Bir şehir ve uzaklara bakan bir kadının piksellerden oluşturulmuş fütüristik resmi.

BMW KİŞİSEL YARDIMCI PİLOT İLE OTONOM SÜRÜŞ.

Karar verdiğinizde sizin yanınızda.

BMW KİŞİSEL YARDIMCI PİLOT İLE OTONOM SÜRÜŞ.

Karar verdiğinizde sizin yanınızda.

BMW KİŞİSEL YARDIMCI PİLOT İLE OTONOM SÜRÜŞ.Karar verdiğinizde sizin yanınızda.

Gelecekte BMW’nizle yaptığınız her yolculuktan bugünkünden daha fazla keyif alacaksınız, çünkü sürüş asistan sistemlerinden destek alarak otomobili sürmek veya otonom sürüş arasında seçim yapma imkanınız olacak. BMW’ye ait tüm yenilikçi sürüş teknolojileri ise otonom sürüş çatısı altında toplanıyor. BMW Kişisel Yardımcı Pilot sürüş asistan sistemleri size gelecek hakkında ipuçları sunuyor. Bir BMW kullanmak gelecekte daha güvenli, daha verimli ve daha heyecan verici hale geliyor.

OTONOM SÜRÜŞ HAYATIMIZI DEĞİŞTİRECEK.

Elmar Frickenstein kişisel mobilitenin geleceğinden bahsediyor.

OTONOM SÜRÜŞ HAYATIMIZI DEĞİŞTİRECEK.

Elmar Frickenstein kişisel mobilitenin geleceğinden bahsediyor.

“Otomotiv sektörü devrimine tamamen yeni bir açıdan yaklaşıyoruz ve kendimizi bu konuda öncü bir konumda görüyoruz.”
Elmar Frickenstein, Tam Otonom Sürüş, Gelişmiş Sürüş Asistan Sistemleri Kıdemli Başkan Yardımcısı

OTONOM SÜRÜŞLE UNUTULMAZ BİR DENEYİM.

Otonom sürüş özelliğine sahip gelecekteki otomobilin iç tasarımına ait çizim.

SÜRÜCÜSÜZ BİR GELECEĞİN İÇ TASARIMI.

Otonom sürüş, mobiliteyi kökten değiştirmenin yanı sıra aynı zamanda otomobilin iç tasarımını da temelden etkileyecek. Otomobiliniz, eviniz ve iş yerinizden sonra, beş duyunun tamamına hitap edecek üçüncü en büyük yaşam alanınız olacak.

BMW tarafından yapılan bir ankette iç tasarımın gelecekte nasıl olacağına dair detaylı taslaklar ortaya çıkarıldı. Otomobile biner binmez kişisel profilinizi seçebilecek ve böylelikle “İş”, “Rahatlama” veya “Aile ve Sosyalleşme” ayarları arasından tercihinizi yapabileceksiniz. İç tasarım, aydınlatma ve ses atmosferinin yanı sıra klima kontrolü dahil olmak üzere tüm işlevleriyle kişisel tercihlerinize uyarlanabilecek.

Rahatlama ve çalışma açısından cazip lüks donanım ve büyük boyutlu bağlantıların yanında düğme ve kumanda içermeyen akıllı bir iç tasarım da sizi bekliyor olacak. Ne de olsa, kendi kendine giden BMW'nizle konuşma, göz hareketleri ve harekete duyarlı kontrol özellikleriyle iletişim kurabileceksiniz. Bu sayede en son haberleri görebilir, sağlık amaçlı kontrol yaptırabilir ya da sanal gerçeklikle farklı dünyalara dalabilirsiniz.

GÜNÜMÜZDE OTONOM SÜRÜŞ.

BMW Kişisel Yardımcı Pilot etiketli gri bir BMW 5 Serisi Sedan otoyolun solunda ilerliyor.

GÜNÜMÜZDE OTONOM SÜRÜŞ.

Otonom BMW test filosu dünya çapında çalışıyor.

Vizyon sahibi bir değişim yaratmayı amaçlayan BMW Group, bir süredir otonom sürüşe yönelik başarılı geliştirmeler üzerinde çalıştı. Araştırma ve geliştirme merkezinde toplam 40 adet BMW 7 Serisi test otomobilinden oluşan bir filo, üretimde daha ileri seviye hedefine yönelik olarak yoldaki son derece karmaşık gerekliliklerin üstesinden gelebilmesi için dünya çapında çeşitli yerlerde binlerce kilometre yol kat etti.

Test otomobillerimizle şu anda tam otomatik sürüş gerçekleşebiliyor, yani otomobilin tüm kontrolünü otomatik sürüş üstlenirken sürücü dikkatini başka bir yere verebiliyor.

BMW’nin hedefi 2021 itibariyle pilot filoda otonom sürüşü etkinleştirmek ve oldukça yüksek otonom özelliklere sahip ilk BMW seri üretim otomobili olan BMW iNext’i piyasaya sunmaktır. Bu otomobil tamamen otonom olarak kullanılabilecektir.

OTONOM SÜRÜŞE VİTES YÜKSELTİN.

BMW Kişisel Yardımcı Pilot etiketli gri bir BMW 5 Serisi Sedan otoyolun sağında ilerliyor.

OTONOM SÜRÜŞE VİTES YÜKSELTİN.

Yapay zeka ile öncülük.

Elleriniz boş olsa da her şey kontrol altında; BMW’niz otonom sürüş sırasında tüm durumlarda diğer sürücülere güvenli, güvenilir ve kapsamlı bir biçimde yanıt verebilir. Son derece modern donanım ve yazılım aracılığıyla yapay zeka kullanımıyla otomobiliniz, yoldaki farklı trafik problemlerinin üstesinden gelebilecek. Öngörülü sürüş, otonom olarak yolculuk eden her BMW’nin kaza ihtimalini önemli ölçüde azaltması ve hatta uygun hallerde tamamen kazadan kaçınması anlamına geliyor. Ne de olsa BMW’niz öğrenme kapasitesine sahip olacak ve size trafik sıkışıklıklarında ve yavaş hareket eden trafikte rahatlıkla rehberlik ederken çok daha az enerji tüketecek.

Beyaz BMW 5 Serisi Sedan’ın ön çapraz bakış açısından görünümü.

YARININ ÖZGÜRLÜĞÜNÜ BUGÜNDEN DENEYİMLEYİN.

YARININ ÖZGÜRLÜĞÜNÜ BUGÜNDEN DENEYİMLEYİN.

Birçok BMW modelinde gelecekte sunulacak özgürlüğü şimdiden deneyimleyebilirsiniz. Size daha fazla güvenlik sunacak ve yaşamınızı daha konforlu hale getirecek bazı yenilikçi yarı otonom sistemler şimdiden mevcut. Bunlardan yalnızca sürüş sırasında değil park ederken de faydalanabilirsiniz. Akıllı sürüş asistan sistemlerinin avantajlarını keşfedin ve BMW’nin sahip olduğu geleceğe dönük teknolojileri deneyimleyin.

BMW SÜRÜŞ ASİSTAN SİSTEMLERİ.

Her yolculuğunuzda sürüş asistan sistemlerine tamamen güvenebilirsiniz. Bu sistemler, BMW otomobilinizi çok daha akıllı bir hale getirir. Her türlü sürüş koşulunda, manevra yaparken ve otomobilinizi park ederken daha fazla rahatlık ve güvenliğin keyfini çıkarın. BMW Kişisel Yardımcı Pilot sürüş asistan sistemi ile güvende olma duygusunun tadını çıkarın.

Sürücü, BMW Kişisel Yardımcı Pilot sürüş asistan sistemine bakarak BMW kullanıyor.

Akıllı Sürüş.

Neredeyse bağımsız şekilde gerçekleştirilen akıllı sürüş. Sürüş asistan sistemleri sizi en son teknoloji ile güvenle ve konforlu bir biçimde gideceğiniz yere ulaştırır. Trafik Sıkışıklığı Asistanı dahil olmak üzere Direksiyon ve Şerit Kontrol Asistanı gibi Sürüş Asistanı Plus fonksiyonları önemli denge fonksiyonlarını üstlenir ve yolculuğunuzu kolaylaştırır. BMW Night Vision da karanlıkta otomobil sürmeyi kolaylaştırır.

BMW Kişisel Yardımcı Pilot park asistanı kullanılarak park edilen bir BMW’de oturan sürücü.

Akıllı Park Etme.

Otomobilinizi park ederken artık stres olmanıza gerek yok. Uzaktan Park Fonksiyonu asistan sistemi ile bu işlemi otomobilinize bırakabilirsiniz. Siz BMW’nizden indikten sonra dar alanlarda otomatik olarak kendi kendine park eder. Otomobilin dışındayken park manevrasını başlatmak üzere yalnızca BMW ekranlı anahtara basmanız yeterlidir. Park Asistanı ile BMW’niz yola paralel ve dikey boşluklara da park edebilir. Manevra sırasında ekranda 3D özellikli Çevre Görüş Kamera Sistemi sayesinde maksimum görüş elde edilir.

Sürücü, Dur & Kalk işlevli Aktif Cruise Control sistemini kullanarak otoyolda BMW sürüyor.

Akıllı Güvenlik.

Güvenlik önce gelir. Şeritte Tutma Asistanı siz otomobilinizi sürerken şeritten yanlışlıkla ayrılmanızı önleyerek aktif bir yan darbe koruması sağlar. BMW’niz aynı zamanda otomobilinizin önünde olan biteni de kontrol ederek çarpışmadan kaçınmanıza yardımcı olmak üzere Kavşak Uyarısı ve Fren etkinleştirme özellikli Yaya ve Yaklaşma Kontrolü Uyarısını kullanır. Aktif PDC sizi ve BMW'nizi park ederken gerçekleşebilecek hasarlara karşı korur.

Yakıt tüketimi ve CO2 emisyonu.

  • BMW i3 (94Ah) (3) için güç tüketimi ve CO2 emisyonu:
    Yakıt tüketimi, (l/100 km) (ortalama): 0
    CO2 emisyonu, (gr/km) (ortalama): 0
    Güç tüketimi (kWsa/100 km) (ortalama): 13,6 –13,1
    Elektrikli menzil, (km) (ortalama): 300–290
    Müşteri odaklı elektrikli menzil, (km): Yaklaşık 200

    Range Extender(3) özelliğine sahip BMW i3 (94Ah) modeli için güç tüketimi ve CO2 emisyonu:
    CO2 emisyonu, (g/km) (ortalama): 14–13
    Güç tüketimi (kWsa/100km)(ortalama): 11,9-11,5
    Yakıt tüketimi (l/100 km) (ortalama): 0,6
    Elektrikli menzil (km) (ortalama): 235-225
    Müşteri odaklı toplam elektrikli menzil, (km): Yaklaşık 330

    BMW i3s (94Ah) (3) için güç tüketimi ve CO2 emisyonu:
    Yakıt tüketimi, (l/100 km) (ortalama): 0
    CO2 emisyonu, (gr/km) (ortalama): 0
    Güç tüketimi (kWsa/100 km) (ortalama): 14,3
    Elektrikli menzil (km) (ortalama): 280
    Müşteri odaklı elektrikli menzil (km): Yaklaşık 200

    Range Extender(3) özelliğine sahip BMW i3s (94Ah) modeli için güç tüketimi ve CO2 emisyonu:
    Yakıt tüketimi, (l/100 km) (ortalama): 0,7
    CO2 emisyonu (g/km) (ortalama): 14
    Güç tüketimi (kWsa/100 km) (ortalama): 12,5
    Elektrikli menzil (km) (ortalama): 220
    Müşteri odaklı toplam elektrikli menzil, (km): Yaklaşık 330

    Burada gösterilen yakıt tüketimi, CO2 emisyonu ve enerji tüketim değerleri onay sırasında yürürlükteki Avrupa Mevzuatı (EC) 715/2007’ye göre belirlenmiştir. Rakamlar Almanya’da temel konfigürasyona sahip bir araca aittir ve gösterilen menzil seçilen modelde yer alan opsiyonel donanım ve farklı boyutta jant ve lastikleri göz önünde bulundurur.

    (3) ile işaretli tüm otomobil değerleri, yeni WLTP mevzuatını temel alır ve otomobiller arasında karşılaştırma yapılabilmesi amacıyla eşdeğer NEDC değerlerine dönüştürülmüştür. [Bu otomobiller, otomobillerle ilişkili vergiler veya CO2 emisyonuyla ilişkili diğer harçlar (diğerlerine ek olarak) ile CO2 değerleri burada belirtilen değerlerden farklı olabilir.]

    CO2 verimliliğine dair teknik özellikler 1999/94/EC sayılı Direktife ve Avrupa Mevzuatının yürürlükteki versiyonuna göre belirlenmiştir. Burada gösterilen değerler bu sınıflandırmaya ait NEDC döngüsüne göre yakıt tüketimi, CO2 değerleri ve enerji tüketimini temel alır.

    Yeni binek otomobillerin resmi yakıt tüketimi ve özel CO2 emisyonları hakkında daha fazla bilgi “yeni binek otomobillere ilişkin yakıt tüketimi, CO2 emisyonu ve elektrik gücü tüketimi kılavuzunda” bulunabilir. Kılavuza satış noktalarından ve https://www.dat.de/angebote/verlagsprodukte/leitfaden-kraftstoffverbrauch.html adresinden ulaşabilirsiniz.