Çerezleri kullanmamız için izninizi yönetme aracımız geçici olarak çevrimdışı. Bu nedenle, çerez kullanımına izin vermenizi gerektiren bazı işlevler eksik olabilir.

GELECEK ELEKTRİKLİ, DİJİTAL VE DÖNGÜSEL.
BMW Group için sürdürülebilirlik, kurumsal strateji içerisine sağlam ve sabit bir yere sahip. Aynı zamanda sürdürülebilirlik yönetimi açısından daha fazla ilerleme kat etmek de BMW Group’ta uzun bir geleneğe dayanıyor. İfade edilen amaç, ekolojik, sosyal, ekonomik ve döngüsel ekonomiye de odaklanan, tüm katma değer zincirine yayılmış üç sütuna dayalı bir yaklaşım. Bu plan dahilinde elektrikli araçların geliştirilmesi tek etken olmasa da önemli bir etken. BMW Group için sürdürülebilirlik tedarik zincirinden başlayıp, geliştirme ve üretimden geçerek tüm araçların kullanım aşamasının sona ermesine kadar uzanıyor.
BMW ARAÇ AYAK İZİ.

Değişim şeffaflıkla başlar.
Gelecekteki aracımın çevresel ayak izini nasıl öğrenebilirim? BMW Araç Ayak İzi bunu cevaplıyor. İKLİM ETKİSİ, VERİMLİLİK, DÖNGÜSELLİK, TEDARİK ZİNCİRİ olmak üzere dört temel sürdürülebilirlik kriteri ve kapsamlı bir Alman Teknik Denetim Ajansı tarafından onaylanmış yaşam döngüsü değerlendirmesi (LCA) size kapsamlı bir resim sağlıyor.
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK, BMW GROUP STRATEJİSİNİN KALICI BİR PARÇASIDIR.
KAPSAMLI ÜÇ ANA SÜTUN YAKLAŞIMIMIZ.
BMW Group’un beyan edilen hedefi, tüm katma değer zinciri boyunca, ekolojik, sosyal ve ekonomik olmak üzere sürdürülebilirliğin üç boyutunu da kapsamaktır. Bu üç temel, eylem çerçevesini oluşturur ve birlikte belirlenen amaçlara katkıda bulunur. Hedef ve sonuçlarımızın şeffaflığıyla birlikte bu kapsamlı yaklaşım B2B müşterilerimizle güvene dayalı işbirliğine yönelik bir temel dayanak oluşturur.

Ekolojik.
BMW Group, Paris İklim Sözleşmesi’ne bağlıdır ve en geç 2050’ye kadar net sıfır hedefine ulaşmayı taahhüt eder. Bu taahhüt kurumsal stratejimiz dahilindeki bütünsel 360° sürdürülebilirlik yaklaşımımız içine sabitlenmiş önemli bir parçadır.
Net sıfır yolunda kendimize kısa vade için iddialı ve bilimsel dayanakları olan CO2 hedefleri belirledik. Otomobil başına genel CO2 ayak izimizi 2030 itibarıyla tüm kullanım ömrü dahilinde %40 oranında azaltmayı (2019 seviyelerine kıyasla) hedefliyoruz.

Sosyal.
BMW Group kendisini çalışanlarına ve topluma karşı sosyal sorumluluğu bulunan bir kuruluş ve işveren olarak görmektedir. Bu nedenle çalışanlarına yönelik olarak sağlık, çeşitlilik konularına ve gelişme fırsatları sunmaya büyük önem verir. BMW Group küresel bir oyuncu olarak aynı şekilde topluma karşı sorumluluğunun da bilincindedir.

Ekonomik.
BMW Group ekonomik öneminin farkındadır ve kurumsal yönetimini ticari değerinin sürdürülebilir bir temelde artırılmasına yönelik sorumlu ilkelerle paralel olarak düzenler. Önemli olan, uzun vadede başarı için temel taşı olarak gördüğümüz ve kurumsal kültürümüzü etrafında inşa ettiğimiz ilkelerle uyumdur. Bu yaklaşımla finansal zararlardan ve daha en başından bize duyulan güveni sarsmaktan kaçınmayı amaçlamaktayız. Bunun sonucunda olası riskleri ele alma biçimimiz her zaman geleceği ve şirketimize getireceği sonuçları göz önünde bulundurur.
BMW GROUP RAPORU.
MEVCUT DURUM KONUSUNDA ENTEGRE RAPOR.

BMW Group sürdürülebilirliğin raporlanması konusundaki şeffaflığını ve ölçülebilirliğini kendi sorumluluğu olarak görüyor.
- Entegre tek bir raporu meydana getirmek üzere 2020’den beri yıllık raporumuzu sürdürülebilirlik raporumuzla birleştiriyoruz.
- BMW Group, DAX 40 şirketleri arasında en iyi sürdürülebilirlik raporuna sahip olması nedeniyle 2022 yılında Kamuda Güven Yaratma Ödülünü aldı.
- Bu entegre rapor sürdürülebilirlik alanındaki hedeflerimiz konusunda net bir görünüm sunuyor ve aynı zamanda erişilen yıllık hedefleri gösteriyor.
BMW SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK DEĞERLENDİRMELERİ.
ECOVADIS GİBİ KURULUŞLARDA BMW GROUP’UN YERİ.

BMW Group, harici değerlendirmeleri iş ortaklarına ve müşterilerine objektif değerlendirmeleri sunmanın önemli bir yolu olarak görüyor. Bu sebeple prensip olarak belirli bir konu ya da sorun hakkında belirleyici bir görünüm elde etmek için şirket dışına bilgilendirme yapılması taleplerinin her zaman BMW Group basın bültenlerine ve BMW Group Önemli Müşteri Yöneticilerine yönlendirilmesini istiyoruz.
HİZMETLER.
BMW Group, B2B müşterilerini sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşmaları ve böylelikle araçlarını çok daha verimli ve sürdürülebilir bir şekilde organize edebilmeleri amacıyla desteklemeye yönelik geniş bir yelpazede yer alan araç ve hizmetlere sahiptir. Filo data sistemimiz bunun örneklerinden biridir: Bu sistem BMW veya MINI araç filosu sahipleri için çok sayıda hizmet sunuyor ve çeşitli araç verileri sağlıyor. Filo verileri beş modül halinde sunuluyor ve filo yönetimine yönelik olarak on adetten fazla ilgili uygulamayı kapsıyor. Kilometre ve sözleşme yönetiminden araç durumu ve GPS konumlarının tedariğine kadar çeşitli konuları içeriyor. Servis, bakım ve tüketim de ayrıca dahil edilebilir. Verilere doğrudan web sitesi üzerinden veya esnek bir şekilde bir arayüz (API) ile erişilebiliyor.
SSS.
-
Sürdürülebilirlik BMW Group’ta nasıl güvence altına alınıyor?
BMW Group’un belirlenmiş hedefleri CO2 emisyonunun azaltılması, kaynak verimliliğinin artırılması ile sosyal ve çevresel standartların daha da geliştirilmesine yöneliktir. Bu nedenle 2030’da uygulamaya konacak hedefler Temmuz 2020’de net bir biçimde tanımlandı. Hedef yelpazesi CO2 azaltımı ve döngüsel ekonomi, çevresel ve sosyal standartlar aracılığıyla elektromobilite gibi konulardan sosyal sorumluluğa kadar değişiklik gösteriyor.
BMW Group sürdürülebilirlik konusuna yönelik çepeçevre yaklaşımını çok ciddiye alıyor. Bu nedenle sürdürülebilirliğin üç boyutu (çevre, sosyal sorunlar, sorumlu kurumsal yönetim) tüm projelerde karar verme sürecinde önemli bir etken olarak karşımıza çıkıyor. Bu nedenle tüm şirket içinde özellikle tasarımdan, geliştirme ve üretim ile satışa kadar sürdürülebilirliğe yönelik önlemleri hayata geçiriyoruz. Ayrıca ticari departmanlarımızı farklı faaliyet alanlarında daha sürdürülebilir kılmaya teşvik etmek üzere hedefe yönelik önlemler kullanıyoruz. -
BMW Group EcoVadis’in bir üyesi mi? Uluslararası sektör geneli karşılaştırmasında sıralaması nedir?
BMW Group EcoVadis’in bir üyesidir ve sektörde en iyi değerlendirmeye sahip %2'lik bölümün içindedir. EcoVadis puanı (11/2022 itibarıyla) sektördeki 45/100 ortalamasına kıyasla 75/100’dür.