DAHA FAZLA ÇEVİKLİK, DAHA AZ SÜRTÜNME.

Aerodinamikler

DAHA FAZLA ÇEVİKLİK, DAHA AZ SÜRTÜNME.

Aerodinamikler

Parlak fikirlerin ille de karmaşık olması gerekmez; hava kapakçığı kontrolü, aktif arka spoiler veya ön rüzgarlıktaki Hava Perdesi gibi özel amaçlı aerodinamik önlemler sayesinde BMW'niz ideal bir sürtünme katsayısına sahip olabilir. Bunun verimlilik ve sürüş dengesi üzerinde olumlu etkisi vardır, ayrıca iç tasarımdaki ses düzeyini düşürür.

DAHA FAZLA ÇEVİKLİK, DAHA AZ SÜRTÜNME.Aerodinamikler

Parlak fikirlerin ille de karmaşık olması gerekmez; hava kapakçığı kontrolü, aktif arka spoiler veya ön rüzgarlıktaki Hava Perdesi gibi özel amaçlı aerodinamik önlemler sayesinde BMW'niz ideal bir sürtünme katsayısına sahip olabilir. Bunun verimlilik ve sürüş dengesi üzerinde olumlu etkisi vardır, ayrıca iç tasarımdaki ses düzeyini düşürür.

AKTİF HAVA AKIŞLI BÖBREK IZGARALARI.

Aktif hava akışı özellikli Böbrek Izgaraları motorun, frenlerin ve diğer bileşenlerin ne zaman havaya ihtiyaç duyduğunu bilir ve hava kapakçıklarını otomatik olarak açar. Daha fazla hava girişi gerekmiyorsa, kapakçıkları geri kapatır. Bu durum aerodinamikleri iyileştirir ve yakıt tüketimini düşürür.

HAVA PERDESİ.

Siz otomobilinizin hakimiyetini sağlarken, Hava Perdesi de hava akımını kontrol eder. Çünkü hava perdesi gövdenin hava direncini inanılmaz derecede kolay ve oldukça etkin şekilde azaltır. Daralan kanallar hava akımını hızlandırıp, tekerleklere yönlendirir. Bu da tekerlek yuvalarındaki hava türbülansını azaltır ve gövdeden kaynaklanan sürtünmeyi ve yakıt tüketimi ile CO2 emisyonunu düşürür.

HAVALANDIRMA TERTİBATI.

Hızlanıyorsunuz, giderek daha hızlı seyrediyorsunuz. Buna rağmen herhangi bir hava direnci hissetmiyorsunuz. Bunun nedeni Havalandırma Tertibatının havayı ön tekerleklere yönlendirmesidir. Çamurluklardaki türbülansı ve hava girdaplarını azaltır. Yakıt tüketimi ve CO2 emisyonu azalır.

AKTİF ARKA SPOİLER.

Hız arttıkça, otomobilin gövdesinde hareket eden kuvvetlerde artış meydana gelir. Saatte 110 km'lik bir hızda, aktif arka spoiler otomatik olarak uzar. Sürtünme azalır, yol tutuşu optimize edilir, arka akslardaki kaldırma kuvveti azalır. Ayrıca, yakıt tüketimi ve dolayısıyla CO2 emisyonu düşer. Saatte 70 km'lik bir hızda, arka spoiler otomatik olarak katlanır.

HAVA KANADI.

Hava Kanadı, hava akışını ayıran C sütununun sivri kenarlı uzantısı olup, otomobilin arkasındaki anaforu azaltır. Böylece arkadaki aerodinamik sürtünmeyi dolayısıyla yakıt tüketimini ve CO2 emisyonunu azaltır.

AERO JANTLAR.

Rüzgara karşı doğal uyum sağlayan Türbin kollu, akış açısından optimize edilmiş aero jantlar, hava akışını otomobilin yan taraflarına doğru yönlendirir ve böylelikle otomobilin aerodinamiğini artırır.

BMW i8’İN AERODİNAMİKLERİ.

Aerodinamik gövde, göz alıcı konik biçim, düşük ağırlık; BMW i8 safkan bir spor otomobil olarak karakterini açık bir şekilde gözler önüne serer. Aerodinamik olarak optimize edilmiş biz dizi özellik maksimum dinamikleri sağlarken, aynı zamanda optimum verimlilik sunar. Bunun bir örneği katmanlama tasarım prensipleriyle oluşturulan ve hava akışının geçtiği hava kanalları şeklinde üretilen LED arka stoplarda görülebilir.

Ortalama yakıt tüketimi (l/100km): 2,1
ortalama CO2 emisyonu (g/km): 49
kWh/100km cinsinden ortalama elektrik tüketimi: 11,9

Yakıt tüketimi ve CO2 emisyonu.

  • Yeni otomobiller için resmi yakıt tüketimi ve resmi belirli CO2 emisyonu ile ilgili bilgileri, satış noktalarımızdan ve DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern, Almanya adresinden edinebileceğiniz "Yeni Binek Otomobil Yakıt Tüketimi ve CO2 Emisyonu Kılavuzu" içerisinde bulabilirsiniz.