüketimi ve elektrikli menzil konusunda resmi veriler zorunlu ölçüm yöntemine uygun olarak belirlenmiştir ve tip onayı sırasında geçerli olan (EU) 715/2007 sayılı AB Yönetmeliği ile uyumludur. Menzil değerleri için WLTP uyarınca verilen rakamlar tüm opsiyonel donanımları göz önünde bulundurmaktadır. Yeni tip onayı 01.01.2021 tarihinden itibaren yapılan otomobiller için resmi veriler artık NEDC’ye göre değil, yalnızca WLTP’ye göre sunulmaktadır. WLTP ve NEDC ölçüm yöntemleri hakkında daha fazla bilgi için www.bmw.de/wltp adresine bakabilirsiniz.