Çerezleri kullanmamız için izninizi yönetme aracımız geçici olarak çevrimdışı. Bu nedenle, çerez kullanımına izin vermenizi gerektiren bazı işlevler eksik olabilir.

SOSYAL.
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞİN ODAK NOKTASINI İNSANLAR OLUŞTURUR.
BMW Group’ta sürdürülebilirliğin odak noktası çalışma standartları ve insan hakları vurgusuyla birlikte özellikle sosyal konulara odaklanıyor. Bu noktada ekonomik yaklaşımlarımızın tüm katma değer zincirimiz boyunca kişiler ve sosyal gruplar üzerindeki sonuçlarıyla ilgileniyoruz. Ancak bu içsel bir görünümü de kapsıyor; BMW Group bir işveren olarak sorumluluğunun farkındadır ve bu konuyu sürdürülebilirliğe yönelik çabalarına dahil eder.
BMW GROUP’TA ÇALIŞMA STANDARTLARI VE İNSAN HAKLARININ UYGULANMASI.
DÜNYA GENELİNDE UYGULAMA.

Çevresel ve sosyal kriterlere yönelik uluslararası kabul görmüş kılavuz ilkeler BMW Group’ta tüm katma değer zinciri için ölçüt oluşturuyor.
Bu özellikle şunları etkiliyor:
- Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütünün (OECD) Çok Uluslu Şirketlere Yönelik İlkeleri
- Ticaret ve İnsan Hakları konusunda Birleşmiş Milletler Rehber ilkeleri
- BM Küresel İlkelerinin on prensibi
- ICC Sürdürülebilir Kalkınma için İşbirliği Sözleşmesi içeriği
- Birleşmiş Milletler Çevre Programı (UNEP) Daha Temiz Üretim Deklarasyonu
Bu kurallar çalışan temsilcilerimizin katılımıyla şirket içi kurallara ve prensiplere dönüştürülmüştür ve faaliyetlerimize buna uygun olarak rehberlik eder.
TEDARİK ZİNCİRLERİ.

Otomobil sektörü global tedarik zincirleriyle bütünleşiktir. BMW Group’un tedarikçi ağına yönelik sürdürülebilirlik standardı bu zincirin her bir halkasında insan haklarına uyulmasını gerektirir. Ekolojik ve sosyal sorumluluğumuzu yerine getirmek için satın alma sırasında ve tedarikçi ağında çok aşamalı durum tespiti süreci izliyoruz. BMW Group’un yetkili satıcılar ve ithalatçılara yönelik sözleşmeleri de uyumluluğu ve insan haklarını göz önünde bulundurmayı gerektiriyor.
İŞVEREN OLARAK BMW GROUP.

Çalışan koşulları.
Çalışanlar işlerinin organizasyonunda farklı gereksinimlere sahiptir. Bu nedenle BMW Group aşağıdaki enstrümanlar aracılığıyla kişisel yaratıcı özgürlük alanı sunuyor:
- Esnek çalışma saatleri
- Mobil çalışma
- Ücrette ilgili azalma karşılığında fazladan izin günü
- Dini bayramlarda izin
- Kalıcı ve kalıcı olmayan yarı zamanlı çözümler
2021 yılında bu önlemler, BMW Group’un eğitim tedarikçisi Universum tarafından gerçekleştirilen Dünyanın En Cazip İşverenleri sıralamasında en popüler otomobil üreticisi olarak en üstteki yerini koruyabilmesine katkıda bulundu. (2021 itibarıyla geçerli olmak üzere Dünyanın En Cazip İşverenleri)

Çeşitlilik.
BMW Group, çeşitliliği bir güç olarak görüyor. Çeşitlilik içeren bir işgücü günlük çalışmamıza farklı bakış açıları, deneyimler ve beceriler katarak yenilikçi gücümüzü ve rekabetçiliğimiz pekiştirir. Bu nedenle, çeşitliliğin şirket içinde yapabileceği olumlu katkı konusunda çalışanlar ve yönetim kadrosu arasında farkındalık yaratmak için eğitimler, söyleşiler ve diyalog formatları kullanıyoruz. Ayrıca BMW Group, çalışan gelişiminde çeşitliliği ve fırsat eşitliğini teşvik ediyor. Ayrımcılığa karşı koruma, tüm çalışanlara eşit muamele ve günlük iş hayatında saygı, BMW Group Davranış Kuralları veya İnsan Hakları ve Çalışma Koşullarına ilişkin BMW Group Kuralları gibi örnekler kılavuzlarımızda sıkı sıkıya bağlı olduğumuz ilkelerdir.

Kültürlerarası iletişim.
Altı kıtada farklı lokasyonlarda faaliyet gösteren çok uluslu iş gücüne sahip bir şirket olarak, toplumun bir parçasıyız. Bu nedenle ekolojik, ekonomik ve sosyal sorumluluğumuz ana faaliyet alanımızın da ötesine geçer. Daha iyi yaşam koşulları ve eğitim fırsatlarının yanı sıra kültürlerarası iletişime de bağlıyız. BMW Group bünyesinde 110 farklı ulustan kişiler başarılı bir şekilde bir arada çalışmaktadır. Çok kapsamlı kişisel gelişim, yeterlilik ve eğitim tekliflerinin yanı sıra diyalog biçimleri kültürlerarası iletişimi teşvik etmeyi amaçlar. Üstelik 2011 yılından itibaren Birleşmiş Milletler Medeniyetler İttifakı (UNAOC) ile birlikte uluslararası gerilim ve çatışmalara yapıcı çözümler arayan projeler için düzenli olarak Kültürlerarası İnovasyon Ödülünü sunuyoruz.

Çalışan taahhüdü.
BMW Group'un dünya genelinde birçok çalışanı sosyal ve ekolojik amaçlarla ilgili çalışmalara katılıyor. BMW Group, Sosyal Hafta gibi bir dizi ders ve sınav etkinliği ya da çalışanların yardım projeleri konusunda bilgi alışverişi yapabileceği bir dijital platform olan Sosyal Pazar gibi sosyal sorumluluklara kolay şekilde dahil olmayı destekliyor. Ek olarak birçok çalışan şirket içi ağlara dahildir. Bunlar arasında çeşitli lokasyonlardaki kadın ağları veya LGBTQ+* topluluğunun yararına farklı ülkeleri dahil eden bir girişim olan BMW Group PRIDE yer alıyor. On yıldır özellikle hak eden girişimler BMW Group Sosyal Sorumluluk Ödülüyle onurlandırıldı. Her ödül 10.000€ değerinde ve ilgili yardım projesinin doğrudan yararlanmasını sağlıyor.